Ab Ipbox 9000HD - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 45 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 887
    Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Får inn det meste, men canal + film og sport HD sluttet plutselig å fungere. bruker mbox emu som jeg lastet ned via panelet som fulgte med nyeste sif team imaget. Har også satt attibutene til 750 for filene var/bin mappe til mbox emu. Noen som har peiling på dette?

Går det ann å sku av kanal-navn bevegelsen i led displayet? hvordan ser jeg att boxen er versjon 2?

Kan vifta skues av i menyen på et vis? Har lastet ned fanncontroll pluggin, men vifta surrer og går selv om tempen er under på grensen.

Ellers en veldig hendig liten boks denne ipbox 910HD ... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Service Not available"

hei!

Har en ABcom IP9000 HD ( 2 tunere, Canal Dig NO) siden jul i 2008. Har brukt diverse NLB flash men opplever stadig at jeg får melding "service not available" og bildet fryser. I mange av tilfeller løser jeg problemet med å bytte kanalkortet fra den ene til den andre kortleser av min Abcom box

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SKulle ønske jeg kunne hjelpe deg men veit ikke noe om dette, du bør uannsett smøre deg med tolmodighet, å få raskt svar her er like sannsynlig som at ulven ikke hadde vært utrydda hadde frp eller sp fått det som de ville....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fraråder folk å handle hos tv-radio-shoppen.dk

Vil med dette fraråde alle som tenker kjøpe billig via tv-radio-shoppen tenke seg om. Jeg bestilte den 27/5 en ipbox og venter ennå på den. I følge PNL sine sider er den i kjøpenhavn. Den har brukt ca 2 uker på å dra 10 mil. tv-radio-shoppen sier at det er post norge(PNL) som har ansvaret og det er sikkert rett, men når du tilbyr varer via post så har du jo et ansvar for at kunden får den.

Så et innlegg her om leveringstid 3-4 dager .. det må være en ansatt i tv-radio-shoppen som skriver inn. Jeg ble iallefall lurt og forhåndsbetalte inn for ipboxen min.

Så styr unna tv-radio-shoppen ... billig .. men utrolig dårlig på kundebehandling og informasjon. Flink på å avskrive seg skyld

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aasmund_o
    Vil med dette fraråde alle som tenker kjøpe billig via tv-radio-shoppen tenke seg om. Jeg bestilte den 27/5 en ipbox og venter ennå på den. I følge PNL sine sider er den i kjøpenhavn. Den har brukt ca 2 uker på å dra 10 mil. tv-radio-shoppen sier at det er post norge(PNL) som har ansvaret og det er sikkert rett, men når du tilbyr varer via post så har du jo et ansvar for at kunden får den.

Så et innlegg her om leveringstid 3-4 dager .. det må være en ansatt i tv-radio-shoppen som skriver inn. Jeg ble iallefall lurt og forhåndsbetalte inn for ipboxen min.

Så styr unna tv-radio-shoppen ... billig .. men utrolig dårlig på kundebehandling og informasjon. Flink på å avskrive seg skyld
    At posten Norge skulle være skyld i at det tar så lang tid tviler jeg på - han kunne i det minste kunne oppgi når den ble sendt.

Men idag er det jo slik at pakker kan spores - man får et nummer og så kan man sjekke postens status for pakken etterhvert som den transporteres i systemet.

Men det forutsetter jo at avsender skaffer nummert og gir deg det, og enhver seriøs leverandør burde kunne det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har flyttet til leilighet der man ikke får lov å henge opp parabol nå, og jeg pratet med han karen på x-sat om at bakketuner ikke var helt fungerende på ipbox9000 enda..

Så da er 9000 boksen min med 1 sat tuner til salgs, bedre noen får brukt den enn at den står her og støver ned. Litt synd, begynte endelig å få til programmeringa :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelig har gode erfaringer med TV shopen, har du snakket med Flemming Steensgaard?? ( salg@tv-radio-shoppen.dk) Har svarer på mail og følger opp

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    ok takk messus. Har fått til etter at jeg lastet ned kanalliste. Men får ikke sett CD film -, sport, viasat film og sport HD. Har ab ipbos910HD. Har sif team imaget, siden nlb får hele dritten til å knele med alle dritt pluggins sine. Og hater det stygge bildet som kommer opp ved oppstart.
    Da jeg fikk boxen hadde jeg egentlig tenkt å legge inn SIF Team sitt image, men tenkte jeg skulle prøve NLB først da det hadde de nødvendige emus innebygget.

Siden dengang har jeg hatt NLB image på boxen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lang lev. tid fra Danmark til Norge - NU LØST!

---------------------------------------------------------
    Hej

Vi har fået dette indlæg fra en trofst bruger i Norge.

Det er helt uretfærdigt som det beskrives her. :???:
    Den rette samenhæng er som følgende:

Vi har kæmpe problemer med det Norske Postvæsen. Dette er sket efter at PNL er blevet solgt fra Post Danmark, og det er jo rigtigt at vi kun kan sige til kunden at varen er sendt til dem via PNL og giver dem TT nr. Så herefter kan vi ikke gøre mere.

Vi har gjort rigtig meget for Aasmund, og har haft hans sag oppe på højeste niveau både Post Danmark som i første instans modtager pakkerne fra os, og PNL som videre ekspederer dem. PNL har direkte sagt til os, at Post Danmark modarbejder PNL og visa versa - så vi og vore kunder sidder som en lus imellem 2 negle. Det har vi fortalt Aasmund - men forstår ikke at vi i virkeligheden ikke kan gøre mere i dette mærkelige spil som foregår. Forstår godt det er en rigtig dum situation, men vi er små i dette magt spil og kan faktisk ikke gøre noget. Meeeeeeeeeen :-D

Vi har nu en forhandling med Post Danmark i næste uge og vil skifte fra Norsk Postvæssen (PNL) til Post Danmark (ER FAKTISK GJORT IDAG - SE VORES NORSKE WEB), det er skidt at dettte tiltag er nødvendigt, men vi har haft store problemer på det sidste og kan ikke leve med dette. Post Danmark garanterer 3 -4 dages lev. til Norge (Hverdage) og så er der kun fortoldning i Norge tilbage, som jo er helt ude vores kontrol. Dette er som det var i gamle dage, og vi glæder os meget til at komme tilbage til det gamle system. Vi kan kun beklage rigtig meget, og det er ikke med vores gode vilje, hvad der er sket.

I skrivende stund har vi haft problemer med 2 Norske forsendelser og 1 Færøsk - og det er 3 for meget. Gennem de sidste 2 år har vi aldrig oplevet disse forsinkelser før. Så vi håber med vores sidste tiltag, at nu er alt som før. hurtig forsendelse til Norge. Fortoldningen er vi ikke herre over men plejer at gå rimelig hurtig.

Mvh/Best Regards/最好的问候
    Flemming Steensgaard
    adm. direktør
    TV-Radio-Shoppen.dk
    Godkendt af e-Handelsfonden

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Du skriver at det er billig hos tv-radio-shoppen ! Er det virkelig det ?
    Det kan hende at jeg regner feil , men det står helt nederst på den norske siden at pris er ekskl. MVA og i tillegg ser jeg ingen sted at varene leveres fraktfritt til Norge.
    Tar en eksempel : IPBox 91 HD
    Pris i Nok : 2.056,21 x 1.25 (Mva) = 2570,26 kr.
    I tillegg kommer sikkert frakt fra Danmark til Norge ( x 25% mva)
    Da får du håpe at Tollvesenet i Norge ikke fakturer i tillegg fortollingsgebyr
    ( betalte slik gebyr - 175 kr. på min siste import fra Tyskland )
    Regner med at sluttsummen kommer ihvertfall på 2800 NOK .
    Du finner helt sikkert nettbutikker i Norge som er villig og selge samme produkt til samme pris og tillegg har du garantien i Norge , ikke i resten av Europa ( her må du krysse fingrene at det ikke skjer noe med utstyret i garanti perioden , da frakten til Danmark eller Tyskland dekkes av deg kunden , for å ikke snakke om tiden for reparasjon og retur av vare !
    Nå er det snart 6 uker siden jeg sendte min DM 800 HD til Tyskland for ombytte av hovedkort .
    Aldri mere import for min del !

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange som selger IPBox 91 HD til 2800 kr

Etter en liten sjekk finner ikke jeg et eneste produkt som er verdt å kjøpe som skal sendes til Norge

Ikke blir det billigere, lengre tid på levering og ikke norsk garanti

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg skal drive reklame for noen som helst, men som en faktaopplysning kan jeg fortelle at Nordby Digital - 'rett over grensen' ved Svinesund leverer varer til Norge ved å sende fra Halden. Dermed er toll og alt plunder ute av verden. Og prisene er sålangt jeg har kunnet konstatere, konnkurransdyktige.

Hvorledes det forholder seg med fraktkostnader i tilfelle garanti vet jeg ikke - det blir vel kanskje omtrent det samme?

Har selv kjøpt flere tunere og tv der - men jeg bor jo i Østfold:grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei til alle.

Litt godt nytt,

Enigma1 er nå klar for AB IPbox HD versioner.
    Jeg har i dag fott send første Beta Enigma1 og med en gang jeg kommer hjemm i kvel skal jeg teste dette selv.

Source code for Enigma1 og selveste image skal osgså slipes til verden om 1 til 2 uker fra nå.

mvh

bobi

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et tids spørsmål før Enigma1 er tilgjengelig for alle

http://download.abcom.sk/index.php?&...s/AB_Enigma1HD

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Known issues:

- DVB-C tuners not supported
    - internal card readers don´t work (external USB card readers work)
    - works upper CI slot only, after inserting CAM module you have to restart it in menu of box. After every restarting of box you have to put out CAM from box and put in to box and reset CAM in menu of box.
    - DVB and TXT subtitles are not working
    - problem with formatting some 3,5" HDD´s
    - some bugs by playback recordings from HDD
    - it is not possible timer recording from EPG
    - SD menu graphic supported only
    - installed games don´t work in 720p and 1080i mode. (work in 576i and 576p mode)
    - signal indicators don´t work
    - in some situations box doesn´t present any channels, need reinsert CAM and reset CAM in Common Interface menu

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kult , dem har slupet den tidligere en jeg sa

Nå er det bare å teste og glede seg over Enigma1, mye jobb har blit gjort
    men det er på go vei, en del bugs er der , men dette er første Beta reliase

Nå er det bare å teste, IPboxes er nå den eneste boksen på markede som har suport fra 3 forselige sider, DGS/ABCOM basert imager, Enigma 2 og nå også Enigma 1.

mvh

bobi

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

image rot

Hva er forskjell på Enigma 1&2? Jeg returnerte boksen da det var for mye feil med den (image?)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akurat nå er det ikke mye forskjell på dem.
    Enigma2 har muligheten for 2 tuner support , mens enigma1 har support for kun 1 tuner.

Enigma1 har support for CI modul, og fungerer om med CD cam.

Enigma1 er raskere en enigma2 så vidt jeg kan se.
    Kanaler vises frem mye fortere, selveste boksen reagerer mye kjapere

Nå har jeg ikke testet mye med Enigma1 enda, men så langt ser den bra ut

Motor settings fungerer helt konge på Enigma1 , mens på Enigma2 hade jeg problemer på min boks.

Men som sakt er Enigma1 kun første reliase og i beta enda,
    den ble slupet for alle i dag, source code skal slipes ut snart også, dette vil gjøre at flere entusiaster kommer til å utvikle images , adons , plugins

Dessuten gir den oss enda 1 valg å rotte oss med,
    jeg elsker enigma1 selv, og er lykkelig at den er nå endelig sluppet ut for alle

mvh

bobi

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Enigma2 har muligheten for 2 tuner support , mens enigma1 har support for kun 1 tuner.

Motor settings fungerer helt konge på Enigma1 , mens på Enigma2 hade jeg problemer på min boks.

den ble slupet for alle i dag, source code skal slipes ut snart også, dette vil gjøre at flere entusiaster kommer til å utvikle images , adons , plugins

jeg elsker enigma1 selv, og er lykkelig at den er nå endelig sluppet ut for alle

mvh

bobi
    For å si det enkelt relatert til Dreambox modeller :
    DM 500, 600,7020 SI = Enigma 1
    DM 800 , 8000, 7025 SI = Enigma 2

Uten Twin tuner support er Enigma 1 aktuelt helst for IPBox 91 og 910 ( begge med 1 tuner )
    Ganske lang "BUG" liste for ABCom å ordne og hvis hukommelsen min ikke svikter tok det ganske lang tid for Mutant (IPBox 250) for å begynne å fungere optimalt med Enigma .
    Har mistanke at inntil Enigma 1 blir klar for IPBox , kommer garantert bedre programvare for Q box HD - ( Enigma 2 ) , her begynner det å røre på seg ordentlig nå . Tester siste bootloader og upgrade ( 02.06.2009) , det er fortsatt en del BUGS hos Qbox , men hvis Duolabs snekrer en stabil image og med tanken at mottakeren har innebygd Diablo Cam inne , IP 9000 kommer til få seg en skikkelig utfordrer .

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi

mvh

bobi
    Her må jeg si at jeg er enig med bobi .
    Enigma 2 er adskillig tregere enn Enigma 1 ( Dreambox 7020 SI er uten tvil den mest optimale og raske parabol tuner tilgjengelig , takket Enigma 1) med 2 ganger raskere boot rutine enn sin HD bror ( DM 800 HD ) .
    Når det gjelder Motor bruk og Enigma 2 er ikke helt enig . Min DM 8000 (Enigma 2 ) kjører motoren like fort som
    DM 7020 ( Enigma 1 ) og med riktig konfigurert "Dreamset" har jeg ingen problem med settings ( bruker NewNigma 2 image ) .

Side 34 av 45 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •