Ab Ipbox 9000HD - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 45 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 887
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    rart detta der vet ikke vilken image du bruker, har hatt litt forskjellige i min, syndes personlig at powerboard 1,3 fungerer best i min, hadde litt problemer selv her for noen dager siden, måtte da legge inn orginal på ny. viktig at du bruker db full image da sletter den alt på hardisk. kan ligge der. powerboard funger bra med kort, syndes denne er raskest. sifteam har feilet litt hos meg.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av regors5
    rart detta der vet ikke vilken image du bruker, har hatt litt forskjellige i min, syndes personlig at powerboard 1,3 fungerer best i min, hadde litt problemer selv her for noen dager siden, måtte da legge inn orginal på ny. viktig at du bruker db full image da sletter den alt på hardisk. kan ligge der. powerboard funger bra med kort, syndes denne er raskest. sifteam har feilet litt hos meg.
    Jeg får bare sifteam til og fungere hos meg får ikke lastet ned noe på de andre teamene.på ipbox er webif stadig nede,så jeg vet ikke hvor det ikke fungerer på de andre teamene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke så vanskelig å instalerer Original image i den boksen
    og deretter instalere Mgcamd og Newcs da.

jeg har likt boks som dere, har ingen problem i heletatt her.
    jeg bruker sifteam siste image

Det jeg gjør er slikt.

Logger med FTP i min Ipbox , ta backup ab min db.dat fil som ineholder kanal lista mi og freqvencer.

Laster ned siste Original image og instalerer allt på nytt.
    Det vil si at alle kanaler , sateliter , favoriter etc blir helt borte og jeg har en CLEAN image instalert i min boks

da laster jeg ned siste uoriginal image ( Sifteam )
    og instalerer den også.

Proseduren gjør jeg i et , det vil si ,
    instalerer original , og uoriginal image i et, uten å starte eller bote boxen
    alt går i ett

etter instaleringa, så finer jeg frem min db.dat fil som jeg har tatt backup på min pc , så sender jeg den med ftp in i ipboxen, deretter rebooter jeg hele boxen, etter det liger min kanal lister og kanaler slik det var før jeg instalerte image .

det er en trenings sak dette her , det krever en del lesing
    og litt tolmodighet også.

min Ipbox har ståt på nå i over 1 mnd uten at det har vart noen problemer
    ingen rebooting , ingen frysing , alt går som bare det

takker

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kortlesere

Får fortsatt ikke kortleserne på min ip-box 9000 hd til å fungere.Bruker nå siste Powerboardimagen på den, er det noe mere som eg må legge inn på den, tenker da på Mgcamd, newscmd, hvordan legger man inn dette på ip-boxen, . Har ikke koblet ip-boxen med nettverk enno, legger inn software gjennom usb og flash-tool v1.0.2. Kan man bruke samme programmet for å legge inn Mgcamd-newscmd. Er ganske fersk på dette så eg må ha det litt med teskje

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    det er ikke så vanskelig å instalerer Original image i den boksen
    og deretter instalere Mgcamd og Newcs da.

jeg har likt boks som dere, har ingen problem i heletatt her.
    jeg bruker sifteam siste image

Det jeg gjør er slikt.

Logger med FTP i min Ipbox , ta backup ab min db.dat fil som ineholder kanal lista mi og freqvencer.

Laster ned siste Original image og instalerer allt på nytt.
    Det vil si at alle kanaler , sateliter , favoriter etc blir helt borte og jeg har en CLEAN image instalert i min boks

da laster jeg ned siste uoriginal image ( Sifteam )
    og instalerer den også.

Proseduren gjør jeg i et , det vil si ,
    instalerer original , og uoriginal image i et, uten å starte eller bote boxen
    alt går i ett

etter instaleringa, så finer jeg frem min db.dat fil som jeg har tatt backup på min pc , så sender jeg den med ftp in i ipboxen, deretter rebooter jeg hele boxen, etter det liger min kanal lister og kanaler slik det var før jeg instalerte image .

det er en trenings sak dette her , det krever en del lesing
    og litt tolmodighet også.

min Ipbox har ståt på nå i over 1 mnd uten at det har vart noen problemer
    ingen rebooting , ingen frysing , alt går som bare det

takker

bobi
    Det er ikke problemer med sifteam,men med de andre sw.som jeg ikke får lastet ned mgcamd og news.xml og installert.Så nå bruker jeg bare sifteam.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Det er ikke problemer med sifteam,men med de andre sw.som jeg ikke får lastet ned mgcamd og news.xml og installert.Så nå bruker jeg bare sifteam.

ta en titt in i var/keys og var/bin eller /data foldern i Sifteam image
    der ser du at det fins ingen pre instalerte emuer der heller

da laster du ned fra webinterfacen og deretter skjekker du hvilken filer som har kommet in, ta en backup av dem filene så bruk dem på de andre imagene

det er logisk det, har ikke testet dette selv enda, men de burde vare mulig det
    i begynnelsen var det slik jeg testet med Mgcamd 129 og newcs som var for kathrein.

det skal ikke vare så vanskelig å lege til MGcamd og Newcs manuelt det
    husk at start script er litt forskjelig fra en image til en annen

for at start script skal fungere riktig må du editere den og lege til riktig fil nav
    og endelser .

bobi

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta en titt in i var/keys og var/bin eller /data foldern i Sifteam image
    der ser du at det fins ingen pre instalerte emuer der heller

da laster du ned fra webinterfacen og deretter skjekker du hvilken filer som har kommet in, ta en backup av dem filene så bruk dem på de andre imagene

det er logisk det, har ikke testet dette selv enda, men de burde vare mulig det
    i begynnelsen var det slik jeg testet med Mgcamd 129 og newcs som var for kathrein.

det skal ikke vare så vanskelig å lege til MGcamd og Newcs manuelt det
    husk at start script er litt forskjelig fra en image til en annen

for at start script skal fungere riktig må du editere den og lege til riktig fil nav
    og endelser .

bobi
    Det er det som er problemet får ikke lastet ned fra de andre webif,der er ingen download plasser slik som i sifteam.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mgcamd og newcs ligger allerede instalert på powerboard og nlb image!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det som er problemet får ikke lastet ned fra de andre webif,der er ingen download plasser slik som i sifteam.

men jeg sa heller ikke du kan gjøre det via webinterfacen da
    du kan instalerer first Sifteam image
    og deretter kopierer du filene til din pc og har en backup

når du instalerer en nytt image så kan du instalerer backup filene manuelt fia FTP

PS; det skal desuten liger MGcamd og newcs i alle de siste imagene som er ute
    ferdig instalert

nlb image er også laget akurat til nordiske canal digital
    og korte fungerer ut ifra boksen utren noen bube ditter, lege kort i kort leser så er du klar.

jeg skal prøve å ta en backup av min image som fungerer med CD kort
    og lege den ut

bobi

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men jeg sa heller ikke du kan gjøre det via webinterfacen da
    du kan instalerer first Sifteam image
    og deretter kopierer du filene til din pc og har en backup

når du instalerer en nytt image så kan du instalerer backup filene manuelt fia FTP

PS; det skal desuten liger MGcamd og newcs i alle de siste imagene som er ute
    ferdig instalert

nlb image er også laget akurat til nordiske canal digital
    og korte fungerer ut ifra boksen utren noen bube ditter, lege kort i kort leser så er du klar.

jeg skal prøve å ta en backup av min image som fungerer med CD kort
    og lege den ut

bobi
    Alt det er greit ser at mgcamd starter på de andre image,men får ikke kort leser til og fungere med noe annet enn sifteam sitt image vet ikke hvorfor men sånt er det bare.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt det er greit ser at mgcamd starter på de andre image,men får ikke kort leser til og fungere med noe annet enn sifteam sitt image vet ikke hvorfor men sånt er det bare.

ok jeg skal gjøre det litt enklere

det fungerer på Sifteam imagen fordi det er Newcs alrede instalert i den
    mens på andre imager er det instalert kun MGcam , derfor fungerer ikke kortleser

for at kortleser skal fungere på de andre imagene må du lege in Newcs manuelt
    det du kan gjøre er å ta backup av newcs som fins i Sifteam og scripten til den

der etter leger du in newcs manuelt i imagen , enklere kan det ikke bli

jeg har ikke Powerboard or NLB image på min boks nå
    men hvis interesen er så stur så kan jeg gjerne hjelpe med det også

skal see om jeg kan lage en pakke med newcs og mgcamd

bobi

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok jeg skal gjøre det litt enklere

det fungerer på Sifteam imagen fordi det er Newcs alrede instalert i den
    mens på andre imager er det instalert kun MGcam , derfor fungerer ikke kortleser

for at kortleser skal fungere på de andre imagene må du lege in Newcs manuelt
    det du kan gjøre er å ta backup av newcs som fins i Sifteam og scripten til den

der etter leger du in newcs manuelt i imagen , enklere kan det ikke bli

jeg har ikke Powerboard or NLB image på min boks nå
    men hvis interesen er så stur så kan jeg gjerne hjelpe med det også

skal see om jeg kan lage en pakke med newcs og mgcamd

bobi
    Takk for det,jeg har tatt backup av de filene og kopiert de i config,men jeg kommer til og holde meg til sifteam forøyeblikket,men takk for hjelpen:-D

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det,jeg har tatt backup av de filene og kopiert de i config,men jeg kommer til og holde meg til sifteam forøyeblikket,men takk for hjelpen:-D
    Jeg skjønner ikke heller hvorfor må mann bytte til noe annet enn SIFteam ?
    Hos meg fungerer 0.0.3.3 kjempe bra :
    Leser Canal Digital korta 100 % !
    Lett å innstallere , restarte , stoppe EMU via WEBIF .
    Det mangler fortsatt subtitler , håper også zapping tiden blir kortere etterhvert .
    Har lest på forum at Prower Board er kjappere i kanalbytte ?!
    Skal prøve denne i løpet av de nærmeste dagene . :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet HDMI-versjon på denne boksen?

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dal
    Noen som vet HDMI-versjon på denne boksen?
    http://www.dgstation.co.kr/ ( produsentens sider ) , står ikke noenting om HDMI versjon ! Tror , jeg har lest på en annet forum at versjonen er 1.3 ?!
    Å få svar fra produsent er akkurat som lotto , du vet aldri om du får svar fra koreanerne . Har skrevet spørsmål anng. Relook 400 før og ikke fått svar i det hele tatt .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spiller det noen rolle...?

Sitat Opprinnelig postet av digitech
    http://www.dgstation.co.kr/ ( produsentens sider ) , står ikke noenting om HDMI versjon ! Tror , jeg har lest på en annet forum at versjonen er 1.3 ?!
    Å få svar fra produsent er akkurat som lotto , du vet aldri om du får svar fra koreanerne . Har skrevet spørsmål anng. Relook 400 før og ikke fått svar i det hele tatt .
    Har vel strengt tatt ingen betydning hvilken versjon det er...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettverk

Kan noen forklare meg hvordan eg skal koble meg på nettverk med denne boxen Ab ip-box 9000Hd...Også hvordan eg skal koble kablene ... (Mellom ruter, datamaskin og ip-box)..Har Adsl med trådløs ruter, det er også uttak bak ruteren for vanlig nettverkskabel...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av esae
    Kan noen forklare meg hvordan eg skal koble meg på nettverk med denne boxen Ab ip-box 9000Hd...Også hvordan eg skal koble kablene ... (Mellom ruter, datamaskin og ip-box)..Har Adsl med trådløs ruter, det er også uttak bak ruteren for vanlig nettverkskabel...
    det er vel mere enn ett uttak for kabler på ruteren? Så er det jo bare å koble en kabel til pc, og en annen kabel til ipbox.

Så slipper du å tukle med trådløst. Skal du ha trådløs forbindelse med ipbox må du enten bruke en USB-adapter - og da legger du jo beslag på USB porten som vel er meget nyttig til andre ting.

Alternativt finens det trådløse adaptere som kan kobles til Ethernet porten - det prøvde jeg en gang på Dreambox men ble fed up og la opp kabel tilslutt. Men det funker sikkert, hvis man bare først får det til...

Neste spørsmål du har er vel hvorledes du så bruker nettverket - til å kommunisere, men det må vel stå noen ord om det i manualen? Men hvis du er nybegynner på dette:

Du bruker browseren på pc'n (Explorer, Firefox, Opera) og kan da få kontakt både med router og ipbox - men du må ha Ip-adressene. Dette bør også finnes i manualer. Andre som allerede har ipbox kan vel hjelpe deg mere, men siden ingen hadde svart ennå forsøker jeg så godt jeg kan....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ip-box

Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    det er vel mere enn ett uttak for kabler på ruteren? Så er det jo bare å koble en kabel til pc, og en annen kabel til ipbox.

Så slipper du å tukle med trådløst. Skal du ha trådløs forbindelse med ipbox må du enten bruke en USB-adapter - og da legger du jo beslag på USB porten som vel er meget nyttig til andre ting.

Alternativt finens det trådløse adaptere som kan kobles til Ethernet porten - det prøvde jeg en gang på Dreambox men ble fed up og la opp kabel tilslutt. Men det funker sikkert, hvis man bare først får det til...

Neste spørsmål du har er vel hvorledes du så bruker nettverket - til å kommunisere, men det må vel stå noen ord om det i manualen? Men hvis du er nybegynner på dette:

Du bruker browseren på pc'n (Explorer, Firefox, Opera) og kan da få kontakt både med router og ipbox - men du må ha Ip-adressene. Dette bør også finnes i manualer. Andre som allerede har ipbox kan vel hjelpe deg mere, men siden ingen hadde svart ennå forsøker jeg så godt jeg kan....
    Takk for svar .... Har berbar datamaskin med trådløs forbindelse mellom dataen og ruteren, er det da nok at eg bare kobler ip-boxen med kabel til ruteren, og bruker trådløs fra dataen og ruteren eller må eg ha kabel fra dataen og ruteren og

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av esae
    Takk for svar .... Har berbar datamaskin med trådløs forbindelse mellom dataen og ruteren, er det da nok at eg bare kobler ip-boxen med kabel til ruteren, og bruker trådløs fra dataen og ruteren eller må eg ha kabel fra dataen og ruteren og

du sier det helt fint selv også.

du kan koble Ipboxen fra routern med en nettverkskabel
    så bruker du trådløs fra routern til PC

du trenger ikke å ha PC koblet med kabel nei, det går helt fint trådløst det

det er kun Ipbox som trengs en kable til.

lykke til

bobi

Side 11 av 45 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •