Hyro 9000 PVR DVB-T/DVB-S Twin Tuner - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 25 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 484
    Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Har skrevet mail til Vantage Digital i Tyskland med forespørsel om litt mere info anngående FTP konsol , fikkk svar at nytt programvare er under utvikling med norsk lyd på bakkenettet , men ikke ett eneste ord om brukernavn og passord for FTP pålogging . :cry:
    Jeg synes nå dette var en god nyhet i seg selv. Da jobbes det hvertfall med problemet vedrørende lyd i norsk bakkenett. :-D

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Jeg er overbevist at begge programvarer lages av samme firma , nemlig Intek i Korea , det er kun bakgrunnsmenyer og layout som er forskjelig
    Jeg synes også at dette høres sannsynlig ut. Både nummerering i navngiving av firmwareversjonene og funksjonene i de forskjellige utgavene er så like at det virker som det er samme utvikler. Men det som er greit er at man kan bruke den firmware som først blir offentligjort, enten det er Hyro, Nanoxx eller Vantage.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det er ikke helt sant det da, det er 99 % likt , men ikke 100 %

Hyro har faktisk laget sit egen software i det siste,
    og når tidligere vantage kom med software so var det ingenting til hyro

Hardwaren er ganske mye likt , men ikke 100 % der heller,

desuten fins det andre bokser som er likt sin Hyro og vantage
    Protec er en, og max 1000 , de er alle i SD klasen i HD har jeg ikke funnet enda :???:

dem er mye biligere en bode vantage og Hyro, men ganske likt software

yeep du har ganske mye rett i det, softwaren er ganske likt i dise forskjelig
    boksene, men support for markeden er litt anerledes.

Hyro har retigheter til den skandinaviske markede, derfor er hyro altid first med support til den scandinaviske markede,

Jeg har bestilt en vantage nå, og skal se om det faktisk er so mye forskejl mellom den eller ikke.

det jeg frukte nå er at bode Hyro og vantage kommer til å forandre ganske mye i softwaren sin at det ikke skal vare mulig for oss videre å gjøre slike forandringer, jeg tror at dem slet ikke liker den utviklingen,

Desuten at Vantage skal ha støtte for Norsk bakkenett må de first ha gokjening til det, og det har de slet ikke . og jeg tviler på om det for det.

bobi

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror du at Digital Nordic og Mr. Basem har søkt tillatelsen til RIKS TV i å lansere programvare med norsk audio fix ? Jeg har lite tro på at HYRO merket er søkt godkjenning hos Riks TV .
    Ærlig talt , jeg tror ikke på julenissen , nei !
    Riks Tv er ikke interessert i godkjenning av Combo Tunere generelt i det hele tatt .
    De vil sikkert ha kundene til seg selv og begrense mulighetene å bestille annen type abbonement hos Canal Digital eller Viasat . Derfor er slike hardvare platformer uønsket hos programleverandørene .

Er enig med deg , det er kun 3-de part utviklere som kan jobbe videre med slike prosjekter .

Sitat Opprinnelig postet av bobi
    ja, det er ikke helt sant det da, det er 99 % likt , men ikke 100 %

Hyro har faktisk laget sit egen software i det siste,
    og når tidligere vantage kom med software so var det ingenting til hyro

Hardwaren er ganske mye likt , men ikke 100 % der heller,

desuten fins det andre bokser som er likt sin Hyro og vantage
    Protec er en, og max 1000 , de er alle i SD klasen i HD har jeg ikke funnet enda :???:

dem er mye biligere en bode vantage og Hyro, men ganske likt software

yeep du har ganske mye rett i det, softwaren er ganske likt i dise forskjelig
    boksene, men support for markeden er litt anerledes.

Hyro har retigheter til den skandinaviske markede, derfor er hyro altid first med support til den scandinaviske markede,

Jeg har bestilt en vantage nå, og skal se om det faktisk er so mye forskejl mellom den eller ikke.

det jeg frukte nå er at bode Hyro og vantage kommer til å forandre ganske mye i softwaren sin at det ikke skal vare mulig for oss videre å gjøre slike forandringer, jeg tror at dem slet ikke liker den utviklingen,

Desuten at Vantage skal ha støtte for Norsk bakkenett må de first ha gokjening til det, og det har de slet ikke . og jeg tviler på om det for det.

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei det sa jeg ikke, Basem kan / har søkt om lisens men om han har fott gokjening det kan jeg ikke svare på en kun Hyro selv .

Riks tv vil ikke ha noen som helst med slik å gjøre, det veit vi alle.

jeg bryr meg litte om Riks tv gokjenner det eller ikke, så lenge Hyro for tilatelse om conax parring systeme, da kan riks tv si hva dem vil:-D

eller om Hyro klarer det ikke, så må 3-de part utviklere kansje klarer å gjøre noen med dette.

bobi

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som menes er nok at de vil støtte de tekniske kravene for norsk bakkenett; MPEG-4 / H.264 / HE-AAC. Ikke at de vil søke RiksTV om godkjenning av tuner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det kan det vare, men for oss er det vel ikke noen som vi trenger å bry oss
    så lenge dem klarer å få riks tv kort til å fungerer i Hyro

om Riks tv godkjenner det, eller om dem søker til riks tv om det , det har ikke
    så mye betydning for oss vel.

Det som jeg bryr meg om er at vi kan bruke den riks tv korte i den
    resten trenger jeg ikke å bry me om

Ja , det er helt umulig at Riks TV skal godkjenne noen slikt , det kan vi ikke forventer , og det kommer aldri til å skje.

Men om hyro & co klarer å fikse software for riks tv kort er noen helt annen historie.

ellers så må det vel noen folk med BIG BRAIN hjelpe oss.
    Jeg har alrede kontakt med en Programerer og er i farta med å teste en del ting som han har fiksa for meg.

Hvis jeg hade noen mere kunskap om Programering så hade jeg gjørt det selv
    men det kan jeg ikke , derfor har jeg kontaktet folk som kan Programere
    om det bli gjørt noen det kan jeg ikke si enda.

bobi

Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Det som menes er nok at de vil støtte de tekniske kravene for norsk bakkenett; MPEG-4 / H.264 / HE-AAC. Ikke at de vil søke RiksTV om godkjenning av tuner.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg. Hvis vi får ting til å fungere, så bryr vi oss ikke om hva RiksTV mener.

Jeg har allikevel tenkt å sende en email til RiksTV og spør om de har noe prinsippielt imot å selge RiksTV kort og RiksTV CAM selv om du ikke har en av de godkjente Sony TV'ene. Men det aller beste hadde jo vært om vi fikk RiksTV kort til å fungere i tuneren vår uten CAM.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt en Hyro 5020S CA boks i Sverige. Vi ble anbefalt at det bare var å sette Viasat kort i boksen og alt skulle funke. (tegnet abb hos Viasat før 14 dager siden). Dessverre så viste det seg å ikke være så enkelt. Vi får inn alle andre kanaler, men på kanalene til viasat får vi beskjed på skjermen: ingen tilgang-kryptert kanal

Er det noen som har tips/løsning på dette problemet eller er vi dømt til å bruke den håpløse Thomson boksen Viasat sendte til oss.

Mvh
    Frustrert parabol nybegynner:cry:

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marin
    Har nettopp kjøpt en Hyro 5020S CA boks i Sverige. Vi ble anbefalt at det bare var å sette Viasat kort i boksen og alt skulle funke. (tegnet abb hos Viasat før 14 dager siden). Dessverre så viste det seg å ikke være så enkelt. Vi får inn alle andre kanaler, men på kanalene til viasat får vi beskjed på skjermen: ingen tilgang-kryptert kanal

Er det noen som har tips/løsning på dette problemet eller er vi dømt til å bruke den håpløse Thomson boksen Viasat sendte til oss.

Mvh
    Frustrert parabol nybegynner:cry:
    Jeg går ut fra at du må oppdatere firmware med en patchet versjon. Det måtte hvertfall jeg gjøre for å få min Vantage mottaker (en Hyro klone) til å virke på Viasat. Se etter firmware for din modell som har .hdp som fil-etternavn.

Prøv denne: http://www.hyro.se/new/index.php?opt...0287&no_html=1
    Det er en Hyro firmware for din modell fra Hyro sin hjemmeside.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Polarbear]Jeg går ut fra at du må oppdatere firmware med en patchet versjon. Det måtte hvertfall jeg gjøre for å få min Vantage mottaker (en Hyro klone) til å virke på Viasat. Se etter firmware for din modell som har .hdp som fil-etternavn.

Det er en Hyro firmware for din modell fra Hyro sin hjemmeside.[/

Har allerede forsøkt å laste ned firmwaren fra hyros hjemmeside uten nytte...er det noe mer vi kan prøve?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Marin]
    Jeg går ut fra at du må oppdatere firmware med en patchet versjon. Det måtte hvertfall jeg gjøre for å få min Vantage mottaker (en Hyro klone) til å virke på Viasat. Se etter firmware for din modell som har .hdp som fil-etternavn.

Det er en Hyro firmware for din modell fra Hyro sin hjemmeside.[/

Har allerede forsøkt å laste ned firmwaren fra hyros hjemmeside uten nytte...er det noe mer vi kan prøve?
    Har du forsøkt å spørre der du kjøpte boksen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han ha en Hyro 5020S CA , og dette er en Hyro 9000 ts hs post.

NÅ tilbake for å hjelpe han,
    det du har gjørt er enkelt , du har avbrud flashing av image i boksen din
    på et eller annen hvis.

det du må gjøre er å gå gjennom proseduren en gang til, og gjøre det
    såm det skal punl for punkt.

Når image instalerer så må du vare tolmådig og vente fordi det tar litt tid for å laste/ instalere software via serial kabel.

Til slut når software er instalert skal din boks rebooter rett etter det.

Prøv samme prosedure en gang til , men husk ikke avbrud instaleringa
    og ikke gjør ingenting helt til boksen rebooter av seg selv.

PS ; det er best du opner en annen inleg som har med din Hyro å gjøre.

bobi

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    PS ; det er best du opner en annen inleg som har med din Hyro å gjøre.
    I rettferdighetens navn skal det sies at han har åpnet en ny tråd. Han gjorde det etter innleggene her igår.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hahahhaha ja , jeg så det etter jeg hadde skrevet og postet her :???:

Jeg beklager for det, så da er det å prøve å hjelpe han der i steden.

bobi

I rettferdighetens navn skal det sies at han har åpnet en ny tråd. Han gjorde det etter innleggene her igår.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen testet "Official Hyro_020400.rar " fra relook.nu? Virker lyd på det norske bakkenettet? Jeg går ut fra at dette er en offisiell versjon som ikke støtter Viasat (NDS).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg. Hvis vi får ting til å fungere, så bryr vi oss ikke om hva RiksTV mener.

Jeg har allikevel tenkt å sende en email til RiksTV og spør om de har noe prinsippielt imot å selge RiksTV kort og RiksTV CAM selv om du ikke har en av de godkjente Sony TV'ene. Men det aller beste hadde jo vært om vi fikk RiksTV kort til å fungere i tuneren vår uten CAM.
    Det er veldig lite sannsynlighet for at dere vil kunne kjøre krypterte RiksTV kanaler uten CAM. Conax bruker en mye mer sofistikert pairing enn NDS sin box-id. Jeg kan foreksempel bruke alle mine 3 RiksTv kort om hverandre, i de 2 grundigboksene, og CXV-camen, men ikke hos naboen...
    Har hørt rykter om at noen har funnet ut av pairing algoritmen, og har fungerende pairingnøkler, men dette tviler jeg på. Det kan også se ut som om CXV-cammen håndterer krypterte "control words" på en annen måte, enn grundig boksene. Har logget litt smartkortkommunikasjon, men har ikke analysert de så nøye enda.... (ikke det at jeg tror jeg kommer til å finne ut av det uansett)
    Men en ting er sikker, Control Word'et (CSA-nøkkelen) fra smartkortet til tuneren, blir ikke overført i "plain text", som i et system uten pairing

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen testet "Official Hyro_020400.rar " fra relook.nu? Virker lyd på det norske bakkenettet? Jeg går ut fra at dette er en offisiell versjon som ikke støtter Viasat (NDS).
    ja det er testet og funger bra med Bakkenett lyden.
    når det gjelder viasat, kan jeg ikke bekrefte da jeg ikke har kort på den :cry:

@ hagzen
    helt rett i den du sier, men ingenting er umulig
    hva med sky uk og ilalia da, som har en kjempe sofistikert parrings system
    hvorfor fungerer det.

og at conax parring er nå hacket det viet vi, dessuten er selve conax cryptering hacket nå også

jeg sier bare gi software utviklerne tid så kommer det helt sikkert en løsning på det norsk bakkenette også.

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Conaxkrypteringen er garantert ikke hacket, de bruker RSA, og det er vel en av de sikreste krypteringer som finnes. Mulig noen har greid å trekke ut managmentnøkler fra smartkortet, selv om jeg tviler på det også.
    Hvor har du infoen din fra forresten?

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0