Ab Ipbox 9000HD - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 45 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 887
    Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    hvorfor i allverden skal du tilbake til NLB 8873 da, den er over 1 år gamelt og kan absolutt ikke vare noen bedre en images som er 3-4 uker gamelt

jeg anbefaler at du instalerer en siste Original image fra DGS så leger du inn, enten PGI 05 som er en don stabil image , eller velk SIF 11502 eller se etter siste NLB som skal vare NLB r11577 rc1 søk på google så finer du den.

eller vent noen dager til så kommer det siste image fra tredje part teams
    DGS release r11662 har allerede kommet ut i dag, bare vent litt så komemr det både, NLB, PGI, SIF, VIZION og andre teams til å oppdatere sine images til 11 662

Ang Enigma1 så er det slikt at du for ikke inn signal fra Thor og Sirius, men hvis du hiver inn par kanal lister si fra DM 7000 så bør det fungerer like bra.
    eller prøv å søke kanalen manuelt selv om at du ikke ser på signalen :-)
    lykke til

mvh

bobi
    Hei Bobi,
    Grunnen at mange bruker gamle versjoner ( som 8873 ) er at det er en av få image hvor opptak og avspilling av opptak fungerer optimalt : Har prøvd de fleste siste image ( DGS basert ) og har store problemer med opptak og avspilling , lyden hakker, blide fryser ved opptak. Har byttet ut 3 forskjellige disker , gått ned fra 1 TB til 500 gb. , ingenting hjelper.
    NLB 8873 fungerer helt topp, man kan oppgradere NLB panel til den siste , MGcamd fungerer utmerket og det viktigste er at opptak fungerer også. Hva mere trenger man ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Digitech

bruker jo selv AB IPBOX 8873 på IPbox 900 som jeg modifisert selv og har loddet inn både kort leser og 2,5 " HDD , den kjører jeg med Newcs 1.65 og Mgcamd 1.31, tar ikke opp så mye med den jeg, men den fungerer OK

så har jeg hovet boksen AB IPbox 9000 med SIF team 11502 siste image
    den kjører jeg med Newcs 1.67 og Mgcamd 1.33 , her tar jeg oppnesten hver dag, har en 1 TB disk internt i den pluss 1TB HDD eksternt som jeg flyter filer fram og tilbake heletiden :-)

her på 9000 tar jeg opp hverdag barne-tv på nrk3/super pluss andre programmer som jeg tar opp her og der spesielt fra discovery kanalene, jeg har ikke opplevd noen problemer med SIF 11502 fram til nå, den har vart stabil og fint

ja du kan oppdatere NLB eller SIF panel til den siste, men du kan ikke oppdatere driverne som følger fra fabrikken, derfor er det anbefalt at skal du ha nytte at for eksempel siste driverne, eller server og klient delen i imagen så må du oppdatere.

du har sikkert ikke testet den da du er mer sannsynlig på sw 8873
    men med siste images kan du streame fra den ene boksen til den andre ( har ikke testet den enda selv :-( ) men generelt bør det vare bedre med en oppdatert image og med nye drivere da den støter mer video og musikk filer, den har også oppdater driver til bakkenett for de som bruker boksen med 1 sat og 1 bakkenett tuner. bilde og hastigheten har blitt betraktelig bedre, video og musikk spilleren har også blitt bedre etter min mening

mvh

bobi

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Digitech

bruker jo selv AB IPBOX 8873 på IPbox 900 som jeg modifisert selv og har loddet inn både kort leser og 2,5 " HDD , den kjører jeg med Newcs 1.65 og Mgcamd 1.31, tar ikke opp så mye med den jeg, men den fungerer OK

så har jeg hovet boksen AB IPbox 9000 med SIF team 11502 siste image
    den kjører jeg med Newcs 1.67 og Mgcamd 1.33 , her tar jeg oppnesten hver dag, har en 1 TB disk internt i den pluss 1TB HDD eksternt som jeg flyter filer fram og tilbake heletiden :-)

her på 9000 tar jeg opp hverdag barne-tv på nrk3/super pluss andre programmer som jeg tar opp her og der spesielt fra discovery kanalene, jeg har ikke opplevd noen problemer med SIF 11502 fram til nå, den har vart stabil og fint

ja du kan oppdatere NLB eller SIF panel til den siste, men du kan ikke oppdatere driverne som følger fra fabrikken, derfor er det anbefalt at skal du ha nytte at for eksempel siste driverne, eller server og klient delen i imagen så må du oppdatere.

du har sikkert ikke testet den da du er mer sannsynlig på sw 8873
    men med siste images kan du streame fra den ene boksen til den andre ( har ikke testet den enda selv :-( ) men generelt bør det vare bedre med en oppdatert image og med nye drivere da den støter mer video og musikk filer, den har også oppdater driver til bakkenett for de som bruker boksen med 1 sat og 1 bakkenett tuner. bilde og hastigheten har blitt betraktelig bedre, video og musikk spilleren har også blitt bedre etter min mening

mvh

bobi
    Hva slags merke og model intern harddisk bruker du ?
    Har testet 3 forskjelllige disker ( Seagate, WD og Samsung Noise guard ) , hakkingen i bilde og lyd kommer på alle .
    Skal gi SIF Team 11502 en sjanse idag , håper opptaket det fungerer bra :-D
    Takker for info.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Har testet 3 forskjelllige disker ( Seagate, WD og Samsung Noise guard ) , hakkingen i bilde og lyd kommer på alle .
    Takker for info.
    Jeg bruker en Samsung HM250I og SIF team 11453, funker meget meget bra
    Image kan hentes hos *News | Denktenk.com - The largest DGStation/IPBox community |
    AJ

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor i allverden skal du tilbake til NLB 8873 da, den er over 1 år gamelt og kan absolutt ikke vare noen bedre en images som er 3-4 uker gamelt

jeg anbefaler at du instalerer en siste Original image fra DGS så leger du inn, enten PGI 05 som er en don stabil image , eller velk SIF 11502 eller se etter siste NLB som skal vare NLB r11577 rc1 søk på google så finer du den.

eller vent noen dager til så kommer det siste image fra tredje part teams
    DGS release r11662 har allerede kommet ut i dag, bare vent litt så komemr det både, NLB, PGI, SIF, VIZION og andre teams til å oppdatere sine images til 11 662

Ang Enigma1 så er det slikt at du for ikke inn signal fra Thor og Sirius, men hvis du hiver inn par kanal lister si fra DM 7000 så bør det fungerer like bra.
    eller prøv å søke kanalen manuelt selv om at du ikke ser på signalen :-)
    lykke til

mvh

bobi

Hei og takk for svar, men da jeg skulle instalere DGS r11662 med USB pinnen så kom Err 10 opp i displayet, har du råd med det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ER 10 betyr kun at du enten har feil fin i usb eller at du ikke har formatert usb før du la inn imagen :-)
    jeg har opplevd dette med usb som har fungert tidligerer, brukt dem ofte og til slut så kommer det ER10 så får å få dem tilbake til fungerende stand må man formatere dem i FAT32 fila som leges inn i usb pen etter det skal kun heter usb_update.img

Husk hvilken windiows du bruker, og husk at du må se om du ser fil endelsen i windows, hvis du ikke ser fil endelsen skal fila KUN heter usb_update

@ Digtech nå husker jeg ikke hva diskene heter presist men er så å si sikkert en Samsung 1TB på IPbox 9000 tror det er noen med F3 eller noen sant. i IPbox 900 bruker jeg også en Samsung 500 GB 2,5 " disk ( loddet og fikset selv ) som mange viet så har ikke IP900 mulighet for innternt disk, men jeg har loddet litt og har lakt inn kortleser også :-)

Som Adapst også sier det er mange nye images som faktisk fungerer bedre en 8873 så lenge man viet hvordan man skal sete den opp, og med ScorpioUK's MySkyEPG og Mgcamd 1.35 med kombinasjon av Newcs 1.67 fungerer IPbox kjempe bra, og ikke mist denne scinen gjør at boksen ser mer proft ut for meg :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ER 10 betyr kun at du enten har feil fin i usb eller at du ikke har formatert usb før du la inn imagen :-)
    jeg har opplevd dette med usb som har fungert tidligerer, brukt dem ofte og til slut så kommer det ER10 så får å få dem tilbake til fungerende stand må man formatere dem i FAT32 fila som leges inn i usb pen etter det skal kun heter usb_update.img

Husk hvilken windiows du bruker, og husk at du må se om du ser fil endelsen i windows, hvis du ikke ser fil endelsen skal fila KUN heter usb_update

@ Digtech nå husker jeg ikke hva diskene heter presist men er så å si sikkert en Samsung 1TB på IPbox 9000 tror det er noen med F3 eller noen sant. i IPbox 900 bruker jeg også en Samsung 500 GB 2,5 " disk ( loddet og fikset selv ) som mange viet så har ikke IP900 mulighet for innternt disk, men jeg har loddet litt og har lakt inn kortleser også :-)

Som Adapst også sier det er mange nye images som faktisk fungerer bedre en 8873 så lenge man viet hvordan man skal sete den opp, og med ScorpioUK's MySkyEPG og Mgcamd 1.35 med kombinasjon av Newcs 1.67 fungerer IPbox kjempe bra, og ikke mist denne scinen gjør at boksen ser mer proft ut for meg :-)

Hallo igjen! Ja nå har jeg prøvd å innstalere med USB pinnen men det går ikke, selv om det står "usb upgrade". Er det noen andre måter å få fjernet E1 på og insalere ny image på? Takk for fin hjelp, for jeg forsår ikke serlig mye av denne boksen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg aldri instaler Enigma1 eller Enigma2 eller noen tredje parts image direkte i flashen, jeg bruker kun USB pen for slikt, da jeg vil bevare boksen i sitt original stand.

Men for at du skal tilbake fra Enigma1 til Original image velg en DGS full 32 MB image og instaler rett i flashen :-) det burde slette alt av gamle filer som fins der inn i flashen. du må kansje instalere Bootloader 1.33 men det er jeg ikke sikkert på. hvis du er usikkert ring der du har kjøpt boksen og be om hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har en Cube Revo Mini.
    Bruker nå PGI 0.5 image.
    Noen som vet hvordan man får EPG til å fungere skikkelig på disse boksene?
    Nå får jeg bare nåværende og neste prog, det er litt stusselig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor gå over bekken etter vann???

Fantacyteam Forums - Powered by vBulletin

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

nå har jeg aldri instaler Enigma1 eller Enigma2 eller noen tredje parts image direkte i flashen, jeg bruker kun USB pen for slikt, da jeg vil bevare boksen i sitt original stand.

Men for at du skal tilbake fra Enigma1 til Original image velg en DGS full 32 MB image og instaler rett i flashen :-) det burde slette alt av gamle filer som fins der inn i flashen. du må kansje instalere Bootloader 1.33 men det er jeg ikke sikkert på. hvis du er usikkert ring der du har kjøpt boksen og be om hjelp.
    Hei! Hvor finner jeg DGS full 32 MB og Bootloader 1.33? har søkt og lett men finner det ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se posten over.

FantacyTeam Forums

Ligger i download under boksen du har og DGS, du kan og bruke en 32MB f.eks PLI 0.5

sigurdi

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger også på dette site.

ab-com - support center

Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej til dig/jer med harddisk problemer.

I henhold til listen på dette site skal SATA interfacet settes til SATA 1
    altså den lave overførsels hastighed er det der kan være jeres problem ?

Welcome to AB IPBox [Global Website] -

Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigurdi
    Se posten over.

FantacyTeam Forums

Ligger i download under boksen du har og DGS, du kan og bruke en 32MB f.eks PLI 0.5

sigurdi
    Nei jeg finner det ikke! Hilsen fla11

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Takker for info.
    Har testet SIF 11502 idag , mottakeren finner ikke disken i det hele tatt !
    har til og med kjøpt en av dislkene ABCom anbefaler på siden sin - Samsung HD 503
    Med SIF team 8873 fungerer disken utmerket , så hos meg er det utelukket at det er noe hardvare problem med disken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig , jeg har i dag tatt en fabrikk instiling på hele boksen, og instalerte alt på nytt ing SIF 11502 og kan også si at det er noen problemer her, min disk blir ikke sett fra boksen nå, finner ikke HDD, så som Digitech sier går jeg tilbake til SIF 8873 fungerer disken uten problem.

Tester jeg med kun Original image så er disekne der også , kan det faktisk hende at SIF Team har dummet seg ut her ??

prøvde for første gang også vodtka image i dag og den også finer disken.

jeg er også tilbake til SIF 8873 nå da den fungerer meget stabilt nå.
    men hva i alle dager har skjed med siste SIF image da. og hvorfor fungerte alt før jeg tokk en fabrikk instilling ?? det er det som jeg ikke forstår nå

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @fla11

Uboot 1.33 lå ikke ute (gjør det nå) men 1.32 gjorde.

Oppdateringen som kom med 1.33 var:
    Added NTSC-display
    add display : SD-NTSC, 720P-60HZ, 1080i-60HZ

Forstår ikke helt hva du skal me dette men men. :-)

Mens Org DGS 32MB firmware ligge det mange av:
    eks:
    DGS-IP9000HD r11453 All Noboot

Den er dog ikke 32MB før du pakker opp rar filen. :-)

sigurdi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dere som har hardisk i boksen så er r11673 firmware vært et forsøk, men husk å skru på swap:

Logg inn med telnet og skriv:

swapon /dev/sda1

Kan være lurt å sjekke hva hardisken egentlig heter, går også ann å legge swap på usb penn.

sigurdi

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får denne meldingen når jeg logger meg på med Putty og sender swap on kommandoen:''Device or resource busy''

Side 40 av 45 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •