Ab Ipbox 9000HD - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 45 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 887
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror ikke den originale har straming mulighet, men du kan jo bruke en stramer som Slingbox til å streame bildet over nettet.

Men skal du ha flere TV-er i huset er det jo letter å bare kjøpe en tillegsboks.
    (Koster 50kr ekstra pr måned pr ekstra tuner) Samme kanal utvalg som på hoved abb, men 100kr om du har TV2 Sport er det vel.
    (PS husk at du må trekke eget nettverk, kablet til alle plasser du skal ha TV, krever mer båndbredde en tråløst klarer, Mulig n nett over 5Ghz båndet er kjapt nok)

Med de prisene tar det litt tid å tjene inn en Slingbox pro til ca 2600, samt en HDMI splitter slik at du slipper å koble om til TV hver gang du skal velge mellom slingbox og TV. (ca1000 for HDMI splitter, ikke switch, men splitter som sender en kilde til to monitorer paralellt)

Kjapt regnestykke 3500/50 = 70 måneder - nesten 6 år. (Trenger du to ekstra plasser med tv er det da 3 år før løsningen er inntjent, samt den blir nok ikke like bra som en boks hver plass)

Så eneste grunnen jeg ser er at om du skal streme til mobilen osv, da er jo slingbox en super box, men noe jobb å sette opp.

sigurdi

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigurdi
    Tror ikke den originale har straming mulighet, men du kan jo bruke en stramer som Slingbox til å streame bildet over nettet.

Men skal du ha flere TV-er i huset er det jo letter å bare kjøpe en tillegsboks.
    (Koster 50kr ekstra pr måned pr ekstra tuner) Samme kanal utvalg som på hoved abb, men 100kr om du har TV2 Sport er det vel.
    (PS husk at du må trekke eget nettverk, kablet til alle plasser du skal ha TV, krever mer båndbredde en tråløst klarer, Mulig n nett over 5Ghz båndet er kjapt nok)

Med de prisene tar det litt tid å tjene inn en Slingbox pro til ca 2600, samt en HDMI splitter slik at du slipper å koble om til TV hver gang du skal velge mellom slingbox og TV. (ca1000 for HDMI splitter, ikke switch, men splitter som sender en kilde til to monitorer paralellt)

Kjapt regnestykke 3500/50 = 70 måneder - nesten 6 år. (Trenger du to ekstra plasser med tv er det da 3 år før løsningen er inntjent, samt den blir nok ikke like bra som en boks hver plass)

Så eneste grunnen jeg ser er at om du skal streme til mobilen osv, da er jo slingbox en super box, men noe jobb å sette opp.

sigurdi

Ok, takk for det, da tenker jeg at jeg går for de orginale boksene..
    Har cat 6 nettverk i hele huset så det burde ikke bli noe problem tror jeg..

Som sagt takk for hjelpen..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whieroum
    Hei

Ble en Seagate Barracude 7200.11 1TB SATA 3GB/s på meg.

Fungerer greit og kommer opp ganske raskt i putty, men tuneren står med "klargjør HDD" en god stund etter oppstart. Mulig den går igjennom å scanner driven og det tar jo litt tid.

Kjører NLB image 9207 og det fungerer greit bortsett fra at jeg sliter litt med EPG enda. Får se hva google kan fikse for meg i løpet av kvelden.

--added
    Noen som opplever noe blå streker i bildet av og til? Hva kan det skyldes?
    Oppdatering her: Taklet 1 TB fint til viften gikk i boksen. Da ble det rimelig varmt selv med lokket oppe så nå har jeg en død disk

Christian

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Mustangmannen

Husk at ved fiber sin løsning så må du ha eget nettverk for TV biten.

Kjekt med gbit nettverk i hele huset, men du må ha to paralelle nettverk et for PC og et for TV.

Men siden du har 8 leder og TV delen ikke trenger mer en 100mbit kan du dele kabler i to dersom det er plasser du ikke har trekt to kabler.

(100mbit trenger bare 4 ledere, gule og grønne, pinne 1,2,3 og 6)

Hjalp en kamerat å koble opp fiber og der fikk vi trekt Cat6 kabler i de gamle rørene etter kabeltv, ble noen switcher der vi bare fikk trekt en kabel.
    (Coak er jo serietrekt, mens Cat6 må være stjerne)

Han hadde sjult Cat6 nettverk til PC fra før, bruker ikke tråløst han heller.

sigurdi

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigurdi
    @Mustangmannen

Husk at ved fiber sin løsning så må du ha eget nettverk for TV biten.

Kjekt med gbit nettverk i hele huset, men du må ha to paralelle nettverk et for PC og et for TV.

Men siden du har 8 leder og TV delen ikke trenger mer en 100mbit kan du dele kabler i to dersom det er plasser du ikke har trekt to kabler.

(100mbit trenger bare 4 ledere, gule og grønne, pinne 1,2,3 og 6)
    ( mener du orange ?? )

Hjalp en kamerat å koble opp fiber og der fikk vi trekt Cat6 kabler i de gamle rørene etter kabeltv, ble noen switcher der vi bare fikk trekt en kabel.
    (Coak er jo serietrekt, mens Cat6 må være stjerne)

Han hadde sjult Cat6 nettverk til PC fra før, bruker ikke tråløst han heller.

sigurdi

Har som sagt Cat 6 nettverk i hele huset, så vet at det ikke blir noe problem..
    Leverandøren har også nevnt at det er mulig å bruke strømnettet for de som ikke har nettverk, men vil bare anbefale dette som et nødstilfelle, siden man får en god del pakketap grunnet støy fra 230v, dette kan da i verstefall resultere i hakking av bilder..

none som har prøvd å bruke trådløst på dette systemet da??
    Og evnt hvordan virker dette??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken HDD

Har lest gjennom denne tråden, men finner ikke noe info om hvilke HDD som anbefales til denne.

Vil gjerne ha så stor som mulig og med minst mulig støy, noen anbefalinger?

Mvh
    C

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corydoras
    Har lest gjennom denne tråden, men finner ikke noe info om hvilke HDD som anbefales til denne.

Vil gjerne ha så stor som mulig og med minst mulig støy, noen anbefalinger?

Mvh
    C
    *Working cubecafe harddrives | Wiki | Denktenk.com - The largest DGStation/IPBox community |

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sif install online

Da har min boks funket veldig, min idag crashet denne.
    Flashet med SIF 8873 da imaget har funket veldig bra, men til min store shock finnes ikke mgcamd/newcs/mglaucher lenger i "Sif install online"!

Hvordan fikser jeg dette??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Styre Ipbox 9000 fra jobb??

Er det mulig å styre ipbox9000 fra jobb ved å åpne port 80 i ruteren??
    Har testa dette med Dreambox DM7020s og dette fungerer veldig bra! Men ikke med ipbox... Bruker forresten det siste image til sifteam! Noen som har en løsning?

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddy2
    Er det mulig å styre ipbox9000 fra jobb ved å åpne port 80 i ruteren??
    Har testa dette med Dreambox DM7020s og dette fungerer veldig bra! Men ikke med ipbox... Bruker forresten det siste image til sifteam! Noen som har en løsning?
    Hvilket passord bruker du for pålogging ? root / sifteam ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apadt
    Da har min boks funket veldig, min idag crashet denne.
    Flashet med SIF 8873 da imaget har funket veldig bra, men til min store shock finnes ikke mgcamd/newcs/mglaucher lenger i "Sif install online"!

Hvordan fikser jeg dette??
    Hmm, hvorfor kjører du så gammelt image?

Her er en liste over images fra SIF. r11502 er det siste i skrivende stund.

Rediger "url2" fila som ligger under "var/etc/sifteam/tmp/" slik at den har "http://9000.freehost.pl/9000/" som eneste linje.

Når dette er gjort, trykk grønn knapp deretter rød også 0 for å komme til nedlastning av MGCAMD osv.

@teddy2: Ja, du kan helt klart bruke web-interfacet til IPBox fra et WAN til IPBox.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tyf
    Hmm, hvorfor kjører du så gammelt image?

Her er en liste over images fra SIF. r11502 er det siste i skrivende stund.

Rediger "url2" fila som ligger under "var/etc/sifteam/tmp/" slik at den har "http://9000.freehost.pl/9000/" som eneste linje.

Når dette er gjort, trykk grønn knapp deretter rød også 0 for å komme til nedlastning av MGCAMD osv.

@teddy2: Ja, du kan helt klart bruke web-interfacet til IPBox fra et WAN til IPBox.
    Takk for ditt svar, har oppgradert boksen med SIF 11453 funker mega bra

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hvilket passord bruker du for pålogging ? root / sifteam ?
    Bruker root / sifteam ja! Men siden kan ikke vises. Har en linksys rooter, mulig den stenger for port80 ?? Får åpna i lokal nett, men ikke fra jobb.... Siden kan ikke vises/ åpnes står det!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddy2
    Bruker root / sifteam ja! Men siden kan ikke vises. Har en linksys rooter, mulig den stenger for port80 ?? Får åpna i lokal nett, men ikke fra jobb.... Siden kan ikke vises/ åpnes står det!
    Vanskelig å si uten å vite hvordan du har satt opp utstyret ditt.

Det er jo snakk om NAT-ing siden du har en router. Det kan jo også være at port 80 har "forward" til feil intern IP. Hvis du har åpnet port 80 i linksys, så må du fortsatt fortelle denne hvor den skal sende port 80 hendvendelser.

Hva gjorde du når Dreambox funket? Hva slags intern IP hadde den? Prøv å gi IPBox den samme IP some Dreamboxen hadde om du er usikker på å fikle med NAT.

Sitat Opprinnelig postet av apadt
    Takk for ditt svar, har oppgradert boksen med SIF 11453 funker mega bra
    Bare hyggelig. Jeg kjører dette imaget på min IPBox også. Funker som bare rakkern. Bare irriterende med den nye listefunksjonaliteten. Man kan ikke bla hele sider med høyre og venstrepil lenger på de nye DGS baserte image. Eneste er vel PGI image som har hacket dette tilbake sånn det var før tror jeg. Men jeg liker SIF siden den er strippet for all mulig drit.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Tyf]Vanskelig å si uten å vite hvordan du har satt opp utstyret ditt.

Det er jo snakk om NAT-ing siden du har en router. Det kan jo også være at port 80 har "forward" til feil intern IP. Hvis du har åpnet port 80 i linksys, så må du fortsatt fortelle denne hvor den skal sende port 80 hendvendelser.

Hva gjorde du når Dreambox funket? Hva slags intern IP hadde den? Prøv å gi IPBox den samme IP some Dreamboxen hadde om du er usikker på å fikle med NAT.

Jeg brukte en D-link på min dreambox, Så feilen må ligge i linksysen min tror jeg.... Eller feilen er at ikke jeg har så peiling på linksys roteren min! får forske litt mer med roteren min tror jeg! Takk for svar forresten!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry r11453 password ?

Hej.
    Er der nogen som benytter dette image r11453 fra abcom.sk, og
    som kender password for at få kontakt via FTP etc.
    'root/relook' og 'root/ipbox' viker ikke.

/Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har forandret passordet skal det være root/ipbox. Iallefall var det dette før.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tyf
    Hvis du ikke har forandret passordet skal det være root/ipbox. Iallefall var det dette før.
    Jeg har ikke forandret passwordet og root/ipbox virker af en eller anden grund ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstalering av image på IPBox 9000HD

Har anskaffet meg en AB IPBox 9000HD for en måned siden, den virket bra intil jeg begynte å ta opp på hardisken da begynte denå hakke når jeg såg på andre kanaler. Så instalerte jeg Enigma 1 men får ikke inn Satelittsignalene inn.
    ER det noen som kan dette? Er bare amatøren på dette.
    Et annet spørsmål, hvor får jeg lastet ned NLB 8873 som selgeren sier stod i da den ble levert. Er takknemlig for svar eller hjelp.[EMAIL="rudolsen@bluezone.no"]

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor i allverden skal du tilbake til NLB 8873 da, den er over 1 år gamelt og kan absolutt ikke vare noen bedre en images som er 3-4 uker gamelt

jeg anbefaler at du instalerer en siste Original image fra DGS så leger du inn, enten PGI 05 som er en don stabil image , eller velk SIF 11502 eller se etter siste NLB som skal vare NLB r11577 rc1 søk på google så finer du den.

eller vent noen dager til så kommer det siste image fra tredje part teams
    DGS release r11662 har allerede kommet ut i dag, bare vent litt så komemr det både, NLB, PGI, SIF, VIZION og andre teams til å oppdatere sine images til 11 662

Ang Enigma1 så er det slikt at du for ikke inn signal fra Thor og Sirius, men hvis du hiver inn par kanal lister si fra DM 7000 så bør det fungerer like bra.
    eller prøv å søke kanalen manuelt selv om at du ikke ser på signalen :-)
    lykke til

mvh

bobi

Side 39 av 45 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •