Hyro 9000 PVR DVB-T/DVB-S Twin Tuner - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 25 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 484
    Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Ny sw.for Hyro 9000HD.Index of /Hyro_HD9000
    Har lagt Hyro_020501.hdp inn på min Vantage 7100TS. Lyd og bilde på bakkenett fungerer fint, og det virker også som om Viasat (NDS) fungerer fint med Viasat-kortet direkte i tuneren. Canal Digital fungere som alltid. Skal låne RiksTV kort av min far litt senere og teste med dette direkte i tuner.

Eneste som jeg ikke får til å virke er avspilling av MP3 musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for det Polarbear

hvis du gider å teste med Riks TV kort hade vart fint det.

takk

bobi

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    hvis du gider å teste med Riks TV kort hade vart fint det.
    Jeg testet med RiksTV kort, men det virket ikke hos meg.

Jeg lot kortet bare stå inne i noen minutter. Kan det være at det må stå i tuneren lengre for å bli gjenkjent???

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste sw.til vantage kan innstalleres på Hyro 9000HD og den fungerer helt perfekt.:-D

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket Vanatge softvare referer du til ?
    Fungerer denne med lyd på bakkenett og samtidig leser NDS kort ?

Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Den siste sw.til vantage kan innstalleres på Hyro 9000HD og den fungerer helt perfekt.:-D

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hvilket Vanatge softvare referer du til ?
    Fungerer denne med lyd på bakkenett og samtidig leser NDS kort ?
    Vantage 7100S HD fungerer med nsd kort,nei har ikke bakke nett enda.

Newcomer Xenzai sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over en test om HYRO 9000HD fra "Ljud og Bild" nr 03.2008.
    Du finner den her: http://www.nettosat.nu/files/hyro9000av.pdf
    (via HYRO 9000 Mark+Satellit+HDTV+PVR - NettoSat.se)

evt. http://www.hyro.se/Hyro9000AV.pdf

Det står i artikkelen av de ikke fikk spilt av *.trp filene (opptakstformatet til mottageren)
    KMPlayer spiller de kjempefint av med riktig synck av lyden i XP (har ikke Vista)

Fra PDF filen
    En ny programuppdatering av Hyro
    9000 är på väg ut. Problem som åtgär-
    das är bland annat de inspelningspro-
    blem vi stött på.
    Med den nya programversionen
    krävs inte FAT-32, teletext ska kunna
    visas på inspelningar och kortläsarna
    ska klara alla sorters krypteringssys-
    tem
    , berättar importören Digital Multimedia Nordic

Se også Makromedia
    Hyro 9000 HDTV CA HD-tuner PVR, med 2 stk. universal kortlesere og 2 stk. CAM. Virker med Canal Digital og Viasat -kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest pdf-artikkelen tror jeg nok jeg vil vente litt til før jeg kjøper denne boksen. Jeg vil gjerne ha et PVR system som funker knirkefritt - og det er jo bare tull at man ikke skal kunne se på den enen tuneren samtidig som man gjør opptak på den andre tuneren! Vi skriver tross alt 2008...

Og undertekstene vil jeg sannelig ha med på opptakene! Ikke hører jeg 100% lengere, og kona skjønner heller ikke engelsk så godt.

Det er sikkert andre større eller mindre snags også, så jeg stagger meg nok en stund til ja.

I mellomtiden kanskje CubeRevo/IPBOX9000 er kommet enda et steg videre i utviklingen og kan bli en støre konkurrent også? Det er jo ikke noe drawback at det er en Linux-boks? Jeg benytter for øyeblikket en DM7020 og den funker som en drøm. Aldri noe crash, gjør alltid det den skal. Så jeg er vant til hvorledes det skal være. Hadde DB-en hatt marktuner i tillegg hadde alt vært såre vel.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Etter å ha lest pdf-artikkelen tror jeg nok jeg vil vente litt til før jeg kjøper denne boksen. Jeg vil gjerne ha et PVR system som funker knirkefritt - og det er jo bare tull at man ikke skal kunne se på den enen tuneren samtidig som man gjør opptak på den andre tuneren! Vi skriver tross alt 2008...

Og undertekstene vil jeg sannelig ha med på opptakene! Ikke hører jeg 100% lengere, og kona skjønner heller ikke engelsk så godt.

Det er sikkert andre større eller mindre snags også, så jeg stagger meg nok en stund til ja.

I mellomtiden kanskje CubeRevo/IPBOX9000 er kommet enda et steg videre i utviklingen og kan bli en støre konkurrent også? Det er jo ikke noe drawback at det er en Linux-boks? Jeg benytter for øyeblikket en DM7020 og den funker som en drøm. Aldri noe crash, gjør alltid det den skal. Så jeg er vant til hvorledes det skal være. Hadde DB-en hatt marktuner i tillegg hadde alt vært såre vel.
    Hadde din DM 7020S en bakkenett tuner ville du aldri se norsk bakkenett allikevel ! Riks TV sender med MPEG-4 komprimering , det vil si at du trenger en DVB-T tuner som støtter denne kompimmeringen . Det gjør ikke en dreambox 7020 S .
    Når det gjelder utvikling er det nokk Vantage 7100 TS Combo og Hyro 9000 som er kommet lengst i utviklingen , har både Vantage og IPbox 9000 .
    IPBox'n har ikke engang norsk undertekst og zappingen fortsatt er ganske treg .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hadde din DM 7020S en bakkenett tuner ville du aldri se norsk bakkenett allikevel ! Riks TV sender med MPEG-4 komprimering , det vil si at du trenger en DVB-T tuner som støtter denne kompimmeringen . Det gjør ikke en dreambox 7020 S .
    Når det gjelder utvikling er det nokk Vantage 7100 TS Combo og Hyro 9000 som er kommet lengst i utviklingen , har både Vantage og IPbox 9000 .
    IPBox'n har ikke engang norsk undertekst og zappingen fortsatt er ganske treg .
    Jeg tenkte vel i de baner at om bare DB hadde DVB-T/MPEG-4 og det som trengs, selv om det så hadde vært uten HDTV så skulle jeg klart meg bra. Jeg trenger forsåvidt ikke MPEG-4 heller, da jeg ser de norske kanalene allerede med kort. Så det jeg er mest ute etter nå er egentlig å kunne se Svensk+Norsk TV i samme boks, og da ønsker jeg jo å ha muligheten åpen for det norske bakkenettet også.

De svenske ser jeg forresten allerede fordi tv-n har svensk digitaltuner. Det er bare noe herk å skulle switche mellom systemene hele tiden!

Så jeg får vel bare avvente utviklingen.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fra Vavtage til Hyro

Har byttet til Hyro fra vantage på grunn av bakke sendingene. Da jeg har canal lister til vantage liggende på minne penn lurer jeg på om jeg kan bruke denne til Hyro tuneren eller om jeg må gjøre instalering og redigering av kanalene på nytt.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Har byttet til Hyro fra vantage på grunn av bakke sendingene. Da jeg har canal lister til vantage liggende på minne penn lurer jeg på om jeg kan bruke denne til Hyro tuneren eller om jeg må gjøre instalering og redigering av kanalene på nytt.
    Jeg er temmelig sikker på at du kan bruke kanallistene uendret. Det er under forutsetning at Vantage firmwaren du hadde da de ble lagret var version 020100 eller høyere. Fra den versjonen ble firmware laget med en ny "engine" som jeg mener å ha lest ikke er kompatibel med kanallister lagret under firmware versjon 01xxxx.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanal editor.

Er de noen som kan forklare hvordan jeg laster inn kanalene fra tuner til usb minne penn. Finner ikke innformasjon om dette i Hyro sin bruksannvisning. Har jort dette tidligere på Vantage men nå husker jeg ikke hvordan.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de noen som kan forklare hvordan jeg laster inn kanalene fra tuner til usb minne penn. Finner ikke innformasjon om dette i Hyro sin bruksannvisning. Har jort dette tidligere på Vantage men nå husker jeg ikke hvordan.
    Fra tuner til minnepenn:
    - Meny
    - Kanaloppsett
    - Software Manager
    - Gul knapp på fjernkontroll

Fra minnepenn til tuner:
    - Bla fram til filen på USB minnepennen
    - Rød knapp på fjernkontroll

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanaler

Takker for svar. Har akkuratt starta opp Hyro tuneren og sleit litt med og få kontakt med harddisken jeg brukte til Vantage. Ordna seg etterhvert uten at jeg helt vet hvorfor. En rar ting er når en vil gå vekk fra media player til tuner så får en spørsmål om en vil avslutte media player, svarer en ja på de spørmalet så sjer de inngenting, derimot vist jeg trykker på ikke avslutt så kobler den ut. Håper ikke de er for mange slike feil i systemet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer

Når jeg laster ned kanalene til editoren på PC så får jeg feilmelding og Pc må slåes av med nettbryter. Har noen peil på hva dette kommer av?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg laster ned kanalene til editoren på PC så får jeg feilmelding og Pc må slåes av med nettbryter. Har noen peil på hva dette kommer av?
    Er kanaleditoren og kanallisten samme versjon? Det er en kanaleditor for kanalister laget med firmware 01xxxx og en annen kanaleditor for kanallister laget med firmware 02xxxx.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Versjon

Tror de stod hyro 1.6 på Channel editoren. var bare en og velge i. Software som jeg bruker er den som heter 020501 og kanalene er lastet ned med denne.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Isbjørn

Håper ikke den globale oppvarminga sjer for fort. Er veldig avhengig av isbjørner. Takker.

Side 8 av 25 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •