Ab Ipbox 9000HD - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 45 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 887
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

moms

Morro att firma gir 10% til alle Norske kunder som handler av satvision.se

Skriv satvision i rabatt ruta.

+att de trekker fra svensk moms 25% når orderen går til norge
    De sender med Ups som leverer på døra samme dag pakka kommer til Norge:-D

+ vi sparer ca 15% i kurs også

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaon

De sender nå med posten når det skal til Nord Norge.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    De sender nå med posten når det skal til Nord Norge.
    Du glemte å fortelle ham at det kommer norsk mva på 25% + fortollingsavgift på 258 kr. i tillegg . Og i tillegg må du krysse fingrene at mottakeren går ikke i stykker i garanti perioden , da blir det porto frem og tilbake , pluss fortollingspapirer på nytt !
    Har importert bokser par ganger og vet allerede at "skogen er IKKE så grønn på andre siden " ! Ventet over 6 uker å få tilbake min Humax fra Tyskland . Aldri mere handel i utlandet , jeg liker å sikre meg lokalt , da vet mann hvem så har ansvaret for reparasjoner i landet .
    Of i tillegg både Satmaster og Maxsat kjørte tilbud på 4990 med 2 st. tunerblokker ( DVB-S2 ) , od dette er ikke dyrt i det hele tatt .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaon

viet du hvor mye man betaler for en slik pake levert med UPS
    Yeep har bestilt selv med både UPS og TNT og DHL , og hvis du vil kan jeg lege her kvitering

desuten kommer det Toll avgivt 280 kroner som tollen tar betalt for å fortole din vare

GJØR en bestilig fra sverige så ser du fort at du faktisk betaler par tre hundre kroner extra , så kommer det MVA på topen .

regn det litt og see om du faktisk tjene noen.

og ikke glem hvis noen skjer med ditt kjøp må din boks tilbake til sverige
    og retur igjen , da blir det noen plus der også

noen ganger er det kun en kampanje som slike butikker kjører
    og da er prisen litt biligere en vanlig , men ellers tror jeg ikke at satvision har ikke tenkt å tjene på sine produkter

Desuten er Ipbox bilig i norge da ,

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svenske Handel

Ok folkens jeg gleder meg iallefall til og hente Dgstation ipbox 9000 min fra posten i Strømstad i morgen + shoppe digg da
    Og skal kjøre over grennsa med ett smil

har handla hos satvision før og har aldrig før fått så god service som med det firma:-D Meget bra

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

toll Nei

Hei folkens det er ikke toll fra utlandet på parabol utstyr men norsk moms hvis pakka blir sjekket i toll ved sending.

men med bil kan man trykt bli stoppet det koster ikke noen ting i moms

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    ERR 80 indikerer at du har en database feil, det er ikke noen feil med boksen

det du bør gjøre er å flashe på nytt , slett alt det gamle som fins in i boksen
    instaler image med kernel. deretter instalerer du siste Sifteam image
    så kommer det til å fungerer bra.

bobi
    Hvorfor SIFteam? Jeg blir aldri klok på disse imagene, hva er best for oss nordboere f. eks?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var interessant å få noen synspunkter på det å handle i utlandet. Hvis man bor slik til, kan man selvsagt handle direkte i Sverige, det har jeg gjort mange ganger. Og da er jo heller ikke service noe problem.

Hvis man handler på postordre, så gjelder vel kjøpslover og garantibestemmelser slik at man ikke er så ille ute likevel?

Eksempel, jeg kjøpte en fjernkontroll på norsk postordre. Det viste seg at den info jeg hadd fått ikke stemte helt, og jeg fikk velge å bytte produkt eller heve kjøp. Jeg valgte det første, fikk annet produkt i posten, og ferdig utfylt pakke-lapp, gikk på posten med den gamle og det kostet meg ikke fem øre.

Jeg ser at nå koster f.eks. HYRO9000 4.188 hos Satvision, fritt tilsendt (i Sverige?). På Nordby koster den 4.995 med kurs 0.85 er differansen NOK 685!

Hvis man virkelig får 10% = NOK 355 av Satvision også, blir det jo hele 1.040!

Hvis jeg har regnet riktig og brukt riktige tall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Hvorfor SIFteam? Jeg blir aldri klok på disse imagene, hva er best for oss nordboere f. eks?
    det er vel smak og behag det , jeg bruker Sifteam pga jeg liker den
    den er kjempe stabil og kommer med Mgcamd og newcs preinstalert

tja du kan si det slikt at ingen image er rettet den Scandinaviske markede helt fult enda, men Pen1010b og NLB forum har laget en litten image som fungerer også bra spesielt po de norske kortene

så har vi Powerboard også, kjempe fint image , med at det som trengs for den stadion boksen er, med nye updates nesten like fort som original image kommer

det beste er at du finner ut selv hvilken image som passer for deg
    det som er fint for meg kan vare helt elendig for deg, derfor er det altid best å teste selv og finne ut den imagen som du liker.

bobi

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Det var interessant å få noen synspunkter på det å handle i utlandet. Hvis man bor slik til, kan man selvsagt handle direkte i Sverige, det har jeg gjort mange ganger. Og da er jo heller ikke service noe problem.

Hvis man handler på postordre, så gjelder vel kjøpslover og garantibestemmelser slik at man ikke er så ille ute likevel?

Eksempel, jeg kjøpte en fjernkontroll på norsk postordre. Det viste seg at den info jeg hadd fått ikke stemte helt, og jeg fikk velge å bytte produkt eller heve kjøp. Jeg valgte det første, fikk annet produkt i posten, og ferdig utfylt pakke-lapp, gikk på posten med den gamle og det kostet meg ikke fem øre.

Jeg ser at nå koster f.eks. HYRO9000 4.188 hos Satvision, fritt tilsendt (i Sverige?). På Nordby koster den 4.995 med kurs 0.85 er differansen NOK 685!

Hvis man virkelig får 10% = NOK 355 av Satvision også, blir det jo hele 1.040!

Hvis jeg har regnet riktig og brukt riktige tall.
    Ja , for dere som bor ved svenske grensa er verden helt annerledes , men med 13 kr. per liter diesel og 790 km tur-retur er situasjonen nelt annerledes .
    Hvis jeg skal kjøre ditt for å hente mottakeren og smugle denne for å slipe å betale MVA , kan det hende at jeg sparer noen få kroner . Men hvis utstyret går i stykker , kommer problemene med 1 gang ! Mottakeren er ikke innført på lovlig måte , jeg kan ikke legge ved tolldeklarasjon for innførsel for å få boksen utført ( for service ) per post og ført denne igjen fra Sverige på samme premisser . Hva gjør jeg da ? Starte bilen og kjøre igjen 790 km (BILLIG) til samme butikk i Sverige og kreve at de skal fikse mottakeren samme dag for å slipe overnatting i tillegg
    Å nei gitt , det er bedre å betale par-tre hundre kroner ekstra og sitte i sofaen med norsk adresse kort i hånda og holde ansvarlig norsk leverandør for garantien .
    Etter 16 år med parabol erfaring i Norge , vet jeg 100 % hvem av leverandørene her i landet er å stole på .

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Problemer ved tilkobling med HDMI

Jeg koblet min HD IP Box 9000 PVR til tv`n min via scart og både lyd og bilde var helt greit
    men etter at jeg hadde kjøpt meg hdmi kabel og koblet til denne fikk jeg bare dårlig bilde med masse forstyrrelser og ingen lyd
    Hva kan dette komme av?
    "tv`n er en Samsung LE46-F86BD"

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og du har satt den til 720p eller 1080i?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ipbox9000

Jeg koblet til min nye ipbox9000 med hdmi og seagate 500gb 7200 satt den til sata1 ser ut til og virke bra, og har lagt inn den nyeste sifteam , perfekt bilde og lyd virker her og foreløpig ingen problem, skal sjekke om det ligger noe emu til og laste ned,via lan kabel håper det:digita

For og få Conax kortet mitt til og virke +++

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som mangler på denne for at den har samme funksjonalitet som Dreambox nå? Subtitles?

Hva heter de forskjellige imagene folk bruker?
    Har sett Siftream, men det finnes vel flere?

De r68xx-imagene, er det produsenten som lager de? Hva er forskjellen på dem de folk lager selv, som f.eks sifteam sine?

Virker jo veldig bra denne boksen, og ikke minst, den er tilgjengelig NÅ!
    Prisen er ikke så gal heller, med tanke på at man kan ha 4 kortlesere og 2 tunere i den, og harddisk.

Kan noen bekrefte at det kun er et 100mbit nettverkskort i denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hvis jeg skal kjøre ditt for å hente mottakeren og smugle denne for å slipe å betale MVA , kan det hende at jeg sparer noen få kroner . Men hvis utstyret går i stykker , kommer problemene med 1 gang ! Mottakeren er ikke innført på lovlig måte , jeg kan ikke legge ved tolldeklarasjon for innførsel for å få boksen utført ( for service ) per post og ført denne igjen fra Sverige på samme premisser .
    Kan dette være helt riktig da? Det er ingen toll på dette utstyret, og har man kjøpt slikt utstyr så har man vel betalt moms en gang for alle.

Men det er beløpsgrenser - det er et fribeløp på kr. 3000 per person, er man to i bilen har man altså 6000 til rådighet. Over det må man innom tollstasjon, betale norsk moms, få papirer, sende disse til leverandør og få svensk moms refundert.

Hvis man vil handle på Nordby finnes forresten en annen mulighet også - de sender nemlig pr post - fra Norge. Og man kan få utstyret demonstrert, hvor får man det i Norge?

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at Samsung er crap når det gjelder bakover kompabilitet på HDMI versjoner. Lurer på om tuner kjører HDMI v1.2 imens Samung tv kun vil ha 1.3 versjonen av HDMI. Men tror det kan la seg oppdatere av service senter for din tv.

Sitat Opprinnelig postet av SUPPORT 81
    Jeg koblet min HD IP Box 9000 PVR til tv`n min via scart og både lyd og bilde var helt greit
    men etter at jeg hadde kjøpt meg hdmi kabel og koblet til denne fikk jeg bare dårlig bilde med masse forstyrrelser og ingen lyd
    Hva kan dette komme av?
    "tv`n er en Samsung LE46-F86BD"

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å sette ipbox 9000 i loop?

så jeg slipper bytte kabel fra ipbox til viasat HD tuner

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kortlesere

Er det mulig å bruke kortleserne på ipbox 9000 hd. Bruker nå siste sifteam image på denn og T-rex Cam, hva trengs for å få aktivert kortleserne for å få Canal digi. og viasat. Eg er ganske fersk på dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruk webinf skriv ipadressen i explorer bruker root passord sifteam resten klarer du selv. aktiviser newcs og dine kort fungerer etter restart

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Denna tuneren begynner å gå meg på nervene snart:evil:

Får stadig melding opp på skjermen ikke signal, selv om signalstyrken ligger på 90%

Den driver også stadig vekk og konker ut uten bilde, med teksten "booting" på displayet, etter en stund står det "start" i displayet og ingen bilde
    Nytter ikke uansett hva jeg trykker på for noe på fjernkontrollen, ingen respons på noen ting
    Må slås av med bryteren bak før jeg får liv i den igjen, dette er noe som skjer flere ganger til dagen:twisted:

Får heller ikke inn NRK1 på viasatt.

Er dette normalt, eller er det noe som kan gjøres med den for å få den til å virke mere stabilt enn dette?

Fikk den for en liten uke siden fra sattbutikken og da var alt ferdig innstalert med den nyeste softwaren, slak at det i utgangspunktet bare skulle være å sette inn kortet i den.

Side 10 av 45 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •