Ab Ipbox 9000HD - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 45 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 887
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eriblist
    Hvor finner vi denne da
    (I :neutral: tråden ligger det en løsning til problemet)
    les kommentar fra Bobi

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apadt
    Er du Canal Digital kunden og har du en IP box da har du mistet tilgang til dine HD kanaler. ref vedlagt info:

https://www.canaldigital.no/Nyheter/...kerhet-i-2009/

I tråden ligger det en løsning til problemet
    Det er ikke helt korrekt , at CD påstår at kortet fungerer ikke i andre mottakere enn originale .
    Har Canal Digital kort med HDTV kanalene og bruker IPbox 9000 HDTV med MGCamd og NewCS , alt fungerer 100% !
    Altså bruker kortet direkte i kortleseren , uten CA modul . :-D

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Gidder du poste den?

id name date
    6010 Canal + 01.10.09-31.10.09
    01.09.09-30.09.09
    6020 Nordic 1 01.10.09-31.10.09
    01.09.09-30.09.09
    6030 Nordic 2 26.06.08-14.07.08
    01.01.90-01.01.90
    6040 Nordic 3 01.10.09-31.10.09
    01.09.09-30.09.09
    6050 TSS 24.02.09-14.03.09
    01.01.90-01.01.90
    6060 Nordic 4 01.10.09-31.10.09
    01.09.09-30.09.09
    6070 Nordic 5 01.10.09-31.10.09
    01.09.09-30.09.09
    6080 HD 01.10.09-31.10.09
    01.09.09-30.09.09
    Sånn ser min ut.
    Hos meg er det bare TVNorge HD som nå virker. Kjører mgcamd/newcs på ipbox900. Entitlements ser slik ut hos meg :

Kode:
    Entitlements for card 0
    .---------------------------------------------------------------------------.
    | Provider | Classes | From | To | Name |
    |----------|----------|------------------|------------------|---------------'
    | 6010 | 0110FF83 | 2009-09-01 00:00 | 2009-09-30 00:00 | Canal +
    | 6010 | 0110FF83 | 2009-08-01 00:00 | 2009-08-31 00:00 | Canal +
    | 6020 | 01FFFDFF | 2009-09-01 00:00 | 2009-09-30 00:00 | Nordic 1
    | 6020 | 01FFFDFF | 2009-10-01 00:00 | 2009-10-31 00:00 | Nordic 1
    | 6030 | 01200006 | 2005-09-20 00:00 | 2005-10-08 00:00 | Nordic 2
    | 6030 | 01200006 | 1990-01-01 00:00 | 1990-01-01 00:00 | Nordic 2
    | 6040 | 01F03C36 | 2009-09-01 00:00 | 2009-09-30 00:00 | Nordic 3
    | 6040 | 01F01C36 | 2009-10-01 00:00 | 2009-10-31 00:00 | Nordic 3
    | 6050 | 0100C1E2 | 2005-10-29 00:00 | 2005-11-16 00:00 | TSS
    | 6050 | 0100C1E2 | 1990-01-01 00:00 | 1990-01-01 00:00 | TSS
    | 6060 | 0163B1BF | 2009-09-01 00:00 | 2009-09-30 00:00 | Nordic 4
    | 6060 | 01000007 | 2009-10-01 00:00 | 2009-10-31 00:00 | Nordic 4
    | 6070 | 01000006 | 2009-07-01 00:00 | 2009-07-31 00:00 | Nordic 5
    | 6070 | 01000006 | 2009-05-01 00:00 | 2009-05-31 00:00 | Nordic 5
    | 6080 | 01080000 | 2009-08-01 00:00 | 2009-08-31 00:00 | HD
    | 6080 | 01080000 | 2009-07-01 00:00 | 2009-07-31 00:00 | HD
    Jeg har også entertain-pakka fra canaldigital og dette har fungert knirkefint frem til nå. Har du gjort noen endringer på noen konfig-filer ?

mvh,

peram

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også opplevd noe problemer i det siste. Mistet alle de "norske" kanalene, mens BBC etc fungerer helt greit. Noen andre som har problemer?

ER nå fikset. Satt på TvNorge kanalen og ventet....... og nå er alle tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

epg på f.eks viasat, digttv ++

Hadde sånn halveis epg før, men i det siste har jeg hatt nada med epg, enten på viasat eller digitv, noen som vet hva det kan være. Eller hvordan fikse det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theblast
    Hadde sånn halveis epg før, men i det siste har jeg hatt nada med epg, enten på viasat eller digitv, noen som vet hva det kan være. Eller hvordan fikse det.
    Jeg bruker SIF team imaget, og av og til (1-2 ganger pr mnd) så henger systemet og man må slå av/på. (min klokke står på AUTOMATIC adjust) Det jeg observerer når jeg slår av/på er at klokken i systemet IKKE er korrekt. Og vi snakker om mange dager eller år feil og da blir epg feil også! Så sjekk at klokken er stilt riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ipbox 9000+HTPC

Hei

Ser det ikke har vært så mye aktivitet her den siste tiden, men prøver meg likevel.

Går svanger med planer om en Ipbox 9000.

Pr idag kjører jeg en Topfield PVR twin tuner og ønsker samme funksjoner som i denne, og det ser jeg at jeg får og mere til, men største forbedring vil være mulighet for CS til hjemmekino.

Idag bruker jeg en CD HD mottaker i hjemmekino, men flytting av kortet kan medføre storm i hjemmet når Champions league går samtidig med Frustrerte Tuer el.

Vet dette er noe som ikke diskuteres mye i det åpne rom, så skal ikke mase for mye rundt det, men heller komme til saken.

Har en htpc som kjører i samme hjemmekino-sal, og lurer på om et DTV-S2 kort i denne er lurere/rimeligere/bedre enn å gå for en billigere open source Hd mottaker ala DB.

Noen som har noen synspunkter eller erfaringer med dette?

Mvh
    C

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med min IP Box, får ikke inn HD-kanalene, har innstallert PC Editor 1.2.50., men får ikke lasta inn kanalene på pc'en, får kun "feil ved åpning av database"

IP-adresse er korrekt, Norton 360 er avinnstallert for anledningen, men intet hjelper.

Har fått beskjed om at jeg MÅ bruke dette programmet for å fjerne alle HD-kanalene fra lista for så å legge dem inn manuelt via dekoder.

Noen som kan hjelpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ip box

Hei, jeg vurdere å kjøpe en dreambox/ipbox.
    får instalert fiberopptik etter nyttår og vil da ha en mulighet for å bruke en av disse boksen,
    Noe jeg tror kan være et problem er at dette systemet bruker rj45 kontakt for tv/internett osv.
    kan disse boksene brukes på et slikt system?

Lurer også på om det er noen som hadde hatt mulighet til å hjelpe meg med installering av en slik boks.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mustangmannen
    får instalert fiberopptik etter nyttår og vil da ha en mulighet for å bruke en av disse boksen,
    Noe jeg tror kan være et problem er at dette systemet bruker rj45 kontakt for tv/internett osv.

Lurer også på om det er noen som hadde hatt mulighet til å hjelpe meg med installering av en slik boks.
    Er ikke RJ45 kontakter for tele/netteverk/modem/ruotere standard da? Da spiller det ingen rolle hva slags kabel som kommer inn til huset.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mustangmannen

Enda at du får fiber for internett inn i huset så er det kun inn på modemet i såfall rj45 videre. Hvis du derimot skal ha fiber inni huset, noe jeg egentlig ikke ser så mye vits i, hvis du ikke har et megahus. Da må du ha switcher med gbic utganger eller annet konverteringsutstyr i mellom. Er vel ikke så mye utstyr som det går fiber rett inn på.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda at du får fiber for internett inn i huset så er det kun inn på modemet i såfall rj45 videre. Hvis du derimot skal ha fiber inni huset, noe jeg egentlig ikke ser så mye vits i, hvis du ikke har et megahus. Da må du ha switcher med gbic utganger eller annet konverteringsutstyr i mellom. Er vel ikke så mye utstyr som det går fiber rett inn på.

Får Fiber inn i huset fra Viken fibernett.
    dette går så inn i en ``modem boks`` som så sender signal av tv\adsl\tlf osv over rj45.
    rj45 kobles så inn i ``tvboksen`` som står ved tv og har en coax\hdmi\dvi utgang inn til tv.

Har kablet nettverk i hele huset så dette er i orden, men det jeg som sagt lurer på er om Ipbox eller andre bokser klarer å tolke\dekode signaler sendt over nettverk.

Tror merket på boksen er Toshiba eller noe lignende..
    Så langt er dette den eneste infoen jeg har å gå på fra leverandøren, men får vel vite mer etter Jul\nyttår..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter jo nettverkskort i både dreambox og ipbox, så vil takle nettverket på samme måte som de dataene du har i nettverket ditt. Man setter bare ip på boxen som tilsvarer ip, du har i netverket ditt så. Så kan du bruke webinterface ftp og telnet mot boxen fra en data du har i nettverket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter jo nettverkskort i både dreambox og ipbox, så vil takle nettverket på samme måte som de dataene du har i nettverket ditt. Man setter bare ip på boxen som tilsvarer ip, du har i netverket ditt så. Så kan du bruke webinterface ftp og telnet mot boxen fra en data du har i nettverket.
    Yes! Standarden for nettverk i våre dager er Ethernet, og koblingene med vanlig kabel (4 par = 8 tråder) er RJ45. Så alt utstyr som har dette har også mulighet for å snakke sammen med annet utstyr.

Med Dreambox vil du ha mange muligheter. Fra din pc kan du legge inn ulike images som. f.eks. Peter Pan (anbefales for nybegynnere - er meget enketl å få igang), eller Nabilo som jeg liker godt, og flere andre. Til det benyttes et program som heter Flashwizard. Du kan legge in flere images og skifte mellom dem etter ønske. Du vil sikkert finne tilsvarende muligheter også med IPbox.

Basert på det inntrykk jeg har fått etter å ha fulgt debatten vil jeg imidlertid tro at Dreambox er et sikrere valg når du er nybegynner; IPboxen er sikkert super - men later til å kreve litt mere av brukeren.

Det avhenger av dine ønsker og behov. Trenger du tuner som tar både satellitt og bakkenett? Se HD-kanaler? To tunere så du kan se på en kanal samtidig som du tar opp en annen?
    Det kan være lurt å oppsøke flere forum og studere dem før du hopper ut i det. F.eks. NPF • Hovedside

Lykke til!

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men støtter disse boksene IP-TV som jeg antar er det som brukes på fiber og ethernet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Men støtter disse boksene IP-TV som jeg antar er det som brukes på fiber og ethernet?

På IPbox 9000 , så sies det at det kommer, på DGS og AB COM sinne sider så står det IPTV function to be added.

så IPbox kommer til å støtte IPTV , dreambox derimott har jeg ikke viet jeg ikke , kan ikke finne noen info om det

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Yes! Standarden for nettverk i våre dager er Ethernet, og koblingene med vanlig kabel (4 par = 8 tråder) er RJ45. Så alt utstyr som har dette har også mulighet for å snakke sammen med annet utstyr.

Med Dreambox vil du ha mange muligheter. Fra din pc kan du legge inn ulike images som. f.eks. Peter Pan (anbefales for nybegynnere - er meget enketl å få igang), eller Nabilo som jeg liker godt, og flere andre. Til det benyttes et program som heter Flashwizard. Du kan legge in flere images og skifte mellom dem etter ønske. Du vil sikkert finne tilsvarende muligheter også med IPbox.

Basert på det inntrykk jeg har fått etter å ha fulgt debatten vil jeg imidlertid tro at Dreambox er et sikrere valg når du er nybegynner; IPboxen er sikkert super - men later til å kreve litt mere av brukeren.

Det avhenger av dine ønsker og behov. Trenger du tuner som tar både satellitt og bakkenett? Se HD-kanaler? To tunere så du kan se på en kanal samtidig som du tar opp en annen?
    Det kan være lurt å oppsøke flere forum og studere dem før du hopper ut i det. F.eks. NPF • Hovedside

Lykke til!
    Har hatt dreambox og har ipbox synes ikke den er så mye mer avansert for nybegynnere egentlig. Men enda at det er en del forum for ipbox også, så er det fortsatt flere til dreambox. Så det er + for drambox. Også for å legge inn nye image likte jeg dreambox metoden best med å flashe gjennom nettverket istedenfor usb som man helst gjør med ipbox. Savner også å bruke tall på fjernkontrollen for å komme til kanal som starter på bokstaven du taster inn. Ellers savner jeg å kunne gå flere kanaler tilbake til de man har sett på. ipbox kan kun gå en kanal tilbake. Men nå snakker jeg kun om standard operativsystemet til ipbox. Du kan også legge inn enigma og enigma2 operativsystem på ipbox, som sikkert har disse funksjonene. Ellers så er hd bedre på ipbox hvis du vil se betalingskanaler i hd. Angrer ikke på kjøpet, da ipbox også er mye billigere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er DGS image 11453 her, med støtte for nordisk undertekster, og mye bedr menyer.

En gladelig nyhet til alle dem som har ventett lenge.Norks bakkenett fungerer utmerket nå 8)
    Endelig er software her for alle som har brukt for den og ikke kun for noen få som har hatt den hittil :-D , dette har tatt sin tid, men nå er jammen HE-AAC lisencen betalt og da kan hver enkelt man bruker bakkenett fra og med å går

bobi

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Linux boxer og Fiber IPTV

Det jeg tror jpterj spørr om er:

Kan jeg bruke en DGS eller Dreambox til å dekode tv som blir sendt i fiberen, slik som boksen som følger med gjør.

Svaret er og blir NEI, det kommer aldri til å bli JA.

Løsningen som er brukt i iptv over fiber er kryptert og låst, du må aktivere en boks før den fungere i det hele tatt.
    Leverandør har og kontakt med alle "sine" bokser kontinuerlig, i et "lukket" nettverk.

Dette en svært sikker løsninge, og det skal svært mye til at de lar 3parts leverandører levere utstyr.

IPTV som DGS boksene "har" og vil støtte er at du kan streame tv fra boksen til en annen enhet på nettverket.

Det kommer og en liten boks som er uten tuner mulighet og vil kun fungere mot en annen tuner i huset.

Eks har du en IP9000 i stua med to tunere tilkoblet, kan den lille IPTV boksen streame tv fra tuner2 på 9k mens fruen i huset ser på noe annet på Tuner1. :-)

Fordelen er at en da trenger bare trekke nettverks kabel til eks tv på kjøkkenet.

DGS og Dreambox, samt det meste av annet kan ta imot DVB-T (Digitalt bakkenett), DVB-C (Kabeltv), DVB-S(2) Satelitt (S2 her HD)

De kan dekode fra leverandører som leverer med smartkort løsninge som kan brukes sammen med en CAM.
    Mange bokser har og softcam slik at en ikke trenger den fysiske CAM modulen, men dette kommer ann på hva kodesystem som er i bruk.

Noen tyske Satelitt leverandører har begynt å bruke en internet linje istede for smartkort for dekcypteringen. En slik løsning er og veldig sikker og fungere bare med Orginal tunere.

sigurdi

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigurdi
    Det jeg tror jpterj spørr om er:

Kan jeg bruke en DGS eller Dreambox til å dekode tv som blir sendt i fiberen, slik som boksen som følger med gjør.

Svaret er og blir NEI, det kommer aldri til å bli JA.

Løsningen som er brukt i iptv over fiber er kryptert og låst, du må aktivere en boks før den fungere i det hele tatt.
    Leverandør har og kontakt med alle "sine" bokser kontinuerlig, i et "lukket" nettverk.

Dette en svært sikker løsninge, og det skal svært mye til at de lar 3parts leverandører levere utstyr.

IPTV som DGS boksene "har" og vil støtte er at du kan streame tv fra boksen til en annen enhet på nettverket.

Det kommer og en liten boks som er uten tuner mulighet og vil kun fungere mot en annen tuner i huset.

Eks har du en IP9000 i stua med to tunere tilkoblet, kan den lille IPTV boksen streame tv fra tuner2 på 9k mens fruen i huset ser på noe annet på Tuner1. :-)

Fordelen er at en da trenger bare trekke nettverks kabel til eks tv på kjøkkenet.

DGS og Dreambox, samt det meste av annet kan ta imot DVB-T (Digitalt bakkenett), DVB-C (Kabeltv), DVB-S(2) Satelitt (S2 her HD)

De kan dekode fra leverandører som leverer med smartkort løsninge som kan brukes sammen med en CAM.
    Mange bokser har og softcam slik at en ikke trenger den fysiske CAM modulen, men dette kommer ann på hva kodesystem som er i bruk.

Noen tyske Satelitt leverandører har begynt å bruke en internet linje istede for smartkort for dekcypteringen. En slik løsning er og veldig sikker og fungere bare med Orginal tunere.

sigurdi

Ok takk for det, du har skjønt hva jeg mente ( decryptert det
    så om jeg har forstått det riktig, så er det kun mulig å bruke orginal tuner, men betyr det da at jeg ikke kan streame fra den orginale til feks 2 ip bokser?
    dvs at jeg da må betale for de dekoderene jeg har og bruker?

Side 38 av 45 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •