Hjelp!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Hjelp!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp!!!

Må etterhvert bare "bite i det sure eplet" og investerere i utstyr for mottak fra satelitt.

Når jeg først gjør det vil jeg ha noe som gjør at jeg kan ta inn andre utenlandske kanaler (både spanske og tyske) i tillegg til de vanlige norske / internasjonale som blir tilbudt i pakkeløsningene.

Lurer på det meste!

Bør jeg kjøpe "a la carte" eller finnes det pakkeløsning som kan bygges ut?

Finnes det leverandører/butikker på Sunnmøre som virkelig kan gi meg det jeg trenger ut fra FAMILIENS ønsker og ikke det Viasat / Canal Digital osv ønsker at jeg skel se på?

Det ser jo forlokkende ut med lav inngangspris, men da må man jo binde seg til en "kanalpakke" for et visst tidsrom...

Jeg vil helst ha noe som fungerer uten at jeg trenger et helt tårn av dekodere og fjernkontroller.

Er helt blank på området, så alle gode råd mottas med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Junior1
    Må etterhvert bare "bite i det sure eplet" og investerere i utstyr for mottak fra satelitt.

Når jeg først gjør det vil jeg ha noe som gjør at jeg kan ta inn andre utenlandske kanaler (både spanske og tyske) i tillegg til de vanlige norske / internasjonale som blir tilbudt i pakkeløsningene.

Lurer på det meste!

Bør jeg kjøpe "a la carte" eller finnes det pakkeløsning som kan bygges ut?

Finnes det leverandører/butikker på Sunnmøre som virkelig kan gi meg det jeg trenger ut fra FAMILIENS ønsker og ikke det Viasat / Canal Digital osv ønsker at jeg skel se på?

Det ser jo forlokkende ut med lav inngangspris, men da må man jo binde seg til en "kanalpakke" for et visst tidsrom...

Jeg vil helst ha noe som fungerer uten at jeg trenger et helt tårn av dekodere og fjernkontroller.

Er helt blank på området, så alle gode råd mottas med takk!
    Vil anbefale at investere i en Vantage 7100S ( www.maxsat.no *|The Ultimate Satellite Performance|*) og en Europa parabol (4 lnb på 1W -5Ø-13Ø-19,2Ø ). Da får du de du vil ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men hva med NRK ++

Har snakket med antennemontør som anbefaler T90 der jeg bor (og bedre kabel enn det som vanligvis følger med i pakkene) og jeg har ingen gode grunner til ikke å høre på ham.

Da gjenstår mottaker.

Hvis jeg har skjønt det riktig så står Vantage 7100S ikke på lista over godkjente mottakere hverken hos Canal Digital eller Viasat, så hva gjør jeg hvis jeg enten ønsker å få inn NRK og evt. TV2 og/eller Travel Channel e.l.

Har en - eller begge - tilbyderene tunere som er "gode nok" til at jeg får analog TV som jeg har i dag og ikke trenger å kaste hvis jeg kjøper ny, full HD TV - som jeg ønsker meg, og opptak av det programmet jeg ikke får sett der og da eller går samtidig med noe annet jeg vil se?

Kjenner til at det teoretisk er mulig å finne og laste ned programvare som kanskje løser problemene med "ikke-godkjente" tunere, men ønsker primært å få til noe som er godt nok, enkelt&praktisk og lovlig med en gang.

Er som sagt helt blank!

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at man skal vente litt og se hvordan Technisat Digicorder HD S2 kommer ut ettersom denne etter sigende skal være inne til godkjenning hos CD . Det jeg har hørt er feb 08 fra noen i Danmark men ting tar litt tid .

TechniSat DigiCorder HD S2, 160 GB, silver [0001/4720] om du vil kikke litt .

Bobben vet muligens mere da jeg ikke har fulgt med stort i den senere tid . Når det gjelder antenne vil jeg anbefale på det varmeste å gå for en T90 . Om du besøker SatLex Digital :: Home og kiker litt på galleriet :-) .

ED : REDIGERT

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T-90 er go go go go
    du skal slite med finne bedre antenne
    Raven for europa valg 2, men T-90 er i klasse for seg selv
    kan få opp til 10-12 lnb vis du bor rett til

på tuner delen
    Vantage 7100S
    dreambox eller andre typer også gode til europa.

problemet er at du ikke får kjøpt løse kort fra viasat / canal digital
    ut at du får med tuneren.

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fremdeles forvirret

Stoler på råd herfra OG fra antennefagmannen, selv om sistnevnte tjener mer på å montere en T90-antenne.

Tilbake til tuner. Hva er da beste rådet for å få inn NRK / et par av de vanligeste kanalene ellers - i tillegg til alt det andre jeg ønsker og stort sett kan få inn uten å betale mer enn det utstyret koster?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cd med familje pakke
    er det som gir mest valuta for de kroner som brukes..
    www.canaldigital.no de har også viasat4 og mulig tv3 fra i morgen !

vis du har kunskap om hva du kan gjøre med dreambox så ligger svaret der
    du har mulig de mulighetene på en Vantage 7100S også
    men det vet jeg med sikkerhet (det vet kansje andre mer)

hvis du ikke har satt deg inn hva en dreambox / Vantage 7100S kan,
    så er mulig TechniSat DigiCorder HD S2 og satse på.

Troeen

kan ikke nære inn på det med dreambox / Vantage for det bryter med reglene
    her på forumet og reglene til CD og viasat
    da er en søke google eller anne søkemotor bedre

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som de andre her har anbefalt deg, det er lurt å tenke framtid. Da er det også lurt å investere i en mottaker som er alrede her, men som er en fremtidens mottaker.

Jeg eier Dreambox 7020, Topfeild 3000 COCI, AB Ipbox 250, Hyro 9000HD

Dreambox 7020 er en bra mottaker , som kan lese både viasat og canal digital
    med litt kunskap, men den boxen er også litt for avansert og man trenger litt Linux kunskap, plus at den henger seg, ellers er det en bra mottaker for penga.
    Man kan instalerer en HDD i den, da har du muligheten å ta opp.
    Men hvis ditt linux, ftp, telnet kunskap er minimalt, da hade jeg ikke anbefalt den

Topfeild , den er på den sterkeste anbefalt, har eid den i 3 år nå og er meget fornøyd, men den er kun til Canal digital, så da er viasat ikke mulig i den, med untak hvis du kjøper en extra cam (CI). Ellers er den en super lett mottaker å hontere, utrolig stabil, grei kanal oversik +++.

AB IPbox 250, eller 422. Utrolig bra mottaker, 250 utgaven har kun 1 kort leser, 422 har 2 kort leser. leser både viasat og kanal digital uten noen problem i hele tatt. Den er også linux så det er ok å ha litt kunskap om data, ftp, telnet etc. Den kommer med image instalert fra fabriken, så det er kun 2 taste tryk og vips er du i gang. Du kan laste ned direkte fra internet alt det som trengs men kun noen få taste tryk.
    Ab Ipbox 9000HD er den siste utgaven som forventes i norge snart.
    en søk på google so finner du en butikk som selger dem.

Hyro 9000 TS HD, det er en av de siste mottakerne jeg har investert (kjøpt hos X Sat, Trygg E-handel ) i og driver å teste den nå. Jeg kjøpte den pga Bakkenett men det er problem med lyden, så norsk bakkenett virker ikke enda ( kommer nytt software snart som skal fikse det)
    den har 2 kort plaser og 2 CI plaser, både canal digital og viasat fungerer unmerket på den (Bakkenett korte funerer ikke enda). EPG er også utrolig bra. Den er stabil og venlig til å bruke.
    Har testet den med HD i canal digital og det fungerer velde bra.
    den er litt ny på markede, men jeg synes den er en bra og ikke mist er den en framtidens mottaker

Vantage, den er ikke kjent for meg da jeg ikke eier en selv, men pga av HD intereser har jeg lest en del rund her og på andre forumer, den har en del bug men det kommer software hele tiden som prøver å rette dise feilene.

Alle dise mottakerne jeg har nevt har muligheten for å gi deg det du er ut etter, ( untatt topfeild som ikke leser visat, eller alt annet)
    Med alle dise mottakerne kan du see Norske kanaler og alle de europeiske kannaler, gjelder det Frie kanaler eller abo.

Ser at noen anbefaler deg europa parabol, eller T-9/Raven, jeg hade sagt kjøp deg Motor. Med motor sliper du mange LNB og ledninger, ikke minst blir ting dyrt med so mange LNB-er og en skål som Raven eller T-90.

Til sist, jeg menner at det er best at du bruker litt tid å finne ut av alt før du kjøper noen som helt, les litt rund på diverse forumer.

Lykke til

bobi

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra innlegg Bobi
    men skal du flere tunere i huset samt at fler skal se tv samtidig,
    så får du problmer med parabol med motor.
    og så lenge det montør som sette det opp! så er kabel delen den jeg hadde
    tenk minst på :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe vist kan man bruke en Motor med 1 LNB til mange mottakerer samtidig
    men da snaker vi om Twin, Quad og Octo LNB-er ;-)

da kobler du 1 utgang in på motoren og så resten ret in på lnb-en
    Ja det er sant det, En montør bør gjøre jobben, men det er ikke noen om man prover selv også, det er lett å sette på en parabol antenet.

takk

bobi

Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    bra innlegg Bobi
    men skal du flere tunere i huset samt at fler skal se tv samtidig,
    så får du problmer med parabol med motor.
    og så lenge det montør som sette det opp! så er kabel delen den jeg hadde
    tenk minst på :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow

Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Hehehe vist kan man bruke en Motor med 1 LNB til mange mottakerer samtidig
    men da snaker vi om Twin, Quad og Octo LNB-er ;-)

da kobler du 1 utgang in på motoren og så resten ret in på lnb-en
    Ja det er sant det, En montør bør gjøre jobben, men det er ikke noen om man prover selv også, det er lett å sette på en parabol antenet.

takk

bobi
    Hvis du har motor og 1 lnb, må alle tunerne se på samme satelitt! Det er lite hensiktsmessig om en vil se på tv 6 (sirius), og en annen vil se på canal + (thor).
    Et anlegg med motorstyrt antenne egner seg desidert best til et enbrukersystem. Heller ikke så egnet hvis du f.eks. har twin-tuner. da du vil bli låst til den ene posisjonen.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du helt ret, men mitt forslag var hvis du vil spare noen kroner da.

Jepp du blir låst til den ene satelliten, men flere kan se på diverse kanaler fra sammen satellit, hvis min kone ser på hoter cesar, og jentungen på disney, kan jeg forsatt sitte og nytte c+ sport da, da blir det 3 forskjelig kanaler vi ser på samtidig, via 1 LNB fra 1 sattelit til 3 mottakere, det er vel ikke verst det.

Ellers fins LNB som klarer 2 sateliter samtidig (Quad Monoblock)som klarer 2 satelliter fra 2 div posisjøner som sirius og thor samtidig, men som sagt det er smak og behag det, det var derfor jeg anbefalte tråd starter om å ta go tid før bestilnga skjer.

Jeg selv har testet en del ting, og har landet med Motor, grunen jeg valgte motor er fordi da kan jeg skane horisonten fra 50 vest til 50 øst slik ser jeg på en del kanaler som ikke er mulig å see gjennom de 2 nordiske satellitene.

bobi

Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Hvis du har motor og 1 lnb, må alle tunerne se på samme satelitt! Det er lite hensiktsmessig om en vil se på tv 6 (sirius), og en annen vil se på canal + (thor).
    Et anlegg med motorstyrt antenne egner seg desidert best til et enbrukersystem. Heller ikke så egnet hvis du f.eks. har twin-tuner. da du vil bli låst til den ene posisjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en voksen mann som har råd til T90/Raven. Vil også bruke en lokal montør som bruker solide fester og gjør jobben godt nok, slik at det ikke blir noe tull med skåla. (Med mindre den skulle bli tatt av orkan.)

Regner meg selv som relativt oppegående datamessig; var ganske god på DOS i datasteinalderen, men har aldri tatt meg tid til å begynne med Linux.

Utfordringen er nå at vi får besøk fra utlandet som skal bo hos oss noen uker i mars / april og da er NRK + TV2 litt lite å by på. Går litt i tenkeboksen angående tuner, men må vel bestemme meg for et eller annet.

Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Det har du helt ret, men mitt forslag var hvis du vil spare noen kroner da.

Jepp du blir låst til den ene satelliten, men flere kan se på diverse kanaler fra sammen satellit, hvis min kone ser på hoter cesar, og jentungen på disney, kan jeg forsatt sitte og nytte c+ sport da, da blir det 3 forskjelig kanaler vi ser på samtidig, via 1 LNB fra 1 sattelit til 3 mottakere, det er vel ikke verst det.

Ellers fins LNB som klarer 2 sateliter samtidig (Quad Monoblock)som klarer 2 satelliter fra 2 div posisjøner som sirius og thor samtidig, men som sagt det er smak og behag det, det var derfor jeg anbefalte tråd starter om å ta go tid før bestilnga skjer.

Jeg selv har testet en del ting, og har landet med Motor, grunen jeg valgte motor er fordi da kan jeg skane horisonten fra 50 vest til 50 øst slik ser jeg på en del kanaler som ikke er mulig å see gjennom de 2 nordiske satellitene.

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som nesten er perverst, er at jeg ved å kjøpe en minstepakke fra CD eller Viasat og "kaste" antenna som leveres med, får sponset monteringen av en T-90 antenne.... Da får jeg en boks som gir meg tilgang til kort (hvis jeg vil ha da) som jeg ellers ikke trenger å bruke - hvis jeg i tillegg kjøper en annen og bedre receiver separat.......

Billigste tilbud fra Viasat er pr dato 1.489 for første år. CD koster 1.798. Jeg må vel ha en av disse for å kunne ta imot NRK og TV2 da jeg er er lite lysten på å kjøpe en dekoder for digitalt bakkenett i tillegg.

Egentlig så burde vel konkurransetilsynet sjekke koblingen mellom abonemment/kortkjøp og tvungent kjøp av utstyr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •