Technisat Digicorder HD S2 mottaker - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 29 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 577
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Kan du være så snill å sjekke om den kan håndtere 2 HD kanaler samtidig?
    Kan du ta opp fra TVN HD samtidig som du ser på Discovery HD?
    Technisat HD S2X har etter mange måneders venting, endelig ankommet lager hos oss. Ingen produkter har vært mer etterspurt de siste månedene. Spenningen var stor da vi åpnet pakken og satte på strømmen for første gang. Redselen for å bli skuffet hang over oss, men neida......

Technisat har klart å innfri våre forhåpninger. Produktet er uten tvil det råeste jeg har testet etter Force forsvant fra markedet. Og jo da, det er ikke til å legge skjul på at enkelte Force prinsipper finnes i denne maskinen. Nedlasting av EPG skjer automatisk om natten, tekst TV med 800 siders minne, ferdige kanallister +++

Den norske kanallisten har ved en feil blitt blandet med noen danske kanaler, men ved å fjerne disse blir kanal rekkefølgen korrekt (ca. 30 sek. arbeid).

HD-kanalene må hentes med et automatisk kanalsøk etter installasjon.

Den norske menuen inneholder noen engelske ord.

Du kan ikke ta opp på en HD-kanal, mens du ser på en annen HD-kanal.

Dette er ting som ganske sikkert vil bli rettet i softwaren ganske raskt.

Alt annet oppfattes foreløpig som "HELT RÅTT", men skal legge til at jeg bare har fått "lekt" med produktet i noen få timer enda. Her er det mange spennende funksjoner å sette seg inn i.

Fra antenneservice sine sider.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av west
    Er det slik at man kan risikere å ikke kunne bruke orginalkortet ( CD ) i tuneren, enten nå eller senere, på grunn av pairing??

Er det noen som har god kjennskap til om CD vil plutselig paire tuner/ kort.

Vil det virke nå???

Dette virker jo sinnsykt på meg, det virker jo som CD ønsker å gjøre ting maksimalt vanskelig for kunden.
    Er nok ikke CD som gjør dette frivillig men de kan bli tvunget til å gjøre det fra program levrandører, sælig Canal + Film.
    Canal+ blir presset av eks Holywood som igjen presser CD.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    ferdige kanallister +++
    Den norske kanallisten har ved en feil blitt blandet med noen danske kanaler, men ved å fjerne disse blir kanal rekkefølgen korrekt (ca. 30 sek. arbeid).
    Ikke si at de bruker kanalliste shiten fra Force
    Husker godt alle de problemene som det var med dette da det tok et 1/2 år før det kom en oppgradert versjon med kanalendringene og da var gjerne de siste ikke med.
    Man måtte også nullstille kanallistene etter nedlasting av ny som gjør at alt man har gjort manuelt ble borte.
    Får virkelig håpe de har bedre løsning nå.

Kanalliste var/er vel egentlig den eneste shiten med Force (de gamle).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Ikke si at de bruker kanalliste shiten fra Force
    Husker godt alle de problemene som det var med dette da det tok et 1/2 år før det kom en oppgradert versjon med kanalendringene og da var gjerne de siste ikke med.
    Man måtte også nullstille kanallistene etter nedlasting av ny som gjør at alt man har gjort manuelt ble borte.
    Får virkelig håpe de har bedre løsning nå.

Kanalliste var/er vel egentlig den eneste shiten med Force (de gamle).
    Akkurat det lurer jeg også på. Det er to ting som trekker ned med min 556. Det er det du nevner her med kanallistene, og at den henger seg opp ca en gang i uka sånn at jeg må ut med støpselet for å få den igang igjen.

Håper ikke de har tatt med seg den biten av Force inn i Technisat tuneren, for da kommer jeg nok kanskje til å se litt nærmere på Vantage...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke ta opp på en HD-kanal, mens du ser på en annen HD-kanal.
    Uff, da er den ikke oppgradert i forhold til den originale HD S2. Da er det vel heller ingen sjanse for at den blir godkjent av CD? Denne begrensningen gjør en ellers svært interessant twin-tuner helt ubrukelig i mine øyne...:cry:

Dette er ting som ganske sikkert vil bli rettet i softwaren ganske raskt.
    Det er tidligere skrevet at begrensningene ligger i HW. Hvis dette stemmer kan det vel neppe rettes i SW? Og i såfall er det nærmest forsøk på lureri å antyde at det vil kunne bli rettet i SW..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er mulig for oss som ikke klarte og vente, og kjøpte
    HD S2 fra Sverige og få lagt inn SW som er i den nye X modellen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shari
    Det SKAL være hardwareforskjell er jeg blitt fortalt...

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shari
    Nope

ikke muligt

Hygge

EX-Force

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Hei. Er det noen som veit hvor vi kan få tak på denne reciveren i Norge?

Force gikk jo konkurs her i norge, så akkurat nå er det ikke importør lenger...
    Etter det som jeg har hørt er dette kremen av HD mottaker for oss i norge som vil ha high-end...

TechniSat DigiCorder HD S2, 500 GB, black [0050/4720]

Kurt
    Hei..Technisat HD S2X kan bestilles fra TVECO i Oslo...tlf. 64835870..Pris Kr. 7490,-...regn med litt leveringstid

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tantec melder:

Technisat HD S2X er nå tilgjengelig… Pris Kr. 7490,-

Kan da sikkert skaffes hos de fleste parbolforhandlere

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Foreløpig test - betraktninger

Har lekt meg med HD-S2X i noen dager nå, kan bare si :-) :-) :-)

Endelig noe som er brukervennlig, og kjempeflotte bilder.
    Har Vantage HD8000S også tilkoplet, må si at denne var bedre ja. SD bilder, like flotte som Force, Epg, Endelig noe som har forstått det, Lydkvalitet, Hmm... kan velge mellom PCM og Bitstream via hdmi... Nydelig.
    HD bilder, Referanse ;-)

problemer: låser seg av og til på CD kortet av den gamle orange varianten. Den nye kortvarianten virker bedre.
    Litt mye engelsk innblanda i den norske oversettelsen, men er foreløpig til å leve med.
    Nå gjenstår det bare å finne ut hvordan den skal oppgraderes når det kommer ny programvare uten å måtte gå veien om Astra, eller RS232.

Kunne kanskje fått mer info, når en blar i EPG lista, ikke bare hva som vises nå, men også info om programmet i samme bildet. det er nok plass på skjermen til det.

Kunne vært en enklere måte for å lagre kanal lista, enn å bruke RS232 kabel.

Nettverk: den konfigurerer seg selv, finner alle pc`er og nettverkdisker, bare å bla i bilder og musikk som en har liggende. :-)

Må nok teste i flere dager, men dette ser virkelig bra ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lekt meg med HD-S2X i noen dager nå, kan bare si :-) :-) :-)

Endelig noe som er brukervennlig, og kjempeflotte bilder.
    Har Vantage HD8000S også tilkoplet, må si at denne var bedre ja. SD bilder, like flotte som Force, Epg, Endelig noe som har forstått det, Lydkvalitet, Hmm... kan velge mellom PCM og Bitstream via hdmi... Nydelig.
    HD bilder, Referanse ;-)

problemer: låser seg av og til på CD kortet av den gamle orange varianten. Den nye kortvarianten virker bedre.
    Litt mye engelsk innblanda i den norske oversettelsen, men er foreløpig til å leve med.
    Nå gjenstår det bare å finne ut hvordan den skal oppgraderes når det kommer ny programvare uten å måtte gå veien om Astra, eller RS232.

Kunne kanskje fått mer info, når en blar i EPG lista, ikke bare hva som vises nå, men også info om programmet i samme bildet. det er nok plass på skjermen til det.

Nettverk: den konfigurerer seg selv, finner alle pc`er og nettverkdisker, bare å bla i bilder og musikk som en har liggende. :-)

Må nok teste i flere dager, men dette ser virkelig bra ut.
    Min kommer i morgen....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På hvilken måte låser den seg? Må du dra ut støpselet for å få den igang igjen, sånn som med noen Force?

Er ikke dette amatørmessig? Jeg aner ikke hvem som har ansvaret for å oversette dette her, men nå ser jeg for meg at det ikke blir gjort av profesjonelle. Det er tross alt snakk om en veldig DYR tuner, så oversettelsen bør være upåklagelig, syns nå jeg.

Kunne vært en enklere måte for å lagre kanal lista, enn å bruke RS232 kabel..
    Lagrer man ikke kanallista i tuneren? Hva er en RS232 kabel? Er det for å koble til pc? Hvorfor ikke bruke nettverkskabelen? Kanskje dumme spørsmål, men jeg er ingen ekspert desverre...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne du forklare dette litt bedre?
    Og hvordan kanallista og favorittkanalliste fungerer ellers.
    Er det samme kanalliste verktøyet som Force bruker med tilkobling gjennom RS232 (Com port)?
    Please :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Technisat HD S2X...
    Selges hos TVECO Elektronikk AS
    Vesvollveien 6, 2019 Skedsmokorset, tlf.64835870
    Butikk pris er Kr. 7490,-
    Du kan også ta kontakt med undertegnede ved olew@tantec.no eller mobil 90033058 for et tilbud og mer info om du trenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Technisat Hd S2x

Hei alle sammen som er interessert i Technsiat HD S2X m/500GB
    Dette produkt selges av TVECO Elektronikk, Vestvollveien 6, 2019 Skedsmokorset, Tlf. 64835870

Technisat HD S2X har 500Gb HDD, 2xconax innebygget, 2xCI,1xHDMI,komponent, ethernet, USB og er en twin tuner, se på et program og ta opp et annet samtidig. Pris Kr. 7490,-

TVECO tilbyr også 2 interessante produkter fra Kathrein hvor du kan selv koble til en ekstern HDD.
    Kathrein902 inkl 1xConax CAM, USB,HDMI,2xscart, Kr. 3490,-
    Kathrein910 inkl 1xConax CAM + 1 ledig CI, 3xUSB,Ethernet komponent,
    Pris Kr. 4240,-

Om du har spørsmål eller vil ha et tilbud, ta kontakt viae-mail olew@tantec.no eller ring 900 33 058

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olew

Technisat HD S2X har 500Gb HDD, 2xconax innebygget, 2xCI,1xHDMI,komponent, ethernet, USB og er en twin tuner, se på et program og ta opp et annet samtidig. Pris Kr. 7490,-
    Kan du fortelle noe om Technisat kommer med en fullverdig HD PVR hvor man faktisk kan ta opp én HD-kanal samtidig som man ser på en annen HD-kanal?

Jeg husker ikke om det er i denne tråden, men det er tidligere på dette forum linket til en annen HD PVR fra Technisat som ble vist på IFA eller noe. Den het noe med "8" i seg.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan du fortelle noe om Technisat kommer med en fullverdig HD PVR hvor man faktisk kan

Hei OleM...og andre interesserte..

Technisat har det du spør om i sine Full HD TV'r som har dual multitunere og HDD innebygget, men disse TV'ene er dyre og ikke i salg i norge ennu. Dog er Technisat sine TV'r med enkel multituner og HDD nettopp godkjent av Canal Digital men kommer nok ikke i salg riktig ennå.
    Ellers regner jeg med at det du OleM tenkte på var nok en ren satellitt tuner med det du forespeilet, det er ikke på trappene pr. dato...men det forundrer meg ikke om de kommer med det senere. Men pr. dato er Technisat HD S2X den mest avanserte de har.
    Håper dere alle blir fornøyd med den...og alle de mulightene som er åpne for den litt avanserte bruker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til OleW:

kommer denne til å bli godkjent av CD?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Kan du fortelle noe om Technisat kommer med en fullverdig HD PVR hvor man faktisk kan ta opp én HD-kanal samtidig som man ser på en annen HD-kanal?

Jeg husker ikke om det er i denne tråden, men det er tidligere på dette forum linket til en annen HD PVR fra Technisat som ble vist på IFA eller noe. Den het noe med "8" i seg.. :-)

Hei igjen...den mottakeren du tenker på heter Technisat HD8-S er en mottaker uten harddisk men med 2x USb så du kan koble til en ekstern harddisk og så har den sim kort leser...noe vi ikke trenger i Skandinavia.

Side 9 av 29 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •