Problemer med "snø" på TV ved bruk av parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med "snø" på TV ved bruk av parabol

Jeg har en 29" Panasonic TX-29AD3F, 8-9 år gammel TV. For ca. 1 år siden gikk jeg over til parabolantenne fra Canal Digital. Jeg opplever stadig at bildet faller ned ca. 5 cm. I denne stripen øverst på skjermen er det "snø". Dersom jeg bruker DVD-spiller, er bildet helt fint.

Jeg klagde til montøren av parabol-antennen. Han hadde ingen forklaring bortsett fra at det kunne være noe galt med Scart-kontaktene på fjernsynet. Ifølge ham skal det ikke være mulig å få "snø" ved bruk av parabol. Jeg har byttet mellom de to kontaktene og jeg har skiftet Scart-kabel, men ingenting hjelper. Det er vel litt merkelig at det ikke er forstyrrelser når jeg bruker DVD-spiller, for jeg bruker jo Scart-kabel da også? Jeg skal nok snart skifte TV, men det hadde vært fint å få hjelp til å løse problemet likevel. Er det noen som har opplevd det samme eller har et fornuftig svar på problemet?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo vinter nå, mildt vær og tung snø... he he

Mulighet til og prøve en annen paraboltuner ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Snø er nok ikke noe problem her...jeg bor i Bergen! Jeg har ingen peiling på dette, men er det et generelt problem at parobol-hodet ikke holder mål?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naboer med samme problem ? er der ikke mye fjell rundt bergen i tilleg til regn ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har snakket med naboen som jeg deler hus med (vertikaldelt bolig). Han har gått over til det digitale bakkenettet, så det blir vel ikke noe å sammenligne med. Jeg har ikke snakket med andre naboer som har parabol, men det kan jeg selvsagt gjøre.

Tidligere delte naboen og jeg en antenneforsterker. Da hadde jeg problemer med NRK1, mens de andre kanalene var OK. På den gamle antennen hadde jeg dengang koblet til 2 andre apparater. Det forunderlige var at dersom vi skrudde på det ene av disse, ble signalet på NRK1 en god del bedre.

Fjell og daler har vi masse av, men jeg har diskutert problemet med mange, deriblant med "kyndige" folk på TV-forretninger. Ingen har vært borti problemet med snø når en bruker parabolanlegg.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er seriøse forhandlere burde kansje forsøkt og bytte paraboldisk og parabortuner så kunde blir fornøyd

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får ikke "snø" fra en "digital" parabol, det har ihvertfall ikke noe med signalene å gjøre, ligger da heller i tuner/kabel.. eller innstillinger

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i en helt normal bruk så skal det ike være mulig og få snø på digitale paraboler,
    Men har du den antenneforsterker i bruk
    så kan det komme en form for elektrisk støy som på virker
    antenneforsterker din, som igjen kan gi snø på bilde.

hvis den antenneforsterker begyner og dra på årene er det ikke sikker at den ser godt nok skjermet..

har du ikke antenneforsterker i bruk..

så er tipset til en god start Svantekiller
    eventuelt ta med tuner til nabo/butikk og teste den, så du får luket ut feil.

hvordan en coax kabel skal se ut,, hvis man er tvil
    Links | Reference | How to do section | How to fit a crimp 'f' plug onto CT100 type coax cable

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Det første jeg skal gjøre blir å koble ut antenneforsterkeren. Den har virkelig begynt å trekke på årene:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •