Hyro 9000 PVR DVB-T/DVB-S Twin Tuner - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 25 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 484
    Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Divx filer som ikke virker må konverteres til mpeg2,husk også å konvertere til en oppløsning din tv støtter for eks 720p,dette måtte ihverfall jeg gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joa, tv'en er vel full hd sist jeg sjekket.. mpeg2 ? hum.. høres slitsomt ut spør du meg, hehe, iom. at man da må koble av og opp igjen den disken på pc'en *sukk* .. men takk for svaret =) *mumle*

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Kan man sette på en forgrening slik at man kan ha både hard disk og USB pinne tilkoblet samtidig?

2. Er Ethernet port standard eller må det kjøpes som tillegg, og kan den brukes til noe nyttig?

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    1. Kan man sette på en forgrening slik at man kan ha både hard disk og USB pinne tilkoblet samtidig?

1. Er Ethernet port standard eller må det kjøpes som tillegg, og kan den brukes til noe nyttig?
    1. Hvordan skal mottakeren da vite hvor den skal se når du velger USB i menyen?

2. Jeg har ikke Hyro selv, men fant dette i Hyro manualen på nett:
    Multimedia >> Ethernet (tillval)
    • Innan du startar installationen ska du kontrollera att
    Ethernet-kabeln är korrekt ansluten till din mottagare.
    1) TCP IP-installation
    Ange korrekt information för följande inställningar.
    TCP IP-typ/ IP-adress/ Nätmask / Gateway /
    DNS-typ / DNS-server
    2) FTP Explorer
    Tryck på OK för att ansluta till FTP-servern
    Välj fil och tryck på den röda knappen
    Så det burde være nettverk på den. Kanskje noen som har en Hyro kan bekrefte dette?
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2. Er Ethernet port standard eller må det kjøpes som tillegg, og kan den brukes til noe nyttig?
    Jeg har en 500gb esata+en 8gb usbminne tilkoblet samtidig,når jeg tar opptak kommer det fram om jeg vil ta opp til sata eller usb,fungerer perfekt,ethernet er ikke standard på ts modellen ihvertfall har det ikke på min.Usb hub har jeg ikke prøvd,skal det virke må det ihverfall være typen som har egen strømforsyning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Jeg har en 500gb esata+en 8gb usbminne tilkoblet samtidig,når jeg tar opptak kommer det fram om jeg vil ta opp til sata eller usb,fungerer perfekt,ethernet er ikke standard på ts modellen ihvertfall har det ikke på min.Usb hub har jeg ikke prøvd,skal det virke må det ihverfall være typen som har egen strømforsyning.
    Det var sannelig, og virkelig en god nyhet: At eSATA funker! For nettopp det har jeg faktisk sett omtalt mye - at eSATA funker dårlig! Men det vil jeg jo prøve, og kjøpte derfor en WD kombi men har hittil bare prøvet den med USB.

Men hvis man bare har USB disk: man får jo slike USB dingser til pc hvis man trenger flere porter og der funker det - men altså ikke på HYRO?

Når jeg får anledning til et skal jeg sjekke om det finnes Ethernet port på HYRO'en, men i specs. står det faktisk 'tillval' så jeg er i villrede. Men om den har er det fiont, lurer bare på om det kan brukes til noe nyttig?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var sannelig, og virkelig en god nyhet: At eSATA funker! For nettopp det har jeg faktisk sett omtalt mye - at eSATA funker dårlig! Men det vil jeg jo prøve, og kjøpte derfor en WD kombi men har hittil bare prøvet den med USB.

Men hvis man bare har USB disk: man får jo slike USB dingser til pc hvis man trenger flere porter og der funker det - men altså ikke på HYRO?

Når jeg får anledning til et skal jeg sjekke om det finnes Ethernet port på HYRO'en, men i specs. står det faktisk 'tillval' så jeg er i villrede. Men om den har er det fiont, lurer bare på om det kan brukes til noe nyttig?
    Jeg måtte sette disken i ett externt kabinett (Acasa Integral usb 2,0 + esata)kjøpt på datakjeden for å få esata til å funke 100% på tuneren,de fleste merker med ferdige kabinett virker ikke med esata på grunn av at de har ett interface med strømstyring innebygd.har også funnet ut at 500gb disker blir for treige til epg opptak når de begynner å fylles opp og rekker ikke å starte opp,men 250gb disker virker optimalt på tuneren,har du 500gb så ikke velg automatisk å slå av harddisk i menyen.Jeg gikk ned til 250gb disk og nå funker alt perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja se det var interessant info! Det skulle antakelig bety at jeg bør se litt på min 500GB MyBook - om jeg kan koble ut strømstyringen, og så partisjonere den til 250GB

Men utkoblet strømstyring betyr vel også at disken vil gå hele tiden?

Jeg har et annet problem med PVR'en også: Jeg har programmert fast opptak av et program hver dag. Det hender noen ganger at programmet ikke blir tatt opp. Jeg kan da se at det ligger tre filer fra det aktuelle opptaket på disken, men to av dem er på 0k, mens det skulle ha vært flere hundre MB på en av dem.

Noen ideer om hva det kan skyldes? Kan det tenkes at eSATA hjelper mot det også?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn nyeste firmware og prøvde med 500gb disk igjen,nå virker den 100% med esata.Nå er det bare noe bug på text tv som gjør at tuneren ikke er feilfri hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har problem med at hyro 9000 ikke finner signal etter at jeg har skrudd den av og så skrudd den på igjen.
    Da får jeg bare beskjed om at den søker etter signal. Hva kan være galt?
    Er det softwaren?
    Jeg vet at det er bra signal har testet med CD sin tuner.

Jeg har ver.02.16.01T-A. Kan det være den som det er noe galt med?
    Hvor finner jeg eventuelt enn software som virker.

Lurer også på hvordan jeg får eurosport HD inn?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpursMan80
    Hei!
    Har problem med at hyro 9000 ikke finner signal etter at jeg har skrudd den av og så skrudd den på igjen.
    Da får jeg bare beskjed om at den søker etter signal. Hva kan være galt?
    Er det softwaren?
    Jeg vet at det er bra signal har testet med CD sin tuner.

Jeg har ver.02.16.01T-A. Kan det være den som det er noe galt med?
    Hvor finner jeg eventuelt enn software som virker.

Lurer også på hvordan jeg får eurosport HD inn?
    Jeg hadde samme problem med min Vantage 7100 tidligere. Jeg måtte kjøre "Factory Reset", og da ordnet det seg.

Eurosport HD ligger på en ny transponder som må legges inn manuelt. Det er samme transponder som sendte TV2 Sport HD1 under fotball-EM. Hvis du ikke er sikker på hvordan man legger inn nye transpondere, så finnes det detaljert framgangsmåte på dette forumet.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eurosport hd 12015 h-30000-dvbs2,bruk manuellt søk så kommer den inn,finner ikke signal kan du få når firmware ikke har fullført flashing 100%,ta backup på minnepenn og legg inn firmware på penn,skru av all strøm,sett bryter bak på (sd)og ta ut eventuelle cammer eller kort og hard disk,sett på strøm og oppgrader tuneren,ta factory reset,slå av all strøm,sett bryter bak på (hd)og koble til harddisk etc,start opp og alt skal være iorden

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn nyeste firmware og prøvde med 500gb disk igjen,nå virker den 100% med esata.Nå er det bare noe bug på text tv som gjør at tuneren ikke er feilfri hos meg.
    Nyeste firmware, versjon?

på HYRO.SE finner jeg firmware HYRO_020500.RAR (datert 19/4), mens jeg har HYRO_021601.hdp i min boks.

Men jeg ser at SpursMan80 har 021601T-A, er det en offisiell versjon eller hvordan er den i forhold til versjonen uten T-A?

Jeg har muligheten for å prøve Vantage firmware, har bare ikke orket å forsøke ennå...

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyro firmware:
    Index of /Hyro_HD9000

Jeg tror nok at både du og SpursMan80 har firmware herfra. Hvis du går inn på meny og sjekker firmware, så vil det stå oppført slik som SpursMan80 skriver.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager jeg skrev ikke at jeg bruker vantage firmware i min hyro,ser ut som det er eneste løsningen for å få regelmessige oppdateringer,nyeste nå er 22700 fra vantage hjemmeside,kommer nok snart en med emu på laurals.net.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager jeg skrev ikke at jeg bruker vantage firmware i min hyro,ser ut som det er eneste løsningen for å få regelmessige oppdateringer,nyeste nå er 22700 fra vantage hjemmeside,kommer nok snart en med emu på laurals.net.
    Når man først har fått installert en versjon av Vantage på HYRO, vil man da kunne installer nye versjoner uten å måtte benytte en spesiell prosedyre først?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man først har fått installert en versjon av Vantage på HYRO, vil man da kunne installer nye versjoner uten å måtte benytte en spesiell prosedyre først?
    Ja.

Det er kun når du skal tilbake til "Hyro mode" at du trenger en modifisert fil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hyro 9000 SW

Hei ..

Hvor finner jeg software til min nye Hyro 9000 ?

Hvilken versjon er best å bruke ? Ser at noen bruker Vantage software på denne , hva er fordelene med Vantage vs hyro sin sw ?

mvh
    knuppa

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knuppa
    Hei ..

Hvor finner jeg software til min nye Hyro 9000 ?

Hvilken versjon er best å bruke ? Ser at noen bruker Vantage software på denne , hva er fordelene med Vantage vs hyro sin sw ?

mvh
    knuppa
    Siste versjon av Hyro firmware finner du her:
    Index of /Hyro_HD9000

Fordelene med Vantage er at de legger mye oftere ut firmware oppdateringer slik at du får tilgang til bugfix og nye funksjoner raskere. Hyro firmware er for tiden på versjon 021601, mens Vantage er på 022701.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

software til hyro 9000

takker polarbear..:-)

Hvordan legger jeg så inn Vantage sw i hyro ??

mvh
    knuppa

Side 17 av 25 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •