Ab Ipbox 9000HD - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 45 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 887
    Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    GENIALT!

Den viste jeg ikke om!

Sitat Opprinnelig postet av runeme
    Hei,
    Denne filen er jo alfa og omega. Når den først er redigert og slik en vil ha den, er det jo virkelig bare lagre den på pcn som "hellig".

Jeg har fått anbefalt en enkel metode for å overføre db.dat til nyere imager, uten å risikere at databasene "kræsjer". Simpelthen rename din gode db.dat (den du har brukt tidligere) til "db.dat.edited". Overfør den så til "var" mappen på ipboxen etter at du har lagt inn nytt image. Jeg bruker filezilla, men det finnes jo mange måter for dette. Så restarter du boksen med hovedstrømbryteren.

Ipboxen overfører da dataene i "edited" filen til "sin egen" db.dat - og alt skal fungere som rakkern.

Anbefaler folkene her også å kikke innom/bruke fantacy forumet, slik at vi har ett sted å diskutere erfaringene med denne boksen. Vi sitter alle på forskjellige erfaringer, for meg som bare har holdt på 1-2 mnd, så er det mye å lære av andre!

Rme

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runeme

Jeg har fått anbefalt en enkel metode for å overføre db.dat til nyere imager, uten å risikere at databasene "kræsjer". Simpelthen rename din gode db.dat (den du har brukt tidligere) til "db.dat.edited". Overfør den så til "var" mappen på ipboxen etter at du har lagt inn nytt image. Jeg bruker filezilla, men det finnes jo mange måter for dette. Så restarter du boksen med hovedstrømbryteren.

Rme

ikke nødvendig å rename den lenger, går fint med bare db.dat.
    Restarter med hovedstrømbryteren? why? Trenger bare restarte med å trykke på knappen som lyser blått, så restarter den

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    ikke nødvendig å rename den lenger, går fint med bare db.dat.
    Restarter med hovedstrømbryteren? why? Trenger bare restarte med å trykke på knappen som lyser blått, så restarter den

ikke viss den er satt i meny til å gå i stanby vel..... ?

viss du legger inne en db.dat som er forgammel til image så lønner det vel seg å legge inn db.dat.editet så den konverterer til ny db.dat? eller misforsto jeg helt?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg prøvde legge inn en gammel db.dat.edited som ikke var oppdatert og det gikk ikke så bra, ingenting som tydet på den oppdaterte database

holdes den oppdatetert via pc editor, er det iallfall ingen grunn til å rename.

Jeg setter min box i standby med fjernkontroll og restarter box med trykk på blå knapp, men det er vel mulig å forandre på det ja i menyen, default så restarter den

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om jeg har noe å bidra med, men her er i hvert fall mitt intrykk:

Det gjeldeer for både IP-boksen og mange ander av de nyere bokser, at det er ganske mye ruskomsnusk både i softwaren i seg selv, og problemer omkring oppdatering av software, images, kanallister og alt mulig annet.

Så kommer spørsmålene fra frustrerte fiklere, svarene fra våre sjefsfiklere - de være velsignet, hva ville vi gjort uten dem, ingen nevnt, ingen glemt)

Og så ordner det seg, på et vis, og vi halter avgårde til neste problem dukker opp.

For min egen del kan jeg leve med HYRO 9000 slik det funker nå, men det betyr ikke jeg er så begeistret at det gjør noe

Så en IPBOX var hva jeg drømte om lenge før jeg kjøpte HYRO, men jeg er glad jeg utsatte det.

Jeg følger med, og bytter kanskje den dagen jeg føler at det er stabilt nok.

Jeg er redd for å ha et system i stua som skjærere seg ved oppdatering, og skulle forklare kona at det er problemer nå igjen. Nå gjleder det at det funker, hver gang...

Men her er det jeg egentlig ville si:

Hadde det vært mulig at noen laget en utførlig veiledning for de forskjellige metoder, alternativer, problemidentifisering osv., for de viktigste prosedyrer som innlegging av ny softversjon, nytt image, kanallister osv., slik at man kunne finne alt på ett sted?

Det ser ut for meg som det ligger veldig mye info i denne tråden, men hadde det vært mulig, og noen nytte i, å systematisere det i en veiledning?

Denne burde vært laget som en slags Wikipedia, så den som hadde noe godt å bidra med raskt kunne oppdatere?

Bare en tanke...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt fikling blir det jo i begynnelsen når man lærer nye ting....

da er det jo flere alternativ: få hjelp av noen som kan det

eller surve og grine som en 3 år gammel unge somm akkurat har driti på seg....

vi er alle forskjellige og har forskjellig tålmodighetsgrense.... jeg har kort lunte!

men med mindre man har fått en ip9000 med hardware feil, burde det være enkelt å få den til å virke med mindre man tar snarveier og lage kødd for seg selv (å begynner å skjelle ut tuneren,,, buhu....)

de som kjøper seg ip9000 nå , legger inn nyeste firmware, søker inn redigere kanaler bør få minimalt med trøbbel......

min box er ihvertfall stabil

det er min erfaring!

Sitat Opprinnelig postet av TV-titter

Det gjeldeer for både IP-boksen og mange ander av de nyere bokser, at det er ganske mye ruskomsnusk både i softwaren i seg selv, og problemer omkring oppdatering av software, images, kanallister og alt mulig annet.

Så kommer spørsmålene fra frustrerte fiklere, svarene fra våre sjefsfiklere - de være velsignet, hva ville vi gjort uten dem, ingen nevnt, ingen glemt)

Og så ordner det seg, på et vis, og vi halter avgårde til neste problem dukker opp.

For min egen del kan jeg leve med HYRO 9000 slik det funker nå, men det betyr ikke jeg er så begeistret at det gjør noe

Så en IPBOX var hva jeg drømte om lenge før jeg kjøpte HYRO, men jeg er glad jeg utsatte det.

Jeg er redd for å ha et system i stua som skjærere seg ved oppdatering, og skulle forklare kona at det er problemer nå igjen. Nå gjleder det at det funker, hver gang...

Hadde det vært mulig at noen laget en utførlig veiledning for de forskjellige metoder, alternativer, problemidentifisering osv., for de viktigste prosedyrer som innlegging av ny softversjon, nytt image, kanallister osv., slik at man kunne finne alt på ett sted?

Det ser ut for meg som det ligger veldig mye info i denne tråden, men hadde det vært mulig, og noen nytte i, å systematisere det i en veiledning?

Denne burde vært laget som en slags Wikipedia, så den som hadde noe godt å bidra med raskt kunne oppdatere?

Bare en tanke...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er desverre et stort problem med å lage en "standard" prosedyre.

Den gjelder faktisk bare akuratt når den er laget. Om en uke eller to kommer det helt nytt firmware.
    Nye bokser blir levert med annen software osv.

Men noen guider hadde vært greit, det er laget mye guider på IP7000, eller fantacy 7000, 400s som de også heter.
    De kan også brukes på 9000/900, siden software er det samme. (PCEditor, Flash Tools osv.

Sitter med et par påbegynte i word som skal over til pdf, men det tar myye tid for å få det helt på null bruker skala med bilder osv.

Det er jo på en linux box som på ander PC-er alt kan gjøres på minst 2 måter, ofte både 5 og 6.
    Det meste fungerel, men ikke mot allt og alle. :-(

Den rette måten er faktisk å legge db.dat over til /var/db.dat.edited, men iverfall siste versjon har de glemt å legge med oppdaterings prosedyre for noen database versjoner, slik at den kan krasje desverre.

Dersom du erstatter db.dat med ny så må alt være OK ellers Error79.

PCEditor legger den in som db.dat.edited :-)

Dersom du skal bruke en IP9000 db.dat på en IP900 så må du slette eventuelt dual tuner oppsett, ellers så blir det Error, det sjekker ikke oppdaterings scriptet heller mot om du legger den som db.dat.edited.

Og om du ikke velger at boksen skal helt av med power button (front eller fjernis), så må du av med bryter bak.
    Databasen blir ikke lastet fra stanby.

Ellers har jeg en ting å si:

Hvorfor må alle oppdatere til nyeste software hele tiden, lærer vi aldri.

Når var nyeste best på PC markedet (Dette er faktisk en liten PC)

Når var MS sine oppdateringer 100% å stole på, er det ikke lurt at andre testet først?

If it works dont fuck with it.

Eller som vår søta bror ville sakt:

1. Virker dritten? - Ikke tukle med den.
    2. Har du alikvel tuklet?
    3. Ja - er det noen som vet det?
    4. Ja - Stakkars deg. :-)
    5. Er det noen du kan skulde på?
    6. Ja - DGS/Boksen - Da går det bra.
    7. Nei - Tilbake til 4.

Selv har jeg endel bokser å tukle med, men den i stua får være i fred (IP900), tenkte å oppdatere den til CLI 3.0 i dag, siden det da er 2 døgns EPG etter å ha stått på Discovery Sience og skynews i noen minutter. :-)

sigurdi

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    ikke viss den er satt i meny til å gå i stanby vel..... ?

viss du legger inne en db.dat som er forgammel til image så lønner det vel seg å legge inn db.dat.editet så den konverterer til ny db.dat? eller misforsto jeg helt?
    Riktig: Edited benevningen er viktig for at den automatisk konverterer til ny database. Også nødvendig å slå helt av (ikke standby) for at denne konverteringen finner sted.

kewell79 - Ikke noe problem å "skippe" edited benevnelsen, men da risikerer du PANIC på grunn av feil database versjon.

Ellers:
    En wiki er vissnok under bearbeidelse på fantacy forumet for denne boksen. Mulig at en kan få samlet en del av denne informasjonen der.

mvh
    Rme

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigurdi
    Noen spurte etter liste over disker, denne listen er hentet fra wiki en til denktden.
    PS sjekk under rett boks nå. :-)

Here's a list of Harddisks which run ok in DGS boxes:

Cubecafe series

- Maxtor 80GB - 120GB - 160GB - 200GB(not really quiet)
    - Western Digital - 160GB ( WD1600JB-00GVA0 )
    - Samsung SP2510N < pre to Teac PUK35160 or Samsung SP2516
    - Samsung SP1654N (160GB, 7200rpm, ATA133) - really quiet
    - Samsung SP1614N (160GB, 7200 rpm) quiet like a whisper, seek noise (and speed) can be tuned.
    - Samsung SP2514N (250GB, 7200 rpm, ATA133)
    - Seagate Barracuda
    - 250 GB IDE WD Caviar WD2500JB (hot, a bit noisy and VERY rarely some pixelation, didn't bother me however)
    - 160 GB IDE WD1600AVJB
    - 320 GB IDE WD3200AVJB
    - 500 GB IDE WD WD5000AVJB (this is an AV drive specifically designed for HDD recording by STBs, relatively cool, very quiet, no pixelation, quite fast, not much more expensive than a regular drive… overall perfect !!!, so far
    - Seagate ST3400833ACE (400GB, 7k2 RPM, 8MB Cache, DB35.2-Series, especially designed for PVR)
    - Seagate DB35 ST3802110ACE 80gb especially designed for PVR
    - Hitachi Travelstar IC25N040ATCS05 (2,5 inch, 40GB, 5400rpm)
    - Hitachi HTS541040G9AT00 (2,5 inch, 40GB, 5400rpm)
    - Samsung HM120JC 120Gb 5400rpm 8Mb UDMA100 2.5" IDE (running perfect for 1/2 year now, without fan and constant 90 minutes timeshift)
    - Samsung HD103UJ 1000GB 7200rpm 32Mb Cache

CubeRevo

3.5 inch
    HITACHI
    - Model : HDP725050GLA360 / 500GB / 7200rpm / SATA
    - Model : HDT725032VLA360 / 320GB / 7200rpm / SATA
    SAMSUNG
    - Model : SP2504C / 250GB / 7200rpm / S-ATA II
    - Model : HD501LJ / 500GB / 7200rpm / S-ATA II
    - Model : HD753LJ / 750GB / 7200rpm / S-ATA II
    WESTERN DIGITAL
    - Model : WD1600AAJS / 160GB / 7200rpm / ATA II
    - Model : WD2500AAJS / 250GB / 7200rpm / S-ATA II
    - Model : WD2500AVJS / 250GB / 7200rpm / SATA 3Gb
    - Model : WD7500AACS / 750GB / 5400rpm / SATA 3Gb / 25 dBA
    SEAGATE
    - Model : ST3160811AS / 160GB / 7200rpm / S-ATA II
    - Model : ST3250824AS / 250GB / 7200rpm / S-ATA II ( but version G not recognized )
    - Model : ST3500321CS / 500GB / 5900rpm / S-SATA II (SEAGATE Pipeline 5900.1 500GB HDD CE)

2.5 inch
    FUJITSU
    - Model : MHZ2320BH / 320GB / 5400rpm / SATA 3Gb / 24 dBA

Cuberevo mini

2.5 inch
    SAMSUNG
    - Model : HM121HI / 120 GB / 5400rpm / SATA1 1.5Gbps
    - Model : HM250JI / 250 GB / 5400rpm / SATA 1.5Gbps
    WESTERN DIGITAL
    - Model : WD1600BEVS / 160GB / 5400rpm / SATA1 1.5Gbps
    - Model : WD800BEVS / 80GB / 5400rpm / SATA1 1.5Gbps
    SEAGATE
    - Model : ST9160823AS / 160GB / 7200rpm / SATA2 3.0Gbps
    - Model : ST980811AS / 80GB / 4200rpm / SATA

3.5 inch
    HITACHI
    - Model : HDP725050GLA360 / 500GB / 7200rpm / SATA
    SEAGATE
    - Model : ST3320820SCE / 320GB / 7200rpm / SATA

sigurdi
    Har denne HDD SAMSUNG
    og Siste NLB Image, men får fortsatt HDD Feilet. Det får jeg på alle images uansett hvem jeg prøver.

Edit. Disken var ext3, gjorde den om til ext2 (med partition magic på pc'n). Nå fungerer den som fy
    Konklusjon, NLB liker kanskje ext2 bedre enn ext3. Ble nevnt at NLB tok begge men.....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gadgetfreak
    Har denne HDD SAMSUNG
    og Siste NLB Image, men får fortsatt HDD Feilet. Det får jeg på alle images uansett hvem jeg prøver.

Edit. Disken var ext3, gjorde den om til ext2 (med partition magic på pc'n). Nå fungerer den som fy
    Konklusjon, NLB liker kanskje ext2 bedre enn ext3. Ble nevnt at NLB tok begge men.....
    Jaha jeg får vel også forsøke å gjøre noe med min 500gb hdd. Har også store problemer med å ta opp. Særlig på lange opptak er det helt håpløst og spole fremover og bakover.

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare en tanke...
    Enig. Jeg har slitt mye, men nå ser den endlig ut til å virke som den skal (NLB8340 image). Har blitt meget stabil og fin, kan til og med se på én kanal mens jeg tar opp fra annen (0,1 Twin lnb hode). Har også kjøpt meg en Ctech5000HD Combo Plus til kjellerstua. Denne anbefales virkelig. MEGET enkel å oppdatere (Minnestick i usb i front på sekunder) og stabil som bare det. Mye mer stabil enn IP9000, men er vel fordi det ikke er Linux. Uansett, nå er det tv titting, ikke tuner fikkling

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor jeg finner den orginale DGS r8314?
    Har søkt overalt, men får bare opp linker som ikke fungerer?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SifTeam 0.1.9 r8421

*From 0.1.9:
    New panel system.

---

nlb8421

Changes:
    * updated: SVN8421 update with fixed DIVX player (libsync issue fix)!!
    * updated: nlb panel with internet update
    * updated: mgcamd 1.31 included (fixes old need for mgcamd130, and this is now gone)
    * fixed: swap setup with HDD and USB
    * fixed: skins updated to 3.3, thanks to zbigzbig and Crash for making quick updates
    * added: NLB Panel 1.33 (start with green button) onscreen menu, webif alternative
    * added: plugins added - WebEPG 0.1 (Readme in the /data folder)
    * updated: cam scripts with bigger timeout
    * updated: mbox Build 0015 (the one with gbox support)
    * updated: Full German translation 8421 update (Byti)
    * updated: Full Danish translation 8421 update (pen1010b)
    * included: Documentation on nlb mod features.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anbefaler dere sjekker ut nye sifteam

Nye meny panelet er fantastisk bra!

info om r8421:

1. Support HDMI with compressed Dolby digital audio
    2. Support DVB subtitle function (DVB or TXT subtitles to choose if available)
    3. Update Finnish, Russian and Polish language table
    4. Add Front scroll function when channel name is long.
    5. Add Video Resolution on main info banner (now as icon 576i, 720p, 1080i) for now on FTA channels
    6. Fixed bug in Fast Scan
    7. Fixed lipsync problem in video player
    8. Fixed DVB epg on Cyfra+ package (now works both MHW on 7 days and DVB on 3 days)
    + other small fixes...

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tekst på HD kanalene

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Off Topic.

Når du har sett HD så forbanner du deg over at det ikke er flere sendinger i denne oppløsningen.

Jeg ser du skriver det, men jeg har et problem: Jeg ser knapt forskjell på bildene fra en DM7020 og en HYRO9000 HD. Jeg går da ut fra det jeg så på et par frie HD-kanaler så lenge det var mulig, samt en eller annen demo-kanal.

Dream-en er koblet via SCART, HYRO'en via HDMI.

TV'n er en Samsung LE37R87BDX.

Er det meg eller mitt system det er noe galt med, eller hva mener 'panelet'?

Instillinger på tv'n? Jeg fiklet en del med den da jeg fikk den, for å tilpasse farge og evt. andre bilde-innstillinger til jeg fikk det omtrent slik jeg syntes var passende - det var skrudd litt høyt opp fra fabrikken.

(Den gamle rør-tv'n var forresten mye bedre slik: Den hadde egne knapper for å velge mellom ulike både bilde og lyd-innstillinger på sparket, for å tilpasse til og med lyd mellom tale, musikk, film.

(Denne) Samsungen har intet tilsvarende.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anbefaler dere sjekker ut nye sifteam

Nye meny panelet er fantastisk bra!

info om r8421:

1. Support HDMI with compressed Dolby digital audio
    2. Support DVB subtitle function (DVB or TXT subtitles to choose if available)
    3. Update Finnish, Russian and Polish language table
    4. Add Front scroll function when channel name is long.
    5. Add Video Resolution on main info banner (now as icon 576i, 720p, 1080i) for now on FTA channels
    6. Fixed bug in Fast Scan
    7. Fixed lipsync problem in video player
    8. Fixed DVB epg on Cyfra+ package (now works both MHW on 7 days and DVB on 3 days)
    + other small fixes...
    Hvor finner du den siste Sif.Team?Sorry min feil fant den

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tekst på HD kanalene
    Ja fint med tekst på HD kanalene, selv om teksten ikke var så vakker enda

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser du skriver det, men jeg har et problem: Jeg ser knapt forskjell på bildene fra en DM7020 og en HYRO9000 HD. Jeg går da ut fra det jeg så på et par frie HD-kanaler så lenge det var mulig, samt en eller annen demo-kanal.

Dream-en er koblet via SCART, HYRO'en via HDMI.

TV'n er en Samsung LE37R87BDX.

Er det meg eller mitt system det er noe galt med, eller hva mener 'panelet'?

Instillinger på tv'n? Jeg fiklet en del med den da jeg fikk den, for å tilpasse farge og evt. andre bilde-innstillinger til jeg fikk det omtrent slik jeg syntes var passende - det var skrudd litt høyt opp fra fabrikken.

(Den gamle rør-tv'n var forresten mye bedre slik: Den hadde egne knapper for å velge mellom ulike både bilde og lyd-innstillinger på sparket, for å tilpasse til og med lyd mellom tale, musikk, film.

(Denne) Samsungen har intet tilsvarende.
    Min hyro 9000 hd viser glimrende bilder på tv,ett hav bedre enn på min dreambox som også viser bra tv bilde.Mulig du har en feil på hdmi inngangen på tv.noen samsung tver har ett firmware problem når det gjelder hdmi har jeg lest her på Tv forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min hyro 9000 hd viser glimrende bilder på tv,ett hav bedre enn på min dreambox som også viser bra tv bilde.Mulig du har en feil på hdmi inngangen på tv.noen samsung tver har ett firmware problem når det gjelder hdmi har jeg lest her på Tv forumet.
    Mens jeg altså har problemer med å se noen forskjell, så da må jeg lure.

Siden de fleste her også har en tv ser jeg ikke bort fra at noen kan ha en tilsvarende min:

LE37R87BDX.

Tallet 87 viser til opprinnelsesland såvidt jeg vet, det er Ungarn, ellers har vel de fleste i Norge kode 86. Forskjellen kan såvidt sees i avvikende design, men innmaten burde vel være ens?

Side 21 av 45 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •