Hyro 9000 PVR DVB-T/DVB-S Twin Tuner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 25 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 484
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hei. Noen som har testet denne enda

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kvintern
    Hei. Noen som har testet denne enda

Har ingen prøvd den her i landet enda

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kvintern! Sitter med det samme spørsmålet selv.
    Vurderer å kjøpe en selv, men det er jo greit å høre erfaringer på denne først.

Har du noe problemer med din 5020?

Min henger seg / låser seg ofte ved kanalskifte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TKBK
    Hei Kvintern! Sitter med det samme spørsmålet selv.
    Vurderer å kjøpe en selv, men det er jo greit å høre erfaringer på denne først.

Har du noe problemer med din 5020?

Min henger seg / låser seg ofte ved kanalskifte.

Hei du. 5020'n min er veldig stabil nå. Oppgraderte den like etter jul. Før det låste den seg ofte. Jeg bruker kun CD no og se kort har ikke viasat. Har 4 hoder på skåla ute, med alle åpne kanaler.

Vurderer HD9000, den tar jo bakkenettet også ser det ut for. De åpne kanalene fra Sverige og Norge. Kan håpe den klarer rikstv etter hvert også.
    Men som alltid er det vel lurt å vente litt for å høre hvordan den funker.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har en nabo som har den, den er ikke twin tuner som du sier. Det er en Combo tuner, han får NRK på bakkenettet men ingen lyd. Tror ikke der vil komme lyd heller ( ikke i nærmeste fremtid iallefall ). Virker nok fint på bakkenettet i Sverige, men ikke her. Den leser heller ikke kortet som blir brukt på bakkenettet her. Så mit råd er...styr unna. Det er jo samme produsent som Vantage, så Vantage sin Combo vil ha samme problem. Men virker fint på CD sine HD kanaler over satelitt selvfølgelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamboxmann
    Hei, jeg har en nabo som har den, den er ikke twin tuner som du sier. Det er en Combo tuner, han får NRK på bakkenettet men ingen lyd. Tror ikke der vil komme lyd heller ( ikke i nærmeste fremtid iallefall ). Virker nok fint på bakkenettet i Sverige, men ikke her. Den leser heller ikke kortet som blir brukt på bakkenettet her. Så mit råd er...styr unna. Det er jo samme produsent som Vantage, så Vantage sin Combo vil ha samme problem. Men virker fint på CD sine HD kanaler over satelitt selvfølgelig.

OK tok kllipp og lim da jeg la inn så ikke at det sto twin tuner der
    mener du at vantage 7100 tar bakkenettet ---at den er lik Hyro9000 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vantage 7100st tar bakkenettet , men lik hyro, ingen lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi

Et spørsmål

I dag har jeg Hyro520 med scart, og Grundig rixtv med hdmi. Bildet fra bakkenettet med HDMI er mye bedre enn parabol med scart
    Vil standardsendinger på parabol f.ex på NRK bli mye bedre med Vantage 7100/Hyro9000 med hdmi kabel, i forhold til det jeg har i dag. Har noen testet dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir mye bedre ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som viet om det har kommet noen nytt software til den, som klarer norsk lyd på bakkenetten ??

Har kjøpt en hyro 9000 hd selv og er velde fornøyd med satellit delen,
    den leser både canal digital og viasat i dem inebygged kort lesern

Men bakkenett er det problem med lyden jeg fikk en firmware fra Hyro i sverige, men det ble ikke mye liv i tuneren , fik en slags lyd som PIIP PIIP PIIP
    men ikke noen lyd fra aktuele program.

Jeg har hatt en del kontakt med Hyro og dem har lovet å fikse lyd problemen
    men beggynner å bli lei ventinga da det er cirka 2 mnd siden jeg har send dem mail.

Jeg fikk lønt også en kort fra en beskjent i her i nabolaget bare for å teste den bakkenett kortet, men den fungerte heller ikke.
    Er det noen som viet om Riks Tv parer kort og mottaker ??

takk

bobi

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Er det noen som viet om det har kommet noen nytt software til den, som klarer norsk lyd på bakkenetten ??

Har kjøpt en hyro 9000 hd selv og er velde fornøyd med satellit delen,
    den leser både canal digital og viasat i dem inebygged kort lesern

Men bakkenett er det problem med lyden jeg fikk en firmware fra Hyro i sverige, men det ble ikke mye liv i tuneren , fik en slags lyd som PIIP PIIP PIIP
    men ikke noen lyd fra aktuele program.

Jeg har hatt en del kontakt med Hyro og dem har lovet å fikse lyd problemen
    men beggynner å bli lei ventinga da det er cirka 2 mnd siden jeg har send dem mail.

Jeg fikk lønt også en kort fra en beskjent i her i nabolaget bare for å teste den bakkenett kortet, men den fungerte heller ikke.
    Er det noen som viet om Riks Tv parer kort og mottaker ??

takk

bobi
    RiksTV parrer kort og mottager. Det benyttes sannsynligvis Conax CAS7 med egen parring hardware slik det omtales i linken under.
    Conax - en, products, cas extended, pairing

Grunnen til at lyden på NRK ikke fungerer er at produsenten av mottageren ikke har valgt å støtte MPEG4-HE-AAC lydsystem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for ditt svar.

Jeg er i kontakt med Hyro og jobber febrisk til å få MPEG4-HE-AAC lydsystem å fungerer. Jeg har mottat en Software fra Hyro tidligere hvor dem har klart den PIIIP PIPP lyden Jeg har tattop litt fra NRK1 og send det til dem, og nå venter på en nytt software fra dem.

Når det gjelder conax parring, menner jeg at det skal vare mulig å finne en utvei, nå har jeg ikke kort selv her, så jeg kan ikke teste enda.

Etter det jeg kan see så har Hyro inebygd emulator for å lese kort, da må det vare mulig å gjøre noen trisk for å sette in Conax kort serial numeren, Viasat har sammen system hvor kort er parret med demes mottaker, men det er ikke noen problem med viasat korte in i Hyro , den lesses OK.

Takk

bobi

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    RiksTV parrer kort og mottager. Det benyttes sannsynligvis Conax CAS7 med egen parring hardware slik det omtales i linken under.
    Conax - en, products, cas extended, pairing

Grunnen til at lyden på NRK ikke fungerer er at produsenten av mottageren ikke har valgt å støtte MPEG4-HE-AAC lydsystem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres spennede ut. Forespurte før jeg fant denne tråden hos en leverandør over grensen som også opplyste at de venter på software for norsk lyd.

Men det hadde jo også vært bra om man fikk løst problemet med norsk terrestrialkort - parabolkort skulle vel være greit?

Men hvorledes er det egentlig, må man ha kort for å få de norske FTA kanalene også, og har man samme problem med pairing da også?

Men skitt au, med et norsk parabolkort, og svensk fta i samme boks samt pvr, så burde det være et bra system, hvis man bor slik til at det passer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv testet denne mottakerern for noen uker nå.

jeg er veldig fornøyd med bilde kvaliteten. Viasat og Ccanal digital fungerer utmerket, jeg bor også nær den svenske grensen og kan derfor motta svensk bakkenett så det blir mange kanaler fra sverige, stv, tv4 , goteborg, tv6 , barnekanalen etc.

har også testet den med en sky uk kort som fungerer kjempe bra

Jeg har i dag også hørt fra leverandøren at Norsk fiks for lyden skal vare klar om 2 uker, men det er bare å vente og se, hvis firmware kommer for norsk bakkenett
    da er den boksen mye mer verdt en hva den blir solgt for i norge.

PVR , tja har testet med en usb 8giga , og har fungert bra, meget bra
    i morn skal teste med 500 giga fat32 hdd, skal se om det virker

alt i alt denne boksen er kjempe bra

bobi

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har lest hvordan denne er sammenlignet med Vantage 7100s? Ser at Hyroen kan oppskalere til 1080p, noe Vantage ikke kan. Det kan bety en bedre bildeoppskalering, men ikke nødvendigvis.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle dere som eier Hyro 9000 HD ,

Jeg har testet heftig i det siste med Hyro HD og må si at dette er en bra boks.
    Bilden er fantastisk både fra satellite og fra svensk bakenet er det en drøm
    stabilitet på den boksen har vart supert.

nå det er ikke derfor jeg skriver her nå, jeg skriver for å informerer alle
    dere som eier Hyro 9000 HD TS can nå teste software fra NANOXX 9500 HD

Jeg siter her og har lekt meg litt rund med Nanoxx 9500 HD software og må si at dette er klin likt Hyro sin software.

Jeg har instalert NanoXX_020201.hdp software siden 3 timer og koser meg med dette nå.

Opskalering av bilde på SD kanaler en drøm nå, mye bedre bilde en hva det var på hyro sin software.

Hvis noen har lyst å prove den NanoXX_020201.hdp softwaren bare si i fra
    så skal jeg laste den opp et sted for alle.

NB; TESTING GJØRES PÅ EGEN ANSVAR, jeg vill ikke bli holdt ansvarlig hvis noen går galt.

det jeg kan si er at jeg har nå NanoXX_020201.hdp instalert på min Hyro 9000
    og dette fungerer utmerket nå :-D

PS ; hvis dere vil ha bevis på det , så kan jeg også ta opp noen små snit
    og laste opp et sted.

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opdatering :

Nå har jeg testet Nanoxx softwaren med Canal digital , Digitalb , Sky Uk kort og dette virker som en drøm.

Desutten har jeg testet HDD Lacie 500 GIG , formatert og delt disken
    satt 100 giga som Fat32 , MP3 fungerer utmerket, bilde visning også virker utmerket. Optakk er også en drøm nå :-D

Lacie er koblet til USB port , power supplie er extrenal på hdd

Nå må jeg si at den boksen er helt kurant og verdt pengane

Skal prøve med AVI/XVID filer litt senere og skrive her.

bobi

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer den fint på alle HD kanalene til CD?

fungerer ikke viasat i kort leseren?

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående pairing hos RiksTV. Jeg så dette på RiksTV's hjemmeside:

"Sony er den første produsenten som har fått flere av sine flatskjermer godkjent for det digitale bakkenettet. I disse modellene er mottakeren innebygd i skjermen! For å bruke en slik skjerm sammen med RiksTVs kanaler, trenger du en kortmodul (CAM) og programkort, som du kan kjøpe hos RiksTVs forhandlere eller via RiksTVs hjemmeside eller kundesenter."

Da kan man vel kjøpe en slik CAM og benytte RiksTV-kortet i enhver DVB-S/DVB-T mottaker som støtter MPEG-4 / H.264 / HE-AAC.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager , men som sagt jeg sa opp mitt viasat abonamang, siden dem tok vek viasat sport 1 , ztv, var jeg ikke mere intresert i den paka, så kortet er send tilbake til viasat.

men som jeg skrev så fungerer sky uk korte bra, da vil det si at viasat også må virke da det er nds system i den også :-D

Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Fungerer den fint på alle HD kanalene til CD?

fungerer ikke viasat i kort leseren?
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Angående pairing hos RiksTV. Jeg så dette på RiksTV's hjemmeside:

"Sony er den første produsenten som har fått flere av sine flatskjermer godkjent for det digitale bakkenettet. I disse modellene er mottakeren innebygd i skjermen! For å bruke en slik skjerm sammen med RiksTVs kanaler, trenger du en kortmodul (CAM) og programkort, som du kan kjøpe hos RiksTVs forhandlere eller via RiksTVs hjemmeside eller kundesenter."

Da kan man vel kjøpe en slik CAM og benytte RiksTV-kortet i enhver DVB-S/DVB-T mottaker som støtter MPEG-4 / H.264 / HE-AAC.
    Jeg viet ikke om dette er mulig da,kansje rikst tv parrer kort mott den tv serie numeren ??

men det skal vel ikke vare vanskelig å cracke det, det er snak om noen som kan programere slik at det er mulig å lege in serie numer til riks tv boks ok kort serie numer , så skal det fungerer.

HE-AAC , ja det kan også programeres , man trenger bare codec til riks tv HE-AAC lyd format.

skule ønske jeg hade litt mere peiling på programering så hade jeg gjørt det uten tvil og lagdt software frit tilgjenglig for alle på nette.

jaja , nå er det på tide å teste videre

bobi

Side 1 av 25 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •