Ab Ipbox 9000HD - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 45 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 887
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Har testet SIF 11502 idag , mottakeren finner ikke disken i det hele tatt !
    har til og med kjøpt en av dislkene ABCom anbefaler på siden sin - Samsung HD 503
    Med SIF team 8873 fungerer disken utmerket , så hos meg er det utelukket at det er noe hardvare problem med disken.
    Jeg benytter selv Sif 11502 og har ingen problemer med HDD.
    Har i husket at ændre jumper bagpå til at køre SATA 1 interface med henvisning til mit tidligere indlæg.

Erik

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erimads
    Jeg benytter selv Sif 11502 og har ingen problemer med HDD.
    Har i husket at ændre jumper bagpå til at køre SATA 1 interface med henvisning til mit tidligere indlæg.

Erik
    Hei,
    Har sjekket disken min , den har ingen jumper på bak siden ?!
    Uansett , nå har jeg installert siste 11673 firmware og alt komm på plass, både initialisering og opptakk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beste Image(tekst)

Hvilket imaget for ipboxen virker med under tekst? Ser nå når TV2 HD er kommet begynner det å bli kjekt med virkende tekst.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ KeHa
    hva med siste image da. har ikke testet aler sist image selv da jeg hadde VO+ DUO boksen i en test periode, men min IPbox 9000 har SIF 11694 og jeg har undertekster på alle kanaler både fra Canal Digital og Viasat

Siste image er 11801 se på denktenk dot com

mvh

bobi

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

backup av image

Hvis jeg bruker pceditor, og velger backup av image, blir det en fullstendig backup inkludert mine bruker instillinger i cam'er og kanalister?

Har både 9000, og 91. Begge kjører PGI larve, men kunne tenkt meg å prøvd noe nyere.

Fungerer egentlig bra, men det er sikkert noe bugfix og nytt i nye releaser.
    Teksting i hd-kanaler er litt av og til.

SIF team; de fjerner vel ikke noe grafikk eller slikt?

Hvis jeg ikke liker den nye imagen, kan jeg legge tilbake den backup'a imagen og starte på der jeg var før.. Alt vel fungerende?!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, kunne noen ha lagt ut noen bilder av tv-skjermen med Ipbox-menyene i bruk?
    Tenkte på f.eks. kanalinfo (når man skifter kanal), epg etc. fra et stabilt image som kjører DGS-software.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Teksting ved opptak

Jeg har tekst når jeg gjør opptak men når jeg skal se opptaket i etterkant er teksten borte.
    Noe å gjøre ved dette?
    Kjører NLB-11694-v2.02

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp med transpondere

Hei!

Kjører siste NLB image og trenger hjelp med å installere nye transpodere tydeligvis.

Har på en evighet ikke hatt Canal Sport HD og får heller ikke TV2 HD nå nytt kanalsøk nå, regner med at det er noen transpondere som ikke ligger inne.

Kan noen lage en kjapp forklaring på å legge inn nye transpondere via enten tuneren eller programmet man bruker til å edite (husker ikke navnet umiddelbart)

Har forsøkt å legge inn transpondere før og klart det, men tydeligvis noe under-info som jeg ikke har lagt inn riktig.

EDIT: Klarte dette nå med TV2 HD, men på ikke på Canal+ Sport HD?

Lagt inn 10934 H - 25000 - DVB-S2 - 8PSK der jeg fant på nett at Canal+ Sport HD Scandinavia skal befinne seg, men tuneren finner den ikke etter kanalsøk? Noen som ser noe feil? Fikk altså til TV2HD

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ryv81

EDIT: Klarte dette nå med TV2 HD, men på ikke på Canal+ Sport HD?

Lagt inn 10934 H - 25000 - DVB-S2 - 8PSK der jeg fant på nett at Canal+ Sport HD Scandinavia skal befinne seg, men tuneren finner den ikke etter kanalsøk? Noen som ser noe feil? Fikk altså til TV2HD
    Om du har lagt inn dette, skal det stemme. Får du inn filmkanalen til C+ i HD? Eventuelt kan du forsøke å legge inn kanalen manuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KeHa
    Hvilket imaget for ipboxen virker med under tekst? Ser nå når TV2 HD er kommet begynner det å bli kjekt med virkende tekst.
    Dette lurer jeg også på. Finnes det noen image som faktisk virker, slik at tuneren kan brukes av en gjennomsnittsfamilie? Tekst på HD-kanaler er spesielt savnet, men det hadde også vært greit om man kunne unngå finsk tekst på disneykanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til HAMRAM

Hamram, jeg kjører nyeste NLB imaget og det fungerer utmerket bortsett fra at jeg måtte legge til de nye Transponderne manuelt i PCeditor.

Eneste problemet jeg har igjen er Canal Sport HD som jeg ikke finner selv om jeg har lagt inn transponderen.

Ser TV2 HD nå med tekst. har ikke problemer med tekst på noen andre kanaler heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hamram, jeg kjører nyeste NLB imaget og det fungerer utmerket bortsett fra at jeg måtte legge til de nye Transponderne manuelt i PCeditor.

Eneste problemet jeg har igjen er Canal Sport HD som jeg ikke finner selv om jeg har lagt inn transponderen.

Ser TV2 HD nå med tekst. har ikke problemer med tekst på noen andre kanaler heller.
    Jeg kjører også NLB, men husker ikke betegnelsen. Jeg skal sjekke i morgen om det finnes noen nyere enn det jeg har. Problemene jeg erfarer, er at vi får finsk tekst på disneykanalene, selv om vi velger vekk teksten..! Videre fryser den, eller går i Panic om vi forsøker å endre teksten midt i et program. Til slutt er det dette med tekst på HD-kanaler. Innimellom virker det fint, men det er ikke ofte. Dessuten vises ofte teksten fra en annen HD-kanal jeg har vært innom. Om jeg f.eks har vært innom Nat Geo HD, kan den sist viste teksten bli hengene igjen når jeg zapper videre til f.eks Canal + HD. Linjen(e) fra Nat Geo vises altså på C+. Eneste måten å bli kvitt det på, er å restarte tuneren.

Det sier seg selv at dette er litt uhøvelig, for å si det mildt. 8)

PS: Gjør et forsøk på å legge inn C+ Sport HD manuelt. Kanskje det gjør susen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg bruker SIF team 11453 og denne funker knall!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket program bruker dere for å oppdatere soft i IP9000? Jeg prøvde med PC Editor over LAN, som funker fint på gamle ærverdige IP7000, men på IP9000 gikk det ikke.

EDIT: Flash Tools og USB-kabel, det skal funke har jeg funnet ut...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk vannlig USB PEN da jeg bruker kun usb pen og har i dag flashen min boks med Originalimage 11834 og på toppen av det med SIF 11834
    skal teste den når jeg er hjem i helga igjen

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Hvilket program bruker dere for å oppdatere soft i IP9000? Jeg prøvde med PC Editor over LAN, som funker fint på gamle ærverdige IP7000, men på IP9000 gikk det ikke.

EDIT: Flash Tools og USB-kabel, det skal funke har jeg funnet ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå har jeg lagt inn siste NLB (11834), men opplever samme problemer med teksten. Jeg så litt på Animal Planet HD, og fikk opp teksten. Zappet så innom BBC Knowledge, to av Canal + kanalene som sender SD, før jeg gikk inn på Canal + HD. Der fikk jeg opp den første tekstboksen som kom, men siste fra Animal Planet lå også der, og slik låste tekstingen seg.

TV2 HD tror jeg tekster på en annen måte (?), siden de kun tekster på norsk. Kan du (eller noen andre med dette imaget) bekrefte at teksting på HD-kanaler forløper uten problemer?

PS: Ved kanalsøk kommer flere av kanalene opp mer enn en gang i kanallisten. Opplever noen av dere dette? Jeg snakker om identiske listinger, altså samme frekvens og det hele.

EDIT: Ingen altså..?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja, jeg får prøve igjen. Kanskje det popper opp et svar. 8)

Kan noen forklare meg hvordan jeg legger inn en annen versjon av mbox i denne tuneren? Kjører siste NLB-image.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er lenge siden jeg har brukt NLB image, men hvis jeg ikke husker feil så er det kun read only i den imagen, men du har ikke skrive rettigheter i bin mappen.

skal du installere noen nytt så må du nok i en annen image tror jeg, men som jeg sier det er lenge siden jeg stoppet å bruke NLB og grunnen er akkurat dette at man får ikke lov å editere det man vil eller sette inn det man vil

Prøv SIF image :-)

mvh

bobi

'
    Ja ja, jeg får prøve igjen. Kanskje det popper opp et svar. 8)

Kan noen forklare meg hvordan jeg legger inn en annen versjon av mbox i denne tuneren? Kjører siste NLB-image.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset bobi. Jeg skal prøve SIF ASAP. 8)

EDIT: Nå har jeg siste SIF på plass, men finner ikke ut av dette med emu. Hvilken går som default? Hvordan legger jeg til ny? Hvordan starter og stopper jeg EMU?

I menyen får jeg bare opp NO_EMU

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset bobi. Jeg skal prøve SIF ASAP. 8)

EDIT: Nå har jeg siste SIF på plass, men finner ikke ut av dette med emu. Hvilken går som default? Hvordan legger jeg til ny? Hvordan starter og stopper jeg EMU?

I menyen får jeg bare opp NO_EMU

Fant ut av det.8)

Side 41 av 45 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •