Ab Ipbox 9000HD - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 45 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 887
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er det som taler for å gå for en 9000 kontra 910?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt inn PC Editor på pcen, valgt IP9000 HD som tuner og lagt inn IP-adressen til tuneren. Når jeg skal laste ned database til pceditor via FTP må jeg velge en lokal mappe på harddisken. Hvilken mappe er dette ? Får bare melding om "feil ved åpning av database" når jeg starter nedlasting.... Finnes det en brukerveiledning for PC editor ??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetil_h
    Har lagt inn PC Editor på pcen, valgt IP9000 HD som tuner og lagt inn IP-adressen til tuneren. Når jeg skal laste ned database til pceditor via FTP må jeg velge en lokal mappe på harddisken. Hvilken mappe er dette ? Får bare melding om "feil ved åpning av database" når jeg starter nedlasting.... Finnes det en brukerveiledning for PC editor ??
    Vedlagt dk brukermanual

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor henter du image til ipbox 9000hd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denktenk.com har image og annet til ipbox 9000hd

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har SIF-Team sitt nyeste enigma2 på min ip910 og liker det jeg ser.
    Men hvem lager mod så jeg kan få brukt det med softcam?
    Helst flash versjon...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IPBOX 9000 HD - Rev.1 eller Rev.2

Hei,

Har en 9000 her hos meg som jeg mener er REV.2, så får kompisen min en som er mørkere svart-farge, og som har et helt annet lys i LED-displayet, den som kompisen min har fått har mørk og klar blåfarge i LED-displayet (samme som rundt power-knappen), mens min mottaker har en mer grønn-aktig farge i LED-displayet, helt annen farge enn rundt power-knappen..

LED displayet på denne siste til kompisen min har heller ikke røde lys i LED som markerer recodring osv slik som min mottaker har.. Det bare står REC..

Er redd for at en av oss har fått Rev.1 !!?

Isåfall hva er de hardware-messige forskjeller på Rev.1 og Rev.2 ?

Utseendemessig er de like, bortsett fra at min er litt gråere/mattere i sortfargen..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EPG på Canal Digital Kabel-TV DVB-C

Hei,

har installert en IPBOX 9000 med DVB-C tuner i Canal Digitals kabel-tv nett, alle kanaler er inne men får ingen EPG.

Får EPG på IPBOX med satellitt med å bruke kanal Nickelodeon eller Sky News, men hvordan får jeg oppdatert EPG på kabel-tv ??

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

9000HD i hus

Da fikk jeg endelig en 9000HD i hus.

Valge Makromedia.no i Oslo da de var billige og jeg kunne hente den i butikken etter jobb (Sparte 170 spenn i frakt også) God service i butikken også!

Fikk den opp på CD igår og skal ta med meg en HDD hjem etter jobb idag og se om jeg kan få det opp. Noen som vet hvor stor 3.5" HDD som kan settes inn. Ser på nettet at det stopper på størrelser over 500 GB. Noen som har prøvd 750 eller 1TB?

Christian

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whieroum

Valge Makromedia.no i Oslo da de var billige og jeg kunne hente den i butikken etter jobb (Sparte 170 spenn i frakt også) God service i butikken også!

Fikk den opp på CD igår og skal ta med meg en HDD hjem etter jobb idag og se om jeg kan få det opp. Noen som vet hvor stor 3.5" HDD som kan settes inn. Ser på nettet at det stopper på størrelser over 500 GB. Noen som har prøvd 750 eller 1TB?

Christian
    Det som betyr noe skulle vel bare være fysisk størrelse - og strømforbruk/temperatur.

Når det gjelder hvor stort volum systemet kan håndtere så avhenger det selvfølgelig av soft/firmvare. Men: Setter du inn en større enn systemet kan håndtere, skulle jeg tro at det bør være mulig å partisjonere den slik at du får et volum som ligger innenfor det mulige. Så har du litt å gå på om det skulle dukkke opp nye muligheter, eller om systemet også er istand til å håndtere mere enn ett volum?

Men om du snuser litt finner du kanskje også et forum hvor noenallerede vet alt om dette. Partisjonering funker i hvert fall utmerket på pc...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whieroum

Christian
    Jeg satte inn en 750GB samsung disk, det taklet den helt fint :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baardma
    Jeg satte inn en 750GB samsung disk, det taklet den helt fint :-)
    Hei

Ble en Seagate Barracude 7200.11 1TB SATA 3GB/s på meg.

Fungerer greit og kommer opp ganske raskt i putty, men tuneren står med "klargjør HDD" en god stund etter oppstart. Mulig den går igjennom å scanner driven og det tar jo litt tid.

Kjører NLB image 9207 og det fungerer greit bortsett fra at jeg sliter litt med EPG enda. Får se hva google kan fikse for meg i løpet av kvelden.

--added
    Noen som opplever noe blå streker i bildet av og til? Hva kan det skyldes?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av messus
    Hei,

har installert en IPBOX 9000 med DVB-C tuner i Canal Digitals kabel-tv nett, alle kanaler er inne men får ingen EPG.

Får EPG på IPBOX med satellitt med å bruke kanal Nickelodeon eller Sky News, men hvordan får jeg oppdatert EPG på kabel-tv ??
    Har løst problemet selv med å søke div. Dreambox forum.

For å få EPG på Canal Digital kabel-tv må man stå på kanalen STV1 en liten stund, da kommer full EPG for 2 dager fremover.!

Til orientering!

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har en 9000 her hos meg som jeg mener er REV.2, så får kompisen min en som er mørkere svart-farge, og som har et helt annet lys i LED-displayet, den som kompisen min har fått har mørk og klar blåfarge i LED-displayet (samme som rundt power-knappen), mens min mottaker har en mer grønn-aktig farge i LED-displayet, helt annen farge enn rundt power-knappen..

LED displayet på denne siste til kompisen min har heller ikke røde lys i LED som markerer recodring osv slik som min mottaker har.. Det bare står REC..

Er redd for at en av oss har fått Rev.1 !!?

Isåfall hva er de hardware-messige forskjeller på Rev.1 og Rev.2 ?

Utseendemessig er de like, bortsett fra at min er litt gråere/mattere i sortfargen..
    Fikk min i dag. Den er svart, med blå farge i displayet. Displayet er pixel-basert, ikke segment-baserte bokstaver. (som bilde på eska)

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Formatere

Fikk flashet til e2 på 910HD boksen. Men ser denne ikke har thor sirius støtte innebygd. Hvordan får jeg disse inn med dette imaget?

Tenkte jeg skulle flashe til orginal ab fw, men får ikke formatert enigma2 imaget, med å holde inne power knapp og opp knapp.

Newcomer Kurt'en sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde på HD kanalene er meget bra (HDMI). Bilde på vanlige SD kanaler med mottakeren i HD modus er som forventet/greit (HDMI). Bilde på SD kanaler med mottakeren i SD modus (HDMI / 576i) er skuffende. Bilde på RGB/Scart/S-Video er skuffende, og disse (analoge utgangene) virker ikke i det hele tatt uten at mottakeren er i SD modus.

Er det noen som har bra bilde på Scart/RGB/S-Video og/eller bilde på de analoge utgangene samtidig med HD over HDMI? I såfall med hvilken programvare? Jeg har behov for å kunne bruke både Scart/RGB og S-Video samtidig med og i tillegg til HD kanaler via HDMI.

At det er "noe dårlig" bilde på SD kanaler på en HD tuner som kjører i HD-1080-50 modus på HDMI er vanlig. Men at man skal være nødt til å omstarte mottakeren for å sette den i SD-576i modus er for dårlig synes jeg. Det er både for tungvindt og tar jo ALT ALT for lang tid. På fattern sin Humax HDCI-2000 mottaker skifter jeg oppløsning enkelt på en knapp mellom HD og SD. Humax mottakeren viser også HD/HDMI samtidig som Scart/RGB/S-Video.

Også på min Canal Digital sin standard parabol-mottaker har jeg bilde på både HDMI/Scart/S-Video samtidig, og kan enkelt i menyen endre fra HD til SD dersom jeg ønsker det uten å omstarte mottakeren. Dette er fundamentale ting som jeg ærlig talt forventet av IPBOX 9000 HD.

At Scart/RGB/S-Video utgangene er avslått på IPBOX 9000 HD når jeg bruker HDMI HD 1080-50 er således totalt skuffende på en så kostbar state-of-the-art mottaker.

:neutral:
    Hei. Har du eller noen andre noe nytt å melde om Scart/HDMI problematikken?

Jeg lurer også på noe i samme gata som dette. Vurderer å kjøpe IPBox 9000 event. IPBox 910.
    Har i dag en ekstern DVD/Harddisk-opptager som får kildesignalet sitt over scart. Er det slik jeg har forstått det ikke mulig, uten å endre innstillinger, å ha både signal ut på både hdmi og scart samtidig? Er det samme problematikk på DB800? :-?

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kurt'en

Jeg lurer også på noe i samme gata som dette. Vurderer å kjøpe IPBox 9000 event. IPBox 910.
    Har i dag en ekstern DVD/Harddisk-opptager som får kildesignalet sitt over scart. Er det slik jeg har forstått det ikke mulig, uten å endre innstillinger, å ha både signal ut på både hdmi og scart samtidig? Er det samme problematikk på DB800? :-?

Er det ikke enklere å koste på noen hundringser til, og sette inn en intern hd i Ipboxen, da får du vel en mye mer anvendelig box. timeshift og opptak i samme enhet..?!
    Enklere i alle sammenhenger å ha mest mulig i en boks. Da blir det en kabel til tv, en fjernkontroll etc...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daffy
    Er det ikke enklere å koste på noen hundringser til, og sette inn en intern hd i Ipboxen, da får du vel en mye mer anvendelig box. timeshift og opptak i samme enhet..?!
    Enklere i alle sammenhenger å ha mest mulig i en boks. Da blir det en kabel til tv, en fjernkontroll etc...
    Joda, enig i det. Blir vel til det også tenker jeg. Tolker svaret ditt som at det er ikke er mulig å ha både signal ut på både hdmi og scart samtidig. Riktig?

Har også andre planer med å bruke scart'en. For å slippe å kable opp til tv på kjøkkenet så tenkte jeg å bruke en slik trådløs sender/mottager-sak og de jeg har sett på bruker scart. Åpen for andre løsninger her også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kurt'en

Man kan vel i mange/de fleste tv'er loope signal ut via scart. Så om du kopler DVD/HDD-opptakeren til en scart på TV'en spiller du inn det du ser på.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Man kan vel i mange/de fleste tv'er loope signal ut via scart. Så om du kopler DVD/HDD-opptakeren til en scart på TV'en spiller du inn det du ser på.
    Ja. Kanskje det går det gett. Det er jo slik jeg har satt det opp i dag med mediaboksen til KRP 500A'en. Mulig jeg ikke har sett skogen for bare trær.:-D Tenkte at det bare fungerte så lenge jeg brukte den innebygde tuneren til Pio'n. Men det vil vel muligens fungere det. Man setter jo opp I/O-link i oppsetttet på tv'n. Bra tips. Takk skal du ha.

Side 32 av 45 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •