Technisat Digicorder HD S2 mottaker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 29 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 577
    Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Technisat Digicorder HD S2 mottaker

Hei. Er det noen som veit hvor vi kan få tak på denne reciveren i Norge?

Etter det som jeg har hørt er dette kremen av HD mottaker for oss i norge som vil ha high-end...

TechniSat DigiCorder HD S2, 500 GB, black [0050/4720]

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Hei. Er det noen som veit hvor vi kan få tak på denne reciveren i Norge?

Force gikk jo konkurs her i norge, så akkurat nå er det ikke importør lenger...
    Etter det som jeg har hørt er dette kremen av HD mottaker for oss i norge som vil ha high-end...

TechniSat DigiCorder HD S2, 500 GB, black [0050/4720]

Kurt

technisat kjøpte opp resten av det som var force for bruke den tekniken i sine tunere..

men jeg vet ikke hvem har importen av technisat-force i norge.
    men tveco.no selger denne modelen Technisat DIGIT MF4-S
    så kansje de kan hjelpe deg med hvem som har importen

Troeen

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Technisat force

Hei. Snakket nettopp med Technisat force Digital Nordic på tlf. 22 18 60 60
    De trodde denne kunne leveres ut på nyåret. Den var til godkjenning hos Canal Digital nå. Den modellen som var på markedet i tyskland nå mangler media-highway, noe som Canal Digital krever i tillegg til støtte for pairing av kort-mottaker.
    Noe som den som skal slippes i Norge vil ha.

Vi gleder oss!!!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Snakket nettopp med Technisat force Digital Nordic på tlf. 22 18 60 60
    De trodde denne kunne leveres ut på nyåret. Den var til godkjenning hos Canal Digital nå. Den modellen som var på markedet i tyskland nå mangler media-highway, noe som Canal Digital krever i tillegg til støtte for pairing av kort-mottaker.
    Noe som den som skal slippes i Norge vil ha.

Vi gleder oss!!!
    Canal Digital bruker ikke MediaHighway lengre. Ingen av boksene CD har levert de siste 3-4 årene støtter MediaHighway.

Det er sikkert støtte for EPG de mener (som heller ikke er MediaHigway type EPG). EPG'en er normal standardisert DVB EPG men mottageren må være i stand til å lese og lagre EPG fra transponderen hvor EPG'en sendes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile DigiCorder HD S2

Jeg har`n!! Kjøpte den fra en netthandel i Tyskland og har hatt gleden av denne tuneren i snart en uke. Glimrende bider, lyd og tilkoblinger. Var litt spent på om den ville lese CanalDigital HD kortet, men dette fungerer utmerket. Har også en Dragon Cam med ViaSat, og dette fusker (som vanlig)litt av og til, men det er til å leve med.(Hadde større problemer med å lese cammen i min Force 536.)
    Et stort men er det selvsagt, og det er EPG. Får bare inn nåværende og neste program, bortsett fra de Tyske kanalene, hvor man har full EPG, 1 uke fremover. Dette er sikkert en innstillinssak, så om noen vet hvilken frekvens, symboltakt (kBd(, og PID som CD benytter til sin EPG, så er jeg takknemmelig om det legges ut eller sendes meg.
    Håper virkelig denne tuneren blir til salgs i Norge, da jeg unner flere denne tuneren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye betalte du for herligheten? Har selv en Force 1133S som jeg skulle ha bytta ut for å få bedre bilde og lyd (HDMI, SP/Dif). Det jeg har lest om denne ser virkelig lekkert ut :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte vel ca 500 euro (Ca Kr. 4000,-) I tillegg så kom det på vel Kr.1200,-
    i norsk moms og tollbehandling.
    Jeg handlet den her:
    Hausgerätehandel Jüngling

Grei handel, men det tok noen uker før den kom med posten, sikkert litt treg postgang, da jeg bestilte midt i julestria.
    Dog, så ville jeg nok ventet litt. Mulig den kommer i handel her hjemme snart som "godkjent" CD dekoder med riktig oppsatt EPG.

Her finner du en tysk prissøkemotor: Technisat Digicorder HD S2 (160GB) Preisvergleich - TV-Receiver - Billig-Preis günstig kaufen ab € 465,00 mit Beschreibung

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg skal drøye det litt iallfall, men takk for tilbakemeldingen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beegee
    Dette er sikkert en innstillinssak, så om noen vet hvilken frekvens, symboltakt (kBd(, og PID som CD benytter til sin EPG, så er jeg takknemmelig om det legges ut eller sendes meg.
    Frekvens = 12.456 THOR III service info - TelenorSBC
    Tror ikke du trenger PID, ved tidligere Force måtte man bare merke riktig frekvens.
    Har boksen en "Force" feeling i bruk og menyer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, men det hjelper nok ikke. DigiCorder`n benytter visst en annen type EPG enn Canal Digital, som visstnok benytter "Barker EPG". Vil du ha mer utfyllende svar vedr. dette, så kan jeg videresende et svar jeg fikk fra Technisat-Force idag direkte til deg. (Vil ikke legge ut svaret på nett, da jeg ikke har avklart dette med avsender.)Tror neppe EPG vil fungere skikkelig før den blir lagt ut for salg i Norge med "norsk" software. Funksjonelt synes jeg ikke den er like bra, oversiktelig og lettbetjent som de gamle Force dekoderene. Kan heller ikke se at man kan legge inn kanaler og frekvenser manuelt som på Force. Den har noe de kaller ISIPRO som automatisk sjekker etter nye kanaler. Den har PVR som virker mer stabil og brukervennlig enn Force, samt at den har 2 tunere, så man kan ta opp ett program og se på et annet. (Krever Twin LNB) Men,jeg er kanskje litt inhabil, da jeg har hatt mange Force tunere opp igjennom årene og var skikkelig komfortable med dem.
    For noen år siden hadde jeg en Force 700 serie på prøve. Jeg erindrer at DigiCorder`n ligner mye på den i menyer og oppsett.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er bildekvaliteten på HD ?
    Har den mye "bug" og "heng" ?
    Hvordan er det med lyden?

Har selv force 556 og er strålende fornøyd med denne spesielt bilde og lydkvalitet.
    Lydkvaliteten betyr mye.
    Den har nesten like godt bilde på SD kanalene som CanalDigital HD boksen har på HD.... ;-) og bedre lyd en CD boksen.

Kurt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde og lydmessig er den like bra som Force 5 serien. Bugs og heng har jeg ikke hatt, men jeg har bare hatt den i en uke. UNNTAK: Har en Dragon cam med ViaSat kort og her er det fortsatt litt problemer, men noe mindre enn med min 536. I tillegg har den jo dobbel tuner som gjør at man se på noe annet enn det man tar opp. sÅ LANGT ER JEG MEGET FORNØYD MED DEN, bortsett fra dårligere EPG enn Force.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde og lydmessig er den like bra som Force 5 serien. Bugs og heng har jeg ikke hatt, men jeg har bare hatt den i en uke. UNNTAK: Har en Dragon cam med ViaSat kort og her er det fortsatt litt problemer, men noe mindre enn med min 536. I tillegg har den jo dobbel tuner som gjør at man se på noe annet enn det man tar opp. sÅ LANGT ER JEG MEGET FORNØYD MED DEN, bortsett fra dårligere EPG enn Force.
    Nå har det gått noen uker til. Er du fortsatt like fornøyd? Tar gjerne i mot erfaringer fra evt andre som har denne også. Hvordan fungerer det med Cam og Viasat? Må kortet settes i originaltuner for oppdatering?
    Jeg er veldig interessert i en HD PVR tvin-tuner. Kandidater pr nå er denne fra Technisat, 7710 PVR fra Topfield og muligens DB8000 når denne en gang kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, den fungerer utmerket. Har fått satt opp dobble LNBer og twin tuneren fungerer perfekt. Bedre PVR, med redigeringsmuligheter, enn tidligere Force modeller. Den fungerer rimelig bra med ViaSat i Dragon camen. OBS: X-CAM Platinium fungerer ikke på tuneren!
    Har ikke noen erfaring med de andre tunerene du nevner, men er i hvertfall veldig fornøyd med denne, bortsett fra EPG som ikke er tilfredstillende når man er vant til Force sin glimrende Epg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, interessant lesning dette. Fungerer Disecq switching på denne tuneren ? Støtter den alle switch typer. Det er der CD`s tuner faller igjennom, den støtter foreløpig ikke dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt noen problemer de 2 Disecqene jeg bruker (En dobbel og en for 4 satelitter)
    Iflg manualen til tuneren støtter den Disecq 1.0 og 1.2.

Ønsker du mer info om tuneren, kan jeg maile den engelske manualen som Pdf fil til deg. Send meg i såfall en privat mld. med mailadressen din.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så nær på å hoppe på Technisat Digicorder HD S2 toget og med en Force 1133 med god EPG blir det å kun få neste program litt tynt. Valget blir da god EPG og dårlig bildekvalitet eller motsatt. CD burde snart ha våknet :-)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fungerer rimelig bra med ViaSat i Dragon camen. OBS: X-CAM Platinium fungerer ikke på tuneren!
    Takk for fine tilbakemeldinger! :-)
    Kan du utdype litt hva du mener med "rimelig bra"? Oppdateres kortet i denne tuneren med Dragon CAM? Eller må du sette viasat-kortet tilbake i originaltuner for oppgradering?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Technisat Digicorder HD S2 mottaker

Er det noen som veit om den "norske softwaren" som er inne til test hos canal digital er software, eller inneholder hardware endringer. Skulle gjerne hatt mottakeren nå, og heller oppgradert den når den er "fornorsket".

"kan nesten ikke vente lenger" kan heller leve med dårlig epg en stund, og heller ha en god mottaker.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som veit om den "norske softwaren" som er inne til test hos canal digital er software, eller inneholder hardware endringer. Skulle gjerne hatt mottakeren nå, og heller oppgradert den når den er "fornorsket".

"kan nesten ikke vente lenger" kan heller leve med dårlig epg en stund, og heller ha en god mottaker.

Oppdaget at det er lagt ut ny software hos produsent.
    link:
    TechniSat Digital: Software & Treiber

Kan noen teste hva dette er ???

Side 1 av 29 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •