Kvaliteten på fotball på canal digital ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kvaliteten på fotball på canal digital ?

Sitter nå å ser på opptak av en premiere league kamp, jeg synest bildet er elendig !

Gresset lever mye, det er også mye bevegelser rundt spillerne. Infoen oppe til venste (kamp res.) er også litt småhakkete, minner meg om kvaliteten jeg så på tidlige flat-tver. Er det virkelig ikke bedre ? Suger tv'en min på fotball ?

Har canal digital parabol (ikke hd tuneren) og panasonic pv70.

Noen erfaringer ?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er slik hos meg også. Jeg tror svaret er en blanding av både dårlig signalkvalitet (lav båndbredde) og hvordan TV'n takler et slikt signal.

C+ er dessverre gjerrige på båndbredde for sine fotballsendinger i SD.
    Første gangen jeg så dette trodde jeg at fotball var for tøft for min LCD TV og at fotball i SD ville se slik ut. Men etter fotball-VM i fjor sommer ble det helt klart at dette ikke var tilfelle. NRK sin sending fra åpningskampen spesielt (mener jeg å huske) ble sendt i meget høy kvalitet og dette så meget bra ut på min 1920x1080 LCD, selvom det fortsatt var SD. Jeg tror også det er en stor fordel når den opprinnelige produksjonen er i HD selvom det blir sendt ut i SD. TV2's sendinger fra Tippeligaen holder også høyere kvalitet enn C+ sine SD sendinger.

Men det er også forskjell på TV'ene. Og de største forskjellene er hvordan de håndterer signaler av lav kvalitet. Veldig mange TV'er er gode på HD signaler og SD signaler av høy kvalitet. Men det er først når signalene er av lav kvalitet at TV'n får vist hva den er god for. Jeg har akkurat kjøpt meg en splitter ny LCD TV (Toshiba 47Z3030). Denne har merkbart bedre billedbehandling enn den gamle. Jeg ser fortsatt de samme symptomene når signalene er dårlige, men det er langt mindre tydelig.

Premier League i HD er derimot en helt annet historie. Her er sendingene til C+ helt fantastiske :-)

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. OKay. Da det nok bli hd tuner asap. Jeg ble lettere sjokkert av hvor dårlig det faktisk var/er.

Bildet på "vanlige" tv-boxer er merkant mye bedre !

Dette ble nedtur, er jo mildt sagt endel kamper på juleprogrammet :?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •