Trenger hjelp til kjøp av dreambox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til kjøp av dreambox

Hei,har lys på en dreambox men er noob på dette omerådet.:roll:

Har en samsung 40m87 tv med fullhd om det skal ha noe og si ved valg?

Har noen noe gode forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Dreambox

Hei, kan anbefale Dreambox.
    Det er tre typer jeg ville sett på:

1: DM 7020. Den beste og mest stabile boksen. Mulighet for harddisk 3,5", standard pc disk. Kan ta opp fra en kanal og se på en annen fra samme satelitt/transponder. Usb port som gir mulighet for ekstra minne og/eller trådløst nettverk. 2 kortlesere, kan monteres en løs kortleser ekstra på com port og leser Canal Digital og Viasat uten problemer uten noen ekstra cam. Pris circa 4300 + eventuelt harddisk.

2: DM600. Liten og nett tuner som går på 12 volt. (kan brukes på hytta). Mulighet for harddisk 2,5". Kan ta opp fra en kanal og se på en annen fra samme satelitt/transponder. En kortleser innebygget, kan monteres en løs kortleser ekstra på com port. Leser Canal Digital og Viasat uten problemer uten noen ekstra cam. Pris cirka 3300 + eventuell harddisk.

3: DM 7025. Dobbeltuner der en kan velge fritt mellom satelitt, kabel eller Terestrial (digitalt bakkenett). Terestrial virker ikke i Norge da tuner bruker Mpeg2 og i norge sendes det med Mpeg4. De fleste bruker 2 satelitttunere.
    Mulighet for harddisk 3,5", standard pc disk.Med denne kan du ta opp fra en kanal og se på en annen uansett satelitt. Dette krever at du har twin hoder på parabol og to kabler/switcher.
    Den leser Canal digital uten problemer. Er litt ustabil med å lese Viasat, men det går med litt juksing. Pris cirka 5200 + eventuelt harddisk.

Alle tunere krever at du legger inn uoriginal software, anbefaler PP (Peter Pan). Du finner dette og guider/forum på Digsat Net, The home of PP Neverland | Guest
    Du må også bruke originale kort, den kan ikke dekode kanaler uten kort.
    Du må ha litt kunnskaper på data, men det er veldig enkelt å få til dette. Når den er ferdig satt opp er den meget stabil og "konevennlig".

Forøvrig gir alle disse boksene meget godt bilde selv om de ikke leverer HD. Lyden er også meget god. Alle boksene har også optisk utgang til lyd og leverer Dolby Digital i 2 eller 5 kanaler hvis kanalen sendes med det.

Har selv en 7020 som jeg kjører mot en Panasonic TH50-PX720E og til et sorround anlegg via optisk utgang, er veldig fornøyd med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et meget utfyllende svar:smile:

7020 vilvel vere den beste da?

men om jeg vil ha inn HD signaler da?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dreambox tar ikke inn HD enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok..er det lenge til det kommer tru?

Om jeg burde vente..

Newcomer moray sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skulle kjøpe dreambox fikk jeg høre at 7020 var så ustabil at jeg endte opp med en brukt 7000 med USB - stick. Ikke vet jeg om det var et riktig valg, men den er i hvert fall stabil.

For øvrig kan jeg anbefale disse nettstedene om dreambox:

NPF- Norsk Parabol Forum - powered by vBulletin

Og spesielt dette forumet:

Digsat Net, The home of PP Neverland | Guest

God Jul!

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går på www.dreambox.no så får du informasjon om de forskjellige modellene der.

Det skal komme en Hd-tuner fra Dreambox men det blir utsatt tid for når den kommer hele tiden. Mer informasjon får du på hjemmesiden dems.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hepp!

Det finnes også mange alternativer til DB, til en mye rimeligere penge.
    Ta en kikk på :WilcomPC, der har de mange andre Linux-bokser med mulighet for hdd, også HD-tunere!

Jeg har selv en 7020, og er kjempefornøyd med den. Bruker den nå på en LE40M86, og synes bildet er meget tilfredsstillende, men vurderer å bytte den i en Fantacy Twin(pga. twin-tuner-funksjonen), koster 2lapper mindre enn 7025, med nesten samme funksjonaliteten.

Men hvis du går for DB, velg 7020, den tar både Via og CD, det gjør ikke 7025.

God jul!!

- Bjørn

edit: DM8000(HD), som liksom skal komme når som helst, ser ut til å få en pris mellom 6 og 7,5k!!! Latterlig synes jeg...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •