Ab Ipbox 9000HD - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 45 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 887
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    (0% positive tilbakemeldinger)

ENIGMA 2 for ipbox HD/cuberevo/cuberevo-mini SIFTeam

ENIGMA 2 for ipbox HD/cuberevo/cuberevo-mini SIFTeam

First boot take a little bit much more than a normal boot, so wait until you can see the bandeau bar (the one with infos on current channel) on the tv screen.

WARNING: Do not forget to change your DNS configuration (if you want to use the decoder on the net). The DNS configuration could only be made by editing manually the file "/etc/resolv.conf"

---------
    HISTORY:
    ---------

release 0.2.0:
    Bootargs are changed a little bit (simply removed the bygphysarea param), you can use the old one, or update them (doesn't matter if you update 'em or not)

What's new:
    - support for:
    - cuberevo-mini2 (cuberevo-3000HD/ipbox 910HD)
    - cuberevo-mini (ipbox 900HD)
    - cuberevo (ipbox 9000HD rel1 and rel2)
    cuberevo-250hd (ipbox 91hd) and 200hd are not yet ready, i need more time, sorry
    - support for multple tuners:
    - dvb-s2 (samsung and new sharp tuners)
    - dvb-s
    - dvb-t
    - dvb-c
    - fix in epgcache to solve greenscreen in EPG->Similar Events
    - improved resynchronization after fast forward
    - added audio track selection for m2ts/trp/vob, after changing the audio track it might take 2-3 seconds for the sound to continue
    - tuxtxt dont crash if no swap is used
    - pictureplayer in fullscreen
    - networktest working (not yet enabled the possibility to change by menu ipaddresses)
    - added power-off function (to be tested better)
    - busybox +ip addr +nslookup
    - more exact seeking for m2ts/trp/vob on keys 1/3 4/6 7/9
    - added mkv support
    - volume up/down fix
    - added dts playback
    - support for twin tuners (to be tested better, working only live channels)
    - added seeking with 1/3 4/6 7/9 keys for some avi files
    - many HDMI related fixes
    - added m2ts and trp file extensions support in mediaplayer
    - Fixed CVBS, RGB, S-Video switching SCART mode
    - Enable choose ColorFormat for HDMI, set Component to ColorFormat YUV as default
    - added HDMI-PC custom resolutions
    - fix the pictureviewer
    - fix placing video picture on screen for Pig render. Skins with small video window now works.
    - scart set widescreen flag if wanted
    - fixed timer-bug
    - mpeg-1, mp2, 23.976 fps work
    - fixed the problem with low-bitrate streams
    - aspect fix for channels like BBC HD with resolution 1440x1080
    - mute should now work
    - added streamproxy for streaming channels via lan
    - changed webif to port 80
    - fixed webif in many parts
    - support for HD-Skins
    - support for HD-Picons
    - pyopenssl added
    - fix dvd-player
    - fixed HMDI, Scart detection
    - firstboot will be done by Wizard
    - fixed audio dropouts and video artefatcs
    - fixed many remote controller handling (all buttons should now works)
    - fixed possibility to change audio on channels by remote controller
    - SPDIF out should be fixed
    - added python bin
    - fixed hdd format
    - fixed hdparm (for hdd standby)
    - default language is fixed to English
    - added pl2303 driver (for external smart card reader)
    - updated polish language (thank's to zbigzbig and crashs)

Consider also that any kind of mods are enabled, so everybody can do their own image, but please do not delete thanks and readme file.
    All people collaborating had worked hard, so please let's have a little respect.

release 0.1.0(beta):
    This is the first public release, it's released as a beta version, probably it has many and many bugs, but to fix and to discover them I need all your help, so I decided to make it public
    This version does not support:
    - card reader
    - DVB-T, DVB-C, DVB-S tuners
    - twin tuner

Enjoy it! Tideglo

-------------------------------------------------------------
    ABOUT ENIGMA 2 for ipbox9000/900/910/cuberevo/cuberevo-mini:
    -------------------------------------------------------------

This is an adaption of Enigma 2 for the DGStation's High Definition boxes.

I want to thank these people:
    Team DuckTales: for helping me on finding really many bugs and to helping me on make Enigma2 like it is now.
    zbigzbig20, crashs: for default bootlogo
    Spaeleus: for Italian translation
    SIFTeam: this is my place, with all my friends that i like really to chat with!!!! (I LOVE YOU GUYS)

I want also to thank two special friends:
    genge: for be the best betatester of ever!!!!! (really a ball breaker but also a good friend )
    PhotosOfGhosts: for helping me on finding, studying and solving bugs

Regards, Tideglo

----------------
    HOW TO INSTALL:
    ----------------

To test this enigma2 image you need a running nfs server and a serial & network
    connection to the receiver.

You need uboot 1.3.1 or higher to run e2 (never tested with lower versions)

Do this only if you want to use nfs-server otherwise go to point 3:
    1. extract the tgz file on the server and set the directory in /etc/exports
    for example:
    /root/Desktop/root 192.168.1.0/255.255.255.0(rw,no_root_squash,sync,no_subtree_ch eck)

where 192.168.1.0 is your net base-address and 255.255.255.0 is your netmask

2. restart nfs server

3. connect via serial console with an hyperterminal connection to the receiver (I suggest you to use putty, it's freeware, and configure it to use a 115200 serial connection)

4. turn on the receiver and hit ctr+z in serial console
    you should see the following prompt:

cuberevo>

5. customize the following settings to your network environment and type them into the
    serial console:

codice:

setenv menu_1 'setenv ipaddr 192.168.1.5;setenv serverip 192.168.1.6;setenv gateway 192.168.1.1;setenv netmask 255.255.255.0;setenv bootargs "console=ttyAS1,115200 panic=3 root=/dev/nfs nfsroot=/root/Desktop/root rw rootpath=/root/Desktop/root ip=$ipaddr:$serverip:$gateway:$netmask mem=128m coprocessor_mem=4m@0x10000000,4m@0x10400000 init=/bin/devinit";setenv bootcmd "nfs a5ff0000 192.168.1.6:/root/Desktop/root/boot/uImage;bootm a5ff0000";saveenv;boot'

setenv menu_2 'setenv ipaddr 192.168.1.5;setenv serverip 192.168.1.6;setenv gateway 192.168.1.1;setenv netmask 255.255.255.0;setenv bootusb "run bootargsusb;usb reset;ext2load usb 0:1 a5ff0000 boot/uImage;bootm a5ff0000";setenv bootargsusb "setenv bootargs console=ttyAS1,115200 panic=3 root=/dev/sda1 rw rootdelay=10 init=/bin/devinit ip=$ipaddr:$serverip:$gateway:$netmask mem=128m coprocessor_mem=4m@0x10000000,4m@0x10400000";seten v bootcmd "run bootusb";saveenv;boot'

setenv menu_3 'setenv ipaddr 192.168.1.5;setenv serverip 192.168.1.6;setenv gateway 192.168.1.1;setenv netmask 255.255.255.0;setenv bootusb "run bootargsusb;usb reset;ext2load usb 0:1 a5ff0000 boot/uImage;bootm a5ff0000";setenv bootargsusb "setenv bootargs console=ttyAS1,115200 panic=3 root=/dev/sdb1 rw rootdelay=10 init=/bin/devinit ip=$ipaddr:$serverip:$gateway:$netmask mem=128m coprocessor_mem=4m@0x10000000,4m@0x10400000";seten v bootcmd "run bootusb";saveenv;boot'

setenv menu_4 'setenv ipaddr 192.168.1.5;setenv serverip 192.168.1.6;setenv gateway 192.168.1.1;setenv netmask 255.255.255.0;setenv bootargs "console=ttyAS1,115200 panic=3 root=/dev/mtdblock3 bigphysarea=1500 ip=$ipaddr:$serverip:$gateway:$netmask quiet";setenv bootcmd "bootm a0060000";saveenv;boot'

saveenv

remember to customize where /root/Desktop/root is the directory you added to /etc/exports and ipaddr is the ip of your decoder, serverip is the ip of your nfs-server, gateway is your gateway ip, netmask is the mask of your home-net

6. now you can restart your decoder and press the relative remote controller's button for 5 seconds to start the image you want:

Press Button 1: start your image using nfs-server
    Press Button 2: start your image using usb pendrive if you don't have a SATA hdd
    Press Button 3: start your image using usb pendrive if you have a SATA hdd
    Press Button 4: start your original flash image in the decoder (DGStation's original firmwares and images based on them)

That operation is necessary only the first time you want to change your boot commands. You don't need to press all the time you reboot the decoder a button to select wich image to start, simply do that only if you want to change to e2 nfs from usb, or from original images.

That's all, Tideglo

last ned her
    Indice del ./Enigma2 SifTeam 0.2.0/

Kos dere med Enigma2 på IPbox 8)

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    nå er det melinger rund omkring at Mbox er på go vei til å opne Viasat HD sine kanale. Leste på denktenk i dag og det var til og med bilder som bevis.

mvh

bobi
    Venter spent på om Mbox åpner Viasat HD.
    Har du fått Qboxen?

vectra

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor du i første omgang har investert i en HDTV tuner til 5000 kr. , når du ikke engang har TV med HDMI inngang ?! Å bruke Scart (SD Pal ) - inngang på en boks med MPEG 4 komprimering er det samme som å kjøpe Masserati Gran Turismo og kjøre konstant og bare med første gir !
    Har Panasonic TX 80 og Pioneer Plasma , må bare si at IPbox leverer strållende bilde via HDMI , savner ikke akkurat Amfield Road " Live " , når jeg ser på Canal Plus Sport HD :-D
    SELVSAGT skal også Scart og S-Video være perfekt på en så dyr mottaker selv om man i all hovedsak blir å bruke HDMI. Min erfaring er at vanlige tv-oppløsninger 576i blir bedre på Scart enn oppskalert til 1080i gjennom HDMI. Uansett kjører feks jeg på min nåværende mottaker signalene via S-Video kabel og til pcn, og dersom S-Video gir dårlig bilde på IPBOX 9000 er dette en stoor nedtur. (Ja vet at jeg kan streame bildet via ip).

Jeg har også kabling via Scart til andre tv'er i hjemmet mitt, slik at det er ikke akseptabelt for meg hvis bildet på Scart og S-video er dårlig. Da er det rett tilbake med mottakeren.

Den barnslige analogien din til Maserati osv kan du derfor spare deg..

Skjønner heller ikke at noen kan savne Anfield uansett, har vært der og er en fullstendig oppskrytt stadion! Så ser heller bilder via Scart fra Anfield enn å reise dit.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av vectra
    Venter spent på om Mbox åpner Viasat HD.
    Har du fått Qboxen?

vectra

Mbox com ut i dag faktis, ikke verst det kom ut 3 utgaver
    da programerern fant noen feil

har ikke testet den selv nei, har ikke tid i dag dessverre.

Qbox HD er nå på vei med UPS , gleder meg
    samtidig gruer meg litt , da jeg veit ikke noen om det er så bra som jeg leser på
    internet og diverse forumer, men noen sjanser må vi ta vel

Leger bilder her når jeg får det, ved en nytt innleg

Bobi

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback

Se to kanaler samtidig..

Hei,

Med 2 tunere; kan noen svare meg på om jeg kan se på 2 kanaler samtidig med denne boksen?

Feks en kanal på hver SCART utgang, eller en kanal på HDMI og en på SCART, eller en på HDIMI eller SCART og en på PC (via IP/Video LAN).

Skjønner at jeg kan ha bilde i bilde, og se på en og ta opp en annen, så det er ikke det jeg spør om.

Hvis det ikke går på denne boksen, er det andre bokser som fikser biffen?

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av messus
    Hei,

Med 2 tunere; kan noen svare meg på om jeg kan se på 2 kanaler samtidig med denne boksen?

Feks en kanal på hver SCART utgang, eller en kanal på HDMI og en på SCART, eller en på HDIMI eller SCART og en på PC (via IP/Video LAN).

Skjønner at jeg kan ha bilde i bilde, og se på en og ta opp en annen, så det er ikke det jeg spør om.

Hvis det ikke går på denne boksen, er det andre bokser som fikser biffen?
    Aldri testet 2 skjermer på tuneren, men tror neppe det går det du sikter til. Du kan få PIP men ett stort og ett lite bilde eller halvt om halvt. Men du får jo bare lyden fra ett av de to bildene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Hei.

En kompis av meg har invistert i en IPBOX 9000. Han har Canal Digital kort, men har ikke fått det til å fungere "Out of the box"

Kjører på software som er levert "out of the box" usikker på hva det er.
    Er totalt grønn på dette her, har forsøkt å søke på nettet om hvordan en endrer image, eller får lagt inn feks SIF eller enigma2. Har forstått det slik at denne har noe software støtte som gjør at CD kort kan benyttes ??

I den oppdateringen med "enigma 2" som står noen poster tilbake i denne tråden så er der en fremgangsmåte. Nå er det mulig jeg må ha dette inn med teskje...

Ser du må ha "nullmodem/serial kabel" for å kunne konfigurere boksen rett. For å spørre "litt dumt" Er det ikke mulig å finne feks image til SIF/Enigma og laste det over på en USB minnepinne? HVordan er fremgangsmåten på det?

"----------------
    HOW TO INSTALL:
    ----------------

To test this enigma2 image you need a running nfs server and a serial & network
    connection to the receiver.

You need uboot 1.3.1 or higher to run e2 (never tested with lower versions)

Do this only if you want to use nfs-server otherwise go to point 3:
    1. extract the tgz file on the server and set the directory in /etc/exports
    for example:
    /root/Desktop/root 192.168.1.0/255.255.255.0(rw,no_root_squash,sync,no_subtree_ch eck)

where 192.168.1.0 is your net base-address and 255.255.255.0 is your netmask

2. restart nfs server

3. connect via serial console with an hyperterminal connection to the receiver (I suggest you to use putty, it's freeware, and configure it to use a 115200 serial connection)

4. turn on the receiver and hit ctr+z in serial console
    you should see the following prompt:

cuberevo>

5. customize the following settings to your network environment and type them into the
    serial console:
    "

Uboot, er det noe som må installeres på IPBOX'n i tillegg? Hvordan gjøres det?
    NFS server og disse tgz.tar filene er vel linux? Hvordan vil dette typisk gjøres i ett Windows miljø?

Det jeg egentlig trenger er en steg-for-steg guide til å legge inn image, helst med USB minnepinne og der alt skjer automatisk :-)

Håper noen kan hjelpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Jeg satt og slet med det samme selv i går, og kom omsider fram til en løsning omtrent samtidig med at du postet ditt innlegg... :-)

Rart at det ikke skal være enklere å finne en oppskrift når det er så mange som bruker denne boksen. Noe av forklaringen er kanskje de mange ulike image-variantene og mulighetene som finnes i boksen. Det er mange måter å gjøre det på. Her er ihvertfall det som løste floken for meg etter å ha prøvd et par andre image først (og mye søking på nettet): (Du må registrere deg på FantacyTeam for å få tilgang til linkene nedenfor.)

Last ned nyeste NLB image (8873) her: NLB Images
    Slik jeg har forstått det, er fordelen med NLB imaget at det har det du trenger av CAM pluggins for CD-kortet inkludert i imaget.

Pakk ut den nedlastede filen og rename den til usb_update.img

Følg deretter oppskriften for oppdatering fra USB-stick som du finner her:
    Flash with USB pen

Da var det bare å konfigurere satelitter i IPBox'en og sette i gang kanal-søk.
    Etter dette har CD-kanalene fungert som de skal - inklusive HD-kanalene.

IPBox'en ser forøvrig svært lovende ut, og jeg gleder med til å få konfigurert den 100% og utnytte de fantastiske mulighetene den har ! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    En liten ting til som kan være greit å få med seg:
    CD-kortet skal settes inn med brikke-siden ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Kjempeflott

Skal svinge meg oppom han kompisen min etter eg er komt fra jobben.

Takker

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Noen nye oppdateringer her?
    Hvordan er denne boksen, har lest igjenom tråden, og synes den har fått noe merkelige tilbake meldinger. Noen mener denne er kjempe bra, mens andre kunne kastet den i dass uten å blunke.

Er det bruker feil(at en ikke greier å installere skikkeligt ect ect), eller hardware feil?

For å sette denne diskusjonen litt på spissen, og til dere som mener den er dårlig, vil dere si at dere er gode nok på pc og slike kunnskaper(med innstallasjon av programer og kan litt av parabol verden, har dere hatt DB før og vet hva det går i osv...)? For da kan man virkelig utelukke denne tuneren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Eg syns boksen er kjempebra. Bytta frå Canal Digital sin HD PVR boks til denne. Har sålangt berre testa NLB Image (original, med nokre modifikasjonar). Det var litt "pes" i begynnelsen med å lese seg til korleis ein oppdaterar med nye image, men tålelig om ein har litt peiling.

I forhold til HD PVR frå CD så er dette pluss:
    -Boksen kan settast i "Standby" som gjere at oppstart tar ca 2sekund (mot 30-40 sek på CD)
    - Kanalsifte er MYKJE raskare og boksa meir responsiv
    - Kan nytte boksa som mediaavspelar, speler av filer frå pc (Avi, mp3 etc)

I forhold til CD sin boks så må einaste minuset vere pris, men så har IPBOX'n ein del funksjonar som ikkje er støtta av CD. Blandt anna er ikkje Ethernet aktivert på HD PVR frå CD.
    Så kan det vere nokre image som ikkje er skikkeleg uttesta (beta) som er litt ustabile, men den versjonen eg har av NLB image no så fungerar alt veldig bra.

Kan ikkje anna enn å anbefale denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback

Angry

Har selv investert i denne boksen, har erfaringer fra DM7000 fra før av og må si jeg er utrolig skuffet.

Selve bildet og hurtigheten er jeg meget fornøyd med, men stabiliteten er mildt sagt elendig.

Kjører siste NLB image (8873) og lagt inn siste UBoot (1.3.3) og siste org. fra ABCom før jeg flashet inn NLB imaget.

Har to kort, ett CD og ett Viasat kort. CD kortet står i øverste slot og Viasat kortet i nederste.

Ved booting starter boksen opp på en TV3 kanal, dette går greit. Prøver så å bytte til en CD kanal (f.,eks. TV2) dette går dårlig - klarer ikke å dekode kanalen.

Kjører så en restart av CAM (MGCam, siste) - boksen rebooter i 9 av 10 tilfeller.
    Etter en lang boot, starter CAM'en igjen - i 5 av 10 tilfeller rebooter boksen NOK en gang.

Etter to - tre 'automatiske' bootinger starter boksen opp på en TV3 kanal igjen, CD kanaler blir fortsatt ikke dekodet.

Restarter CAM igjen, og i de fleste tilfeller fungerer dette (hender jeg må gjennom hele prosessen igjen)

Trenger desp. hjelp her, noen forslag til forbedringer? ..har bedre ting å gjøre på kveldene enn å sitte og reboote IPBoxer

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av sharkey
    Har selv investert i denne boksen, har erfaringer fra DM7000 fra før av og må si jeg er utrolig skuffet.

Selve bildet og hurtigheten er jeg meget fornøyd med, men stabiliteten er mildt sagt elendig.

Kjører siste NLB image (8873) og lagt inn siste UBoot (1.3.3) og siste org. fra ABCom før jeg flashet inn NLB imaget.

Har to kort, ett CD og ett Viasat kort. CD kortet står i øverste slot og Viasat kortet i nederste.

Ved booting starter boksen opp på en TV3 kanal, dette går greit. Prøver så å bytte til en CD kanal (f.,eks. TV2) dette går dårlig - klarer ikke å dekode kanalen.

Kjører så en restart av CAM (MGCam, siste) - boksen rebooter i 9 av 10 tilfeller.
    Etter en lang boot, starter CAM'en igjen - i 5 av 10 tilfeller rebooter boksen NOK en gang.

Etter to - tre 'automatiske' bootinger starter boksen opp på en TV3 kanal igjen, CD kanaler blir fortsatt ikke dekodet.

Restarter CAM igjen, og i de fleste tilfeller fungerer dette (hender jeg må gjennom hele prosessen igjen)

Trenger desp. hjelp her, noen forslag til forbedringer? Er nummeret før Vladimir får boksen i retur...har bedre ting å gjøre på kveldene enn å sitte og reboote IPBoxer
    Har du testet andre img? Samme problem med dem?

Hvilke versjon av IPBox har du? Den siste version 2?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Har du testet andre img? Samme problem med dem?

Hvilke versjon av IPBox har du? Den siste version 2?
    Har kun testet tre forksjellige releaser av NLB, samme problem med alle tre.
    Kjører versjon 2 av IPBox ja.

Omrokkerte på korta igår, satte Viasat i øverste slot, nå får jeg kun inn CD kanaler ved første boot, kjører gjennom samme leksa som nevnt i forrige post for å få Viasat igang.

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    En kompis av meg kjører både CD og Viasat med sin 9000hd. Det fungerer utmerket. Han hadde også samme problemet som deg med NLB i begynnelsen. Men så gikk han over til sifteam, og da ble problemet løst..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    @ sharkey

Jeg også har både Viasat og Canal Digital i min boks
    fungerer helt feil fritt her.
    Må si at jeg brukte NLB en stund og det var ikke så veldig bra når den komm til
    Viasat dekoding. Jeg leser mye på Denktenk.com og der er det mange folk som raporterer mye bugs med siste NLB
    Har nå som regel brukt SIF image og har aldri noen problemer

Men for å si det slikt , jeg har også endret et par ting in i newcs.xml fila
    og i mg_cfg

i newcs har jeg endret kun den linja her
    <blockga>Yes</blockga> den var til No fra før.

I mg_cfg har jeg endret en del ting og min mg_cfg ser slikt ut nå

M: { 01 }
    C: { 01 }
    A: { 01 }
    U: { 01 } 0x12c0
    T: { 00 }
    G: { 09 }
    N: { 07 } 5 30
    K: { 05 }
    Q: { 600 }
    P: { 00 }
    O: { 00 } username password
    S: { 03 } 80
    L: { 03 } 172.16.1.1 28007 /tmp/mgcamd.log
    E: { 15 }
    H: { 07 }
    R: { 00 }
    D: { 00 }
    B: { 00 }

Etter disse endringer har jeg aldri opplevd noen feil med dekoding av kanaler
    desuten slikt som jeg har mine filer oppdateres bege kort utmerket i AB IPbox 9000 som jeg også har, jeg har selv versjon 1

En ting jeg har også gjørt er å sette boksen i Stand By , og det tar sirca 5 secunder for jeg har bilder igjen.

Jeg tror ikke det er noen feil med din boks, men mere hva du har lakt in i boksen, av filer og hvordan dem er sattop.
    prøv å endre filene så ser du at det ikke er noen problem.

mhv

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback

Kabel-TV (Canal Digital) og to tunere

Noen som har erfaring med dette?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    @ sharkey

Jeg også har både Viasat og Canal Digital i min boks
    fungerer helt feil fritt her.
    Må si at jeg brukte NLB en stund og det var ikke så veldig bra når den komm til
    Viasat dekoding. Jeg leser mye på Denktenk.com og der er det mange folk som raporterer mye bugs med siste NLB
    Har nå som regel brukt SIF image og har aldri noen problemer

Men for å si det slikt , jeg har også endret et par ting in i newcs.xml fila
    og i mg_cfg

i newcs har jeg endret kun den linja her
    <blockga>Yes</blockga> den var til No fra før.

I mg_cfg har jeg endret en del ting og min mg_cfg ser slikt ut nå

M: { 01 }
    C: { 01 }
    A: { 01 }
    U: { 01 } 0x12c0
    T: { 00 }
    G: { 09 }
    N: { 07 } 5 30
    K: { 05 }
    Q: { 600 }
    P: { 00 }
    O: { 00 } username password
    S: { 03 } 80
    L: { 03 } 172.16.1.1 28007 /tmp/mgcamd.log
    E: { 15 }
    H: { 07 }
    R: { 00 }
    D: { 00 }
    B: { 00 }

Etter disse endringer har jeg aldri opplevd noen feil med dekoding av kanaler
    desuten slikt som jeg har mine filer oppdateres bege kort utmerket i AB IPbox 9000 som jeg også har, jeg har selv versjon 1

En ting jeg har også gjørt er å sette boksen i Stand By , og det tar sirca 5 secunder for jeg har bilder igjen.

Jeg tror ikke det er noen feil med din boks, men mere hva du har lakt in i boksen, av filer og hvordan dem er sattop.
    prøv å endre filene så ser du at det ikke er noen problem.

mhv

bobi
    Du @Bobi, kommer med fin informasjon, jeg kommer nok til å se litt mer på det du har skrevet og kanskje spør deg når jeg får min nye IPB ox i huset :-)

Hvor var det du kjøpte din IPBox ifra?

Side 29 av 45 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •