NRK1, 2, 3 nå også fra Sirius?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer JAA sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NRK1, 2, 3 nå også fra Sirius?

Hei
    For et par år siden bestemte vi oss for å dele signalene fra parabolen vår. Jeg valgte Viasat/Sirius og mistet da muligheten for å se NRK/TV2. I dag ble jeg derfor forbløffet over å plutselig få inn NRK1, 2 og 3. Vil NRK nå bli sendt både fra Thor OG Sirius? Noen som vet mer om dette? En link til mer info hadde vært kjekt.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en sammenheng med dette: http://avforum.no/forum/satellitt/60...t-cd-sant.html

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har da fått NRK 1,2 og 3 inn på Viasat hele tiden...de er jo i kanallisten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NRK-kanalene også på Sirius (5 gr øst).

Sitat Opprinnelig postet av JAA
    Hei
    For et par år siden bestemte vi oss for å dele signalene fra parabolen vår. Jeg valgte Viasat/Sirius og mistet da muligheten for å se NRK/TV2. I dag ble jeg derfor forbløffet over å plutselig få inn NRK1, 2 og 3. Vil NRK nå bli sendt både fra Thor OG Sirius? Noen som vet mer om dette? En link til mer info hadde vært kjekt.
    Dette har Viasat gjort nå i kveld. De har børstet støvet av en transponder som ikke har vært i bruk på 5 gr øst på en stund, 12.015 V, SR 27500, transponderID 28, nettverk 86 (Viasat). Der er alle NRK's kanaler (inkl. distriktskanaler og radio) lagt som en direkte kopi av NRK's transponder 11.372 V på 1 gr vest kodet i Videoguard. På denne siden på Kingofsat.net kan du finne lista: Sirius 4 (4.8°E) - frekvenser - KingOfSat. Rull ned til frekvensen 12.015 V. Det er EPG på hovedkanalene, men (foreløpig?) ikke på distrikstkanalene slik som det er på Canal Digital. Videoformatet er det samme som på 1 gr vest (704 x 576).

@ Charly:

NRK-kanalene har ligget i kanallista til Viasat lenge, men bare tilgjengelig for de som har et LNB-hode mot 1 gr vest i tillegg til det som peker mot 5 gr øst. Det er derfor Viasat alltid har lagt ved 2 LNB'er når de sender ut parabolantenne til nye kunder. Nå slipper de dette. Telenor SCB slipper nok etterhvert å kode NRK's transponder på 1 gr vest både i Conax og Videoguard av samme grunn.

Regner med at Viasat oppdaterer sine nettsider på torsdag...

Mvh
    Bjørn 8)

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt en fordel for meg, som har en kabel fra Sirius rett inn til mottaker, og en kabel fra Thor rett inn i Canal Digital's mottaker. Gjør det litt lettere og ta opp noe på enten NRK, eller en annen mens jeg ser på en NRK kanal.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •