Montere parabol selv, tips til utstyr...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Montere parabol selv, tips til utstyr...

Har nå så dårlig signal i kabel-tv nettet at jeg vurderer å kjøpe parabol.
    Ønker da å koble parabolen til to tv'er (en i hver etasje). Canal Digital har pakketilbud på alt, med montering etc. Men jeg lurer på om jeg skal gjøre dette selv, og evt. bare leie en montør til å stille inn antennen. I den forbindelse har jeg et par spørsmål jeg håper dere som er eksperter på dette kanskje kan hjelpe meg med... :-D

1. Jeg trenger to separate sett med kabler fra antennen ikke sant, en til hver tuner?
    2. Trenger jeg to LNB'er eller en med to utganger?
    3. Finnes det LNB'er som tar inn flere gratis kanaler enn de CD sender, som jeg kan bruke og som vil virke med en CD tuner?
    4. Må jeg ta spesielle hensyn når jeg kjøper antenne og LNB etc. hvis jeg ønsker å kjøpe HD-tuner senere, eller kan takler alt utstyr HD?
    5. Kan noen gi meg tips på antenne, LNB'er, takfeste etc. som er bra?
    6. Hvor lang kabel kan jeg strekke fra antennen, jeg trenger 25-30 meter fra antennen til hver tuner. Er dette for langt?

Pft!

Mvh C

Newcomer bakk1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror CD har gratis montering Mener det er vanlig med en LNB som har flere uttak, men mulig det er andre måter å gjøre det på også.
    25-30 meter kabel er nok ikke noe problem, kjenner flere som har MYE lenger

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, CD har visst gratis montering men når jeg snakket med kundeservice for litt siden så hørtes det heller gjerrig ut. De monterte bare inn gjennom nærmeste vegg, og skulle jeg ha en tv til måtte jeg "forhandle" med montøren selv om han kunne strekke kabel dit og evt. hva det ville koste
    Sånne jalla greier vil ha meg frabedt fra et større firma, så jeg tenkte jeg kanskje kunne gjøre det selv. Skru opp antennfeste, strekke kabel og borre gjennom vegg og gulv er jo ikke det vanskeligste...

Men hvordan monterer man antennen på taket hvis det ikke passer med veggmontering? Huset står litt rart til så jeg tror det beste hadde vært å sette den på taket (ikke i pipen) men finnes det noe feste man kan feste i takstigen e.l?

/C

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, standardinstalasjon:?
    Hvilken vei ligger huset? Kan du sette antennen på gavlen eller noe sånt? Fritt oppe på taket er jo litt utsatt

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste andre stedet enn taket der den kan monteres er i gavlen, men det er på fremsiden av huset.
    Og da blir den stående "midt i glaninga" som min gamle far ville sagt... :-D På taket hadde den vært helt usynlig.

/C

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BILDE NE123111 Noe sånt kanskje? Bør vel være litt solid med tanke på vind... Sikkert noen som har erfaringer

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for og blande meg for mye borti dette men.
    Det beste for din del er jo selvfølgelig og la canal digital montere skåla gratis.
    Så er ditt problem ute av verden.Blir bare for deg og strekke en til neste tuner.

That's it

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs om de krever betalt for "ekstraordinær installasjon" eller noe sånt da, men om de gjør det gratis er det jo ikke noe å tenke på

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •