Astra 1F

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Astra 1F

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Astra 1F

Hei,

jeg har pr idag Canal Digtal som jeg ser gjennom GPVR. Har hatt "analog" løsning i 3 år ved å bruke STB'n. Jeg har nylig gått over til et DVB kort. problemet er at Canal Digital sender båder Norsk og Finsk på samme apid!!!!
    Enest løsning er å stille balansen over til venstre hver gang jeg skal se på Eurosport! Ikke særlig elegant!

Jeg hadde fortrukket Engelsk språk, men jeg tror ikke CD Nordic sender Engelsk. Har ikke funnet det! hvis noen vet

Hva med å montere en Lnb for å ta inn Astra 1F ? Astra 1F at 19.2°E - LyngSat

Der ser jeg at de sender Eurport med engelsk tale. Såvidt jeg har forstått, så er dette en FTA kanal?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no66
    Hei,

jeg har pr idag Canal Digtal som jeg ser gjennom GPVR. Har hatt "analog" løsning i 3 år ved å bruke STB'n. Jeg har nylig gått over til et DVB kort. problemet er at Canal Digital sender båder Norsk og Finsk på samme apid!!!!
    Enest løsning er å stille balansen over til venstre hver gang jeg skal se på Eurosport! Ikke særlig elegant!

Jeg hadde fortrukket Engelsk språk, men jeg tror ikke CD Nordic sender Engelsk. Har ikke funnet det! hvis noen vet

Hva med å montere en Lnb for å ta inn Astra 1F ? Astra 1F at 19.2°E - LyngSat

Der ser jeg at de sender Eurport med engelsk tale. Såvidt jeg har forstått, så er dette en FTA kanal?
    To språk på samme PID kalles MPEG1 dual_channel eller dual mono. Det er ikke noe høyre eller ventre spor siden MPEG1 lyden ikke sendes som stereo. Det "signalleres" hvilket språk de to sporene på den aktuelle audio PID'en har slik at riktig spor kan velges.

STB'er som følger standarden switcher automatisk til mono modus og velger korrekt lydspor som kilde (dvs. valgt språk) slik at det blir samme lyd i begge høyttalerene. Det høres ut som noen må fikse en bug i softwaren for DVB kortet ditt.

Andre kanaler som Nickelodeon,Jetix og Cartoon har alltid sendt dual_channel lyd.

Jeg har av og til hørt at det er Engelsk kommentator på det Finske lydsporet.

Eurosport på Astra 1F er en free to air analog kanal og kan ikke mottas med digital mottager. Sikkert ikke umulig å finne en gammel analog mottager på dynga ;-)

Mener å ha lest at den analoge Eurosport også mangler Engelsk på noen programmer siden kanalen først og fremst er beregnet for Tyskere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for grundig svar! Tror jeg dropper Astra. Må ha det gjennom pvr for opptak.

Skal se litt mer på sw siden. Han som skriver GBPVR er ikke vedig ineresset i å oedne dette. han sier mye arbeid for neon få bruker med samme prob. Er det noen som bruker MediaPortal + DVB-S som har løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jobbet litt med dette nå og er på rett spor. I Intervideo Audiodecoder har jeg mulighet til å stille in Vocal (tale spor) the enten "Both, left, right og none" Dette funger ved å velge "left" Da får jeg norsk tale i Eurosport på begge høytalere!

Nå må jeg bare finne ut hvor mitt valg ikke blir stående. Den hopper alltid tilbake til "Both" Dette gjelder både GBPVR og DVB dream. Har ikke funnet ut av andre audio decodere som har denne muligheten. Hvis noen vet noe, si fra!

Håper også at Nickelodeon, Jetix og Cartoon også sender på "left". Litt masete å måtte bytte oppsett hvergang mine barn skal se disse Kanalene. Men med Canal Digital vet man jo aldri!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •