Canal Digital Satelitt VS RiksTV, hvem velger jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital Satelitt VS RiksTV, hvem velger jeg?

Har pr i dag Family-abonnement hos CD. Er det noen som har sammenlignet bildekvalitet mellom parabol og riks-tv? Jeg lurer på om det er noe å vinne på å bytte til riks-tv som har hdmi, da bildet ikke er helt topp fra parabol nå som jeg har fått 37" flatskjerm i hus. Paraboldekoderen har kun scart ut, mulig det er noe av grunnen?
    Ang. kanalvalg så synes dama det hadde vært toppers med tv3, mens jeg er litt skeptisk til å miste history channel, discovery travel and living, mtv og vh1.....:-? Sikkert noen her som har byttet fra CD til riks-tv, hva er deres erfaring?

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge bildekilder er digitale, og det avhenger av innholdsleverandøren hvilken kvalitet du får (se f.eks. bitrate nrk vs tvnorge). RiksTV vil derfor ikke ha noe "bedre bilde" enn parabol per se. Du sliter nok med en billig dekoder og scart. Få deg heller en ny dekoder til parabolen, Cd selger jo hd-pakke nå med hdmi ut. Uansett: Liten vits i å sitte med rikstv og drømme om bedre bilde når det ikke kommer hd-sendinger der før 2009? Og vil du virkelig bytte en hel haug med kanaler mot riks-tv's fattigmannspakke? Kjøp deg et hode til på wok'en og viasats grunnpakke så får du tv3 for en liten slant ekstra.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du setter opp et hode til, så må du være klar over at i de fleste tilfellene så må du ha to mottakere (hvis du da ikke har en linux basert tuner).

/S

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Viasat sølv før, men sa opp pga at det kun var tv3 som ble sett. Jeg vet at oppløsningen er den samme via rikstv som via parabol, det jeg lurer på er om rikstv-boksene er bedre dekodere enn min CD-dekoder fra desember 2005. Å opprette abonnement hos viasat og betale 1800 kr i året for kun tv3 er ikke noe jeg vil prioritere.
    Glemte å si at muligheten til å ta opp noe annet enn det jeg ser på er noe jeg vektlegger forholdsvis sterkt. Jeg har lest rykter om at CD endelig kommer med pvr-dekoder med to tunere, men ikke noe om NÅR en slik boks dukker opp. Rikstv har vel allerede pvr-dekoder?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av luria
    Begge bildekilder er digitale, og det avhenger av innholdsleverandøren hvilken kvalitet du får (se f.eks. bitrate nrk vs tvnorge). RiksTV vil derfor ikke ha noe "bedre bilde" enn parabol per se. Du sliter nok med en billig dekoder og scart. Få deg heller en ny dekoder til parabolen, Cd selger jo hd-pakke nå med hdmi ut. Uansett: Liten vits i å sitte med rikstv og drømme om bedre bilde når det ikke kommer hd-sendinger der før 2009? Og vil du virkelig bytte en hel haug med kanaler mot riks-tv's fattigmannspakke? Kjøp deg et hode til på wok'en og viasats grunnpakke så får du tv3 for en liten slant ekstra.
    Du skriver hd-sendinger på RiksTV i 2009??? Er det noe som RiksTV selv har opplyst? Det er i så fall 2 til 3 år før det de har antydet?
    Stølen

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV2 og NRK

har jeg lest at venter med HD sendinger til bakkenettet er ferdig utbygget. TV2 har faktisk alt klart og kunne fyret av God Morgen Norge i full HD imorgen tidlig hvis de hadde ønsket.

Canal Digital sin HD PVR, dualtuner, 250 GB HD skal etter planen lanseres februar måned neste år. Men som alltid ett forbehold når det gjelder ny teknologi...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii
    har jeg lest at venter med HD sendinger til bakkenettet er ferdig utbygget. TV2 har faktisk alt klart og kunne fyret av God Morgen Norge i full HD imorgen tidlig hvis de hadde ønsket.

Canal Digital sin HD PVR, dualtuner, 250 GB HD skal etter planen lanseres februar måned neste år. Men som alltid ett forbehold når det gjelder ny teknologi...
    Full-HD er å ta LITT i da..
    Hvor har du den datoen på CD's PVR-boks fra? Regionansvarlig hos CD har ikke noen dato, snakket med han for noen dager siden i forbindelse med at vi er forhandler for de.....

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tv3 blir vel etter ryktene tilgjengelig i canal digital parabol rundt nytt år eller?

Newcomer Hifi entusiast sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fortsatt ingen avklaring mellom tv3 og canal digital. Vi venter i spenning, det er mye som kan avgjøre saken for nye kunder. Da taper i alle fall via utrolig mye penger.

Newcomer Skyhawk sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et spørsmål siden jeg aldri har hatt TV3?

Hva er så bra med tv3? Har hørt der er alt for mye reklame, og i tilegg er vist ikke TVshop noe særlig :-D Jeg skal kjøpe Canal Digital uansett, helst i HD :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •