Hyro 9000 PVR DVB-T/DVB-S Twin Tuner - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 25 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 484
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    takker

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    det er også kommet versjon 023701 for Hyro:
    http://www.relook.nu/Hyro_HD9000/HYR...TOBER_2008.zip
    Jeg har nå installert denne og har erfart:

1. den kommer altås opp med polsk tekst, så det er en fordel å vite hvor man velger språk før man begynner - det første man så må gjøre etter oppgraderign er å velge et forståelig språk.

2. man kommer inn i en installasjonsrutine som man ikke kommer ut av før man har tatt et kanalsøk, f.eks. på terrestrial.

3. Man må også sette opp igjen LNB'ene til riktig posisjon på DiseqC og riktig satellitt.

4. Og så må man scanne satelittene igjen.

5. Og lage seg en ny favorittliste, fordi det ikke er mulig å legge tilbake kanallisten jeg savet før jeg oppgraderte. Jeg fikk dfet i hvert fall ikke til; fikk hver gang beskjed om at jeg kunne ikke oppgradere. Jeg fant to veier å gå for dette, men når jeg klikker på fen riktige filen får jeg altså den meldingen.

Om noen vet noe om hvorledes man kan slippe lettere fra en oppgrading håper jeg noen kan beskrive dette; det kommer kanskje en ny versjon om et år eller to?

Ellers kan det bemerkes:

underteksting fra tekst-tv er blitt bedre:

1. Linjen med text-tv info øverst på skjermen er heldigvis helt borte.

2. Teksten slettes helt for hver gang, men det står alltid en svart strek igjen på skjermen mens man venter på neste tekst.

3. Fargevalget på teksten er uheldig, helsvart bakgrunn. en transparent bakgrunn, og en litt anderledes tekst også hadde vært bedre; jeg viser til den jeg har i DB/Nabilo Darkstar, den er meget behagelig.

4. Det et ikke gjort noe med banneret; det hadde vært en fordel om det fylte hele skjermens bredde (Nabilo igjen!), så ble det lettere å lese. Gjeldende klokkeslett burde også være fremhevet; jeg tar i hvert fall ofte frem banneret for å se hvo tiden er, og kanskje se hvor lenge programmet varet, og hva neste program er.

Jeg skulle være fornøyd om disse ting ble fikset; jeg tror ikke det nytter å håpe at det vil bli gjort noe mere med skjermbildene ellers.

Det virker ikke særlig imponerende at de ikke klarte å få undertekstene helt i orden når de nå først skulle gjøre noe..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med ny versjont tenkte jeg det gikk an å prøve å koble til hard disken igjen, og PVR funket jo, helt til jeg av en eller annen grunn fikk Timeshift opp på skjermen. Eneste måten å bli kvitt den på var å koble fra disken, etter at jeg først hadde klart å få 'media not connected', og alle kanaler viste svart skjerm. Men jeg slo av boksen, tok vekk disken og satte den inn igjen en time senere.

Men Timeshift kommer opp igjen, og kanalene fryser hver halvtime, da må jeg gjøre ett eller annet for å få levende bilder igjen.

Det står i manualen hvorledes man får starte timeshift, men hvorledes i h* får man stoppet det igjen? Må jeg leve med den resten av livet? Må jeg resette boksen? Installere pånytt?

Jeg liker ikke dette. Må jeg skaffe meg en IPBOX?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må sette timeshift til manuell i pvr settings menyen så blir det ok.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg satt timeshift til manuell og det gjør det vel litt bedre.

Men etter å ha koblet til en nyformatert disk og ta et opptak, så ville jeg slette opptaket. Og noen av filene ble borte, men en med en .VBP endelse er umulig å bli kvitt; får melding om at det er noe galt med filen.

Det er håpløst, må kunne bli kvitt filer!

Vil jeg bli kvitt problemene ved å gå over til Vantage firmware? Begynner å bli grundeig lei av det dårlige HYRO-stoffet. Ser Vantage likedan ut på skjermen, eller er det anderledes?

Har aldri hatt det minste lille problem med DM 7020, hverken PVR eller noe annet. Så jeg er altså godt vant, men slik skal det jo også være!

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Nå har jeg satt timeshift til manuell og det gjør det vel litt bedre.

Men etter å ha koblet til en nyformatert disk og ta et opptak, så ville jeg slette opptaket. Og noen av filene ble borte, men en med en .VBP endelse er umulig å bli kvitt; får melding om at det er noe galt med filen.

Det er håpløst, må kunne bli kvitt filer!

Vil jeg bli kvitt problemene ved å gå over til Vantage firmware? Begynner å bli grundeig lei av det dårlige HYRO-stoffet. Ser Vantage likedan ut på skjermen, eller er det anderledes?

Har aldri hatt det minste lille problem med DM 7020, hverken PVR eller noe annet. Så jeg er altså godt vant, men slik skal det jo også være!
    Har akkurat samme problem på vantage,er en fil på disken den ikke vil slette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Har akkurat samme problem på vantage,er en fil på disken den ikke vil slette.
    OK, så kan man vel kanskje ta disken med til pc'n av og til og slette der.

Men det er jo litt dumt at det vil hope seg opp med gamle filer innimellom da.

Men det jeg synes er enda verre er at det såvidt jeg skjønner er temmelig kronglete å spille av filer. Jeg går inn på meny, USB og får en liste jeg kan velge fra, når jeg går ned i lavere nivå og klikker på den største filen - det er fire filer for hvert opptak.

Denne menyen er plassert i et lite vindu, når man har en hel skjerm til rådighet! Fullstendig høl i hue.

Vil bare ha en linje i menyen for hvert opptak, og den skal man så bare klikke på. Skjønner ikke hva slags folk som har laget dette.

Kunne tenkt meg en IPBOX, men den er nok alt for fersk ennå til at den er attraktiv for andre enn fiklere.

DM8000 ville vel være den ultimate løsning om den noengang ble en realitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå har jeg ikke brukt Hyron min på en stund så kan ikke utale meg om problemen dere har
    hade faktisk anbefalt at dere sender en direkte meling til Hyro
    slik at dem er informert om disse problemene , og kreve at dem blir løst på neste software oppdatering.

Angående DM 8000 , tja den kommer om ikke så lenge den heler
    men hvem vil betale 900 euro for en parabol mottakker da .
    vi viet alle at betatesters fikk den boksen for nesten 900 euro
    så hvis vi si at den kommer i Norge for rund 800 euro da med dagens kurs
    som er 8.93 for 1 euro blir det 7144 kroner, men som vi ser det på norske buttikker er det estimert pris på rund 8000 kr , da kan ma omtrent kjøpe 2 Hyro 9000 plus litt til

skal prøve å sette op min hyro så fort jeg kan igjen, så tester jeg også litt
    da jeg også mener slike feil er irriterende .

mvh

bobi

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, så kan man vel kanskje ta disken med til pc'n av og til og slette der.

Men det er jo litt dumt at det vil hope seg opp med gamle filer innimellom da.

Men det jeg synes er enda verre er at det såvidt jeg skjønner er temmelig kronglete å spille av filer. Jeg går inn på meny, USB og får en liste jeg kan velge fra, når jeg går ned i lavere nivå og klikker på den største filen - det er fire filer for hvert opptak.

Denne menyen er plassert i et lite vindu, når man har en hel skjerm til rådighet! Fullstendig høl i hue.

Vil bare ha en linje i menyen for hvert opptak, og den skal man så bare klikke på. Skjønner ikke hva slags folk som har laget dette.

Kunne tenkt meg en IPBOX, men den er nok alt for fersk ennå til at den er attraktiv for andre enn fiklere.

Du kan bruke knappen i midten nederst for direkte avspilling av filer på disken

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok idag et PVR opptak via "reservation", altså auto start på et bestemt tidspunkt, og opptaket fikk gå til det stoppet som bestemt. Jeg slettet det etterpå, og da ble alt borte slik det skal.

Så problemet er muligens bare knytte til direkte/timeshift opptak - og jeg har nå satt timeshift til manuell, men vet ikke om det har nen betydning for dette problemet.

Hvorledes kommer vi i kontakt med HYRO for å fortelle hva vi mener om softwaren?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorledes kommer vi i kontakt med HYRO for å fortelle hva vi mener om softwaren?
    Bra at det til slut begynner å ordne seg for deg.

Hvix du hvil så kan du kontakte Hyro direkte via den linken under
    enten via telefon eller ved å fyle ut kontakt skjema

hyro.se - Contact

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med at text er usynkronisert på c+ sine kanaler.
    Har versjon 02.37.01T-A. Er det flere som sliter med dette? Hvordan kan jeg eventuelt fikse det?

Ingen som har en løsning på dette problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=SpursMan80]Sliter med at text er usynkronisert på c+ sine kanaler.
    Har versjon 02.38.01T-A. Er det flere som sliter med dette? Hvordan kan jeg eventuelt fikse det?

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet skal HYRO 9000 HD være nesten identisk med Vantage 7100, dvs. at det er samme hardware ('hovedkort'?), og at de to tunerne dermed kan benytte samme firmware/software. (Man må bare patche en eller annen byte i headeren som jeg forstår er en slags ID for hvilken av de to bokser det gjelder)

Men så lurer jeg fælt på: Her i HYRO tråden har jo diskusjonen tørket helt inn, stoppet opp. Er boksen nå helt problemfri, alt er bare fryd og gammen?

Eller er det nesten igen som har/bruker HYRO?

Jeg har fulgt med på Vantage 7100 tråden i lange tider, og der skjer det noe nesten hver eneste dag. Og det enda Vantage påstås være langt flinkere enn HYRO til å oppdatere firmwaren.

Det er problemer med underteksting på HYRO så jeg skifter ofte over til Dreamboksen når jeg vil ha skikkelig underteksting, men ville jo gjerne ha orden på det...

Hører gjerne fra noe som har peiling om hvorledes situasjonen er for HYRO. Skjer det noe mere, eller er det å anbefale bytting til Vantage firmware?

Det skrives så mye både om teksting og PVR i 7100 tråden, så det later ikke til at alt er som det bør være der heller?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sette sammen flere trp filer

Hei!

Lurer på hvordan dere setter sammen flere trp filer til bare en.
    Har tatt opp ett program og da får jeg .trp .01 .02 og .03. Skulle gjerne hatt disse inn i en fil.
    Finnes det et program som gjør dette?

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Ny Hyro soft

Hyro_024501

Update Transponder list
    Update DVB-SUB (txt) module
    Update CAS

Ligger her

http://www.relook.nu/Hyro_HD9000/Hyr...202009_NY_.zip

Hygge

EX-Force

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med siste firmware ser det ut som hyro har kommet ett hakk lenger enn vantage,blandt annet bildekvaliteten er bedre i forhold til siste vantage fw,allt virker stabilt og godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå lest igjennom hele tråden om Hyro 9000HD tuner, og bestemte meg for å bestille en. Har i den sammenheng et spørsmål. Med den gamle dreamboxen så kunne jeg koble til et trådløskort til usb utgangen. Er dette mulig på Hyro? Isåfall hvilken type har dere prøvd?
    Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med PVR funksjonen på den nye firmwaren ?

Noen erfaringer ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorledes oppdatere firmware?

Dette burde jeg kunne, men nå fant jeg ikke fram:

Satte inn USB stick med siste versjon, og tenkte jeg skulle save kanalliste/oppsett før jeg la inn siste versjon, og gikk inn på USB - men der fant jeg ingen knapper for å gjøre noen av disse ting slik jeg har gjort før?

Jeg så også andre steder, ett sted måtte jeg legge in PIN kode men heller ikke der så jeg noe - og manualen, den er jo ubrukelig bortsett fra ting man ikke har bruk for....

Side 20 av 25 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •