Ab Ipbox 9000HD - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 45 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 887
    Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av runeme
    Hei,
    Er det flere som har periodisk frysing med Sif 8264/8314/8340? For også opp meldingsboksen "kanalen er ikke tilgjengelig" (eller noe lignende) i ny og ne.

Jeg har måtte gå tilbake til 8107, som ellers er dønn stabil.

mvh Rme
    Det får jeg støtt Rme. Jeg begynner å bli drittlei hele boksen, føler meg som en evig betatester her. Jeg er IKKE imponert over denne boksen i hele tatt.
    La inn SifT sin 8107, men den finner f*** ikke HDD. Nå er jeg så lei. arrrghhhh!!!!!!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gadgetfreak
    Har kjøpt denne men jeg har ikke fått den ennå. Jeg vil komme tilbake med mer når den er i hus og jeg har fått testet litt. Eneste jeg kan si pr nå er at jeg GLEDER MEG SINNSYKT!!!!! Tror dette er en tuner som lett setter Dreambox 8000 i skyggen. Den har jo ikke HDMI kontakt en gang.
    Leter litt i "arkivet" og finner denne :-D

Men uansett......flere ting som irriterer grenseløst med IPBOX

eks. settes det på opptak, er det IKKE mulig å se før opptak er ferdig

settes program på timer listen, kan det IKKE søkes etter kanaler

i går fikk jeg "panic" melding etter et opptak, og måtte legge inn image på nytt, da den nektet å starte opp uten gå gi "panic" ved oppstart

Min trofaste DB 800 derimot tikker og går uten problemer i snart 6 måneder

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pontiuspilatus
    Takk. Men på det forumet blir jeg bannet etter en time, uten å ha gjort annet enn å registrere meg og kikke meg omkring Hva er greia her? Er dette religion?
    Jeg registrerte meg der og la inn et innleggg og rapporterte din erfaring. Fikk svar hvor de beklaget hvis noe sånt hadde skjedd.

mvh, Rolf

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Er det flere som har periodisk frysing med Sif 8264/8314/8340? For også opp meldingsboksen "kanalen er ikke tilgjengelig" (eller noe lignende) i ny og ne.

Jeg har måtte gå tilbake til 8107, som ellers er dønn stabil.

mvh Rme
    Hei jeg er nå helt ny med med min IPbox9000, men jeg har ikke merket noe frysinger eller meldinger på at "kanalen ikke er tilgjengelig" Det kan nok kanskje skyldes at jeg ikke har så mye "ekstra utstyr" på min box. Men hvis du bruker kort så kan det være greit å sjekke/renske kontakter etc. på kort slik det er god kontakt. Dette ut i fra gammel erfaring.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God tolmodighet

har jeg erfart at man skal ha om man velger denne tuneren.
    De siste 3 tunerene jeg har hatt er Db 7000 - Middels god, en Kaon tuner - Meget God. Ip9000 - Tragisk. Jeg finner bare trøbbel med denne tuneren fra ende til annen. Vi sitter her som en haug betatestere hele gjengen å skal liksom skryte denne maskinen til himmels. Bare tull. PS. Har også hatt en Ctech 5000HD, slettes ikke dårlig den heller, minuset med den var at den kun kunne ha ekstern HDD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Jeg registrerte meg der og la inn et innleggg og rapporterte din erfaring. Fikk svar hvor de beklaget hvis noe sånt hadde skjedd.
    Ja. Alt er i orden nå. Tydeligvis en feil. Bra forum for tuner-nerder, ingen tvil om det. Også for de av oss som får TV-signaler via kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler litt at jeg må legge inn litt min erfaring.

Har hatt det meste av bokser opp gjennom årene, akuratt nå står IP900 i stua (på heders plassen). Er faktisk ikke sikker hva firmware som er på den, har ikke kommet til for å bytte.

Den har faktisk stått der siden i sommer, da jeg var heldig og fikk kjøpt en av de første som kom til landet. :-)

Jeg har dog oppgradert firmware et par ganger, men som sakt er jeg jaggu ikke sikker hva som er på den akuratt nå.

Den er 100% stabil, men jeg har ikke hardisk på den, det har vært en kjent feil at den fryser/henger med usb hardisk.
    (Dette skal være fikset i 8134 eller nyere firmware, håpet å få testet det i helgen, men fruen så TV)

Esata, har jeg brukt på den og det var ikke noe problemer, men den er kresen på hva disk du bruker. Ligger lister på dgs sine sider.
    (Esata disken ble "lånt" for et annet formål og har ikke kommet tilbake på plass)

Jeg har en erfaring med alle dgs sine bokser, de liker ikke å stå på 24/7 så min logitech er programert til å slå av alt utstyr som ikke er i bruk.

IP900 blir da satt i stanby, og den starter raskere opp en projectoren.

Så her hos meg fungerer den 100% som parabol tuner, som multimedia maskin har jeg PS3.

sigurdi

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ip9000

Skjønner ikke helt den negative omtalen om ip9000 som kom her nå, har også vært en av de første som fikk denne…..
    Er helt klart den beste tuneren jeg noensinne har hatt/prøvet med bedre bilde kvalitet en noen andre tunere jeg har testet også fiber!....
    Helt knall!

Har hat hardisk i tuneren siden første gang jeg startet den, riktignok en 2,5” disk for å spare meg for varme og støy…
    Den henger/fryser aldri…..

Har satt den til og gå i stanby når jeg slår av, bildet er vel oppe igjen etter 2 sekunder når jeg slår på…

Mounter også inn mp3/divx fra serveren min…..

Streamer tv kanaler fra den til pc, noe som fungere helt strøkent, knall bra bilde…. Kan også se opptak man har på den….

Har ALDRI vært mer fornøyd med noen tuner.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehehehhe ja det var en del negative inleg her faktisk.

Men er det tuner som er feil ved eller er det bruker ???
    jeg også har testet noen dvs mottakkere i mit liv, ingen er 100% perfekte

Jeg også har en IPbox 9000 en av de første som kom her til lands
    har ikke hatt noen problemer med boksen enda, noen smo frys eller heng har det vart , men ikke i den grad som andre linux boxer da.

Har testet Dreambox 500, 600, 7000, 7020 , IT-Gate, Technomate 910 Super, Nokia DBOX og IPbox og må si at IPbox er den som er mest stabilt
    for min del ivartfall.
    har hat IPbox 400 fra før , og nå er over til IPbox 9000 pga HD sendiger
    IPbox 9000 er ikke helt der må vare , men en ting er sikkert at den er my bedre en de andre mottakkerne jeg nevnte overfor.

ser at noen skruter av DM 800 her, og noen av Kaon.
    Hehehehhe DM 800 sa du, ikke tale på, den er verdens verste tuner.

Mange feil, blir utrolig varm at jeg kan til og med steke 2 egg opp på den, har nesten 10 ganger daglig tuner feild, den enne minuten har du bilde på en kanal på det neste sier det Tuner Faild, sorry har altid sprøk på engelsk.

problemer med kortleser er den også
    jeg har brent en sky uk kort i den, da MHZ i kort leser var helt opp i 10 MHZ
    i begynelsen.

jeg kan forsette heledagen med feil fra andre tunerer, men jeg vil ikke bry meg om det. Det er ikke vert å kaste tiden borte.

Ja helt klart IPbox 900/910/9000 er ikke helt uten problemer , og det må vi alle inse. Men som en hobist i parabol verden og etter mange år med testing fram og tilbake dvs mottakkerer så vil jeg si at IPbox er mere en stabil til å vare en parabol tuner.

Mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan så være, men min erfaring er i hvert fall at DM7020 er dønn stabil, aldri noe trøbbel. Savner kun en terra tuner og HD i tillegg, så vet jeg hva jeg ville velge.

Googlet nettopp 7025, og ser den kan ha terrestrial tuner. Jeg er ikke HD-frelst, så nå ble det plutselig vanskelig...

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senest som i dag leser jeg om en som har hatt samme problem som meg, setter program på opptak, alt starter OK, men når opptaket er ferdig, låser boksen seg og gir PANIC

og så har vi flere andre feil og mangler og en software design som sikkert hadde fått toppkarakter på 80 tallet

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    setter program på opptak, alt starter OK, men når opptaket er ferdig, låser boksen seg og gir PANIC

Kanskje en uheldig hardisk kombinasjon? Min står på faste opptak og gjør det den skal uten painc….
    Jeg må jo hat utrolig flaks, jeg bare kjøpte en 2.5” sata og satt den rett i når jeg fikk tuneren

og en software design som sikkert hadde fått toppkarakter på 80 tallet

Hmmm……...............................

Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Senest som i dag leser jeg om en som har hatt samme problem som meg, setter program på opptak, alt starter OK, men når opptaket er ferdig, låser boksen seg og gir PANIC

og så har vi flere andre feil og mangler og en software design som sikkert hadde fått toppkarakter på 80 tallet

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg skal gjøre opptak "ukentlig" eller "daglig" det oftes kommer PANIC, er faktisk usikker om jeg har fått det når jeg setter et program på opptak med standard innstilling

Med så flotte skins på DB800 så føles det veldig 80talls på IPBOX 9000 ja :-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker dere "Check HDD at boot" som disabled eller enabled?

jeg har min disabled at boksen booter raskere opp, men jeg leser at det anbefales med enabled, så den får sjekket filesystemet skikkelig

kanskje derfor den kan gi panic etter opptak

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at noen skruter av DM 800 her, og noen av Kaon.
    Hehehehhe DM 800 sa du, ikke tale på, den er verdens verste tuner.

Mange feil, blir utrolig varm at jeg kan til og med steke 2 egg opp på den, har nesten 10 ganger daglig tuner feild, den enne minuten har du bilde på en kanal på det neste sier det Tuner Faild, sorry har altid sprøk på engelsk.
    Varm blir den, men har aldri hatt noen problemer i sammenheng med det.
    "Tuner failed" har jeg aldri hatt noe store problemer med ,vist jeg trykket for fort mellom kanaler, kunne det dukke opp tuner failed opp i 4 sek, så kommer bildet, .. det var/er noen typer diseq som kan framskape det problemet i mye større grad, og nyere software har også gjort det problemet mindre.

Det finnes boxer med frys problemer osv, men sånn er det her i verden, 3 stk som har problemer forteller om det og 1000 andre som er fornøyde sier ingenting

problemer med kortleser er den også
    jeg har brent en sky uk kort i den, da MHZ i kort leser var helt opp i 10 MHZ
    i begynelsen.
    Det var helt i begynnelsen en advarsel om at newcs kunne overklokke til 10Mhz, da den ikke var DB 800 kompatibel enda( Mai 2008 ), men vet om folk som brukte den uten problemer, inkl meg selv! Det kunne like gjerne skje på en DB 500 vist newcs har feil innstillinger og det er brukers feil.

Idiotisk å klage på problemer som var for flere måneder siden

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....slettes.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Ny emu med navn KBOX 1.01 viser lovende tegn........

RapidShare: Easy Filehosting

cool , takk for det.

men har du testet dette selv ??

så vidt jeg viet så er den til kathrein 910 usf , og for bruk med enigma 2 images

skal laste den ned jeg og teste selv også,

Edit: filen er ikke der lenge
    kan du laste den opp igjen ,

This file is neither allocated to a Premium Account, or a Collector's Account, and can therefore only be downloaded 10 times.

This limit is reached.

edit 2 : fant den her
    UMP FileCenter

men det er ingen config filer til den, så hvordan man kan configurere den viet jeg ikke

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jada litt frysing på nyere imager - men...

Hei,
    Det var ikke meningen å starte en negativ trådutvikling, jeg er faktisk meget godt fornøyd med boksen. (Jeg synes kun det var rart at "nye" problemer dukker opp på nyere firmwarer, men ikke noe å hive boksen ut av vinduet for meg).
    Kan være en anbefaling å ikke nødvendigvis hoppe på nyeste image til enhvær tid. Vil anbefale folk å lese litt brukererfaring på oppdateringene før en laster dem opp - ikke alltid at jeg har tid til slikt
    Ikke tvil om at forumene på denktenk og fantacy team er et must dersom du driver å diller med software og hardware på disse boksene. For de som ikke har dillet men allikevel har problemer, så skader det ikke å stille spørsmålene der sjefs nerdene oppholder seg (ref tidliger poster).

mvh
    Rme

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....slettes.....

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Det var ikke meningen å starte en negativ trådutvikling, jeg er faktisk meget godt fornøyd med boksen. (Jeg synes kun det var rart at "nye" problemer dukker opp på nyere firmwarer, men ikke noe å hive boksen ut av vinduet for meg).
    Kan være en anbefaling å ikke nødvendigvis hoppe på nyeste image til enhvær tid. Vil anbefale folk å lese litt brukererfaring på oppdateringene før en laster dem opp - ikke alltid at jeg har tid til slikt
    Ikke tvil om at forumene på denktenk og fantacy team er et must dersom du driver å diller med software og hardware på disse boksene. For de som ikke har dillet men allikevel har problemer, så skader det ikke å stille spørsmålene der sjefs nerdene oppholder seg (ref tidliger poster).

mvh
    Rme
    Henger meg på denne. denne boksen har funka som fy før den, men med de siste oppdateringer har den blitt helt mongo. Det som også er rart er at det varierer med de forskjellige softwarene. Er ikke de samme problemene hele tiden. Så BOBI, det er nok tuneren, ikke brukeren. Du leser jo også at vi som har problemer har ofte de samme. Panic på opptak, kanal ikke tilgjengelig osv....
    PS: sigurdi. Hadde du link til en side over HDD den "liker"?

Side 19 av 45 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •