Canal + med Dolby Digital Plus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal + med Dolby Digital Plus

På Canal + Hits før Dexter startet, kom det en Dolby Digital Plus intro. Bra de har oppgradert lydsystemet sitt da, om dette er riktig format dem sender ut. Har gammel forsterker, så jeg kan ikke verifisere dette enda. Men om det stemmer, et skritt i riktig retning

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    På Canal + Hits før Dexter startet, kom det en Dolby Digital Plus intro. Bra de har oppgradert lydsystemet sitt da, om dette er riktig format dem sender ut. Har gammel forsterker, så jeg kan ikke verifisere dette enda. Men om det stemmer, et skritt i riktig retning
    Jeg har ikke sattelit men Cabeltv. Men det kommer bare flere og flere filmer med Dolby Digital på Canal + ser jeg. Da min forsterker slår over til DD smiler jeg Bredt.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Jeg har ikke sattelit men Cabeltv. Men det kommer bare flere og flere filmer med Dolby Digital på Canal + ser jeg. Da min forsterker slår over til DD smiler jeg Bredt.

Har du noen gang problemer at lyd og bilde kommer ut av synk når dolby digital er aktivert i dekoderen... ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ofte problemer med at hvis AC3 er aktivert (har HD-dekoderen) forsvinner lyden på enkelte kanaler. Er det et kjent problem, fins det noen workaround?

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MSO
    Jeg har ofte problemer med at hvis AC3 er aktivert (har HD-dekoderen) forsvinner lyden på enkelte kanaler. Er det et kjent problem, fins det noen workaround?
    Hvilke kanaler da? CD sender Dolby digital Ac3 på HD-kanalene(ikke Sport) og Filmkanlene Canal + First og Hits og Action osv.
    Dette er sakset fra CD sine sider :

"Surround lyd (5.1 digitalt, dvs Dolby Digital 5.1) sendes på alle HD kanalene bortsett fra National Geographic HD og Canal+ Sport HD. Det er avspillingen fra programselskapene som setter begrensing på hvorvidt lyden sendes med full Surround eller vanlig stereo hos Canal Digital. Programselskapene jobber med å få alle programmene sendt med full Surround. Selv om man kan sende 5.1 format vil det for noen programmer sendes kun to-kanalslyd (stereo). Merk at dette ikke gir full surroundvirkning selv om det er lyd i alle høytalere".

For å kunne høre Ac3-lyden må det støttes av hva du enn kjører lyd gjennom. Dvs at når jeg aktiverer Ac3 og kjører lyd gjennom hdmi rett i tv'en, forsvinner lyden på de kanaler som sender Ac3 akkuratt da. Fordi tv'en ikke kan dekode slike signaler, antar jeg?
    Men hvis du kjører lyd gjennom en receiver som støtter Dolby Digital e.l må du forsikere deg om at receiveren mottar et digitalt signal. Det skal i såfall komme opp i dispalyet.

Det er mulig jeg snakker ut av rompen her. Så bare føl fri til å rett opp i noe som er feil .. Men det er slik jeg har oppfattet hvordan disse tingene henger sammen.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MSO
    Dersom du aktiverer AC3 for digital lyd så vil du kunne mangle lyd på noen kanaler. Dette gjelder kanaler som sender Dolby Digital og kun dersom du benytter en TV eller AV receiver som ikke støtter Dolby Digital.

HD boksen til Canal Digital sender Dolby Digital både på HDMI og S/PDIF dersom AC3 er aktivert (...og den aktuelle kanalen sender Dolby Digital).

Unntaket er de analoge lydutgangene. Der vil det alltid være lyd.

Dersom du benytter TV'ns høyttalere og TV'n er tilkoblet via HDMI så bør du slå av AC3. Tror ikke noen TV'er støtter Dolby Digital.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolby Digital 5.1(AC3) har dem sendt leeenge. Men i mitt tilfelle istedet for den vante Dolby Digital logoen med helikopteret foran kinoen, så kom det en logo med Dolby Digital PLUS. Altså det formatet som blir kodet på HD-DVD/Blu-Ray med andre ord høyere bitrate på lyden

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Har du noen gang problemer at lyd og bilde kommer ut av synk når dolby digital er aktivert i dekoderen... ?
    Har registrert det noen ganger, men det er ikke mye av det her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Hvilke kanaler da? CD sender Dolby digital Ac3 på HD-kanalene(ikke Sport) og Filmkanlene Canal + First og Hits og Action osv.
    Dette er sakset fra CD sine sider :

"Surround lyd (5.1 digitalt, dvs Dolby Digital 5.1) sendes på alle HD kanalene bortsett fra National Geographic HD og Canal+ Sport HD. Det er avspillingen fra programselskapene som setter begrensing på hvorvidt lyden sendes med full Surround eller vanlig stereo hos Canal Digital. Programselskapene jobber med å få alle programmene sendt med full Surround. Selv om man kan sende 5.1 format vil det for noen programmer sendes kun to-kanalslyd (stereo). Merk at dette ikke gir full surroundvirkning selv om det er lyd i alle høytalere".

For å kunne høre Ac3-lyden må det støttes av hva du enn kjører lyd gjennom. Dvs at når jeg aktiverer Ac3 og kjører lyd gjennom hdmi rett i tv'en, forsvinner lyden på de kanaler som sender Ac3 akkuratt da. Fordi tv'en ikke kan dekode slike signaler, antar jeg?
    Men hvis du kjører lyd gjennom en receiver som støtter Dolby Digital e.l må du forsikere deg om at receiveren mottar et digitalt signal. Det skal i såfall komme opp i dispalyet.

Det er mulig jeg snakker ut av rompen her. Så bare føl fri til å rett opp i noe som er feil .. Men det er slik jeg har oppfattet hvordan disse tingene henger sammen.
    Hei, ordla meg litt knapt og uklart. Jeg har koblet HD-boksen mot surroundreceiver via digital out (coax). DD 5.1 fungerer fint på kanaler som har det, men jeg opplevde at lyden da ble borte på enkelte kanaler. Det jeg nå ser er at jeg kanskje kan ha brukt TVens høyttalere i disse tilfellene. Det husker jeg ikke, så jeg får ta en sjekk i kveld

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolby Digital Plus har jeg ikke sett noe til, men en intro som sier Dolby Digital Surround Ex har dukket opp en del i det siste. Har ikke mer enn 5.1 i stuggu, så jeg vet ikke om det faktisk er riktig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •