Hyro 9000 PVR DVB-T/DVB-S Twin Tuner - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 25 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 484
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når jeg leser igjennom denne tråden fra begynnelsen så ser jeg at Bobi nevner noe om å endre i softwaren, men at han ikke er noen stor programmer. Det er vel ikke jeg heller, men har jo holdt på en stund selv om det ikke skjer så mye nå lenger.

Men altså: Kan Bobi fortelle noe om hvorledes jeg kan gå frem for å kunne foreta endringer i softwaren? Det er jo bare objektkode, og uten kildekode må det nødvendigvis bli begrenset, men det hadde jo vært moro å titte litt på koden.

Hvilke(t) verktøy kan jeg benytte?

Newcomer Rotta sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steppis
    Hei!

Jeg har brukt Hyro 9000 HD nå i ca 1mnd.
    Hvis du/dere er ute etter en tuner som takler Canal Digital & NDS (Viasat) uten noen som helst problemer, er dette den rette boksen.
    Jeg bruker begge kortene og den låser seg aldri. Den oppgraderer originalkortene uten problemer. Software oppgraderinger foregår via en USB penn som en bare plugger i tuneren på baksiden.
    Kan ikke få fullrost den høyt nok.
    Har hatt Linux baserte bokser før men det orker jeg ikke lenger. Mye styr med softwares, låsing av kanaler og oppgradering av originalkortene (spes NDS)

Det er enkelt å legge kanaler inn i favorittmenyen og HD kanalene funker veldig bra. Tuneren har HDMI tilkobling etc.
    En kan koble til ekstern HDD via USB eller SATA uttak. Bruker selv USB og 1 MyBook 320GB disk. Opptakene blir i topp kvalitet.
    Jeg bruker kun parabol delen og ikke bakkenettet.
    Ser i div tester at den kommer MEGET bra ut.

ANBEFALES!!!!!!!!!!!!

Jeg angrer IKKE ett sekund på kjøpet.
    Hmmm.... keep us posted!
    Jeg sitter fortsatt litt på gjerdet for å finne ut hva jeg skal velge. Hyro 9000 er fortsatt førstevalget. Enig med det om Linux bokser; blir for mye "søl" for en nOOb... :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter fortsatt litt på gjerdet for å finne ut hva jeg skal velge. Hyro 9000 er fortsatt førstevalget. Enig med det om Linux bokser; blir for mye "søl" for en nOOb...
    Jeg er nok ikke helt enig. Jeg har nå benyttet en DM7020 i snart ett år, og dette er min erfaring:

Med image Nabilo Darkstar og installert Mgcamd/Newcs i.h.t. 'Losten' i Peter Pan forum, eller med image Peter Pan installert, uten noen som helst endringermeller plunder -bare kjørt installasjon rett fra menyen, så ahr det funegrt 100% stabilt uten glitches av noe slag.

Dessuten må jeg si at etter min mening er menyer og bruker-interface langt bedre på DB enn på HYRO. HYRO har ganske bra EPG/info, men min totaløvurderign er t jeg likevel foretrekker DB.

Hadde det ikke vært fordi jeg absolutt ville ha Sat og Terrestrial inn i en boks med en kanalliste, ville jeg ikke ha trengt HYRO. Men det gjaldt å gjøre det enklest mulig for kona - hun har 'fingertrøbbel.':wink:

PVR greia på HYRO er jeg heller ikke fornøyd med. Jeg har flere ganger vært nødt til å formatere disken om igjen. Jeg klør i fingrene etter å få lov til å gjøre noe med bruker-interfacet på HYRO, det hadde vært gøy, men det er jo noe som ligger utenfor mulighetens grenser.

Men som helhet, HYRO ER en super boks, fine bilder, stabil og rask i kanalbytte, god fjernkontroll, valuta for pengene!

Men for egen del: IPBOX 9000 er fortsatt drømmen, men jeg er ikke sikker på om alt fungerer 100% der enda.

Newcomer Rotta sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Jeg er nok ikke helt enig. Jeg har nå benyttet en DM7020 i snart ett år, og dette er min erfaring:

Med image Nabilo Darkstar og installert Mgcamd/Newcs i.h.t. 'Losten' i Peter Pan forum, eller med image Peter Pan installert, uten noen som helst endringermeller plunder -bare kjørt installasjon rett fra menyen, så ahr det funegrt 100% stabilt uten glitches av noe slag.

Dessuten må jeg si at etter min mening er menyer og bruker-interface langt bedre på DB enn på HYRO. HYRO har ganske bra EPG/info, men min totaløvurderign er t jeg likevel foretrekker DB.

Hadde det ikke vært fordi jeg absolutt ville ha Sat og Terrestrial inn i en boks med en kanalliste, ville jeg ikke ha trengt HYRO. Men det gjaldt å gjøre det enklest mulig for kona - hun har 'fingertrøbbel.':wink:

PVR greia på HYRO er jeg heller ikke fornøyd med. Jeg har flere ganger vært nødt til å formatere disken om igjen. Jeg klør i fingrene etter å få lov til å gjøre noe med bruker-interfacet på HYRO, det hadde vært gøy, men det er jo noe som ligger utenfor mulighetens grenser.

Men som helhet, HYRO ER en super boks, fine bilder, stabil og rask i kanalbytte, god fjernkontroll, valuta for pengene!

Men for egen del: IPBOX 9000 er fortsatt drømmen, men jeg er ikke sikker på om alt fungerer 100% der enda.
    Auda!
    Takker for info.
    Å formatere harddisk er uaktuelt å holde på med.
    Jeg trenger en box mot sattelitt, med HDD, skifter kanaler "greit nok" (eller bedre) og konevenlig. Og som funker minst 99%.

Så jeg følger med på denne tråden. Får vel følge litt mere med på IP-box tråden oxo. Hadde egentlig forkasta den pga. innvikla oppdateringer.
    Men kommer man fram til en oppdatering/versjon som virker bra, så ser jeg ikke vitsen med å oppgradere på en stund. Hvorfor tukle med ting som virker, liksom...

Men er det enkelt å hente ut opptak fra Hyro-boxen, slik at man kan dele dette med andre, som f.eks. å brenne det ut på DVD?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt hyro 9000 en uke nå (motorparabol)og blir mer og mer fornøyd,bruker siste emu firmware,henter softcam keys på nettet og oppdaterer den innebygde cammen med en usb minnepinne.conax hd kanaler virker perfekt med mitt gamle conax kort og pvr feilfritt på ekstern harddisk,plugger inn hdisk i pc og brenner ut dvd med ett program som heter convertx to dvd,stilig å se på er den også,blått ledlys på hvit front og ett veldig tydelig display,noen små bug er det fortsatt med tregt txt tv og litt finsk språk på osd når motor beveger seg men det blir nok snart ordnet,WD home hdisk 500gb fungerer ihvertfall feilfritt hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HYRO'en er absolutt damevennlig. Men for egen del synes jeg menyer og alternativ-valg (OK, Ja/Nei etc.) kunne godt vært tydeligere. Og hver gang den har tatt et opptak går den altså over i hovedlisten, og at man da må trykke på FAV en eller flere ganger alt ettersom for å få igjen default' favorittliste har jeg nå forsøkt å innprente et par ganger.

Sånne småting blir ekstra ubehagelige hvis man benytter en uoriginal remote - og det gjør man jo ofte for å styre litt mere enn bare tuneren.

Og Karslvogna har ikke noe i en meny å gjøre, plassen bør brukes til noe nyttig! Som f.eks. å gjøre ting lettleste og lett å finne. Men slik blir det når teknofreaks skal lage program og ikke skjønner at det er brukerne man jobber for, og ikke i en konkurranse for fancy design....

Når det gjelder PVR, så tror jeg nok at HD funker bra, men jeg har hatt er par om-formateringer som ikke burde ha vært nødvendig...

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fullt mulig å sette den over i Vantage 7100 modus. Firmware versjonen hos Vantage er nå kommet opp til 022400, mens Hyro fremdeles er på 021601. Det har vært gjort en god del forbedringer i forbindelse med opptak til harddisk i de siste firmware versjonene.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Det er fullt mulig å sette den over i Vantage 7100 modus. Firmware versjonen hos Vantage er nå kommet opp til 022400, mens Hyro fremdeles er på 021601. Det har vært gjort en god del forbedringer i forbindelse med opptak til harddisk i de siste firmware versjonene.
    Det var interessant og noe annet enn det inntrykket jeg hadde fått. I den forbindelse må jeg finne frem til den info om hvorledes man går frem for å få brukt Vantage firmware på HYRO, det er noe med å endre en byte.

I den anledning hitsetter jeg noe jeg fant på et forum:

BE AWARE !!! Octagon SF918 is SCAM !!! - Page 3 - Satpimps

I en tråd som egentlig handler om Octagon står det nemlig:

support-- I do value support for Vantage and Octagon very highly. And it has been present for last couple years. Nanoxx-- accepts Vantage firmware either through USB ( after changing some bytes in header) or through RS232 ( this doesn't require header change-- info from biggest Polish board).

Det som står er jo at Nanoxx kan benytte Vantage firmware, det er ikke nevnt noe om hvilken modell. Det var litt interessant at det kan gjøres via serieporten uten at man behøver å endre på noe; det ville jeg ha satt pris på. Det ville være fint om noen som elsker å eksperimentere kunne ha forsket litt på dette.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var interessant og noe annet enn det inntrykket jeg hadde fått. I den forbindelse må jeg finne frem til den info om hvorledes man går frem for å få brukt Vantage firmware på HYRO, det er noe med å endre en byte.

I den anledning hitsetter jeg noe jeg fant på et forum:

BE AWARE !!! Octagon SF918 is SCAM !!! - Page 3 - Satpimps

I en tråd som egentlig handler om Octagon står det nemlig:

support-- I do value support for Vantage and Octagon very highly. And it has been present for last couple years. Nanoxx-- accepts Vantage firmware either through USB ( after changing some bytes in header) or through RS232 ( this doesn't require header change-- info from biggest Polish board).

Det som står er jo at Nanoxx kan benytte Vantage firmware, det er ikke nevnt noe om hvilken modell. Det var litt interessant at det kan gjøres via serieporten uten at man behøver å endre på noe; det ville jeg ha satt pris på. Det ville være fint om noen som elsker å eksperimentere kunne ha forsket litt på dette.
    Hyro 9000, Vantage 7100, NanoXX 9500, Echolink 7020 og Globo HD S1 har samme innmat og kan bruke firmware fra hverandre.

Hvis du oppgraderer via RS232 så trenger du ikke å modifisere filen. Men det må da være en original dlp-fil og oppdateringen må skje via Channeleditor og i bootsekvensen (du slår på mottakeren din etter du har startet oppgradering fra Channeleditor programmet). Etter du har kjørt denne første oppgradering med original dlp-fil via RS232, så kan du oppgradere videre med patchete hdp-filer via USB.

Hvis du oppgraderer til annen produsents firmware direkte via USB, så må du endre på 4. byte i headeren med en hex-editor. Man må i dette tilfelle først nedgradere til version 020601 (eller tidligere) for samme modell før man går over til "ny modell".

Hvis det er ønskelig, så kan jeg hex-editere firmware filer for overgang Hyro -> Vantge og retur.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er ønskelig, så kan jeg hex-editere firmware filer for overgang Hyro -> Vantage og retur.

Hvis du ville være brydd med det så gjerne det, du har vel min epost adresse fra før, tror jeg? Med det samme, er Ethernet standard i boksen eller må det kjøpes til? Og kan Ethernet brukes til noe nyttig når boksen har det?

mvh,

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [I]Hvis du ville være brydd med det så gjerne det, du har vel min epost adresse fra før, tror jeg? Med det samme, er Ethernet standard i boksen eller må det kjøpes til? Og kan Ethernet brukes til noe nyttig når boksen har det?

mvh,
    Ethernet kontakten kan brukes til å koble seg opp mot FTP-servere og kopiere over film, bilder og musikk til den harddisken du har tilkoblet satelitt mottakeren. I Vantage-modus kan den også brukes til å oppdatere firmware fra Vantage FTP-server.

TV-titter, sjekk dine PM. 8)
    Bare vær oppmerksom på at fra og med firmware versjon 022300 har oppdateringsknappen skiftet fra Rød knapp til OK knapp. Dette når/hvis du skal tilbake fra Vantage 022301.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men man kan spørre: Hva er problemet? Hvorfor høyere spenning? Kan det f.eks. løses ved å bytte LNB? Hivs ikke må man til med en eller annen kludge med en ekstra strømforsyning, det bør vel være mulig? Jeg synes noen ganger å he sett at det finnes mulighet for å velge at man ikke ønsker å strømforsyne LNB fra STB'en? (Altså den boksen man har.)
    Problemet er en kvart kilometer med kabel. Og det kan ikke løses med LNB med mindre du bygger den om til å veksle på lavere spenning. Er heller ikke interessert i å legge ut 10.000 på ny kabel.
    Har heller ikke klart å finne en strømforsyning som veksler automatisk og leverer mer enn de vanlige 14/18V. Det finnes spenningsmatere som kan levere en spenning, men da er du låst på den, og må forandre manuellt hver gang du skifter kanal.
    Tar gjerne i mot råd om produkter jeg eventuellt har oversett.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intressant problem. Men hur många anntenförstärkare har du på på en så lång kabel?
    Rekommendationen är väl en efter ca 30 meter. alltså 7-8 st ?
    Lite dist. i varje ger troligen ganska dålig signalkvalitet efter den sista. Med så mycket att strömförsörja är det mera frågan om strömmen från STB räcker till isf spänningen. Verkar som ett hembygge behövs. Kanske solpanel & batteri vid LNB och trådlös HF överföring av signal
    och växlings kontroll. Har också sett nya LNB som skickar signalen på optofiber eller konvertering av standard LNB till opto eller laser.
    www.blondertongue.com/fiberoptics/twinstar.pdf Kanske värt en egen tråd: Se Lång LNB förbindelse

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øyeblikket har jeg ingen forsterkere.
    Har vanligvis en forsterker midt på kabel, men jeg begynte å miste kanaler nå og da på horisontale frekvenser, så jeg koblet forsterker bort for å redusere strømforbruk, og det virkert flott. Grunnen til at forsterker ble montert i utgangspunktet var at signalstyrken var helt i grenseland. -70dBm for å være presis, noe som ligger -5dbm under det min tuner skal klare... Dermed fikk jeg pixelfeil av og til.

Siden anlegget er 5-6 år gammelt har sikkert både kabel og annet tapt seg noe slik at jeg etterhvert mistet for mye spenning før det rakk LNB. Så kan man spørre seg hvorfor jeg ikke nå får pixelfeil uten forsterker, og det kan nok forklares med ny satellitt (thor 5) som sender et signal med høyere kvalitet og styrke enn den gamle.

Jeg prøvde å finne ut hvilket signalnivå i -dBm hyro 9000 aksepterer, men jeg fant desverre ingenting.

Derimot har jeg funnet en Humax HDCI-2000 tuner som klarer signal ned til -75dBm og skal dermed virke fint uten forsterker. Da et det ikke sikkert jeg har behov for ekstra spenning på LNB utgangen heller.
    Men det blir dyrt i lengden å kjøpe nye tunere for å finne ut hvilke som virker og hvilke som ikke virker
    Hadde enkelte produsenter skjerpet seg å lagt til litt mer tekniske data så hadde valget vært langt enklere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden anlegget er 5-6 år gammelt har sikkert både kabel og annet tapt seg noe slik at jeg etterhvert mistet for mye spenning før det rakk LNB.

gjelder problemet bare DC speningen, eller gjelder det også/eller 22 kHz signalet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    22 khz er vel høy-lav frekvens? Mistet signal på alle horisontale frekvenser, men alle vertikale virket fint, så da er det nok i orden.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arctic
    22 khz er vel høy-lav frekvens? Mistet signal på alle horisontale frekvenser, men alle vertikale virket fint, så da er det nok i orden.
    Da er problemet ditt kun spenningsfall i coax kabelen. Du vil da motta vertikal polarisasjon uansett om du velger horisontal polarisasjon. Mange mottagere kan legge på 1 Volt ekstra for lange kabelstrekk men jeg går ut fra at du allerede har forsøkt en mottager som kan gi +1 Volt ekstra. Ikke sikkert at det er nok heller siden du har 250 meter kabel.

Dersom du f.eks. mottar TV3 Norge på 1-west 12226 V så har du ikke noen problemer med 22KHz signalet.

Det kan trolig også variere litt fra LNB til LNB hvilken spenning som må til for at en LNB hopper over på horisontal polarisasjon. Regner med at du har forsøkt flere forskjellige LNB merker. En LNB som trekker minst mulig strøm kan trolig være en fordel.

Det kan være lurt å få sjekket spenningen ute ved antennen for å se hvor langt unna den er 18 Volt. Dette bør du i tilfellet måle med LNB'en tilkoblet (med belastning) og mottageren satt til horisontal pol. Noen litt mer avanserte sat-finders viser LNB spenning. En montør har garantert utstyr for å måle slikt.

Ikke at det løser problemet ditt men dersom du vrir LNB'en 90 grader så vil du kun motta horisontal pol. Kan jo være en kriseløsning dersom det er noe på horisontal pol du må se på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei alle sammen..

Det er like før jeg kjøper den.. ser at den ligger på rundt 3890kr uten frakt..
    Det eneste jeg trenger å vite er målene.. dvs LengeXBreddeXHøyde.. det ser ut som om informasjon om dette tilnærmest er umulig å få tak i de norske butikkene. Kunne noen ha målt dette for meg?

Takker for svar på forhånd.. (ps: det er vel et god kjøp?)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Da er problemet ditt kun spenningsfall i coax kabelen. Du vil da motta vertikal polarisasjon uansett om du velger horisontal polarisasjon. Mange mottagere kan legge på 1 Volt ekstra for lange kabelstrekk men jeg går ut fra at du allerede har forsøkt en mottager som kan gi +1 Volt ekstra. Ikke sikkert at det er nok heller siden du har 250 meter kabel.
    Jepp, har en sånn tuner. Men skulle gjerne gått over til HD, og da er det muligens bare Humaxen som jeg nevnte som har mulighet for litt extra juice. I følge spec har den også veldig følsom tuner.
    Skal også prøve en MTI High Line LNB. Lavt strømforbruk og høy forsterking på utgangen burde medføre at jeg kan droppe forsterkeren permanent og likevel ha gode marginer.

Vi tar resten i denne tråden: http://avforum.no/forum/satellitt/74...rbindelse.html

Beklager til alle Hyro eiere for mye off-topic her! ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, hei! .. har et problem med min hyro.. koblet til en maxtor onetouch 500gb's disk via usb.. kan ta opp fra tuner, og spille av.. men å spille av divx fra disken bare rebooter hyro'en..

samme skjer på en usb-dongle.. Meh! .. har en popcorn hour, men vil gjerne bruke den på en annen tv

noen forslag?

Side 16 av 25 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •