Hyro 9000 PVR DVB-T/DVB-S Twin Tuner - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 25 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 484
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er noen ting ved HYRO 9000 HD software som kunne forbedres:

1. Når man benytter tekst-tv for å få undertekster, slettes ikke teksten etter hvert. I stedet for at oppdatering skjer direkte i teksten inne i feltet, burde hele feltet slettes og skrives på nytt for hver gang. Nå vil siste tekst bli stående helt til man selv slår den av! Og mens det tekstes, ser det veldig rotete ut! Feltet virker for øvrig temmelig svart og dominerende, det kunne nok vært noe bedre.

2. Ved innstilling av programmert PVR opptak må man bla igjennom alle kanaler for å finne den man skal ha, det er flere tusen å velge mellom! Man bør gå igjennom listen først for å finne nummeret, ellers kan man lete seg i hjel. Selv det er heller tuklete, man burde vel kunne få velge i en av sine favorittlister?

3. Banner info som kommer frem når man bytter kanal er ok, med ett unntak: Tid og EPG infoen kunne med fordel vært skrevet med større typer! Og bedre fargevalg. For eldre mennesker kan den være vanskelig å lese med mindre man har en diger skjerm og sitter nær. Jeg sitter 4m. fra en 37”, men synes det er unødig smått selv ved 3m. avstand. Dette er mye, mye bedre på Dreambox med Nabilo!

4. Når man får frem kanallisten fylles skjermen med to rammer, men ingen EPG info. Man kan 'se' programmet som går ved å trykke en gang til, men det meste er jo skjult bak vinduene så det har liten verdi. Det jeg er vant med fra Dreambox synes jeg er bedre, ved listing i en kolonne vises hvilket program kanalen(e) kjører i øyeblikket. (Velger man to kolonner blir prog.info borte.)

Måten menysystemet er utformet på tiltaler meg ikke, men når man er blitt fortrolig med det spiller det mindre rolle – bare det funker...

Det samme gjelder forresten ved kanal/liste redigering. Det er bare noen få kanaler synlig i hvert vindu. Med minst dobbelt så høye vindu med flere linjer ville det være lettere og raskere å få oversikt og bla i listene. Men det er nå min smak, andre foretrekker det kanskje slik. Jeg leser veldig raskt.

Noe av dette er kanskje mindre vesentlig synsing, men de første punktene synes jeg bør rettes på!

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny fw 021601

Ny fw 021601 ute på relook.nu
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Ny fw 021601 ute på relook.nu
    Nå skjønner jeg ikke noenting lenger; jeg går inn på relook men finner ingen hverken ny eller gammel software for HYRO - enda det ikke er mange dager siden jeg lastet ned en versjon?

Kan noen legge inn en link?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filen heter "Hyro_021601_sw Polaritet V&H PÅ canal digital fixat auto text fixat unicable.zip" og ligger under HD Hyro.

Her er linken http://www.relook.nu/Hyro_HD9000/Hyr...20unicable.zip
    Moderator kan fjerne den hvis det ikke er lov å legge inn direktelinker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Filen heter "Hyro_021601_sw Polaritet V&H PÅ canal digital fixat auto text fixat unicable.zip" og ligger under HD Hyro.

Her er linken http://www.relook.nu/Hyro_HD9000/Hyr...20unicable.zip
    Moderator kan fjerne den hvis det ikke er lov å legge inn direktelinker.
    Jaja ... så fant jeg den da. Jeg var på rett sted, men skjønte ikke at det lange filnavnet var den filen jeg skulle ha...

Så linken trengs forsåvidt ikke, det er nok med navnet. Så du kan jo editere din post hvis du ikke ønsker å ha en link der.

Mht. problemet med SAT.1: Når jeg trykker meg inn på info får jeg frem Stream Info, og den viser "Ukjent" på alle parametre.

Dvs. slik var det, men når jeg prøver i dag får jeg noen parametre:

Audio AC3
    Layer -
    Frequency 48.0 kHz
    Emphasis JA
    COPY Nei
    Bitrate -

Alle andre Ukjent

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Mht. problemet med SAT.1: Når jeg trykker meg inn på info får jeg frem Stream Info, og den viser "Ukjent" på alle parametre.

Dvs. slik var det, men når jeg prøver i dag får jeg noen parametre:

Audio AC3
    Layer -
    Frequency 48.0 kHz
    Emphasis JA
    COPY Nei
    Bitrate -

Alle andre Ukjent
    Jeg har det samme som deg, men i tillegg:

Video MPEG-2
    Width 720
    Height 576
    Aspect Ratio 4:3
    Frame Rate 25.00
    Scan Type Interlaced
    Bit Rate 37.500

Kanskje du skulle forsøkt med en ny fabrikkinstilling og nytt kanalsøk nå etter du har lagt inn den siste firmware.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, nå funker det! Siste versjon gjorde susen. kanalene var merket 'HD', men det merket forsvant med den nye versjonen, til gjengjeld ble de synlige...

Nå lurer jeg på text-tv, det er jeg ikke i stand til å få? Dessuten har jeg problemer med harddisken, Den har funket, men etter at jeg tuklet litt med å stoppe et opptak som var i gang ble det bare surr i dataene på HYRO, selv om det så ok ut når jeg koblet HD til PC. Jeg formaterte på nytt men det ser ikke ut til å ha hjulpet, får Media not connected. Får vel prøve om igjen.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver du å få text-tv med TV-fjernkontrollen eller Vantage-fjernkontrollen?

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, nå funker det! Siste versjon gjorde susen. kanalene var merket 'HD', men det merket forsvant med den nye versjonen, til gjengjeld ble de synlige...

Nå lurer jeg på text-tv, det er jeg ikke i stand til å få? Dessuten har jeg problemer med harddisken, Den har funket, men etter at jeg tuklet litt med å stoppe et opptak som var i gang ble det bare surr i dataene på HYRO, selv om det så ok ut når jeg koblet HD til PC. Jeg formaterte på nytt men det ser ikke ut til å ha hjulpet, får Media not connected. Får vel prøve om igjen.
    Nå har jeg gått tilbake til Hyro fra Vantage sin sw.og jeg må si at den fungerer helt fint for meg.Det er bare på HD kanalene jeg ikke har txt.tv ellerfungere txt.tv som noemalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter ny formatering av harddisken - og uten å skrive noe på den før jeg setter den på HYRO'en funker den fint! Man må vente en stund etter tilkobling før man får Media connected, det kan være verd å huske på.

Har også fått noe text nå, mulig at det mangler bare på HD kanaler? Men hvorfor får jeg underteksting på NRK på Sirius - men ikke på bakkenett? Det hadde jeg med forrig versjon, men ikke med siste versjon firmware.

Så det går fremover, skal se at jeg blir fornøyd tilslutt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På endel kanaler ser EPG ut til å være ok, men på andre, f.eks. tysk tv kan jeg få frem info ved å trykke OK når jeg har guide oppe, men det kommer aldri av seg selv slik som for norsk tv. Er det noe som kan gjøres med det?

Videre, såvidt jeg kan se er NRK1 og 2 HD på bakkenettet, men ikke på Sirius. Med forrige software versjon kunne jeg få undertekster på bakkenettet, men ikke nå lenger. Når jeg gikk inn på guide kunne jeg velge mellom to 'nor', og den ene ga tekst.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På endel kanaler ser EPG ut til å være ok, men på andre, f.eks. tysk tv kan jeg få frem info ved å trykke OK når jeg har guide oppe, men det kommer aldri av seg selv slik som for norsk tv. Er det noe som kan gjøres med det?

Videre, såvidt jeg kan se er NRK1 og 2 HD på bakkenettet, men ikke på Sirius. Med forrige software versjon kunne jeg få undertekster på bakkenettet, men ikke nå lenger. Når jeg gikk inn på guide kunne jeg velge mellom to 'nor', og den ene ga tekst.
    Av en eller annen grunn så blir alle sendinger på bakkenettet listet som HD-sendinger selv om de ikke er det. Så det er info fra Sirius som er korrekt.

Jeg har hvertfall undertekst på bakkenettet. Det må selvføgelig gå en sending som er tekstet. Har du satt satt undertekstspråk=norsk? Hvis du i tillegg setter Undertekster=På så vil undertekst komme automatisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt spørsmål til dere med denne tuneren: Er det mulighet å øke LNB-spenningen fra den vanlige 13/18 volt?
    I såfall, hvor mye?

Takker!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke si jeg er helt fornøyd. Menysystemet er ikke noe særlig klok utformet, det er litt fancy men jeg ville heller set at det var litt mindre fancy, med vekt på lesbarhet og enklest mulig navigering.

Hva i huleste er vitesen med en lange 'karslvognen' tvers over skjermen? Hvorfor ikke utnytte skjermen til noe nyttig?

Hvorfor må jeg velge mellom media, USB og SATA, når jeg kun har USB tikoblet?

Og fremst av alt - operasjonen er ikke pålitelig. Idag får jeg Media not connected når jeg skal forsøke å se på et opptak fra idag. Når jeg setter disken på PC ser jeg at det er tatt opp, en fil på ca 1 GB, men jeg stusser over at en av de andre filene er på 0 kb. Mindre enn 1k skulle det vel ikke kunne være?

Dessuten - hvorfor vise meg alle filene som et opptak består av? Jeg trenger kun å ha noe å klikke på for å se på - eller å slette.

Dette er det verste - men jeg kunne f.eks. også ønsket muligheten for å ha klokke på skjermen. Samt andre småsaker som å gjøre banner litt lettere å lese ved å bruke skjermens fulle bredde, og større font -når det faktisk er plass nok.

Finnes det noen som kan gjøre slikt, eller er det kun HYRO som kan forbedre slikt?

Jeg har ikke glemt at det finnes noe som heter IPBOX 9000 - det ville vært noe, hvis/når all software er 100% oppegående. Synd at ikke HYRO kan brukes til CS, så hadde jeg samkjørt DB7020 med HYRO, så kunne jeg brukt DB til opptak - den har fungert 100% i et helt år nå. Det mest stabile jeg noen gang har hatt.

Hadde opprinnelig tenkt å selge den når jeg fikk HYRO, men det kommer nok ikke til å skje! HYROEN er rask og fin når det gjelder betjening ellers, hurtig kanalskifte, god fjernkontroll med bedre følsomhet enn DB. Men Mute knappen er plassert på et idiotisk sted.

Nå skal jeg se på IPBOX tråden, om det er noe nytt siden sist.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært innom dette før men har ikke sett noen respons.
    Siden, såvidt jeg forstår, Vantage 7100 og HYRO 9000 HD er (nesten?) identiske, og kan benytte samme software. Er det så mulig å benytte Vantage software på Hyro'en, og er det tenkelig at Vantage har større koll på oppgradering og retting av problemer?

Jeg opplever at text-tv teksting er dårlig gjennomført. Tekst-stripen blir ikke borte mellom hver teksting - den oppdateres bare delvis med halve bokstaver fra foregående tekst stående igjen. Og ved et opphold i tekstingen hvor det forekommer original tekst i bildet, vil denne være skjult bak tv-teksten.

Dette er meget dårlig programmering, kan ikke ha vært testet i det hele tatt. Den sorte stripen er alltid i full bredde, to linjer, selv ved en kort, 1-linjes tekst.

Tenk om man kunne komme inn i koden og fikse sånne ting selv!

Dessuten er det så man kan gråte når man går inn på DB med f.eks. Nabilo og ser den nydelige banner info man får der, klar, tydelig og lettelest. Og så den fordømt dumme menyen, og den instabile PVR harddisken.

Jeg tjater visst stadig om det samme, blir bare så lei over at selvfølgelige ting ikke er som de burde. Hvorfor vi får 'kryptert program' melding ved lokalsending-bytte er forresten forklart i Vantage tråden i dette forum.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe problem med å bruke Vantage 7100 firmware på Hyro 9000.

Rutinen er:
    Nedgrader til Hyro version 020501 (eller lavere)
    Oppgrader med Vantage firmware (hex edit filen ved å bytte 4. byte fra 1 til 2)

Tilbake til Hyro:
    Nedgrader til Vantage version 020601 (eller lavere)
    Oppgrader med Hyro firmware (hex edit filen ved å bytte 4. byte fra 2 til 1)

Men jeg tror ikke det er noen vesentlig forskjell på Hyro og Vantage firmware. Du bruker siste versjon for Hyro, ikke sant? Det er versjon 021601.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arctic
    Kjapt spørsmål til dere med denne tuneren: Er det mulighet å øke LNB-spenningen fra den vanlige 13/18 volt?
    I såfall, hvor mye?

Takker!
    Igjen, er det ingen her som kan sjekke dette? Er bare å gå LNB menyen å ta en titt :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nej det finns inga sådana val.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arctic
    Igjen, er det ingen her som kan sjekke dette? Er bare å gå LNB menyen å ta en titt :neutral:
    Men man kan spørre: Hva er problemet? Hvorfor høyere spenning? Kan det f.eks. løses ved å bytte LNB? Hivs ikke må man til med en eller annen kludge med en ekstra strømforsyning, det bør vel være mulig? Jeg synes noen ganger å he sett at det finnes mulighet for å velge at man ikke ønsker å strømforsyne LNB fra STB'en? (Altså den boksen man har.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har brukt Hyro 9000 HD nå i ca 1mnd.
    Hvis du/dere er ute etter en tuner som takler Canal Digital & NDS (Viasat) uten noen som helst problemer, er dette den rette boksen.
    Jeg bruker begge kortene og den låser seg aldri. Den oppgraderer originalkortene uten problemer. Software oppgraderinger foregår via en USB penn som en bare plugger i tuneren på baksiden.
    Kan ikke få fullrost den høyt nok.
    Har hatt Linux baserte bokser før men det orker jeg ikke lenger. Mye styr med softwares, låsing av kanaler og oppgradering av originalkortene (spes NDS)

Det er enkelt å legge kanaler inn i favorittmenyen og HD kanalene funker veldig bra. Tuneren har HDMI tilkobling etc.
    En kan koble til ekstern HDD via USB eller SATA uttak. Bruker selv USB og 1 MyBook 320GB disk. Opptakene blir i topp kvalitet.
    Jeg bruker kun parabol delen og ikke bakkenettet.
    Ser i div tester at den kommer MEGET bra ut.

ANBEFALES!!!!!!!!!!!!

Jeg angrer IKKE ett sekund på kjøpet.

Side 15 av 25 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •