Ab Ipbox 9000HD - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 45 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 887
    Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Forsøkte i dag med scart tilkobling. Den leverer bildet via scart samtidig med HDMI, men signalet er nok av samme type som det du velger i oppsett for oppløsning. Der står det 1080i, og bildet fra scart ble bare striper. Prøvde ikke å sette det til standard-SD, (måtte re-starte boksen).. Så hvis man velger standard SD, er det _trolig_ mulig å få bilder fra begge...
    Med HD og HDMI er ikke det så aktuelt, men det er litt synd det ikke er en option for å få samme signal ut som kilde-materialet..

Med HD innmontert blir det en ny opplevelse, pause og spole tilbake live sendinger er morsomt. (har ikke hatt noe sånt før

Streaming av live bilder eller opptak på HD, til pc'er rundt i huset er jo også en genial finesse !

Ser det blir å investere i en ekstra tuner, for opptak og bilde i bilde..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke filer kan jeg spille av med 9000HD?
    Hvor skal disse filene legges?

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Web streaming

Får ikke set tv-bilde i dgstation web grensesnitt fra tuneren. Hva må jeg gjøre? Har nyeste image fra NLB... Har Vista pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kurt'en
    Hei. Har du eller noen andre noe nytt å melde om Scart/HDMI problematikken?

Jeg lurer også på noe i samme gata som dette. Vurderer å kjøpe IPBox 9000 event. IPBox 910.
    Har i dag en ekstern DVD/Harddisk-opptager som får kildesignalet sitt over scart. Er det slik jeg har forstått det ikke mulig, uten å endre innstillinger, å ha både signal ut på både hdmi og scart samtidig? Er det samme problematikk på DB800? :-?
    Etter det jeg har forstått på Dreambox brukere, så har du på DM8000 HD bilde samtidig på Scart og HDMI selv om HD oppløsning er valgt. Usikkert på DM800, men antakeligvis der og.

Mener å ha lest at du skal kunne få bilde samtidig på Scart/HDMI også på IPBOX med operativsystemet til Dreambox installert (Enigma2).

Har installert Enigma2 på IPBoxen min, men har ikke fått testet dette enda, skal komme tilbake med resultater.

Forøvrig så er det en ting å si, og det er at Enigma2 er framtiden på IPBOX.
    Enigma2 har mange muligheter som mangler i ABCOM/Cuberevos orginale OS, som feks. å raskt endre fra HD til SD oppløsning uten å måtte omstarte boxen. Man kan til og med med Enigma2 få boxen til å endre oppløsning automatisk etter hvilken oppløsning de respektive kanaler sender..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Får ikke set tv-bilde i dgstation web grensesnitt fra tuneren. Hva må jeg gjøre? Har nyeste image fra NLB... Har Vista pc.
    Du må installere VLC video player, husk å stenge alle weblesere, og installere plugins for alle weblesere under installasjon..

Ellers er ikke dette forumet det beste for å få hjelp og detaljkunnskap om boxen. prøv digitalsat.nu

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk til dette endelig.

Men hvorfor tar den ikke inn Voom HD, SIlver HD og Europsport2???

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk til dette endelig.

Har nok ikke noe med IPBoxen å gjøre. Har alle de kanalene inne.

Du må sjekke at du har inne de frekvensene som de kanalene ligger på, og så søke på nytt..

Er mange gode forum som har vært nevnt i denne tråden, følg de.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet Scart og HDMI samtidig på Enigma2 på IPBOX, fungerer heller ikke der desverre.

Dvs. det fungerer en liten stund, men når man velger en HD kanal så blir bildet på Scart ustabilt.

Men det tolker jeg dithen at det er mulig å få det til, da det er mulig å sende signaler til begge outputs samtidig, da ligger problemet/begrensningen foreløpig i software, og jeg er sikker på at det kommer en oppdatering som fikser dette..

La oss håpe det iaf..

Newcomer Kurt'en sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av messus
    Har testet Scart og HDMI samtidig på Enigma2 på IPBOX, fungerer heller ikke der desverre.

Dvs. det fungerer en liten stund, men når man velger en HD kanal så blir bildet på Scart ustabilt.

Men det tolker jeg dithen at det er mulig å få det til, da det er mulig å sende signaler til begge outputs samtidig, da ligger problemet/begrensningen foreløpig i software, og jeg er sikker på at det kommer en oppdatering som fikser dette..

La oss håpe det iaf..
    Vi får håpe det ja. Takk for at du tok deg bryet med å sjekke. :-D
    Jeg kommer vel til å se an litt nå med tanke på dette med pairing og Canal Digital før jeg kjøper ny tuner. :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kurt'en
    Vi får håpe det ja. Takk for at du tok deg bryet med å sjekke. :-D
    Jeg kommer vel til å se an litt nå med tanke på dette med pairing og Canal Digital før jeg kjøper ny tuner. :-?
    Til orientering så finnes det adaptere/konvertere som kan fikse denne biffen for deg. De er ikke helt billig i Norge, men på ebay kan du få gode priser. (HDMI til RGB/Scart konvertere)

Det blir uansett langt billigere enn å kjøpe en DM8000 som koster det dobbelte av IPBOX 9000.

DM800 er jo en grei mottaker men har en del mangler og problemer; som at den går varm, låser seg, og mangler CI-slot og HDMI utgang.

For meg ble valget derfor, tross de foreløpige begrensninger, IPBOX 9000 med 2 tunere. Utviklingen på software til mottakeren, både originale og andre (Enigma2) går i rasende fart, og nå begynner ting å fungere veldig bra med Enigma2.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av messus
    Du må installere VLC video player, husk å stenge alle weblesere, og installere plugins for alle weblesere under installasjon..

Ellers er ikke dette forumet det beste for å få hjelp og detaljkunnskap om boxen. prøv digitalsat.nu
    Jeg har to tunere i min box, finnes det en mulighet å sette opp fra hvilken tuner man ønsker å streame fra?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apadt
    Jeg har to tunere i min box, finnes det en mulighet å sette opp fra hvilken tuner man ønsker å streame fra?
    Såvidt jeg vet nei, ikke foreløpig iallefall, med det originale OS.

Men med Enigma2 så vil det gå ifølge en del rapporter.

Les på:

digitalsat.nu

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

hvor hen skulle den kanal fila på ipboxen?

Har nyeste image og ikke samme database i pceditor så vil bare laste opp kanal fila.

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken image foretrekkes av folket??

Har prøvd et par tre, hvorav Enigma nå sist, men den ser noe "vanskeligere" ut enn feks nlb.

Har ikke hatt boksen så lenge ennå, har googlet og lest i denne tråden, men ikke helt greit å finne ut hvilken som er "best."

Kunne tenkt meg å høre litt fra andres erfaringer.
    Blant annet om muligheten for multiboot.

Har 2 tunere og 2,5" hdd.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste image fra nlb så er det en fan pluggin. Har gjort som om slik beskrivelsen sier, men vifta går hele tiden. 2,5" HDD er ca 29C så tenkte det var ok å skru av vifta. Noen som vet om dette her? Og prøvde enigma2 på 910 men fikk ikke til netverket, er det meningen at man skal kunne bruke linux for å bruke enigma? Virker veldig innfløkt dette enigma2 imaget vs sif og nlb etc...:shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV3 Denmark, TV3+ og TV6

Er det flere som sliter med å dekode de overnevnte kanalene? Har ikke fått disse inn på noen uker, oppgraderte akkurat til NLB 9341 (som forøvrig ser meget stabilt ut i forhold til tidligere erfaringer med CD og Viasat), men sliter som sagt med å få inn disse tre kanalene.

Noen gode tips på lager?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IPBoox rev.1 og 2

Jeg tror at Rev. 2 har sort farge (eller sølv) med en klar blåfarge i displayet.
    Hvilken forskjell ang. hardware vet jeg sannelig ikke.:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sharkey
    Er det flere som sliter med å dekode de overnevnte kanalene? Har ikke fått disse inn på noen uker, oppgraderte akkurat til NLB 9341 (som forøvrig ser meget stabilt ut i forhold til tidligere erfaringer med CD og Viasat), men sliter som sagt med å få inn disse tre kanalene.

Noen gode tips på lager?
    - slettet da jeg svarte på feil post --

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk til dette endelig.

Jeg har installert NLB 9341 (ABCOM 9341 først)..

Har inne absolutt alle kanaler, men måtte søke de inn på nytt da ny versjon av kanal-liste-databasen (H9247). (Gikk ikke med eksporter/importer)

Men sjekk at du har inne alle frekvenser på mottakeren som kanalene ligger på, og at disse er konfigurert riktig (rett FEC, SymboRate osv) og at du IKKE har noen frekvenser inne 2 ganger med forskjellige data, for da får du problemer! (Det har jeg opplevet tidligere)

Komplett frekvensliste for Thor / Canal Digital finner bla. du her:
    Programmes listing - TelenorSBC
    Thor 3/5 (0.8°W) - frequencies - KingOfSat
    Canal Digital on Thor 3/5 at 0.8°W - LyngSat

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takk messus. Har fått til etter at jeg lastet ned kanalliste. Men får ikke sett CD film -, sport, viasat film og sport HD. Har ab ipbos910HD. Har sif team imaget, siden nlb får hele dritten til å knele med alle dritt pluggins sine. Og hater det stygge bildet som kommer opp ved oppstart.

Side 33 av 45 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •