Technisat Digicorder HD S2 mottaker - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 29 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29
Viser resultater 561 til 577 av 577
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Da er dette som står her ren bløff TechniSat Digit HD8-SX [0006/4750] . Under teknisk info står det at den støtter DiseqC 1.2 .

DiSEqC - Wikipedia, the free encyclopedia sier da også opp til 16 posisjoner .

Altså ren bløff og totalt ubrukelig så langt .
    Tror du misforstår litt.

Mottakeren støtter DiSEqC 1.0 som er fire LNB med switch. Den støtter også DiSEqC 1.2 som er protokoll for motor. Ser at tabellen på Wikipedia sier at 1.2 skal kunne styre 1.1 switch, og jeg viste også til en 1.1 swicth som er oppgitt til også å støtte 1.2 i forrige post.

For å signalere DiSEqC 1.2 må du sette opp mottakeren til motorstyring, så kan du se om du får dine switcher til å fungere opp mot dette. Kan dessverre ikke si deg nøyaktig hvordan dette skal settes opp videre..

Har flere ganger koblet opp slike switcher som er merket både 1.1 og 1.2 ute hos kunder med T90 parabol med 5 - 8 LNB'r, men har også da bare satt dem opp mot 1.1 mottakere.

Selv har jeg Norsat99 med polarmount og motor koblet til en Nokia ACU 8152 med ekstern DiSEqC 1.2 interface. Dette fungerer utmerket opp mot min HDS2X i DiSEqC 1.2 modus, og jeg tar inn mange posisjoner (mer enn 16..), fra 30W til 42E.

-RR

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ohh da skjønner jeg hva du sier men hvordan finner man seg mottaker hos Technisat da for de har da bare listet at mottakerene deres kun støtter 1.2 og uten at de støtter 1.1 men bare 1.0 så er det da fortsatt ikke noe håp for tyskeren .

Edit : 10/12-2010 - Etter å ha våknet opp og fått dette forklart en gang til så kommer hodet tilbake til commited and uncommited switcher men etter å ha "klaget" meg inne i denne tråden finner jeg det ekstremt rart jeg er første mann med en Technisat mottaker selv om det ikke er den råflotte utgaven som enkelte inne her har som har hatt behov for svitsjin i to lag før nå . Kan det være så enkelt at alle som har disse mottakeren kun har noen "pingleanlegg" ( ironisk ment for å skape en diskusjon ) .

Videre har jeg blitt fortalt i en epost at det kun er 1 av 2000 Technisatkunder som trenger Diseqc 1.1 . For å fyre mere slik at man får skikkelig fyr på bålet vil det si at det var meg som .... skal ikke dra den lenger men bare nevne at når ISIO kommer på nyåret vil Diseqc 1.1 være med på lasset så da får dette være boksen for meg og de andre 1999 får kjøre gammelt Diseqc 1.0 saker
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer minniemus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ustabil lyd NRK HD-kanalene

Hei!

Har en HD S2X plus som er koblet til en Pioneer LX5090 (med tilhørende sidemonterte høyttalere) med HDMI-kabel.

Etter frekvensendringene nå i januar er jeg plaget med ustabil lyd på NRK 1 HD, NRK 2 HD og NRK 3 HD. Ingen andre kanaler har dette problemet.

Det som skjer er at lyden er "normal" og så kommer det gjerne et lite knepp/ knitring og så blir lyden veldig lav før det etterhvert tar seg opp til "normalt" nivå igjen. Dette skjer hele tiden og er særdeles irriterende.

Flere som har lignende problem og/eller har forslag til løsning??!

På forhånd takk

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har HD S2X plus og Pioneer KRP-600A og har ikke merket noe til det du nevner her !

Newcomer Bernie sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har også HD S2X plus, og etter å se på de nye NRK HD-kanaler opplever jeg av og til ett lite knepp i lyden. Dette kan ikke være relatert til signalstyrke da f.eks på NRK1 HD er nivå=95 og kvalitet=9.9dB, men der oppstår ett og annet knepp i lyden.

"Gamle" NRK1 HD sendte kun lyd i 2 kanaler og jeg kan ikke huske å ha hørt slike knepp i lyden, mens alle de nye NRK HD kanalene sendes i 5.1 kanals Dolby Digital.

Nå har jeg koblet min dekoder med hdmi via DVDO VP30 videoprossesor, og ikke direkte til min Sony KDL-52W5500. Har ikke testet direkte-koblet imot tv'n.

Newcomer minniemus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Får forsøke å justere litt på antennen og se om det hjelper. Nivå ligger på rundt 86, Kvalitet på 9,9.

Er spesielt under sportssendingene på NRK 1 HD problemet oppstår, men har også opplevd det på NRK 2 HD og NRK 3 HD av og til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Opplever akkurat det samme med de nye NRK HD / 5.1 sendingene på mitt Samsung LE40M87.

Prøvde å slå både på og av igjen dolby digital lyd i menyen på Technisat'n, men dette gjør ingen forskjell.

Jeg har forresten "bare" HD S2X.

Det har garantert ikke noe med signalstyrke fra parabolen å gjøre!

-RR

Sitat Opprinnelig postet av minniemus
    Hei!

Har en HD S2X plus som er koblet til en Pioneer LX5090 (med tilhørende sidemonterte høyttalere) med HDMI-kabel.

Etter frekvensendringene nå i januar er jeg plaget med ustabil lyd på NRK 1 HD, NRK 2 HD og NRK 3 HD. Ingen andre kanaler har dette problemet.

Det som skjer er at lyden er "normal" og så kommer det gjerne et lite knepp/ knitring og så blir lyden veldig lav før det etterhvert tar seg opp til "normalt" nivå igjen. Dette skjer hele tiden og er særdeles irriterende.

Flere som har lignende problem og/eller har forslag til løsning??!

På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiFF_RaFF
    Hei!

Opplever akkurat det samme med de nye NRK HD / 5.1 sendingene på mitt Samsung LE40M87.

Prøvde å slå både på og av igjen dolby digital lyd i menyen på Technisat'n, men dette gjør ingen forskjell.

Jeg har forresten "bare" HD S2X.

Det har garantert ikke noe med signalstyrke fra parabolen å gjøre!

-RR
    Jeg har samme problem på samme modell kun . Her er det firmware som må til tror jeg..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NRK HD og 5.1 lydkanaler

Hei,

Etter at NRK nå sender sine tre kanaler i HD, så er lyden alltid sendt som 5.1 Dolby Digital. Supert for å få god film-lyd under film-avspilling.

Men... når tv-program sendes med kun original stereo lyd, så blir tale og sangstemme sendt gjennom senter-høytaleren, som gjør at lyden føles "lav" og uten dynamikk som gjør at jeg må skru kraftig opp på surround-forsterker, og så må jeg huske på å senke lyden før jeg velger en annen tv-kanal som kun sender stereo for å unngå voldsom lyd.

Hvis jeg går inn og velger at lyd fra dekoder sendes som "PCM" får jeg tilbake samme gode (kraftige) stereo-lyd som på "gamle" NRK1 HD (som kun sendte 2 kanals lyd).

Vil dere være enig i dette med det anlegg dere har?

Surround-oppsett i mitt anlegg vil jeg si er ok justert, når jeg ser DVD eller Blu-Ray er surround-lyden bra.

NRK burde kanskje ha lagt inn veksling i lyd-signalet, når program blir sendt ut fra NRK med 5.1 lyd sendes lyd-signal som 5.1, og når program kjører stereo lyd, blir lyd-signal endret til 2.0.

National Geographic HD gjør dette, de fleste program NatGeoHD sender er 5.1, og når det sendes pause-innslag så byttes lyden om til 2.0.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bernie
    Hei,

Etter at NRK nå sender sine tre kanaler i HD, så er lyden alltid sendt som 5.1 Dolby Digital. Supert for å få god film-lyd under film-avspilling.

Men... når tv-program sendes med kun original stereo lyd, så blir tale og sangstemme sendt gjennom senter-høytaleren, som gjør at lyden føles "lav" og uten dynamikk som gjør at jeg må skru kraftig opp på surround-forsterker, og så må jeg huske på å senke lyden før jeg velger en annen tv-kanal som kun sender stereo for å unngå voldsom lyd.

Hvis jeg går inn og velger at lyd fra dekoder sendes som "PCM" får jeg tilbake samme gode (kraftige) stereo-lyd som på "gamle" NRK1 HD (som kun sendte 2 kanals lyd).

Vil dere være enig i dette med det anlegg dere har?

Surround-oppsett i mitt anlegg vil jeg si er ok justert, når jeg ser DVD eller Blu-Ray er surround-lyden bra.

NRK burde kanskje ha lagt inn veksling i lyd-signalet, når program blir sendt ut fra NRK med 5.1 lyd sendes lyd-signal som 5.1, og når program kjører stereo lyd, blir lyd-signal endret til 2.0.

National Geographic HD gjør dette, de fleste program NatGeoHD sender er 5.1, og når det sendes pause-innslag så byttes lyden om til 2.0.
    IKKE enig.
    NRK sin 5.1 lyd er utrolig bra.

Ved tidligere sendinger før overgang til Dolby Digital, så har dei også sendt kringlyd, men da encoded som Dolby med 5.1 lyd som en kunne avkode med Dolby Pro logic varianter.
    Forskjellen nå er enda bedre kanalseparasjon og tidligere lipsync problemer er nå borte.

Få stillt inn annlegget ditt skikkelig, eller skift ut senter høytaleren din.

(bruker selv THX ultra godkjente høytalere og forsterkere).

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    IKKE enig.
    NRK sin 5.1 lyd er utrolig bra.

Ved tidligere sendinger før overgang til Dolby Digital, så har dei også sendt kringlyd, men da encoded som Dolby med 5.1 lyd som en kunne avkode med Dolby Pro logic varianter.
    Forskjellen nå er enda bedre kanalseparasjon og tidligere lipsync problemer er nå borte.

Få stillt inn annlegget ditt skikkelig, eller skift ut senter høytaleren din.

(bruker selv THX ultra godkjente høytalere og forsterkere).
    Jeg mente ikke at jeg klaget på lyd-kvaliteten, som kvalitetsmessig er meget bra. Var bare med tanke på lyd-nivå i forhold til kanaler som sender vanlig stereo-lyd.

Med ditt anlegg, vil du si at når du hører på tale-lyd, f.eks NRK nyheter som er stereo på NRK1 HD men sendes i 5.1-modus og bytter til en annen stereo tv-kanal så er lyd-nivået "sånn ca." like høyt på tale-lyd?

Bytter din forsterker mellom å avspille 5.1 kanals lyd på NRK1 HD i 5.1-modus med tale kun i senter-høytaler, og når du bytter til f.eks TV2 HD så sendes lyden ut som 2.0-modus med kun lyd i hoved-høytalerne (venstre og høyre)?

Jeg har ikke noe voldsomt kraftig anlegg, men kraftig nok til at jeg ikke kan utnytte det maks da jeg vil få problem med husverten

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bernie
    Jeg mente ikke at jeg klaget på lyd-kvaliteten, som kvalitetsmessig er meget bra. Var bare med tanke på lyd-nivå i forhold til kanaler som sender vanlig stereo-lyd.

Med ditt anlegg, vil du si at når du hører på tale-lyd, f.eks NRK nyheter som er stereo på NRK1 HD men sendes i 5.1-modus og bytter til en annen stereo tv-kanal så er lyd-nivået "sånn ca." like høyt på tale-lyd?
    Ja.

Bytter din forsterker mellom å avspille 5.1 kanals lyd på NRK1 HD i 5.1-modus med tale kun i senter-høytaler, og når du bytter til f.eks TV2 HD så sendes lyden ut som 2.0-modus med kun lyd i hoved-høytalerne (venstre og høyre)?
    Nei. Da går den over til Dolby Prologic II, og gir 5.1 lyd, som TV2 faktisk koder lydsignalet i. Tale kommer da fra senterhøytaler.

Jeg har ikke noe voldsomt kraftig anlegg, men kraftig nok til at jeg ikke kan utnytte det maks da jeg vil få problem med husverten
    Nå har jeg helt like høytalere i front, og da gir de helt lik lyd, enten den er i senter, eller i sidehøytaler.
    :-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Nei. Da går den over til Dolby Prologic II, og gir 5.1 lyd, som TV2 faktisk koder lydsignalet i. Tale kommer da fra senterhøytaler.
    Ah, akkurat. Jeg gjorde nettopp en test og satt forsterker i Dolby Prologic II ved vanlig stereo-sending fra annen kanal, og tale kom da i senter. Sammenliknet så med NRK1 HD nyheter, og da ble tale-stemmene ganske like i lyd-nivå.

I tillegg kom jeg på i dag at min forsterker leverer ut annen effekt ved stereo enn ved å sende lyd ut i surround - det påvirker også lyd-nivå forskjellen hos meg.

Jaja, har lenge tenkt på å skifte ut forsterker til en med hdmi-inngang for å få HD-lyden fra Blu-Ray, bør vel bare gjøre det...

Skulle gjerne hadd samme høytaler i senter som venstre&høyre, men min senter er innebygd i min tv-benk skjult bak egenlaget ramme med høytaler front-deksel stoff slik at senter ikke er synlig. Slet lenge med å finne en tv-benk med stor nok hylleplass inni til min senter-høytaler :-D

Takk for dine innspill, tandberg!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har problemer med at lyden ikke er i sync på noen HD kanaler? Spesielt History HD er veldig ille hos meg..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Noen andre som har problemer med at lyden ikke er i sync på noen HD kanaler? Spesielt History HD er veldig ille hos meg..
    Helt fin sync her...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør jeg oppdatere firmware eller noe sånt? Har gjort det kun èn gang tidligere, men det er votter og vintre siden... Husker ikke engang hvordan jeg gjorde det. Bør jeg gjøre det?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sliter "litt" med HD kanalene

Er det noen andre som har problemer med at HD kanalene (spesielt TV2 og TVN) detter ut ?, de andre var vistnok ok iflg min datter som er hjemme og passer hus mens jeg er offshore på jobb..

Side 29 av 29 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •