Ab Ipbox 9000HD - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 45 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 887
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen som har kjøpt tuneren fra dette stedet, eller handlet noe derifra.
    TV RADIO - SHOPPEN.

Er ute etter Ipbox 9000 men vil selvsagt ha den så billig som mulig.
    Har leitet litt på nettet etter noen som har erfaring med dette firma men har ikke funnet noen.

Mvh
    Glenn

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glenn71
    TV RADIO - SHOPPEN.

Har leitet litt på nettet etter noen som har erfaring med dette firma men har ikke funnet noen.

Mvh
    Glenn
    Jeg har ikke handlet fra TV RADIO - SHOPPEN, men var i kontakt med dem før jeg handlet fra x-sat. Fikk greie på at prisene i NOK var veiledende pga kursen og i tillegg kom frakt på 200 DKK og 25% moms. Da ble det plutselig ikke så gunstig lenger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV RADIO - SHOPPEN.

Mvh
    Glenn
    Det er en Dreambox det står garantert ekte på....

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV RADIO - SHOPPEN.

Mvh
    Glenn
    IpBox 9000HD med to S2 tuner (HD) | FINN torget

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt IP boxen min fra Radio Shopen DK, rask service/leveranse og god pris

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte editere mg_cfg fila for å få oppdateringen til å virke.Etter installasjonen er #AU satt til 02.må stå på 01 da tikker emm'ene inn og bildet kommer

# EMM messages
    # 00 don't show any EMMs (default)
    # 01 show only valid EMMs
    # 02 show valid and bad EMMs with complete data display
    M: { 01 }

# ECM messages
    # 00 don't show anything about ecm
    # 01 normal mode, show pids processed, decoded ecm and cw
    # 02 verbose mode, show valid and bad ECMs with data
    C: { 01 }

# AU
    # 00 disable, no emm pids processed
    # 01 enable, emm pids always processed for soft-au and shared cards
    # 02 auto, emm started only if channel cant be decoded
    # 03 process emm pids for network cards update only
    A: { 01 }

# key update (sum 01 or 02 with 04)
    # 01 update only new keys, default setting
    # 02 update all keys (used for valid PMK checking)
    # 04 enable TPS au
    # + tps SID, which pmt pid contains au pid
    U: { 01 } 0x12c0

# config files folder (softcam, autoroll, ignore/priority)
    # 00 files in /var/keys
    # 01 files in /tmp
    T: { 00 }

# network mode, use summ for several clients
    # 00 no network (default)
    # 01 newcamd netclient
    # 02 radegast netclient
    # 04 camd3 netclient
    # 08 gbox netclient
    G: { 01 }

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har eit problem med EPG på min IPBOX 9000. Dvs den er ikkje eksistarande.
    Har siste NLB image der webepg 0.6 er installert.

Har sett på nettet etter korleis ein skal sette opp "grabber" og få importert dette. Har tatt ut favorittlista mi til webepg.list. Er det nokon som har ein "how to" guide på korleis detet enkelt kan gjerast?

Hara lasta ned MediaPortal som har webepg grabber software, men får ikkje importert favorittlista mi inn der. Noken som veit?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panic i NLB 9047 - Webstreaming av annen kanal enn TVn

Har kjørt imaget til NLB 9047 nå i en uke og har hatt 3-4 panic, med påfølgende behov for å reinstallere imaget for å klare starte mgcamd igjen.

Vet ikke årsaken, noen som erfarer det samme?

De 3 første Panic kom når jeg kjørte ekstern newcs på pcn min. Den siste kom når jeg hadde programkortet i mottakeren, men da klarte jeg faktisk å restarte mgcamd igjen. Kan det ha noe med at jeg endrer CHMOD rettighetene på keys filene newcmad.list? Ved Panic ser jeg at det står "owner 500" på alle filene unntatt filen newcamd.list, der står det "owner 0".
    Får ikke endre owner tilbake til 500 (med CuteFTP 8 Pro). Eneste som nytter er å reinstallere imaget.

Noen som kan hjelpe meg med hvordan konfigurerer mottakeren/webif til å se en annen kanal via ip stream en den som vises på tvn? Har koblet til begge tunerene og bilde i bilde virker, og jeg kan ta opp på 1 kanal mens jeg ser på en vilkårlig annen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om man kan legge til og redigere favoritt kanal-liste via pc til denne tuneren ? Har gått inn på tuneren via IP adressen, men finner ikke dette her... Må man legge inn noe programvare på pcen ?

Under menyen som viser opptakene som ligger på harddisken kan man velge å skjule opptak... Testet dette, men hvor/hvordan finner man disse igjen ?

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av messus
    De 3 første Panic kom når jeg kjørte ekstern newcs på pcn min. Den siste kom når jeg hadde programkortet i mottakeren, men da klarte jeg faktisk å restarte mgcamd igjen. Kan det ha noe med at jeg endrer CHMOD rettighetene på keys filene newcmad.list? Ved Panic ser jeg at det står "owner 500" på alle filene unntatt filen newcamd.list, der står det "owner 0".
    Får ikke endre owner tilbake til 500 (med CuteFTP 8 Pro). Eneste som nytter er å reinstallere imaget.
    Hvis det er rettigheter som er problemet bør du kunne ta å logge deg på boksen med telnet/putty og chmod manuelt fra kommanodlinje.

Kjører ikke denne versjonen av NLB selv, men forrige, og har ikke sett de problemer du nevner her.

peram

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetil_h
    Noen som vet om man kan legge til og redigere favoritt kanal-liste via pc til denne tuneren ? Har gått inn på tuneren via IP adressen, men finner ikke dette her... Må man legge inn noe programvare på pcen ?
    Du må installere programmet pceditor for å kunne redigere kanallista. Du finner den bl.a. her :Sat Universe

peram

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

WEBTV velge tuner

Hei, kjører nå NLB 9047 med mgcamd/newcs.

Webtv via Cuberevo web-interface 1.3.2 fungerer greit.

Men, er det noen som kan hjelpe meg med hvordan konfigurerere mottakeren/webif til å se en annen kanal via ip stream en den som vises på tvn? Har koblet til begge tunerene og bilde i bilde virker, og jeg kan ta opp på 1 kanal mens jeg ser på en vilkårlig annen..

Burde jo være en enkel måte å skifte gjeldende tuner i web-interface til den andre enn den som brukes til tv-skjermen/HDMI?!

Men får altså KUN streamet samme kanal som vises på tvn. Vet at folk får dette til på Dreambox. Dette er noe av grunnet til at jeg har kjøpt denne mottakeren.

Forøvrig, dersom jeg spiller av ett opptak fra harddisk på tvn, så får jeg ikke sett noe på webtv, verken tv-kanal eller selve opptaket.

NLB 9047

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Webtv fungsjoenen er faktisk ikke noe leverandør har laget, men er laget av en entusiast som en pluggin til boksen.
    (Står vel ikke noe om det i manualen heller, eller i teknisk info)

Det den gjør er å spille av timeshift opptaket og streamer dette over web.

Så ser du på opptak fra hardisk så har den ingen timeshift buffer å lese fra.

Så bruke tuner 2, altså lage en timeshift buffer fra denne som kan brukes tja, det går nok ann men ikke laget ennå. :-)

sigurdi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigurdi
    Webtv fungsjoenen er faktisk ikke noe leverandør har laget, men er laget av en entusiast som en pluggin til boksen.
    (Står vel ikke noe om det i manualen heller, eller i teknisk info)

Det den gjør er å spille av timeshift opptaket og streamer dette over web.

Så ser du på opptak fra hardisk så har den ingen timeshift buffer å lese fra.

Så bruke tuner 2, altså lage en timeshift buffer fra denne som kan brukes tja, det går nok ann men ikke laget ennå. :-)

sigurdi
    Akkurat, takk det var oppklarende..

Men trodde nå at DGStation Cuberevo sitt webinterface v 1.3.2 (hvor jeg ser webtv fra) var fra produsent/utvikleren, og at det dermed var originalt?

Skal vurdere hva jeg gjør da.. Gjør jo ikke så mye med en mottaker med 2 tunere så lenge dette ikke fungerer..

Dette fungerer i dag på DM8000.. Og så er spørsmålet om man tør sitte og vente på at/om noen gjør dette mulig også på IPBOX 9000HD.

Har forstått at DM8000 kjører Enigma2, og har skjønt at Enigma2 også kan kjøres (ported) på IPBOX9000, men har og skjønt at Enigma2 på IPBOX9000 kun fungerer med 1 tuner og fungerer heller ikke med PVR.

DM8000 er dyr, men spørs om det ikke er verdt det...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

helt noob.

Hei har fått meg min ip9000 i dag. Men er desverre helt ny på dette her.
    Hva må eg gjøre for og få den til og ta canal digital kortet mitt.

Trenger sikkert svar med teskje.

Takker for bryderiet..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LUSKEDYRET69
    Hei har fått meg min ip9000 i dag. Men er desverre helt ny på dette her.
    Hva må eg gjøre for og få den til og ta canal digital kortet mitt.

Trenger sikkert svar med teskje.

Takker for bryderiet..
    Hadde DU tatt deg bryet til å lese denne tråden hadde du hatt svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rleirvik
    Jeg satt og slet med det samme selv i går, og kom omsider fram til en løsning omtrent samtidig med at du postet ditt innlegg... :-)

Rart at det ikke skal være enklere å finne en oppskrift når det er så mange som bruker denne boksen. Noe av forklaringen er kanskje de mange ulike image-variantene og mulighetene som finnes i boksen. Det er mange måter å gjøre det på. Her er ihvertfall det som løste floken for meg etter å ha prøvd et par andre image først (og mye søking på nettet): (Du må registrere deg på FantacyTeam for å få tilgang til linkene nedenfor.)

Last ned nyeste NLB image (8873) her: NLB Images
    Slik jeg har forstått det, er fordelen med NLB imaget at det har det du trenger av CAM pluggins for CD-kortet inkludert i imaget.

Pakk ut den nedlastede filen og rename den til usb_update.img

Følg deretter oppskriften for oppdatering fra USB-stick som du finner her:
    Flash with USB pen

Da var det bare å konfigurere satelitter i IPBox'en og sette i gang kanal-søk.
    Etter dette har CD-kanalene fungert som de skal - inklusive HD-kanalene.

IPBox'en ser forøvrig svært lovende ut, og jeg gleder med til å få konfigurert den 100% og utnytte de fantastiske mulighetene den har ! :-)

Takker så mye.. Dette funket helt supert.. Nå ble konen også glad.. verste hun vet er att når eg får meg en ny dingz så er tv og pc optatt den kvelden..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen mellom NLB og sifteam?ops:
    Og er 9047 stabil?

Jeg venter på ipbox 910hd i posten, og er litt nybegynner. Snakket med selgeren om enigma, og han anbefalte ikke dette på ipbox da han mente at det var for ressurskrevende for prosessoren. Noen synspunkter på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krash
    Hva er forskjellen mellom NLB og sifteam?ops:
    Og er 9047 stabil?

Jeg venter på ipbox 910hd i posten, og er litt nybegynner. Snakket med selgeren om enigma, og han anbefalte ikke dette på ipbox da han mente at det var for ressurskrevende for prosessoren. Noen synspunkter på dette?
    NLB og SifTeam er det ikke store forskjellen på. Noen foretrekker Grandis og noen Big One.. Det er noen få forskjeller, blant annet har de forskjellige paneler og noen pakker blir levert i ett image, mens det mangler i det andre. Vel, nok om det..

Jeg har prøvd 9047 en stund nå, men har hatt noen stygge kræsj i forbindelse med opptak og time shift. Derfor byttet jeg tilbake i går kveld til 8873. Den har vært veldig stabil tidligere.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Har lastet ned 8873 nå, så kommer til å starte der. Har ikke fått ipbox enda, men gleder meg vanvittig.

Har dere noen løsning for å streame film fra server. Jeg har et kablet nettverk, og alle filmene/ musikk/ bilder på en server. Er det kun divx format ipbox takler?

Side 31 av 45 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •