Power Klage På Can Dig's Hd Mottaker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Power Klage På Can Dig's Hd Mottaker

:evil:

Er passelig lei av å vente på at de skal få orden på mottakeren vår.
    Det er bra mye tull med den:

Lyden som går vekk fra surround ved kanalskift, panorerings problemer og hoppende rød farger.
    Dette har vart for lenge nå....

Ser de har et power buy,,,, vi burde også ha noe som het POWER KLAGE.

De må da gjøre noe hvis alle her i forumet som har denne mottakeren og er lei, klager vår nød til de gir etter.
    Eller hva tenker dere.
    Emoll.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det parabol eller kabel dekoderen det er snakk om?

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har parabol tuneren fra sagem.
    Men dette burde være en ting vi kunne gjøre sammen for de fleste produkter eller tjenester som har klare mangler, men i mitt tilfelle irriterer jeg meg mest over denne.
    Har bla, en harddisk opptaker levert inn på service hos Elkjøp, og til nå har det gått 43 dager, uten at den er ferdig, så slike ting hadde vi tjent på å lage klager som en stor gjeng vi er her i forumet.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydavhopping ved kanalskift

Dette er noe som jeg opplevde da det ble brukt sammen med en LG DVD spiller. Lyden falt ut nesten hver gang man byttet kanal, DD eller ikke. Lyden datt ut etter noen sekkunder eller minutter på samme kanal. Det ble brukt en konverter mellom tuner og dvd spiller som er en b-tech sak til 500,- Sendte den inn for 2 uker siden, siden CD sa at det ikke var deres problem. Har fortsatt ikke fått noe svar fra avhifi.no om de har finni feilen. De sa de skulle teste den her og få leverandør til å se på den. Litt frekt av de og da jeg kontaktet dem første gangen og lurte på om den konverteren kunne være problemet, de ba meg kontakte leverandør, noe de ikke forsto og sa jeg skulle kontakte butikken.

Så dere som har eventuelt problemer med lyden ved digital utgang på Sagem tuner, har dere da en av forsterker med coax? Hvis så er det kanske sikkert det ikke er noe gærnt med den konvertern og mye brydderi kunne vært spart, og CD sku jaggu fått vite det av meg da!

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Dette er noe som jeg opplevde da det ble brukt sammen med en LG DVD spiller. Lyden falt ut nesten hver gang man byttet kanal, DD eller ikke. Lyden datt ut etter noen sekkunder eller minutter på samme kanal. Det ble brukt en konverter mellom tuner og dvd spiller som er en b-tech sak til 500,- Sendte den inn for 2 uker siden, siden CD sa at det ikke var deres problem. Har fortsatt ikke fått noe svar fra avhifi.no om de har finni feilen. De sa de skulle teste den her og få leverandør til å se på den. Litt frekt av de og da jeg kontaktet dem første gangen og lurte på om den konverteren kunne være problemet, de ba meg kontakte leverandør, noe de ikke forsto og sa jeg skulle kontakte butikken.

Så dere som har eventuelt problemer med lyden ved digital utgang på Sagem tuner, har dere da en av forsterker med coax? Hvis så er det kanske sikkert det ikke er noe gærnt med den konvertern og mye brydderi kunne vært spart, og CD sku jaggu fått vite det av meg da!
    Kjører lyden via conax og inn i yamaha rxv 1500. Har aldri hatt problemer ved kanalbytte.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle sid
    Kjører lyden via conax og inn i yamaha rxv 1500. Har aldri hatt problemer ved kanalbytte.
    Jeg kjører lyden fra Coax til Denon AVR-3806 og har ikke problemer med at lyden faller ut.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info Uncle cid og Bobben1.

Da får jeg håpe de folka på avhifi kan få teste den konverteren så jeg forhåpentlig vis får 5.1 lyd igjen.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan desverre bare hente lyden analogt, via phono kabel, og lyden er i utgangs punktet grei på min eldgamle HarmanKardon, men 5.1 mottaket forsvinner ved kanalskift til sendinger i ren stereo, virker det som.
    I går kveld hakket teksten som går nede på skjermen under nyhetene, i et sett, og det er bare på canal digital's HD tuner det inntreffer.
    Hele tuneren er STRESS!!!
    Lurer på om viasats nye HD tunere er boss de også... Bildet de sender generelt har alt for lav "rate", så det ville blitt kjekt med bra bilder i champions league f.eks.
    Ser ut som jeg driver en ensom klage kampanje her..

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyduttdetting

Da fikk jeg vite at det sannsynligvis er konvertern siden de hørte noen ulyder da de avhifi folka testa den. Gleder meg nå og få sett om den virker med en ny.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Jeg kjører lyden fra Coax til Denon AVR-3806 og har ikke problemer med at lyden faller ut.
    Jeg har faktisk 2 HD boxer fra CD og har heller ikke lydproblemer.Jeg er ikke så imponert av bildet,men det funker allright.Håper den nye boxen med Harddisc er bedre billedmessig.Lyd er koblet opp med coax.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av emoll76
    Jeg kan desverre bare hente lyden analogt, via phono kabel, og lyden er i utgangs punktet grei på min eldgamle HarmanKardon, men 5.1 mottaket forsvinner ved kanalskift til sendinger i ren stereo, virker det som.
    I går kveld hakket teksten som går nede på skjermen under nyhetene, i et sett, og det er bare på canal digital's HD tuner det inntreffer.
    Hele tuneren er STRESS!!!
    Lurer på om viasats nye HD tunere er boss de også... Bildet de sender generelt har alt for lav "rate", så det ville blitt kjekt med bra bilder i champions league f.eks.
    Ser ut som jeg driver en ensom klage kampanje her..
    5.1 lyd med analoge phonokabler??? Er det mulig? Skal du ha 5.1 DD lyd så må du bruke digitale innganger og da coax.
    Stølen

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg har faktisk 2 HD boxer fra CD og har heller ikke lydproblemer.Jeg er ikke så imponert av bildet,men det funker allright.Håper den nye boxen med Harddisc er bedre billedmessig.Lyd er koblet opp med coax.
    Stølen
    Vel til den prisen man betaler synes jeg at man bør kunne forlange mer enn at bilde funker allright;-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5.1 lyd med analoge phonokabler??? Er det mulig? Skal du ha 5.1 DD lyd så må du bruke digitale innganger og da coax.
    Stølen
    Ja det går jo hvis du har 5.1 utgang;-)
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Optisk

Stølen

Må man bruke coax, får man ikke 5.1 med optisk??

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av hhagl
    Må man bruke coax, får man ikke 5.1 med optisk??
    Jo det gjør du,men jeg kan ikke se at HD boxen fra CD har optisk og det er den jeg snakker om. Det finnes tre ettervært normale løsninger i digitallyd ptisk,coax og HDMI.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Ja det går jo hvis du har 5.1 utgang;-)
    Dersom det fremdeles er HD boxen til CD vi snakker om, så har ihvertfall ikke de jeg har 5.1 utgang i analogt.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det gjør du,men jeg kan ikke se at HD boxen fra CD har optisk og det er den jeg snakker om. Det finnes tre ettervært normale løsninger i digitallyd ptisk,coax og HDMI.
    Stølen
    Ja, da er vi enig.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det fremdeles er HD boxen til CD vi snakker om, så har ihvertfall ikke de jeg har 5.1 utgang i analogt.
    Stølen
    Nei det er ikke på HD boxen til CD men det finnes jo andre som har mulighet for å sende 5.1 lyd ut analogt og det var bare det jeg ville påpeke;-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slik jeg har koblet det, er jeg fullt klar over at jeg ikke har den beste løsningen for et 5.1 oppsett, men forsterkeren fordeler de forskjellige lysignalene til de bestemte høyttalere selv om man ikke kobler digitalt.
    Center går til center og lyden fordeles også bakover. f.eks når et fly flyr over hodet på deg.Publikum i fotballkamper høres bak og komenator foran osv
    Det svikter ved eventuelle kanalskift til enkelte kanaler på boksen, men for å få det på plass, gjelder det kun CD boksen.
    Men det er jo også litt av poenget med en pro logic II, at alt skal bli surround om man ønsker det slik,,, også via phono! (stereo tilkobling)
    All lyd som går via TV hører jeg som surround.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •