Ab Ipbox 9000HD - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 45 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 887
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes IR transmitteren på Harmony 1000 var alt for dårlig, så bruker Harmony One og en Harmony 550.

Men kan bekrefte at Harmony 1000 fungere utmerket med både IP9000, IP900, IP910 og de gamle 400s, cubcafes, 200s, Kathrein 910 og alt av DM bokser. :-)

Men uten Harmony® RF Wireless Extender var 1000 ubrukelig sammenlignet med de andre to jeg har.

Lekker å se på med IRmodueln er dritt dårlig, har testet 3stk alle like dårlige. :-(

Har litt spesielt oppsett, allt av utstyr står ved siden av sofaen, så når fruen pekte harmony 1000 på lerettet skjedde det svært lite.
    Dette går helt fint med de to andre kontrollerene, projector som da står bak og i taket blir og skrudd på. (Noe som aldri skjedde med 1000)

sigurdi

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må lære fruen å ta vekk hånda foran ir senderen da vet du Sigurdi he he...

Sitat Opprinnelig postet av sigurdi
    Synes IR transmitteren på Harmony 1000 var alt for dårlig, så bruker Harmony One og en Harmony 550.

Men kan bekrefte at Harmony 1000 fungere utmerket med både IP9000, IP900, IP910 og de gamle 400s, cubcafes, 200s, Kathrein 910 og alt av DM bokser. :-)

Men uten Harmony® RF Wireless Extender var 1000 ubrukelig sammenlignet med de andre to jeg har.

Lekker å se på med IRmodueln er dritt dårlig, har testet 3stk alle like dårlige. :-(

Har litt spesielt oppsett, allt av utstyr står ved siden av sofaen, så når fruen pekte harmony 1000 på lerettet skjedde det svært lite.
    Dette går helt fint med de to andre kontrollerene, projector som da står bak og i taket blir og skrudd på. (Noe som aldri skjedde med 1000)

sigurdi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Du må lære fruen å ta vekk hånda foran ir senderen da vet du Sigurdi he he...
    Det er lettere sakt en gjort. :grin:

Siden 550 og one bare har IR tror jeg det går bra, var bare ir modulen på 1000 som var mye dårliger en på de to andre.

Fordelen er jo at den har radio slik at du kan bruke den med extender, hos meg ville det da blitt 2 extendere og en rimelig stiv pris siden vi primært bruke den i en del av stua der alt er samlet.

Har en Logitech Squeezebox Duet som tar seg av alt av musikk spilling i huset, som kjent har den Wifi, og er en helt fantastisk sak.
    Betyr ikke noe om en legger hele hånden rundt den.

Fruen styrer musikken sin både her og der, og jeg kan skru av fra PC-en min eller bytte sang når det blir for garn't

sigurdi

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har fulgt med på denne tråden en stund, og har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe en ipbox 910 nå. Men trenger å få avklart noen ting først.
    Håper noen gidder å svare :-D

Funker denne 100% med canal digital nå ?
    Dvs jeg bare kan sette kortet i tuneren, trenger ikke noe cam eller noe ?
    Hva med pairing, er det et problem?

Har 910 og 9000 samme hardware inni, dvs at de har samme bildekvalitet, kan bruke samme software osv? (vet at 910 kun har en tuner, men trenger ikke mer)

Funker den med ekstern usb-harddisk?

Hva med EPG, fungerer det noenlunde tilfredstillende?

Hvordan er stabiliteten og brukervennligheten på denne nå? Har fulgt med på denne tråden en stund, og det virker som om softwaren er på betastadiet fortsatt, men det er kanskje mest de med problemer som skriver her?

Hvordan er bildekvaliteten på denne sammenliknet med feks vantage 7100/8000 clarke-tech 5000 (HD og SD) ?
    Er ganske kresen på bildekvalitet, så det er viktigst for meg

Vil den fungere med Rikstv og kabeltv hvis jeg bytter ut tuneren til
    DVB-T eller DVB-C ?

Hvor anbefales det å kjøpe denne ?

Takker for eventuelle svar

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

9000HD og 910 anbefaling

Sitat Opprinnelig postet av Kull
    Hei

Har fulgt med på denne tråden en stund, og har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe en ipbox 910 nå. Men trenger å få avklart noen ting først.
    Håper noen gidder å svare :-D

Funker denne 100% med canal digital nå ?
    Dvs jeg bare kan sette kortet i tuneren, trenger ikke noe cam eller noe ?
    Hva med pairing, er det et problem?

Har 910 og 9000 samme hardware inni, dvs at de har samme bildekvalitet, kan bruke samme software osv? (vet at 910 kun har en tuner, men trenger ikke mer)

Funker den med ekstern usb-harddisk?

Hva med EPG, fungerer det noenlunde tilfredstillende?

Hvordan er stabiliteten og brukervennligheten på denne nå? Har fulgt med på denne tråden en stund, og det virker som om softwaren er på betastadiet fortsatt, men det er kanskje mest de med problemer som skriver her?

Hvordan er bildekvaliteten på denne sammenliknet med feks vantage 7100/8000 clarke-tech 5000 (HD og SD) ?
    Er ganske kresen på bildekvalitet, så det er viktigst for meg

Vil den fungere med Rikstv og kabeltv hvis jeg bytter ut tuneren til
    DVB-T eller DVB-C ?

Hvor anbefales det å kjøpe denne ?

Takker for eventuelle svar
    Fungerer supert! Jeg har selv kjøp en 910 og en 9000HD nå i desember, og har lagt inn SIF image'et (FantacyTeam Forums) Les også på
    *News | Denktenk.com - The largest DGStation/IPBox community | Teksting på HD kanaler er det noe feil på, men det er vist nok lovet rettet i neste versjon. Jeg kjører HDMI fra begge, og har meget god billed kvalitet. (jeg hadde HD motakeren til CD i 2 mnd, og den kastet jeg ut p.g.a vanvittig treg kanal skifte) Satt inn en 500G HD i 9000 og 160G i 910. Pass på et du setter inn 7200RPM hard-disk, og at denne står oppført som godkjent på *News | Denktenk.com - The largest DGStation/IPBox community |.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahorne
    Fungerer supert! Jeg har selv kjøp en 910 og en 9000HD nå i desember, og har lagt inn SIF image'et (FantacyTeam Forums) Les også på
    *News | Denktenk.com - The largest DGStation/IPBox community | Teksting på HD kanaler er det noe feil på, men det er vist nok lovet rettet i neste versjon. Jeg kjører HDMI fra begge, og har meget god billed kvalitet. (jeg hadde HD motakeren til CD i 2 mnd, og den kastet jeg ut p.g.a vanvittig treg kanal skifte) Satt inn en 500G HD i 9000 og 160G i 910. Pass på et du setter inn 7200RPM hard-disk, og at denne står oppført som godkjent på *News | Denktenk.com - The largest DGStation/IPBox community |.
    hvilken er best da? 910 eller 9000? er usikker på hvilken av de jeg skal velge...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

910 og 9000HD

Sitat Opprinnelig postet av mogul
    hvilken er best da? 910 eller 9000? er usikker på hvilken av de jeg skal velge...
    De ser ut som om de er like raske, og jeg kan ikke se forskjell på de, så da blir det ditt behov (Hard Disk størrelse & Dual Tuner & Design). På et tidspunkt så fikk jeg problemer med CD kortet i CAM leseren, og den kan være ok å ha mulighet til å sette inn CI modul, i så fall så da faller valget på 9000HD.
    Jeg kjøpte mine av X Sat, AB IPbox, Ab Ipbox 9000HD, Dreambox, HYRO 9000 HD Combo, Opticum 7700 CICX HDTV, Stab DiSEqC Motor, Parabol, Lnb,CI-Moduler,Parabol og Motor og de leverer super service, så ta en prat med de.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ser ut som om de er like raske, og jeg kan ikke se forskjell på de, så da blir det ditt behov (Hard Disk størrelse & Dual Tuner & Design). På et tidspunkt så fikk jeg problemer med CD kortet i CAM leseren, og den kan være ok å ha mulighet til å sette inn CI modul, i så fall så da faller valget på 9000HD
    .

910 har cam plass til 2 stk, så det valget skjønner jeg ikke......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg er overbevist.
    Har nå bestilt en ipbox 9000HD hos x-sat.

Siden TV'en min kun har en scart inngang som støtter RGB, og den bruker jeg til DVD-spilleren, har jeg til nå kjørt kompositt fra canal digital boksen gjennom VHS- spilleren for å se på tv.
    (Hurra for Canal Digital sin fantastiske paraboltuner. En scartutgang må da holde i massevis :roll: )

Men:
    Trenger litt hjelp til å velge harddisk til ipboxen.
    Har sett på listen over anbefalte harddisker her:

*Running fine | Wiki | Denktenk.com - The largest DGStation/IPBox community |

Men har også sett personer tidligere i tråden som anbefalte en 2,5" disk,
    siden det blir for mye varme med en 3,5"?

Så hvilken skal jeg velge ?
    Er kun en 2,5" som er anbefalt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg er overbevist.
    Har nå bestilt en ipbox 9000HD hos x-sat.

Siden TV'en min kun har en scart inngang som støtter RGB, og den bruker jeg til DVD-spilleren, har jeg til nå kjørt kompositt fra canal digital boksen gjennom VHS- spilleren for å se på tv.
    (Hurra for Canal Digital sin fantastiske paraboltuner. En scartutgang må da holde i massevis :roll: )

Men:
    Trenger litt hjelp til å velge harddisk til ipboxen.
    Har sett på listen over anbefalte harddisker her:

*Running fine | Wiki | Denktenk.com - The largest DGStation/IPBox community |

Men har også sett personer tidligere i tråden som anbefalte en 2,5" disk,
    siden det blir for mye varme med en 3,5"?

Så hvilken skal jeg velge ?
    Er kun en 2,5" som er anbefalt?
    Anbefaler 2,5". Det er helt klart det beste med tanke på varme.

Jeg har kjøpt denne: - Model : HM250JI / 250 GB / 5400rpm / SATA 1.5Gbps

Kommet ny modell: Komplett.no - Samsung SpinPoint M6 250GB 5400RPM
    du trenger også en ramme til å feste disken: Komplett.no - Adapter HD 2,5"-3,5",

Litt varm blir boksen uansett ved bruk av timeshift, men prøvde først med en 3,5" 500 gb og da kunne jeg sikkert ha stekt egg på oversiden..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en ekstern USB harddisk. Fungerer det ?

Da kan jeg få mye større harddisk for samme pris, og blir helt kvitt problemet
    med varme.

Håper noen kan svare hvis de har fått til det med ipboxen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært problemer med USB hardisker, så kan ikke garantere at dette fungerer.
    Det er blitt jobbet med det og i siste software 8873, er det gjort noe.
    Det store spørsmålet er om det er nok båndbredde på usb til å takle to HD opptak samtidig. :-)

Dette er dog ikke noe problem på 910 som bare har en tuner, men usikker på stabelitene på den også.

Håper å få tid til å teste dette i helgen.

Hvorfor skal du ha så stor disk?
    Tar du opp store mengder som du ser på hele tiden?

Støreste fordelen jeg ser med usb disk er at det er letter å flytte den over på PC slik at en kan legge det over på en nas eller filserver. :-)

Men varmeproblem er det med store disker.
    Skal en absolut ha en 3.5" disk så for all del kjøp en som er laget for audio/video.

Husk at det er bare HDMI og komponent (rød,grøn,blå (+rød hvit for lyd)) som gir 720P og 1080i bilde.
    Har du bare scart på TV, så får du sett HD sendinger men det blir neskalert til 576i som er standard TV oppløsning.
    Bilde blir nok noe bedre en en standard tuner, men potensiale i boksene ser du ikke før du har en TV som er HD Ready (720P) eller bedre.

Med 576i er det mer TV som bestemmer kvaliteten en boksen du har koblet til den.

Setter du oppløsnigne opp til 720P eller 1080i blir scart utgangen skrudd av.
    (Hold meny inne mens du skrur på med bryter bak for å få opp meny slik at du kan sette den tilbake til SD-PAL (576i)

RGB gjennom scart er bare en standard for å få bedre bilde med standard oppløsning, du trenger dedikerte komponent inganger for å kjøre høyere oppløsning. (Altså TV må være HD Ready eller bedre)

Hva bilde boksen egentlig klarer ser du ikke får du får en god og stor skjerm den kan vise seg på, da ser du forskjell på HD boksene.
    (Eksempel er vanskelig om ikke umulig å se forskjell mellom HD Ready og Full HD på en 32" eller mindre skjerm i normal sitteavstand.
    Her er kontrast, skarphet osv på TV mye viktigere.

sigurdi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vurderer denne boxen, men et par spørsmål..

Ok, har nå lest gjennom hele denne tråden da jeg vurderer denne boxen.

Har tenkt på HD-IPBOX en stund nå, og hadde i utgangspunktet mest lyst på DM8000. Men ærlig talt, kr.10.000,- for å se på TV, det blir for drøyt, selv om jeg har råd til det. DM800 er også et alternativ, men leser på så og si samtlige forum at DM800 er underlegen IPBOX 9000/DM8000 bildemessig.

Har ønske om 2 tunere, ellers hadde også IPBOX 910 HD vært aktuelt.

Det som mangler/er negativt nå på IPBOX 9000 er som jeg forstår?:
    (er sikker på at det er mange ting som mangler med DM8000 også)

1. Skikkelig støtte for Norsk undertekst ?
    2. Støyniva ?
    3. Full CCCAM støtte ? (slik jeg forstår det handler CCCAM om muligheten til å dele et kort stående i mottakeren? - isåfall kan jeg ikke fatte at noen vil ønske å være avhengig av å ha mottakeren stående på 24-7-365?!! - må jo være mye bedre å la en gammel pc ta seg av denne jobben) (Hvis dette er den primære fordelen med DM8000 så er det ikke noen fordel for meg, fordi jeg uansett kommer til å kjøre CS via en pc)
    4. Ustabilt med opptak og kanalbytte ?
    5. Støtte for HD-kanaler hos Viasat ?
    6. Tregt kanalbytte sammenliknet med Dreambox? (dette er i såfall litt skuffende, og kan være avgjørende for mitt valg)
    7. Stabilitet generelt

Så har jeg et par spørsmål:

1. Hvordan er det med Videoguard (NDS) støtte på denne mottakeren for å ta inn Sky Sports UK / Viasat?
    2. Hvordan er det med å bruke flere EMU's/soft-cams på denne mottakeren samtidig; feks. Conax (CD), NDS, Irdeto, Nagravision osv..
    3. Hvordan er det med trådløst WLAN på denne mottakeren? Fungerer det, og hvor bra?

Ser der er kommet ny software igjen 22.01.09, v.8873, noen forbedringer her?

Håper noen smarte positive hoder kan belyse mine punkter og spørsmål..

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Hvor

Skal man handle Ip box 9000Hd i fra ?

Er det noen her inne som har mappet opp og sett filmer med den i Iso, rett i fra pc'n ?

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Da

Er IpBox bestilt.
    Hvilket Image skal man bruke? skal kun ha inn Canal digital, og Pvr funksjon,mappe opp områder i fra min server og streame opp i mot min laptop.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk min ipbox 910 HD i går.

etter å satt den opp, satt i kortet( med logo'n opp) og søkt inn alle kanalene. Kanal listen viser alle kanalene men de er ikke tilgjengelig. det står det ikon ($) til høyre på hver kanal. får kun sett de som er åpne i CD sitt kabel TV nett, TV norge oslo+ noen andre.

er kortet satt riktig i? og må det stå lenge før kanalene blir tilgjengelig? noe som må aktiveres inni menyen på boksen?

image: siste NLB

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    fikk min ipbox 910 HD i går.

etter å satt den opp, satt i kortet( med logo'n opp) og søkt inn alle kanalene. Kanal listen viser alle kanalene men de er ikke tilgjengelig. det står det ikon ($) til høyre på hver kanal. får kun sett de som er åpne i CD sitt kabel TV nett, TV norge oslo+ noen andre.

er kortet satt riktig i? og må det stå lenge før kanalene blir tilgjengelig? noe som må aktiveres inni menyen på boksen?

image: siste NLB
    Har du sett igjennom denne tråden...? Har du sett hvor mange ganger denne linken er blitt skrevet her????

Fantacyteam Forums - Powered by vBulletin

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Har du sett igjennom denne tråden...? Har du sett hvor mange ganger denne linken er blitt skrevet her????

Fantacyteam Forums - Powered by vBulletin
    det ordnet seg. takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Takk for alle svar jeg har fått her.

Har nå fått boksen, og har fått testet den i noen dager nå.
    Har oppdatert med nyeste software, og alt fungerer som det skal uten problemer. Det eneste er at hvis jeg setter boksen til å ta opp 1 minutt for tidlig vil opptaket få informasjonen til det tidligere programmet.

Det som er skuffende er at bildekvaliteten på Scart-RGB er rett og slett for dårlig (s-video fungerer ikke i det hele tatt). Regner med at man har slengt inn en billig og dårlig DAC, siden de fleste bruker HDMI uansett.

Jeg har nemlig bare en crt tv, som selvsagt ikke har HDMI inngang.
    Sparer til en 50" Kuro plasma nå, men blir nok et år eller noe til jeg kjøper det.
    Til sammenlikning får jeg klart bedre bilde med min 8-10 år gamle DVD spiller.

Jeg kommer nok til å sende denne tilbake og kjøpe noe annet.
    Synes jeg kunne forvente litt mer til nesten 5000 NOK.

Må understreke at dette ikke gjelder HDMI som de fleste kommer til å
    bruke. Håper jeg ikke får for mye pepper her nå

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Takk for alle svar jeg har fått her.

Har nå fått boksen, og har fått testet den i noen dager nå.
    Har oppdatert med nyeste software, og alt fungerer som det skal uten problemer. Det eneste er at hvis jeg setter boksen til å ta opp 1 minutt for tidlig vil opptaket få informasjonen til det tidligere programmet.

Det som er skuffende er at bildekvaliteten på Scart-RGB er rett og slett for dårlig (s-video fungerer ikke i det hele tatt). Regner med at man har slengt inn en billig og dårlig DAC, siden de fleste bruker HDMI uansett.

Jeg har nemlig bare en crt tv, som selvsagt ikke har HDMI inngang.
    Sparer til en 50" Kuro plasma nå, men blir nok et år eller noe til jeg kjøper det.
    Til sammenlikning får jeg klart bedre bilde med min 8-10 år gamle DVD spiller.

Jeg kommer nok til å sende denne tilbake og kjøpe noe annet.
    Synes jeg kunne forvente litt mer til nesten 5000 NOK.

Må understreke at dette ikke gjelder HDMI som de fleste kommer til å
    bruke. Håper jeg ikke får for mye pepper her nå
    Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor du i første omgang har investert i en HDTV tuner til 5000 kr. , når du ikke engang har TV med HDMI inngang ?! Å bruke Scart (SD Pal ) - inngang på en boks med MPEG 4 komprimering er det samme som å kjøpe Masserati Gran Turismo og kjøre konstant og bare med første gir !
    Har Panasonic TX 80 og Pioneer Plasma , må bare si at IPbox leverer strållende bilde via HDMI , savner ikke akkurat Amfield Road " Live " , når jeg ser på Canal Plus Sport HD :-D

Side 28 av 45 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •