DVD-recorder og Parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-recorder og Parabol

Har akkurat fått en DVD-recorder hvor ejg prøver å få koblet den digitale dekoderen fra Canal Digital til. Eneste måten jeg har fått det til er ved å overføre lyd/bilde via scart. Jeg får altså ikke styrt de forskjellige kanelen som jeg har på dekoderen, via DVD-recorderen (slik man kan med kabel).

Er dette i det hele tatt mulig? Finnes det en mulighet å koble en kabel ra Decoderen sin utgang til antenne inngangen på DVD-recorderen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går ikke.Helt idiotiskt av CD og legge det opp sånn.
    Har samme problem hos meg. Dog med kabel

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig rart. Med Kabel går det vel ann? Bare å koble antennen fra veggen inn i Recorderen? Med parabol må den jo via en dekoder?

Jeg har sett på noen av Canal Digital sine dekodere ().
    Er det ikke mulighet for å se på en ting og ta opp en annen ting på de (som fungerer til (parabol)?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarandm
    Veldig rart. Med Kabel går det vel ann? Bare å koble antennen fra veggen inn i Recorderen? Med parabol må den jo via en dekoder?

Jeg har sett på noen av Canal Digital sine dekodere ().
    Er det ikke mulighet for å se på en ting og ta opp en annen ting på de (som fungerer til (parabol)?
    DVD-recorderen har analog mottaker, og vil fungere på "eigen hånd" på analoge signal (analog kabel eller "det gamle" bakkenettet).

For å ta opp frå digitale sendingar (parabol, digital kabel, digitalt bakkenett) må du ha digital dekoder, og for å bruke din eksisterande DVD-recorder må den koblast via scart el.l. slik du alt har gjort.

For å ta opp ein kanal og sjå ein annan må du ha to tunere. CD sin recorder har ikkje det.
    Det finst slike, uten at eg er kjenner spesielt godt til dei, f.eks. Force(?), Kaon, Digitlity (Kjaerulf?)

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man har parabol eller annet digital signal så spørs det om det er så lurt å kjøpe DVD opptaker. Mye bedre å kjøpe en PVR.
    DVD opptaker fungerer best med analog kabel / antenne.

Det nytter ikke å skylde på Canal Digital, clinton.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital har altså ikke en PVR som kan ta opp på en kanal og se på en annen, samtidig? Noen som vet om det kommer/evetuelt når?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nå 1. halvdel 2008. Samme type som er i salg hos CD i sverige (www.canaldigital.se). Twin-tuner, PVR etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nesten samme problem

Hei. Jeg har nesten samme problem som trådstarter. problemet mitt er at jeg ikke får det til å fungere.. Jeg har parabol hos canaldigital. Jeg har koblet antennekablen fra veggen inn i canal digital boksen som før og scart fra boksen til tv. Jeg koblet canal digital boksen til dvd recorderen via en antennekabel, men siden dvd recorderen bare har PAL inngang (eller hva det heter) og min canal digital boks har den andre inngangen, den med slik tynn pinne som stikker ut, kjøpte jeg en liten plugg (?) som har sånn tynn ingang i den ene enden og PAL utgang i den andre. denne koblet jeg til dvd rec. Deretter koblet jeg videre med en antenne kabel og en scart til tv. Men det fungerer fremdeles ikke

Beklager at dette ble mye rot, men er det noe som kan hjelpe meg?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke koble med antennekabel.
    For det første så er signalene i antennekabelen fra en parabol noe HELT annet enn en antennekabel som brukes på kabelTV. Så den overgangen er bare tull.
    For det andre bruker man ikke antennekabel til slikt uansett, det blir jo dårlig kvalitet. Man bruker SCART.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •