Ab Ipbox 9000HD - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 45 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 887
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg skal eventuelt ha en versjon med kabel tv-tunere - har forstått det slik at denne boksen er tilnærmet lik for satelitt og kabel tv (man bytter bare tunere mener jeg å ha fått med meg).

Hvordan fungerer denne boksen for en som ønsker seg en PVR med twin tunere og de på tv? Har ikke behov for noe fancy software. Ønsker å ha muligheten til å se tv og ta opp tv. Gjerne i en tilredstillende kvalitet. Har CD i frittstående antennelag og benytter Harmony One fjernkontroll.

Takk for alle svar
    Jeg har hatt IPBox 9000 og Dreambox 8000. Dreamboxen er verd prisforskjellen! Og i den kan du i tillegg til de 2 innebygde sat-tunerene ha 2 tunere til, kabel eller bakkenett. Enn så lenge får man ikke brukt cam til bakkenettet så vidt jeg vet. Jeg har 2 sat og 1 kabeltuner i min. Er en glimrende tuner!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tusen takk

Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Jeg har hatt IPBox 9000 og Dreambox 8000. Dreamboxen er verd prisforskjellen! Og i den kan du i tillegg til de 2 innebygde sat-tunerene ha 2 tunere til, kabel eller bakkenett. Enn så lenge får man ikke brukt cam til bakkenettet så vidt jeg vet. Jeg har 2 sat og 1 kabeltuner i min. Er en glimrende tuner!
    tusen takk alle for svarene, da er det bedre med en dreambox 8000 da :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nash
    hei kan noen hjelpe meg med min cuberevo?
    jeg bor i oslo.

mvh
    nash
    Hjelp, jeg har kjøpt bil, hvorledes bruker jeg den?

Du har kanskje begynt i feil ende - få deg et ab. og kjøp f.eks en Vantage 7100 /HYRO 9000HD - hvis du ikke liker boksen som følger med.

Så har du et system som klarer det meste og som er oppegående hele tiden, til glede for deg selv og evt. familie!

Jeg tror ikke Cuberevo er noe for nybegynnere, jeg har tenkt mange ganger at det kunne vært kul å prøve men jeg har ikke tatt sjansen, det altfor
    mye tukling for å få denne boksen til å spille 100% - les bare alt som er skrevet om den på web'en!

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Hjelp, jeg har kjøpt bil, hvorledes bruker jeg den?

Du har kanskje begynt i feil ende - få deg et ab. og kjøp f.eks en Vantage 7100 /HYRO 9000HD - hvis du ikke liker boksen som følger med.

Så har du et system som klarer det meste og som er oppegående hele tiden, til glede for deg selv og evt. familie!

Jeg tror ikke Cuberevo er noe for nybegynnere, jeg har tenkt mange ganger at det kunne vært kul å prøve men jeg har ikke tatt sjansen, det altfor
    mye tukling for å få denne boksen til å spille 100% - les bare alt som er skrevet om den på web'en!

Angrer ikke ett sekund på at jeg leverte den tilbake til forhandleren (910hd)...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spoling i opptak og timeshift

Hei,

Har problemer med spoling i opptak og i timeshift med IP 9000. Dersom jeg spoler fremover eller bakover låser ofte spolingen seg slik at det ikke nytter å trykke på play når jeg ønsker. Boksen spoler bare videre. En annen ting som er irriterende er at den kjappe spolingen ofte hopper langt fremover eller bakover. Du kan liksom ikke stoppe avspillingen akkurat der du ønsker på "tidslinjen". Jeg kjører NLB 8873 v 1.27 samt mgcamd. Noen som vet hva dette skyldes ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetil_h
    Hei,

Har problemer med spoling i opptak og i timeshift med IP 9000. Dersom jeg spoler fremover eller bakover låser ofte spolingen seg slik at det ikke nytter å trykke på play når jeg ønsker. Boksen spoler bare videre. En annen ting som er irriterende er at den kjappe spolingen ofte hopper langt fremover eller bakover. Du kan liksom ikke stoppe avspillingen akkurat der du ønsker på "tidslinjen". Jeg kjører NLB 8873 v 1.27 samt mgcamd. Noen som vet hva dette skyldes ?
    Installer NLB-10513, det er det mest stabile imaget jeg har kjørt på IPBox. Meget fornøyd med det. Det er faktisk forbedret bildekvalitet også. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Vurdere å kjøpe en IPbox 9000HD. men har noen spørsmål ang denne.
    Ikke skyt meg hvis noen av spørsmålene er blitt stilt før, har ikke orket å lese gjennom hele tråden.

1: Kan jeg bruke Canal digital sitt kort med den orginale kort leser på ipbox?
    2: vi har 2 tver, en oppe og en nede. hvordan løser jeg dette? må jeg ha to ipboxer? eller hva er alt, løsninger?
    3: Er det mulig og få Canal + med ipbox?
    4: Får jeg sett Canal digital sine HD kanaler?

Eller hvis dere vet om en bedre løsning en ipbox så si gjerne ifra

mvh,
    Tom Andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommern7

1: Kan jeg bruke Canal digital sitt kort med den orginale kort leser på ipbox?
    .
    Ja det kan du gjøre, men først må du programere boksen med en annen image en den som kommer med, en image som NLB eller SIF

2: vi har 2 tver, en oppe og en nede. hvordan løser jeg dette? må jeg ha to .
    Viet ikke noen annen motte en å ha 2 separate bokser, så langt jeg har tetset så er det ikke mulig å sende signalen fra IPbox 9000 til 2 tv-er sammtidig. Men da kan du kjøpe IPbox 9000 og IPbox 91 for eksempel. og bruke dem separat til hver rom.

3: Er det mulig og få Canal + med ipbox?
    .
    Skjønner ikke helt hva du menner her, hvis du menner om det er mulig å se på Canal + , så er svaret JA fult mulig så lenge du har en kort fra CD

4: Får jeg sett Canal digital sine HD kanaler?
    Ja , det er fult mulig å see på Canal Digital sinne HD kanaler , så lenge man har en kort og HD boks fra canal digital. Uten HD boks fra canal digital kan du ikke det så langt jeg viet. Skal man ha HD må man først kjøpe en bilig HD boks og kort fra Canal Digital, etter det så er det bare å sette korte i en annen boks.

mvh

bobi

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Desidert beste løsningen er å bestille HD mottaker fra Canal Digital for 990 kr ( da er du sikret at kortet ditt skal få de nødvendige oppdateringer hver måned )
    Da kan du bruke kortet i en mere avansert mottaker som IPbox 9000 HD , bildet kvaliteten til IP boxen er klasser over den til CD sin HD tuner .
    I tillegg er IPbox 9000 fleksibel når det gjelder kanal lister og favoritt grupper ( du kan editere , slette og flytte kanalene direkte på din PC via PC editor )

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nat Geo HD og Silver HD

Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Desidert beste løsningen er å bestille HD mottaker fra Canal Digital for 990 kr ( da er du sikret at kortet ditt skal få de nødvendige oppdateringer hver måned )
    Da kan du bruke kortet i en mere avansert mottaker som IPbox 9000 HD , bildet kvaliteten til IP boxen er klasser over den til CD sin HD tuner .
    I tillegg er IPbox 9000 fleksibel når det gjelder kanal lister og favoritt grupper ( du kan editere , slette og flytte kanalene direkte på din PC via PC editor )
    Får inn Animal Planet/Discovery HD men ikke Silver HD/ Nat Geo HD, har prøvd å legge inn manuell frekvenser 12188/12322 men dette fungerer ikke. Har dere noe tips

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi

Ja , det er fult mulig å see på Canal Digital sinne HD kanaler , så lenge man har en kort og HD boks fra canal digital. Uten HD boks fra canal digital kan du ikke det så langt jeg viet. Skal man ha HD må man først kjøpe en bilig HD boks og kort fra Canal Digital, etter det så er det bare å sette korte i en annen boks.

mvh

bobi
    Trenger ikke HD box,jeg har Entertain og aldri bestilt HD box fra canal digital og HD kanalene fungerer utmerket.
    Har og 2 tvilling kort som jeg fikk vanlig SD tuner med korta,og disse funkerer fint på HD kanalene.
    Anbefaler Enigma 2 til IP Box 910.mye bedre og kjappere enn Enigma 1.

Ikke 100% stabilt enda vist du roter rundt i menyene,men ser du bare tv så funker det utmerket nå,og så legger du det i flash som innkluderer camene du trenger.
    Det er ikke lenge til resten er på plass tror eg.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apadt
    Får inn Animal Planet/Discovery HD men ikke Silver HD/ Nat Geo HD, har prøvd å legge inn manuell frekvenser 12188/12322 men dette fungerer ikke. Har dere noe tips
    Hei ,
    Etter du har lagt inn Frekvens , Polaritet , Symbol rate m.m
    husk å velge under "Modulering " - 8PSK !
    Aktiver "Network Scan " og søk igang .
    Hos meg fungerer dette 100% :-D

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Trenger ikke HD box,jeg har Entertain og aldri bestilt HD box fra canal digital og HD kanalene fungerer utmerket.
    Har og 2 tvilling kort som jeg fikk vanlig SD tuner med korta,og disse funkerer fint på HD kanalene.
    Anbefaler Enigma 2 til IP Box 910.mye bedre og kjappere enn Enigma 1.

Ikke 100% stabilt enda vist du roter rundt i menyene,men ser du bare tv så funker det utmerket nå,og så legger du det i flash som innkluderer camene du trenger.
    Det er ikke lenge til resten er på plass tror eg.
    Kan du laste ned og bruke CCcam i Enigma 2 for Ipbox 910 eller er det samme EMU valg : mbox , mgcamd m.m ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe så fint for deg da, men jeg også har 2 kort fra CD, den ene korte er med en SD tuner som aldri er pakket ut, den fungerer ikke lenge på HD med untak TV Norge HD og C + fim og Port, alle andre HD kanaler fungerer ikke lenge,

så har jeg 1 kort til som er med HD inkludert , men da jeg bestilte den så bestilte jeg noen bilig dekoder fra CD også slikt at jeg fikk in HD kanalene på den nye korte. og hvis du leser litt på forumen her og andre steder ser du meget godt at mange sliter med det.

Så det er bedre å anbefale folk å ta en HD boks fra CD ne å angre etterpå

Kan si meg einig i at Enigma 2 er kjapere en DGS basert image, men Enigma 2 har en del bugs enda, den er ikk så stabilt at enkelt man i gata kan bruke den.

Enigma 1 er mye kjapere en Enigma 2 , men her er det også en del bugs på Enigma 1.

@ digitech
    Nei du kan ikke bruke CCcam på IPbox 910 eller andre modeler, det går ikke
    men du kan fint bruke Incubuscamd som er lile bror av CCcam
    Ja Mbox , mgcamd , newcs , fungerer fint på IPbox nå

mvh

bobi

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva sier din entitlements på kortet som HD ikke funker på? i forhold til det HD funker på?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva sier din entitlements på kortet som HD ikke funker på? i forhold til det HD funker på?

tja dem sier ikke mye nei, det er bare dato at den har sluttet å oppdatere i Juli, etter det har jeg ikke fått oppdateringer på den ene korte.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja dem sier ikke mye nei, det er bare dato at den har sluttet å oppdatere i Juli, etter det har jeg ikke fått oppdateringer på den ene korte.
    Hvilken farge er det på kortet som ikke for oppdatering lenger?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder du poste den?

id name date
    6010 Canal + 01.10.09-31.10.09
    01.09.09-30.09.09
    6020 Nordic 1 01.10.09-31.10.09
    01.09.09-30.09.09
    6030 Nordic 2 26.06.08-14.07.08
    01.01.90-01.01.90
    6040 Nordic 3 01.10.09-31.10.09
    01.09.09-30.09.09
    6050 TSS 24.02.09-14.03.09
    01.01.90-01.01.90
    6060 Nordic 4 01.10.09-31.10.09
    01.09.09-30.09.09
    6070 Nordic 5 01.10.09-31.10.09
    01.09.09-30.09.09
    6080 HD 01.10.09-31.10.09
    01.09.09-30.09.09
    Sånn ser min ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du Canal Digital kunden og har du en IP box da har du mistet tilgang til dine HD kanaler. ref vedlagt info:

https://www.canaldigital.no/Nyheter/...kerhet-i-2009/

I tråden ligger det en løsning til problemet

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av apadt
    Er du Canal Digital kunden og har du en IP box da har du mistet tilgang til dine HD kanaler. ref vedlagt info:

https://www.canaldigital.no/Nyheter/...kerhet-i-2009/

I tråden ligger det en løsning til problemet
    Hvor finner vi denne da
    (I :neutral: tråden ligger det en løsning til problemet)

Side 37 av 45 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •