Forstyrrelser ved bruk av twin-LNB

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forstyrrelser ved bruk av twin-LNB

Jeg har to tunere koblet til en twin-LNB som er innstilt på Thor 1 gr. vest.
    Jeg har en Topfield 4000 og de i andreetasjen har en Digiality 104. Når jeg ser på TV, uansett kanal på Thor, fra Twin-LNBen, får jeg en forstyrrelse/støy i ca. 1/2 sekund hver gang det skiftes kanal oppe. Det ser ut som om signalet faller ut et øyeblikk akkurat når det skiftes kanal oppe. Det samme skjer når tuneren oppe slås av eller på.
    Jeg har prøvd å bytte Diseq-switch, bytte til twin-LNB av et annet fabrikat, og jeg har prøvd å bytte ut min Topfield tuner med en Nokia 9902. Men problemet vedvarer uansett.
    Det eneste jeg ikke har prøvd er å bytte tuner oppe. Det eneste jeg kan tenke meg, er at Digiality-tuneren oppe sender ut en slags støy hver gang den "kontakter" LNBen. Forstyrrelsen hos meg kommer uansett om kanalskiftet oppe skjer mellom "horisontale" og "vertikale" kanaler.

Jeg har tenkt å teste med å bytte ut Digiality-tuneren oppe med min Nokia, og se om problemet forsvinner da, men før jeg gjør dette:
    Har noen opplevd noe lignende, og evt. er det noe jeg har oversett?

Jeg tenkte jeg skulle slippe å montere en ekstra parabol på huset, men det ser ut til at det kanskje blir den beste løsningen, kvalitetsmessig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pilsking
    Jeg har prøvd å bytte Diseq-switch, .
    Sjekk at din Diseq-switch er av Hi Iso typen = Hi isolation. Vanlige diseq takler ikke å få signal inn på begge inngangene samtidig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk også at du bruker gode coax-kabler som er godt skjermet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •