Canal Digital HD tuneren, ja eller nei ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har så å si samme skjerm som deg (pana pv70), og bildet er bedre på bakkenett tuneren en cd's tuner. Derfor jeg trodde det måtte være scarten som skurra...

Noe å hente på en bedre scart en den som følger med ? Trenger ingen ny kabeldiskusjon Er bare at det er "100" år siden jeg har måttet tatt ibruk scarten, don't like it.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Har så å si samme skjerm som deg (pana pv70), og bildet er bedre på bakkenett tuneren en cd's tuner. Derfor jeg trodde det måtte være scarten som skurra...

Noe å hente på en bedre scart en den som følger med ? Trenger ingen ny kabeldiskusjon Er bare at det er "100" år siden jeg har måttet tatt ibruk scarten, don't like it.
    Der det er mest å hente er å bruke ti av pinnene i scarten til å vise bilde i stedet for bare to:-)
    Selv er jeg like lite glad i scarten som deg, og ser fram til at de skal vekk. Når den nye HD tuneren med harddisc kommer, så vil det også bety takk og farvell ti Scarten!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aubi
    Der det er mest å hente er å bruke ti av pinnene i scarten til å vise bilde i stedet for bare to:-)
    :lol:

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis

Jeg har sammenlignet en Grundig PVR med scart og HD boksen med HDMI på NRK1 med en Panasonic TH-42PZ70 og ser ikke forskjell.
    Ja men så er jo ikke HD boksen til CD det beste som finnes;-)tar du denne sammenligningen på en god HD tuner så vil du nok kunne se forskjell på scart vs HDMI og forskjellen vil nok også bli større hvis du kjører bilde på projektor.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har ingen ting med HD å gjør, men fyrer av et spørsmål her siden det er såpass god aktivitet i tråden

Irreterer meg stadig over at logoen og "channel info" forsvinner nesten ut av bildet, spesielt kanal logoen.

Sitter feks. og ser på Discovery channel nå, og logoen er nesten helt borte.

Er dette vanlig, eller har jeg feil instillinger noen sted ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har ingen ting med HD å gjør, men fyrer av et spørsmål her siden det er såpass god aktivitet i tråden

Irreterer meg stadig over at logoen og "channel info" forsvinner nesten ut av bildet, spesielt kanal logoen.

Sitter feks. og ser på Discovery channel nå, og logoen er nesten helt borte.

Er dette vanlig, eller har jeg feil instillinger noen sted ?
    Dette skal ikke skje i en 16/9 verden. Det vil si at du må velge 16/9 på TV og tuner(selv om det strengt tatt ikke skulle ha noe å si).
    Når du først er inne i menyen på tuneren, så er det greit å sjekke at den står på RGB...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den står på RGB ja, og både tuner & tv er satt til 16:9.

Virker som det bare skjer ved noen kanaler, spesielt discovery travel o.l (aldri på nrk/tv2/canal +)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det de andre som sender i 4/3 som er problemet. Regner med at tuneren har valg som sier noe om hvordan den skal forholde seg til dette. Hvor den skal ha svarte striper eller ikke osv.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer.

Da har sikkert andre også den irretasjonen Liker godt disse kanalene bare derfor jeg bet meg merke i det.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Missfornøyd !

Fortsetter i denne tråden selv om det ikke går direkte på hd-tuneren.

Jeg er utrolig missfornøyd med bildet på canal digital. Eneste kanaler som har jevnt over bra kvalitet er nrk/tv2. Canal + er spesilet dårlige.

Det er faktisk så ille nå at jeg sjemmes for å ha kompiser på besøk for å se premiere league, noe som jo var litt av vitsen.

Vet jeg har toutchet innom dette før, men vil gjerne ha bastante svar

Er det tuneren som har skylden ? (har den lille til canal digital, vet ikke hva den heter)

Sitter nå å vurderer den som bigtor linket til lengre oppe i tråden eller HD-tuneren til canal digital. (ja jeg vet det kommer en ny, men sliter med å vente lengre). Det positive med HD tuneren til CD er jo at en får hd kanalene gratis første året, så tuneren blir jo så å si gratis.

Det at jeg får HD kanalene er ikke en big deal, vil nemlig ha gjennomgående bedre kvalitet på alle kanalene, noe jeg innbiller meg det vil bli med hdmi. Vises jo tross alt ikke så mye på hd, ei går alle fotball kampene i hd, kun hovedkampen. (jeg som skal se liverpool får da ikke sett dem i hd hver gang uansett)

En annen tanke er å kjlpe ny "high-end" scart i steden for standarden som følgte med tuneren.

Kan ta eksemplet fra PL igjen, i studio er bilde ganske fint, men når kampen begynner så blir bildet nesten utholbart. Som nevnt ovenfor, gresset lever og det er også bevegelser rundt spillene. Eneste positive jeg finner er at ballen holder seg fin, ingen ghosting.

Trodde ikke tv'en min skulle være så dårlig på parabol. (pv70)

Kan noen driste seg utpå med noen bastante svar til meg...? Im all ears.

EDIT : Jeg ga F og bestillte HD-tuneren til CD. 990,- og hd kanalene inkl. i 12 mnd. Har da kanalene og kan fortsatt skifte tuner om den suger

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsetter i denne tråden selv om det ikke går direkte på hd-tuneren.

Jeg er utrolig missfornøyd med bildet på canal digital. Eneste kanaler som har jevnt over bra kvalitet er nrk/tv2. Canal + er spesilet dårlige.

Det er faktisk så ille nå at jeg sjemmes for å ha kompiser på besøk for å se premiere league, noe som jo var litt av vitsen.

Vet jeg har toutchet innom dette før, men vil gjerne ha bastante svar

Er det tuneren som har skylden ? (har den lille til canal digital, vet ikke hva den heter)

Sitter nå å vurderer den som bigtor linket til lengre oppe i tråden eller HD-tuneren til canal digital. (ja jeg vet det kommer en ny, men sliter med å vente lengre). Det positive med HD tuneren til CD er jo at en får hd kanalene gratis første året, så tuneren blir jo så å si gratis.

Det at jeg får HD kanalene er ikke en big deal, vil nemlig ha gjennomgående bedre kvalitet på alle kanalene, noe jeg innbiller meg det vil bli med hdmi. Vises jo tross alt ikke så mye på hd, ei går alle fotball kampene i hd, kun hovedkampen. (jeg som skal se liverpool får da ikke sett dem i hd hver gang uansett)

En annen tanke er å kjlpe ny "high-end" scart i steden for standarden som følgte med tuneren.

Kan ta eksemplet fra PL igjen, i studio er bilde ganske fint, men når kampen begynner så blir bildet nesten utholbart. Som nevnt ovenfor, gresset lever og det er også bevegelser rundt spillene. Eneste positive jeg finner er at ballen holder seg fin, ingen ghosting.

Trodde ikke tv'en min skulle være så dårlig på parabol. (pv70)

Kan noen driste seg utpå med noen bastante svar til meg...? Im all ears.

EDIT : Jeg ga F og bestillte HD-tuneren til CD. 990,- og hd kanalene inkl. i 12 mnd. Har da kanalene og kan fortsatt skifte tuner om den suger
    Jeg vil anbefale deg å gå for en tuner med hdmi da det vil gi deg et bedre bilde og som sagt så ville jeg ikke gått for sagemtuneren til CD men en annen HD tuner da det også vil gi et løft i bildekvaliteten.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen bigtor, følger deg sånn 50/50.
    Bestillte hd tuneren til CD, får evt. bytte senere, penger vokser visst ikke på trær :-D

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen bigtor, følger deg sånn 50/50.
    Bestillte hd tuneren til CD, får evt. bytte senere, penger vokser visst ikke på trær :-D
    Ja den er grei,men vær klar over at hvis du oppgraderer til en annen HD tuner så vil det gi deg et løft i bilde:-Dhadde ikke vært meg i mot hvis de vokste der:-D
    Mvh bigtor

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel like før vi får den nye CD Sagem-tuneren med twin tuner og HDD også i Norge. I følge Svenske forum skal denne ha betydelig bedre billedkvalitet enn den simple vi har hatt her så lang. Men som vanlig skal man jo lese alt man leser på nett med en sunn dose skepsis. Vi får bare vente og se..

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Nå er det vel like før vi får den nye CD Sagem-tuneren med twin tuner og HDD også i Norge. I følge Svenske forum skal denne ha betydelig bedre billedkvalitet enn den simple vi har hatt her så lang. Men som vanlig skal man jo lese alt man leser på nett med en sunn dose skepsis. Vi får bare vente og se..
    Njaaaaa Skeptisk;-)
    Mvh bigtor

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har dere fått den tuneren så billig, vi måtte ut med over 3000,-

Kan man få byttet til den nye fra CD når den kommer, er utrolig dårlig bildekvalitet på de canal + plus kanalene fra 12 - 20. :sad:

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Hvordan har dere fått den tuneren så billig, vi måtte ut med over 3000,-

Kan man få byttet til den nye fra CD når den kommer, er utrolig dårlig bildekvalitet på de canal + plus kanalene fra 12 - 20. :sad:
    Fikk selv tilbudet om Sagem'en til kr. 990 i februar/mars 2007 mot å fortsette med Entertain abbonement i nye 12 måneder (da fulgte også HD kanalene med på kjøpet i 12 måneder).

Det ser ut som det fortsatt er kr.990 som gjelder og med 12 månedes gratis HD pakke ved binding til Entertain i 12 måneder.
    Bestill nytt parabolanlegg med fri installasjon (Canal Digital)
    Stor høstkampanje på høykvalitets-tv (HDTV) (Canal Digital)

Du har kanskje kjøpt mottageren uten binding ?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •