Ab Ipbox 9000HD - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 45 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 887
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

takk for svar bobi

Har installert SIF team image og vil prøve det litt, ser lovende ut så langt
    Det enkler er ofte det beste som de sier

Når vi først er i gang, har dere noen anbefalinger av addons/scripts en burde kjøre på en 9000 boks?

Er det mulig å spille av *.img filer (DVD images) eller *.vob filer fra et CIFS share på en enkel måte eller må disse først konverteres til DivX filer først?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har akkurat mottatt IpBox9000 og jeg er helt grønn på denne.
    Jeg har fra før DM7000 og har svært gode erfaringer med denne. Jeg ønsker å kjøre Enigma2 og installasjonen av enigma gikk fint, men jeg får krasj hver gang jeg forsøker å starte nettverkskortet. Dermed får jeg problemer med å konfigurer boksen. Bla. satelittlister etc.
    Noen som kan hjelpe meg forbi dette hinderet eller som kan tipse meg om forum som kan være til hjelp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tingelstad
    Hei!
    Jeg har fra før DM7000 og har svært gode erfaringer med denne. Jeg ønsker å kjøre Enigma2 og installasjonen av enigma gikk fint, men jeg får krasj hver gang jeg forsøker å starte nettverkskortet. Dermed får jeg problemer med å konfigurer boksen. Bla. satelittlister etc.
    Noen som kan hjelpe meg forbi dette hinderet eller som kan tipse meg om forum som kan være til hjelp.
    LES DENNE TRÅDEN!

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Søk/bla deg frem til denne http://avforum.no/forum/satellitt/67...9000hd-29.html

peram

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peram
    Takk for svar!
    Forsøker å gjøre dette og tror jeg har lagt til de rette adressene, men det er et par ting jeg fortsatt lurer på. Hvordan endrer jeg dns-adressen via putty og siden jeg kun har dette imaget inne, trenger jeg da å velge knapp4 under oppstart. Og til slutt når det står at jeg skal velge dette er det da 4-tallet på den nummeriske delen av fjernkontrollen. Beklager at dere må forklare meg dette med teskje......

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Forsøker å gjøre dette og tror jeg har lagt til de rette adressene, men det er et par ting jeg fortsatt lurer på. Hvordan endrer jeg dns-adressen via putty og siden jeg kun har dette imaget inne, trenger jeg da å velge knapp4 under oppstart. Og til slutt når det står at jeg skal velge dette er det da 4-tallet på den nummeriske delen av fjernkontrollen.
    Hvor har du installert e2 ? USB stick ? har du sata hdd *internt* i boksen ?

snipp fra pnkt 6 :

6. now you can restart your decoder and press the relative remote controller's button for 5 seconds to start the image you want:

Press Button 1: start your image using nfs-server
    Press Button 2: start your image using usb pendrive if you don't have a SATA hdd
    Press Button 3: start your image using usb pendrive if you have a SATA hdd
    Press Button 4: start your original flash image in the decoder (DGStation's original firmwares and images based on them)

That operation is necessary only the first time you want to change your boot commands. You don't need to press all the time you reboot the decoder a button to select wich image to start, simply do that only if you want to change to e2 nfs from usb, or from original images.
    Hvis du har installert e2 på en NFS-server så holder du inne knapp 1 for å starte e2, 2 hvis e2 er installert på usb-pendrive osv. Dette gjelder da frem til du holder inne en annen knapp. og ja det er fjernkontrollen vi snakker om :-)

Beklager at dere må forklare meg dette med teskje......
    No prob. Alle har vært ferske i gamet en gang, noe som innemellom er litt lett og glemme ;-)

peram

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer det å streame tv-bildet til en pc på lokal nettverk?
    Ser det finnes en plug in, er det brukbart?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du installert e2 ? USB stick ? har du sata hdd *internt* i boksen ?

snipp fra pnkt 6 :

Hvis du har installert e2 på en NFS-server så holder du inne knapp 1 for å starte e2, 2 hvis e2 er installert på usb-pendrive osv. Dette gjelder da frem til du holder inne en annen knapp. og ja det er fjernkontrollen vi snakker om :-)

No prob. Alle har vært ferske i gamet en gang, noe som innemellom er litt lett og glemme ;-)

peram
    Hei peram! Takk igjen for svar.
    Jeg vet ikke helt hva jeg har klart nå, men jeg la over img. med flashtools (har hdd ikke usb). Men av en eller annen grunn stopper nå tuneren med å vise booting på displayet. Når putty er koblet til, viser den følgende:
    "USB: scanning bus for device... 1 USB Device(s) found
    scanning bus for storage devices... 0 Storage Device(s) found
    ** Bad partition 1 **
    ## Booting image at a5ff0000 ...
    Bad Magic Number
    cuberevo>"
    og der blir den stående. Noen som kan hjelpe meg videre fra denne?
    Får ikke mulighet til å sende over nytt image nå.
    På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja etter mye knoting har jeg fått installert image. Nå gjennstår det å legge inn CAM for å kunne lese CD kort. Og da finner jeg vel svar på dette tidligerer i denne tråden?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja etter mye knoting har jeg fått installert image. Nå gjennstår det å legge inn CAM for å kunne lese CD kort. Og da finner jeg vel svar på dette tidligerer i denne tråden?
    Gratulerer, nå er du like langt som meg :-)

Jeg har *høye* opptidskrav på denne boksen hjemme, så har ikke hatt tid til å leke så mye som jeg ønsker, men etter hva jeg forstår så er ikke internekortlesere støttet enda. Det er sikkert andre her som kan korrigere meg hvis jeg sier feil.

peram

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Satellitt-tuner kombinert med Kabel-tv tuner

Jeg lurer på......hvis jeg skal benytte meg av twin-tuner funksjonaliteten i denne boksen, kan jeg gjøre følgende:

1 stk kabel-tv tuner (Jeg har kabel-tv fra CD i dag)
    1 stk sat-tuner

Vil programkortet mitt for kabel-tv åpne for de samme kanalene via satellitt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, nå er du like langt som meg :-)

Jeg har *høye* opptidskrav på denne boksen hjemme, så har ikke hatt tid til å leke så mye som jeg ønsker, men etter hva jeg forstår så er ikke internekortlesere støttet enda. Det er sikkert andre her som kan korrigere meg hvis jeg sier feil.

peram
    Hei!
    Har akkurat brukt litt tid inne på Denktenk og fant der ut hvordan det gjøres.
    Trykk Rød - rød - Blå. Bla deg ned til CAM_mgcamd-1.31_newcs-1.65.online og Voila: Bilde på skjermen!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har akkurat brukt litt tid inne på Denktenk og fant der ut hvordan det gjøres.
    Trykk Rød - rød - Blå. Bla deg ned til CAM_mgcamd-1.31_newcs-1.65.online og Voila: Bilde på skjermen!
    Hvilken versjon av E2 er det du benytter ? Har gjort en kjapp test nå, men får ingen respons ved tastekombo som du nevner over.

Får ta en tur innom dektenk igjen tenker jeg....

peram

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med display

Jeg har nylig fått meg en ipbox 9000HD som jeg endelig har fått til å virke. Hadde vel hatt den oppe i tre dager da displayet ble helt svart. Kan ta strømmen eller trykke på power-knappen, men displayet er like mørkt selv under booting. Den virker jo og jeg kan bytte kanal og greier, men det hadde jo vært kjekt om displayet virket også. Noen flere som har hatt problemer med dette? Jeg kjører siste SIF image.

Tuneren er kjøpte på x-sat.no. Noen som har erfaring med reklamasjon mot dette firmaet?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken versjon av E2 er det du benytter ? Har gjort en kjapp test nå, men får ingen respons ved tastekombo som du nevner over.

Får ta en tur innom dektenk igjen tenker jeg....

peram

han bruker ikke enigma 2

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    han bruker ikke enigma 2
    Riktig kewel79. Jeg fikk ikke konfigurert riktig med E2 og brukte sifteam 1.0.9 8718 i stedet. Jeg skal bruke mer tid med E2, men akkurat nå var det viktigst å få bilde på boksen. Hvilket image vil dere anbefale? Etter at jeg fikk lagt inn favoritlisten via plugin, ser det ut til at 1.0.9 fungerer greit, men jeg har ikke nok erfaring enda til å si at det er stabilt.
    Beklager Peram at jeg ikke fortalte at jeg hadde skiftet til nytt image.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig kewel79. Jeg fikk ikke konfigurert riktig med E2 og brukte sifteam 1.0.9 8718 i stedet. Jeg skal bruke mer tid med E2, men akkurat nå var det viktigst å få bilde på boksen. Hvilket image vil dere anbefale? Etter at jeg fikk lagt inn favoritlisten via plugin, ser det ut til at 1.0.9 fungerer greit, men jeg har ikke nok erfaring enda til å si at det er stabilt.
    Beklager Peram at jeg ikke fortalte at jeg hadde skiftet til nytt image.
    no prob, jeg skjønte det etterhvert når jeg bare startet å tenke ;-)

Etter hva jeg har lest i det siste så virker det som om sifteam er det mest stabile image nå. Jeg har selv *nest siste* NLB og er godt fornøyd med det.

E2 er bare for leking enda....

peram

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine tanker sålangt

Reposted under..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine tanker sålangt

Hei,

hentet min IPBOX 9000 på posten i går (2xSAT S2), og er således på dag 2 her med IPBOX 9000 av angrefristen på 14 dager.

La inn siste bootloader 1.3.3, siste offisielle image 9047, og siste NLB 9047, i den rekkefølgen uten å restarte tuneren mellom oppgraderingene.

Systeminformasjonen min viser nå:
    Boot version: Oct 24 2008 - 18:09:44
    Program version: 0.0 (R9047+)
    DB Version: R8118
    PCB Version: VH

Får bilde på Canal Digital med programkortet både i kortleser i tuneren eller i en ekstern kortleser på en annen pc i huset (newcs) (la til intern-ip adr. til pcn i newcamd.list fila for dette).

Bilde på HD kanalene er meget bra (HDMI). Bilde på vanlige SD kanaler med mottakeren i HD modus er som forventet/greit (HDMI). Bilde på SD kanaler med mottakeren i SD modus (HDMI / 576i) er skuffende. Bilde på RGB/Scart/S-Video er skuffende, og disse (analoge utgangene) virker ikke i det hele tatt uten at mottakeren er i SD modus.

Er det noen som har bra bilde på Scart/RGB/S-Video og/eller bilde på de analoge utgangene samtidig med HD over HDMI? I såfall med hvilken programvare? Jeg har behov for å kunne bruke både Scart/RGB og S-Video samtidig med og i tillegg til HD kanaler via HDMI.

At det er "noe dårlig" bilde på SD kanaler på en HD tuner som kjører i HD-1080-50 modus på HDMI er vanlig. Men at man skal være nødt til å omstarte mottakeren for å sette den i SD-576i modus er for dårlig synes jeg. Det er både for tungvindt og tar jo ALT ALT for lang tid. På fattern sin Humax HDCI-2000 mottaker skifter jeg oppløsning enkelt på en knapp mellom HD og SD. Humax mottakeren viser også HD/HDMI samtidig som Scart/RGB/S-Video.

Også på min Canal Digital sin standard parabol-mottaker har jeg bilde på både HDMI/Scart/S-Video samtidig, og kan enkelt i menyen endre fra HD til SD dersom jeg ønsker det uten å omstarte mottakeren. Dette er fundamentale ting som jeg ærlig talt forventet av IPBOX 9000 HD.

At Scart/RGB/S-Video utgangene er avslått på IPBOX 9000 HD når jeg bruker HDMI HD 1080-50 er således totalt skuffende på en så kostbar state-of-the-art mottaker.

Jeg har ikke noe imot å fikle litt for å få ting til å fungere, men her virker det som om det er noe fundamentalt som mangler. Det skrytes av hardwaren til denne mottakeren, men enten er DAC brikken ikke blitt prioritert her eller så er det programvaren som lider.

Kanalsøk gikk greit, men måtte legge inn noen frekvenser som manglet for å få inn alle kanalene til Canal Digital (bla.HD kanalene). Finnes det en oppdatert database over kanaler/frekvenser man kan legge inn for å slippe gjøre manuelle tillegg i frekvenser?

Ellers vil jeg gi mottakeren skryt for å være rask, kanalbytte går raskere enn jeg hadde forventet, ca.2sek. Bilde i bilde fungerer veldig bra, og opptak til hard-disk blir veldig bra, men kan ikke endre kanal til mer en et par utvalgte når opptak står på, hmm... Mottakeren virker etter min mening veldig stabil sålangt.

Jeg har montert inn en Samsung HM320JI 2.5" 5400rpm og kan rapportere at denne virker helt fint. Den er helt lydløs har en temperatur på 41C.

Jeg lurer på hva det betyr at DB er versjon R8118? Trodde dette var det offisielle imaget og skulle få R9047 etter at jeg oppdaterte?

Kan jeg legge inn en ekstern WAN-IP eller en URL i newcamd.list for å henvise til en kortserver utenfor stua mi? (Tanken er å slippe ta med meg parabolkortet på hytta) Har forsøkt å legge inn min ekstern IP, men fungerer kun når jeg legger inn NAT/intern-IPn til kortserveren. Har åpnet portene i router og firewall osv.

Mye som gjenstår å teste på denne spennende tuneren men er som sagt skuffet over det ovvennevnte. Dersom noen har innspill og ønsker påvirke meg til å ikke benytte meg av returretten så setter jeg pris på det.

:neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viasat

Hei har en ipbox9000HD og sifteam. Bruker mgcamd+newcs, Men får bare inn kanalen sporten.... Noen som kan hjelpe??? Har fulll pakke på kortet og jeg har prøvd å la den stå på tv3 norge (5.0E) lenge, Ingen bilde...:cry:

Side 30 av 45 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •