Viasat Basis og CD Norgespakken på samme dekoder?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Rinders sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat Basis og CD Norgespakken på samme dekoder?

Hei!

Har søkt litt rundt på forumet og funnet relativt like tråder, men de har vært veldig gamle og jeg har ikke funnet noen konkrete svar.

Jeg har for tiden en gammel dekoder med et Viasat Basis abonement som har stått der i flere år (følger med leiligheten). Jeg savner virkelig TV 2 og lurer på å besille Norgespakken fra CD. Har sjekket ut parabolen og den har to hoder med to uttak i hver.

Det jeg lurer på er om det finnes en rimelig og enkel dekoder på markedet som jeg kan bruke til både Viasat basis abonementet jeg har fra før, og norgespakken fra CD? Ville vært veldig greit å slippe og strekke ny kabel ut til parabolen!

Fint hvis noen har erfaringer med dette og tips til en dekoder som passer mitt behov. Den trenger ikke ha opptaksfunksjoner, hd e.l.

På forhånd takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert bakkenettet?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, har vurdert både vanlig kabel og det nye riksTV.

Det som er problemet er at det ikke ligger noen kabel inn i huset jeg bor i. Både vi som bor i leiligheten og huseier i overetasjen har parabol. Jeg går ut i fra at det vil være rimeligere å kjøpe en ny dekoder og fortsatt bruke parabol enn å legge inn kabel og opprette et abonement der. Parabolpakken fra viasat som jeg har nå følger også med leiligheten, så denne kommer til å stå der.

Jeg har hør litt rundt om det nye rikstv og har forstått det sånn at man bør få in TV2 tålig greit med vanlig antenne for at signalene kal bli bra med rikstv. Har prøvd å få inn tv2 med forskjellige antenner uten hell. Får kun in nrk med litt groms.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Rinders]Jepp, har vurdert både vanlig kabel og det nye riksTV.

Det som er problemet er at det ikke ligger noen kabel inn i huset jeg bor i. Både vi som bor i leiligheten og huseier i overetasjen har parabol. Jeg går ut i fra at det vil være rimeligere å kjøpe en ny dekoder og fortsatt bruke parabol enn å legge inn kabel og opprette et abonement der. Parabolpakken fra viasat som jeg har nå følger også med leiligheten, så denne kommer til å stå der.

Jeg har hør litt rundt om det nye rikstv og har forstått det sånn at man bør få in TV2 tålig greit med vanlig antenne for at signalene kal bli bra med rikstv. Har prøvd å få inn tv2 med forskjellige antenner uten hell. Får kun in nrk med litt groms.[/QUOT
    En Strong 8700 eller en Triax 354 tx kan ta begge sysstemer,har sett dem billig til salgs på QXL.no.Har en sjøl og den er helt grei.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et abbonement holder - en vakker dag

Det er diskusjoner mellom Viasat Canaldigital og TV2 /TV3 om at viasat skal distribuere TV2 og at CD skal distribuere TV3 - dette kan du lese mer om andre steder her på forumet. Dette vil skje iløpet av 2008.

Vantage 7100S er en av veldig få tunere som tar begge kort - den koster ca 400 Euro - da kan du også motta HD og også koble på en hardisk for opptak
    Se ellers eget forum for denne

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem med CD og Viasat i samme boks
    Selger en Vantage X221 meget rimelig. Den har også to CAM-plass i tillegg til de to innebygde kortleserene. PM meg for info og pris.

Strong 8700 ville jeg holdt meg langt(!) unna. Maken til møkk skulle det ikke vært lov å selge. Min måtte restartes (ved å dra ut stikkontakten) opptil tre ganger daglig..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=nerokid]
    Sitat Opprinnelig postet av Rinders
    Jepp, har vurdert både vanlig kabel og det nye riksTV.

Jeg har hør litt rundt om det nye rikstv og har forstått det sånn at man bør få in TV2 tålig greit med vanlig antenne for at signalene kal bli bra med rikstv. Har prøvd å få inn tv2 med forskjellige antenner uten hell. Får kun in nrk med litt groms.[/QUOT
    En Strong 8700 eller en Triax 354 tx kan ta begge sysstemer,har sett dem billig til salgs på QXL.no.Har en sjøl og den er helt grei.
    Strong 8700 er ikke lenger godkjent av CD,så du får vel ikke CD kort til denne når du tegner nytt abonnement.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tilbakemeldinger!

Har også hørt rykter om at både viasat og CD skal ta inn tv2 og tv3, men det virker som det er veldig mye frem og tilbake der!

Men det er også litt derfor jeg er interessert i en rimelig og enkel dekoder og ikke f.eks en dreambox eller dekoder til 3-4 tusen kroner.

En løsning som for eksempel Vantage X221 virker som en god løsning for meg.. HVIS den kan ta inn både Visasat kortet og CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en paraboltuner som tar både CD og Viasat original kort.
    Kjører en Wave Frontier T55 antenne med 4 Twin LNB og 1 lnb som dekker England.
    Tuner har harddisk. Jeg kan spille inn 2 forskjellige programmer og se på ett som ligger på harddisken.
    Tuneren er en Fantacy IP7000 og fungerer veldig bra. Kan kobles opp mot internet etc etc
    Vurderer å selge den og antenna da det muligens blir flytting i løpet av året til ett sted der parabol ikke er lov.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •