Hyro 9000 PVR DVB-T/DVB-S Twin Tuner - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 25 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 484
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    takker!

Edit:
    Edit2:
    hm, vel, viasat og CD funker nå.. men den holder ikke på innstillingene av en eller annen grunn? .. jeg må inn i satelite antenna, og gjør en endring til og fra, og save.. behøver ikke være noen endring, bare jeg får savet.. da funker kanalene igjen.. slitsomt å måtte gjøre det hver gang tuneren starter opp

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang USB minne.FAT32. Må være formatert til 512 bytes per sector. Dette går ikke på alle.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eula
    takker!

Edit:
    Edit2:
    hm, vel, viasat og CD funker nå.. men den holder ikke på innstillingene av en eller annen grunn? .. jeg må inn i satelite antenna, og gjør en endring til og fra, og save.. behøver ikke være noen endring, bare jeg får savet.. da funker kanalene igjen.. slitsomt å måtte gjøre det hver gang tuneren starter opp
    Jeg hadde det samme. Jeg kjørte Fabrikkinstilling og deretter en ny kanalscan på alle satelittene jeg har tilkoblet. Etter det fungerer det fint hos meg.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer Xenzai sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kode:
    Jaeger skrev:
    Det virket ikke. Problemet er at på DivX blir det lyd men ikke bilde 
    og på Xvid virker noen mens noen gjør så tuneren rebooter. 
    Det er Vantage 7100S HD jeg har. Det er et veldig irriterende problem
    som ingen ser ut til å et ordentlig svar på. Er også veldig treg med 
    å finne harddisken.
    På generelt grunnlag kan jeg si at det finnes mange kodeker som er brukt for å lage DivX/XviD filmer/serier.
    Du kan sjekke hvilken du har ved å bruke verktøyet GSpot som går inn i filmen og sjekker hvilken kodek som er brukt til å lage filmen/serien.
    .
    Du finner programmet her: GSpot v2.60
    Pakk ut med winzip ( WinZip ) evt. winrar ( WinRAR archiver )

evt. last ned en kodekpakke fra f.eks her: Free-Codecs.com :: Download K-Lite Mega Codec Pack 3.9.5, QuickTime Alternative, Real Alternative support.
    Pakken har GSpot innebygd. (Start > alle programmer > k-lite codecpack > tools > GSpot.)
    Hvis du mangler bilde og evt. lyd på pc'en så er det vanligvis en mangel på kodek. (koding/dekoding. Ved installasjon av en kodekpakke får du sett det meste.

Jaeger
    1 Sjekk hvilken kodek som er brukt i film du får bilde med.
    2 Sjekk hvilken kodek du får kun lyd med.
    Da kan du evt. se hvilken kodek som din mottaker kan bruke.
    Prøv å last inn flere filmer som du får bilde med.

De vanligste kodekene er
    DivX fra versjon DIV3(DivX 3 Low-Motion) til 5(DIVX)
    og XVID (XviD ISO MPEG-4/XviD 1.2 SMP osv)
    DivX 3 er det vanligvis ikke støtte for. Veldig gammel versjon.

Vet ikke om det kan være til hjelp. Men du kan ialle fall finne ut hvilken film kodek som virker.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppgradering

Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Firmware versjon 021201 er lagt ut på relook.nu :-D
    Får ikke lagt inn den siste softvare versjon 21302.Tilsynelatende så kommer den inn på minnepenn men ikke videre inn på tuneren. Når jeg trykker på rød knapp på tuneren så kommer en melding på sjermen som sier oppgradering i frammtiden eller noe lignende. De står heller ikke anngjitt størelse på filen på sjermen. Har noen peil på dette?
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Får ikke lagt inn den siste softvare versjon 21302.Tilsynelatende så kommer den inn på minnepenn men ikke videre inn på tuneren. Når jeg trykker på rød knapp på tuneren så kommer en melding på sjermen som sier oppgradering i frammtiden eller noe lignende. De står heller ikke anngjitt størelse på filen på sjermen. Har noen peil på dette?
    Hvordan går du frem for og legge inn filen?Trykker du på meny-blar deg frem til USB-trykker på USB og blar deg til Hyro_021201.hdp trykk så på MoSAic knappen på fjernkontrollen.Det er forresten kommet en ny sw.nå
    Index of /Hyro_HD9000Går selfølgelig utfra at du har satt USB Pennen bak på tuner?

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

software

Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Hvordan går du frem for og legge inn filen?Trykker du på meny-blar deg frem til USB-trykker på USB og blar deg til Hyro_021201.hdp trykk så på MoSAic knappen på fjernkontrollen.Det er forresten kommet en ny sw.nå
    Index of /Hyro_HD9000Går selfølgelig utfra at du har satt USB Pennen bak på tuner?
    De er slik jeg gjør det,men filnavnet slutter 02 ikke 01. og når jeg har trykket på usb og får opp innhold av minnepenn på tv sjermen så er de ikke anngjitt størelse på fila. når jeg så trykker på rød knapp kommer en meldin om oppgrade in the future. ikke helt sikker på ordlyden. og de sjer inngen oppgradering. Filen jeg prøver og laste heter. auto teletekst fungera och tps senaste sw hyro 021202 zip.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    De er slik jeg gjør det,men filnavnet slutter 02 ikke 01. og når jeg har trykket på usb og får opp innhold av minnepenn på tv sjermen så er de ikke anngjitt størelse på fila. når jeg så trykker på rød knapp kommer en meldin om oppgrade in the future. ikke helt sikker på ordlyden. og de sjer inngen oppgradering. Filen jeg prøver og laste heter. auto teletekst fungera och tps senaste sw hyro 021202 zip.
    Det står vel Hyro_021202 TPS?Trykk på OK da får du opp Hyro_021202.hdp.Bla deg ned til den filen den er på 6mb.trykk så på MoSAIc knappen og se hva som skjer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .zip måste packas upp på en dator först med ett unzip program så att det blir en .hdp-file.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

favoritt

Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Det står vel Hyro_021202 TPS?Trykk på OK da får du opp Hyro_021202.hdp.Bla deg ned til den filen den er på 6mb.trykk så på MoSAIc knappen og se hva som skjer.
    Har lagt inn siste versjon software og tuneren finner ikke signal. får etterhvert bilde uten att jeg helt vet hvorfor og da får jeg ikke gå til favoritt listene. er dette normalt.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av davao
    Har lagt inn siste versjon software og tuneren finner ikke signal. får etterhvert bilde uten att jeg helt vet hvorfor og da får jeg ikke gå til favoritt listene. er dette normalt.
    Har samme problet selv,må gå til meny og sattelitt og til f.e.k thor og forandre på universel lnb og gå tilbake til universel1 lnb.Har tenkt og gå tilbake til en gammel sw.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Versjon

Har nå lagt inn 2500 versjon og har signal med en gang. Favorittlista måtte jeg legge inn på nytt. Vil gjerne høre om andre har problem med fraværende signal på siste versjon software.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lagt inn 2500 versjon og har signal med en gang. Favorittlista måtte jeg legge inn på nytt. Vil gjerne høre om andre har problem med fraværende signal på siste versjon software.
    Jeg hadde samme problem. Måtte inn i menyen på satelittinnstilling og gjøre noe der for å få signal. Samme etter hver restart.

Løsningen var å kjøre fabrikkinnstilling og ta et nytt kanalsøk på de satelittene jeg har tilkoblet for å få det til å fungere. Du må selvfølgelig sette opp igjen DiSEqC settingene før første kanalsøk. Jeg ville ikke lagt inn igjen en lagret kanalliste fordi jeg er da redd du importerer problemet også. Best å ta alt fra scratch.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de noen som hvet vor jeg kan få tak i 2501 software?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de noen som hvet vor jeg kan få tak i 2501 software?
    Hvis du sender meg email adressen din på PM, så kan jeg sende den til deg. Men hadde jeg vært deg, så ville jeg først forsøkt med fabrikkinnstilling på 021202.

PS. Kan Jeg spørre om brukernavnet ditt (Davao) har noe med Filippinene å gjøre?

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du sender meg email adressen din på PM, så kan jeg sende den til deg. Men hadde jeg vært deg, så ville jeg først forsøkt med fabrikkinnstilling på 021202.

PS. Kan Jeg spørre om brukernavnet ditt (Davao) har noe med Filippinene å gjøre?
    Har sendt deg PM,har forresten lagt inn Vantage 021201.hdp.Tok fabrikkresetting og kanalsøk på nytt da hvar det ingen problemer med signal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    polarbear, jap, fabrikk innstilling lastingen gjorde susen! takker (igjen )

meen, fra et problem til et nytt et..

dvb-t, får ikke inn bakkenettet nå (testa ikke før jeg la inn ny flashen) .. må jeg ha et kort for å få inn test signalene? Vet at kollegaen min ikke har kort, og han får inn dvb-t signalene på sin hyro :/ ..

har knota og leita på tuneren, men kan ikke se å finne noe som vil få terrestrial kanalene til å dukke opp på scan..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Davao

Kona mi kommer derfra og vi pleier og feriere der annet hvert år. Takker for råd. Trenger litt mer hjelp, hvordan legger jeg inn ny transponder for og søke inn HD Fottball? Sender deg min adresse.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona mi kommer derfra og vi pleier og feriere der annet hvert år. Takker for råd. Trenger litt mer hjelp, hvordan legger jeg inn ny transponder for og søke inn HD Fottball? Sender deg min adresse.
    Trykk på meny kommer til antenne,bla til Manuell skanning,trykk ok der finner du satelitten som sikkert er thor under ser du med rosa skrift Edit TPs trykk der så kommer det opp en satelitt enten Sirius eller Thor du skal vel bruke Thor bruk høyre venstre pil og finn thor trykk så på den grønnetaten på fjernkontrollen Add TPDa kan du legge inn Frekvens symbol Fec og polaritet.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eula
    polarbear, jap, fabrikk innstilling lastingen gjorde susen! takker (igjen )

meen, fra et problem til et nytt et..

dvb-t, får ikke inn bakkenettet nå (testa ikke før jeg la inn ny flashen) .. må jeg ha et kort for å få inn test signalene? Vet at kollegaen min ikke har kort, og han får inn dvb-t signalene på sin hyro :/ ..

har knota og leita på tuneren, men kan ikke se å finne noe som vil få terrestrial kanalene til å dukke opp på scan..
    På første menyvalget du kommer til, så er det et valg som heter Terrestial like under Satelitt. Du kan gå inn der og ta kanalsøk på bakkenettet. Du vil bare få mulighet til å se gratiskanalene på bakkenettet, dvs. NRK-kanalene. De andre kanalene er kodet. Jeg så i et annet subforum her på Avforum at noen hadde kjøpt CAM til RiksTV og fått RiksTV-kortet sitt pairet med dette. Dette kan kanskje være en mulighet hvis du ikke har Canal Digital eller Viasat.

Side 12 av 25 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •