Mangler kanaler på CD / Problem med oppdatering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mangler kanaler på CD / Problem med oppdatering

Mangler kanal 4 og 7 i lista (TV2 og TV Norge)
    Prøvde og sjekke TV Norge frekvensen. Nesten null utslag på den frekvensen.

Har Talerken med 2 hoder, ett for CD og ett for viasatt. Har også Disqu Switch.

Får heller ikke oppgradert tuner. Får spørsmål om oppgradering, men får feilmelding: feil ved nedlasting.
    Har en CDC-5050 tuner.

Noen kloke hoder her som kan komme med noen løsninger.

Har prøvd og bytte ut hodet som tar CD med ett hode som jeg fikk av CD med 4 utganger, men da mistet jeg alt signal... ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elendig service av Canal Digital

Vi har erfart samme problem med en CDC 5050. Den har aldri kunnet foreta en oppdatering. Kjøpte et abonnement inkludert utstyr og installasjon. Omsider kom montøren for å installere, men hadde dårlig tid og da det var mørkt og det fantes en eldre 2-hodet skål på veggen ble denne benyttet. Han fant ikke TV2 og TV Norge, men skulle komme igjen senere. Ringte til ham i ett halvt år for å purre og gav tilslutt opp. Kontaktet så butikken som henviste til Canal Digital som henviste til at klage på manglende installasjon skulle vært gjort før 6 måneder var omme. Har forsøkt gang på gang gjennom servicetelefonen til CD men uten at problemet er løst. De kommer kun med amatørmessige ABC løsninger som selvfølgelig ikke har noe med prøblemet å gjøre. Der kjenner man ikke til at dekoderen kan gi svaret "feil ved nedlastning".

Jeg har forsøkt alt og er overbevist om at det er en feil ved dekoderen og har sagt opp mitt abonnement og tegnet nytt ved Viasat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elendig service av Canal Digital

feil

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavardbj
    Mangler kanal 4 og 7 i lista (TV2 og TV Norge)
    Prøvde og sjekke TV Norge frekvensen. Nesten null utslag på den frekvensen.

Har Talerken med 2 hoder, ett for CD og ett for viasatt. Har også Disqu Switch.

Får heller ikke oppgradert tuner. Får spørsmål om oppgradering, men får feilmelding: feil ved nedlasting.
    Har en CDC-5050 tuner.

Noen kloke hoder her som kan komme med noen løsninger.

Har prøvd og bytte ut hodet som tar CD med ett hode som jeg fikk av CD med 4 utganger, men da mistet jeg alt signal... ?
    Byttet du riktig hode ?
    (antar du gjorde det siden signalet forsvant helt...)

Forsøk evt. en annen utgang på hodet.

Det du kan forsøke er å bytte hodet til høyre når du står foran antenna og ser inn mot hodene/skålen. Du kan også ta bort den andre LNB'en og DiseqC switchen siden DiseqC switchen kan være en sannsynlig kilde til problemet. Alle radio&tv butikker har "f-connector" sjøt du kan benytte når du har fjernet diseqC switchen.

Hvis du har Viasat mottager koblet til samme antenne/LNB så kan du få store problemer med å få alle kanalene til å fungere. Da kan du forsøke å ta strømmen på Viasat mottageren og gjøre et nytt kanalsøk med CDC-5050.

Det må heller ikke være trær,busker osv. som skygger for signalene. Det kan lett fungere på vinter/vår men når det kommer løv på trærene så kan det bli for dårlig signal. Det kan også være lurt å finjustere antenna på nytt. CDC-5050 har innebygget sat-beeper som piper med en høyere frekvens desto bedre signalet er. Jeg har hjelpt folk med slike bokser og da skrur jeg volumet såpass høyt på TV'n og åpner et vindu slik at jeg kan "høre signalstyrken" mens jeg justerer antenna veldig forsiktig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •