Hyro 9000 PVR DVB-T/DVB-S Twin Tuner - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 25 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 484
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja dette programmet så mye bedre ut enn noe av det jeg fant ved å google -men det sviktet når jeg trykket på 'START' format.

Det fant disken, rikitg navn og størrelse, jeg fikk slettet min lille partisjon, fikk 'initialisert' og kunne trykke start, men der kom det feilmelding(er).

Men så tok jeg for meg tipset om å starte fra DOS, og fant da ut at den versjonen jeg hadde var OK, og med riktige parametre tok det bare noen sekunder før jeg hadde ca. 500GB formatert! Ja det var noe til program det!

Takker for hjelpen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tyske HD-kanaler?

Nå er boksen oppe og går, det har vært rimelig greit og få ting på plass, selv om enkelte ting kanskje kunne gått lettere.

Men jeg lurer nå på - jeg har alltid kunnet se de tyske FTA kanaler som SAT1, Kabel 1, Phoenix, Pro Sieben, 9Live etc., men de er nå markert som HD, og jeg får bare lyd og ikke bilde.

Hvorledes kan jeg få sett disse kanalene nå? De ligger på Astra, og jeg kan ikke se at de finnes andre steder hvor det kanskje kunne være vanlig oppløsning?

Jeg benytter selvsagt HDMI forbindelse til tv, trenger jeg f.eks. SCART i tillegg?

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke SCART hvis du bruker HDMI.

Kanallisten du har, ble den laget i samme firmware versjon som du har nå? Jeg mener, importerte du den etter å ha lagt inn siste firmware eller tok du kanalscan på nytt? Hvis det var en kanalliste du importerte, så forsøk å gjøre et nytt kanalsøk.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har startet fra scratch, dvs. ny tuner, siste versjon software, kanalsøk. Jeg ser at første favorittliste er kalt HD, de neste heter Sport osv., men kan det bety noe?

Jeg la alt norsk og svensk i HD,og alt utenlandsk i Sport og skal i hvertfall forsøke å legge en tysk i HD for å prøve. Jeg ser at NRK1 er HD, og den funker ihvertfall. Skal gå ned og prøve akkurat nå!

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Jeg har startet fra scratch, dvs. ny tuner, siste versjon software, kanalsøk. Jeg ser at første favorittliste er kalt HD, de neste heter Sport osv., men kan det bety noe?

Jeg la alt norsk og svensk i HD,og alt utenlandsk i Sport og skal i hvertfall forsøke å legge en tysk i HD for å prøve. Jeg ser at NRK1 er HD, og den funker ihvertfall. Skal gå ned og prøve akkurat nå!
    Bare litt info. Alle kanalene du får inn via bakkenettet markeres som HD-kanaler selv om de ikke er det. Dette skjer hvertfall hos meg. Men dette burde ikke gjelde de tyske kanalene dine.

Kjørte du fabrikkinnstilling etter at du la inn siste firmware? Dette skal vanligvis ikke være nødvendig, men hvis du har noe som ikke stemmer så kan det lønne seg å gjøre det.

Hva favorittlistene dine heter har ikke noe betydning. Det er bare forslag, og jeg mener du kan endre navnet hvis ønskelig. Alle mine favoritter ligger i HD favorittlisten, både de som sender i HD og de som sender i SD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regnet med det ja. Tok nok ikke fabrikkinstillinger, tror jeg, så det kan vel væer verdt et forsøk Men her er de data jeg fant på DM7200:

Provider ProsiebenSat1,
    SAT.1
    12546
    H415
    22000

Når jeg finner tilsvarende data på Hyro får jeg:

12544
    22000
    HD/H 264

Så her det tydeligvis en forskjell. På DB scannet jeg engang i fjor.

Kan du bekrefte at du har samme data på din HYRO og ser SAT.1?
    Isåfall er det noe muffens her. Lyden har jeg, men får altså beskjed om at lyd eller bilde mangler.

Jeg satte fabrikkinnstillinger, men det endret ikke noe. Jeg finner beskrivelsene temmelig uklare. I et dokument om att 'Ladda mjukvara' heter det

"Gå tilbaka til fabrikkåterställning och tryck OK."

I manualen heter det "Grundinställningar", og der er forresten heller ikke alternativene under angitt.

På skjermen stod det, ja jeg husker ikke, men det stod i hvert fall noe annet. Sånt får meg til å klø meg i hodet, jeg liker at terrenget stemmer med kartet.

Det gjelder også de valgene der det står "JA" i grått felt og "NEI" i blått felt. Det logiske ville vel da være å velge mellom en grå eller blå knapp, men såvidt jeg skjønner skal man trykke OK for Ja, - eller som jeg gjør for "Nei", - BACK.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På SAT.1 har jeg:
    - 12545 MHz
    - 22.000 MS/s
    - DVBS
    - H

Jeg har satt språk til norsk, og fabrikkinnstilling gjøres da ved å velge:
    - Installasjonsmeny
    - Standardinnstilling (passord 0000)
    - Fabrikkstandarder

Du vil merke om du har klart å kjøre fabrikkinnstilling ved at alle kanalene dine er forsvunnet. Du må sette DiSEqC settingene på nytt for satelittene du bruker og kjøre et nytt kanalsøk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil merke om du har klart å kjøre fabrikkinnstilling ved at alle kanalene dine er forsvunnet. Du må sette DiSEqC settingene på nytt for satelittene du bruker og kjøre et nytt kanalsøk.
    Jeg har nå tatt alle valgene som var mulige for fabrikkinnstiling og resetting, men kanalene er der fortsatt og jeg trenger ikke sette DISEqC på nytt.

Så her er det noe som ikke stemmer. Er det noe annet galt, eller vil det hjelpe å installere softwaren pånytt og ta en ny reset?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå tatt en ny omgang med tuneren, og resultatet er nedslående! Jeg har fabrikkinnstilt og resatt alt som resettes kan, men når jeg trykker OK er det ingen merkbar respons, valg-boksen blir bare borte og så er jeg der hvor jeg var.

Det hadde vært betryggende med en feedback fra systemet slik:
    Factory defaults restored.

Når det ikke finnes merkbar respons vet man aldri hva man skal tro.

Så gikk jeg videre til neste steg: Legge inn software pånytt. Da får jeg beskjed om at det er samme versjon, og når jeg så ber om å laste den opp skjer det bare ingenting.

Da må jeg tro at det er noe i veien med denne boksen, og håper noen kan fortelle meg hvorledes dette egentlig skal være.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut for meg som om du ikke får valgt Ja-valget både under fabrikkinnstilling og firmware oppdatering (etter varsel om at det er samme versjon). Når du kommer inn på Ja/Nei valget er Nei aktiv, så hvis du bare trykker OK så er det nei du velger. Hvis du trykker venstre pil, skifter Ja og Nei valgene farge? Når du får opp Ja og Nei spørsmålet så skal du trykke en gang på venstre pil og så trykke OK.

Hvis Ja og Nei valgene ikke skifter farge, så kan det være at venstre pil knappen på din fjernkontroll ikke virker. Forsøk da med høyre pil knappen. Du trenger ikke legge inn firmware på nytt hvis du allerede har siste versjon. Kjør kun fabrikkinnstilling, sett DiSEqC settingene og ta kanalsøk på nytt. Hvis du ønsker å legge inn firmware, så husk at fabrikkinnstilling i tilfelle skal kjøres etter firmware oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usjameg, jeg har vel blitt forvirret av de to knappene, grå og blå - og ikke oppfattet at blåfargen var tegnet på at knappen var aktiv. Jeg tror jeg er vant til at knappene i slike tilfelle har samme farge, og den aktive markeres med en tydelig ramme rundt knappen. Jeg assosierer farger med fargeknappene på zapperen...

Men takk skal du ha, nå fikk jeg det til!

Det eneste jeg lurer på: På DM7020 er det en fin EPG; når jeg blar i kanal-listen kan jeg se navnet på det program som går på kanalene i øyeblikket.

På HYRO kan jeg ikke se det, men kan 'se' programmet bak listen ved å trykke OK, og kan så bla videre eller velge.

Er det bare slik det er? Jeg synes det funker meget bra på DB og ville gjerne hatt det slik her også.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du trykker på Guide knappen så får du EPG, men det var kanskje ikke dette du tenkte på. Her listes det opp hvilke programmer som sendes (og vil bli sendt) på de forskjellige kanalene.

Fikk du forresten inn SAT.1, ProSieben og de andre tyske kanalene etter å ha kjørt en fabrikkinnstilling?

Newcomer Rotta sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Heisann.
    Jeg står selv i tenkeboksen, og må prøve å finne meg en løsning ASAP, da vår HDD/DVD-box krangler mye om dagen.
    Har vurdert IPbox9000, og lest igjennom hele tråden her, men står vel med litt av valget som "TV-titter" har, og vurderer derfor denna Hyro-boxen. Men står fortsatt med valgets kvaler, etter å ha lest igjennom tråden.
    Og ikke lysten på å sette meg inn i masse Linux greier, som med IPbox'en.

Jeg har:
    Parabol & tuner (pakke)
    C.D. familiepakke-kort
    LG HDD/DVD-box, som jeg har en del problemer med
    Denon reciver
    Samsung Full-HD LCD

Ønsker å bytte ut HDD/DVD-boxen, med en Tuner/HDD/DVD-box.
    Men DVD i den nye boxen er vel kanskje ikke mulig?
    Ser for meg å måtte grave fram en gammal DVD-spiller her.

Hva med å få brent ut opptak fra HDD til DVD? Lar det seg gjøre på noe vis? Via PC?
    For det hender at folk spør oss om vi kan ta opp noe for de, og så gir vi de en DVD med detta på, samt kanskje andre ting man ønsker å ta vare på.

Og må seff være konevenlig (desto flere boxer, desto mer :evil: blir hu... )
    Beste hadde vært en alt-i-ett TV.

Og hva med de DVB-S og -S2 korta: som jeg har forstått det, så er -S2 ett HD kort, men kan det ta vanlige sendinger oxo (som -S)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Hvis du trykker på Guide knappen så får du EPG, men det var kanskje ikke dette du tenkte på. Her listes det opp hvilke programmer som sendes (og vil bli sendt) på de forskjellige kanalene.

Fikk du forresten inn SAT.1, ProSieben og de andre tyske kanalene etter å ha kjørt en fabrikkinnstilling?
    Tenkte ikke på guide-knappen, men den kan kanskje være en trøst.

Nei, det er ingen forandring! får bare lyden, SAT.1 er nå 12545- samme frekvens som du har, det var det ikke før, DVBS.H, HD/H 264. (22000 skrev jeg ikke opp, men tror det stod der.)

Så hva kan jeg finne på nå?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotta
    Heisann.
    Jeg står selv i tenkeboksen, og må prøve å finne meg en løsning ASAP, da vår HDD/DVD-box krangler mye om dagen.

Jeg har:
    Parabol & tuner (pakke)
    C.D. familiepakke-kort
    LG HDD/DVD-box, som jeg har en del problemer med
    Denon reciver
    Samsung Full-HD LCD

Ønsker å bytte ut HDD/DVD-boxen, med en Tuner/HDD/DVD-box.
    Men DVD i den nye boxen er vel kanskje ikke mulig?
    Ser for meg å måtte grave fram en gammal DVD-spiller her.

Hva med å få brent ut opptak fra HDD til DVD? Lar det seg gjøre på noe vis? Via PC?
    For det hender at folk spør oss om vi kan ta opp noe for de, og så gir vi de en DVD med detta på, samt kanskje andre ting man ønsker å ta vare på.

Og hva med de DVB-S og -S2 korta: som jeg har forstått det, så er -S2 ett HD kort, men kan det ta vanlige sendinger oxo (som -S)?
    Det er ikke DVD-spiller i Hyro mottakeren, så der trenger du nok en ekstra boks. Jeg kjøpte en brukt Toshiba HD-DVD spiller. Disse selges meget billig nå fordi HD-DVD tapte formatkrigen. Fordelen med disse spillerne er at de oppskalerer vanlige DVD'er slik at du får utrolig bra bilde. HD-DVD filmer selges også nå for en slikk og ingenting. Jeg vil anbefale Toshiba HD-EP10. Den støtter 1080p og kan gjøres sonefri for ordinær DVD (HD-DVD har ikke sonebegrensning).

Det som blir lagret på harddisken er i filformatet trp, noe som ikke uten videre kan brennes på en DVD. Jeg mener å ha hørt at det finnes programvare som kan konverte filen til DVD brennbart format. På Vantage sin hjemmeside finnes demo-utgave av DVR-Studio Pro. Kanskje noen har testet dette.

Hvis du har CD Family abonnement, så trenger du ikke andre kort. Du kan se både SD og HD kanaler med dette.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV-titter
    Nei, det er ingen forandring! får bare lyden, SAT.1 er nå 12545- samme frekvens som du har, det var det ikke før, DVBS.H, HD/H 264. (22000 skrev jeg ikke opp, men tror det stod der.)

Så hva kan jeg finne på nå?
    Du fikk kjørt fabrikkinnstilling og kjørt et nytt kanalsøk fra scratch? Hmmm, da vet ikke jeg.

Hvis du vil, så kan jeg sende deg min kanalliste per e-post. Send meg i tilfelle din e-post adresse på PM.

Newcomer Rotta sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Det er ikke DVD-spiller i Hyro mottakeren, så der trenger du nok en ekstra boks. Jeg kjøpte en brukt Toshiba HD-DVD spiller. Disse selges meget billig nå fordi HD-DVD tapte formatkrigen. Fordelen med disse spillerne er at de oppskalerer vanlige DVD'er slik at du får utrolig bra bilde. HD-DVD filmer selges også nå for en slikk og ingenting. Jeg vil anbefale Toshiba HD-EP10. Den støtter 1080p og kan gjøres sonefri for ordinær DVD (HD-DVD har ikke sonebegrensning).

Det som blir lagret på harddisken er i filformatet trp, noe som ikke uten videre kan brennes på en DVD. Jeg mener å ha hørt at det finnes programvare som kan konverte filen til DVD brennbart format. På Vantage sin hjemmeside finnes demo-utgave av DVR-Studio Pro. Kanskje noen har testet dette.

Hvis du har CD Family abonnement, så trenger du ikke andre kort. Du kan se både SD og HD kanaler med dette.
    Takker.
    Søker litt på nett om konvertering fra TRP, og det ser greit ut fra mpeg2-formatet og 720p mpeg4, men ikke fra 1080i mpeg4-formatet.

Fant dette: "Try Auto Gordian Knot at AutoGK Homepage - THE tool for XviD / DivX conversion
    It's free and it installs nicely. Converts .trp from FTA into AVI and can manipulate or create DVD from there."

Men de derre DVB-tunerkorta da, DVB-S og DVB-S2?
    Som jeg forstår det:
    * DVB-S er standar tuner mpeg2
    * DVB-S2 er vel HDTV mpeg4 men som er bakoverkompatibel, altså kan det ta vanlige sendinger i DVB-S?
    Dersom jeg handler, skal jeg ta ett av hver, eller 2 stk DVB-S2?

Og hva er forresten forskjellen på IPbox 9000 og Hyro 9000, sånn i korte trekk?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotta
    Men de derre DVB-tunerkorta da, DVB-S og DVB-S2?
    Som jeg forstår det:
    * DVB-S er standar tuner mpeg2
    * DVB-S2 er vel HDTV mpeg4 men som er bakoverkompatibel, altså kan det ta vanlige sendinger i DVB-S?
    Dersom jeg handler, skal jeg ta ett av hver, eller 2 stk DVB-S2?

Og hva er forresten forskjellen på IPbox 9000 og Hyro 9000, sånn i korte trekk?
    IPbox 9000 kjenner jeg ikke til. Det er en egen tråd for denne mottakeren. Sikkert bedre svar å få der.

Hyro 9000 har en DVB-S/S2 tuner og en DVB-T tuner. Den takler både mpeg2 og mpeg4. Med Canal Digital Family kort kan du se på 5 HD-kanaler fra CD pluss EM i fotball i HD så lenge det varer.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital har 8 HD kanaler + 2 midlertidige EM HD kanaler

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Canal Digital har 8 HD kanaler + 2 midlertidige EM HD kanaler
    De som har Entertain abonnement får et par flere HD-kanaler enn de som har Family abonnement, men det stemmer at jeg glemte en. Family har 6 HD-kanaler pluss 2 midlertidige EM-kanaler i HD.

Side 14 av 25 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •