Technisat Digicorder HD S2 mottaker - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 29 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 577
    Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=scarface]
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Tja ikke godt å si, men jeg venter på ny X Plus... 8)

Er ikke det den samme som "Orbe" har kjøpt?

Eller er det en nyere modell ?

Fikk 7.dagers EPG for første gang (bare 3dager før).

Håper det fortsetter. Nå er det bare ny software som mangler.
    Lik "Orbe" ja.... kanskje nyere software...

7 dagers EPG, ikke før nå? Har hatt dette siden CD begynnte med det jeg..
    Har du gjort noe spesiellt som gjorde at du først fikk det nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=tandberg]
    Sitat Opprinnelig postet av scarface

Lik "Orbe" ja.... kanskje nyere software...

7 dagers EPG, ikke før nå? Har hatt dette siden CD begynnte med det jeg..
    Har du gjort noe spesiellt som gjorde at du først fikk det nå?

Jeg bruker motor.

Signalene på 1w gikk noe ned .Da justerte jeg inn horisontalen slik at signalet ble perfekt. Nå har jeg satt øst og vest grense,noe jeg har glemt før.

Mista alle 1w dataene av en eller grunn.

Søkte inn 1w-kanallista. Etter det fikk jeg inn 7dagers EPG.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt mobil-bilder av menyer Technisat HD S2X

Her er litt bilder av et utvalg menyer.
    Regner med det er selvforklarende... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Nå har jeg bare 3 dagers EPG igjen. Det har skjedd uten at jeg har rørt noen innstillinger. Er det noen som vet hva som er galt ?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt mobil-bilder av menyer Technisat HD S2X Plus !

Her er noen menybilder av den nye X Plus modellen.

Denne har dobble dvb-s2 tuner blokker, kan difor ta opp 2 HD kanaler :-)

Litt endringer er det jo...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Nå har jeg bare 3 dagers EPG igjen. Det har skjedd uten at jeg har rørt noen innstillinger. Er det noen som vet hva som er galt ?
    Samme her og? Er det canal digital som styrer dette tro?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av htpc1080p
    Samme her og? Er det canal digital som styrer dette tro?
    Det sendes hvertfall 7 dagers EPG. Har sjekket med USB kort og analysator. Mine CD HD bokser og Topfield HD boks viser også 7 dagers EPG. 7 dagers EPG sendes på 10.872V

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig... :-(

Som dere ser på bildene fra mine 2 forskjellige mottakere så har jeg 7 dagers EPG. Bildene ble tatt i går, da dere hadde 3 dager.... ???

En ting som kan gjøre det er problem med EPG på enkelte kanaler, som dere ikke "ser"...

Punkt 1. Bruk favoritt liste
    Punkt 2. Gå inn i hovedlista og ta bort EPG på alle programmer
    Punkt 3. Gå inn i favoritt lista og skru på EPG på de kanaler dere har der...

Dette rydder opp i EPG rotet, og nedlasting går raskere etterpå. En får bare EPG på de en bruker.
    Har erfart at det kan ligge en "gammel" kanal som snart skifter plass, eller ikke lenger er aktiv, som det er markèrt EPG på i hovedlista.

(Husk å ta bort EPG på "gamle kanaler" før dere flytter de tilbake i hovedlista igjen... ellers kan disse være et "lik i lasta" senere).

Dette kan lager trøbbel for de andre kanalene når EPG blir lastet ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde som Tandberg sa,og der var 7dagers epg'n Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Gjorde det samme,og fikk 5 dager frem.

På 19øst er det alltid 7 dagers.

Med motor går parabolen alltid til referanse-posisjon 19ø når jeg slår av.
    Mulig det har noe å si.

Kven kveit,sa mannen da han skar hellefisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Programoppdateringer

Har satt tuneren til automatisk oppdatering av programvare fra 19øst.
    Ser ut som at når ny programvare er lastet ned, får jeg ikke startet tuneren.
    Den står og viser "Test HDD".
    Trodde det var feil på tuneren, da den så ut til å ha låst seg.

Måtte dra ut strømkabel og sette den inn igjen for å få tuneren igang igjen.

Sjekket om ny programvare var lastet, og ganske riktig; ny verson var kommet inn...

Andre som har opplevd det samme?

Ny programvare nedlastet fra satelitt: 2.35.13.2 1388 UL2.8-1BL0(212) Nov. 4 2009

Ser at det ligger en nyere versjon på nettsiden: 2.35.13.4-1106e (23.11.2009)

Men denne er ikke tilgjengelig via satelitt-nedlasting....

Noen som vet hva som er nytt?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Orbe
    Har satt tuneren til automatisk oppdatering av programvare fra 19.2E. Ser ut som at når ny programvare er lastet ned, får jeg ikke startet tuneren. Den står og viser "Test HDD".
    Måtte dra ut strømkabel og sette inn igjen for å starte. Trodde det var feil på tuneren, da den så ut til å låse seg. Men startet greit igjen.

Sjekket om ny programvare var lastet, og ganske riktig; ny verson var kommet inn...

Andre som har opplevd det samme?

Ny programvare nedlastet fra satelitt: 2.35.13.2 1388 UL2.8-1BL0(212) Nov. 4 2009

Ser at det ligger en nyere versjon på nettsiden: 2.35.13.4-1106e (23.11.2009)

Men denne er ikke tilgjengelig via satelitt-nedlasting....

Noen som vet hva som er nytt?
    Hva skjer når du trykker "ok" knappen?
    Får du opp en enkel kanal-liste, eller er det med programinfo i lag med lista?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Hva skjer når du trykker "ok" knappen?
    Får du opp en enkel kanal-liste, eller er det med programinfo i lag med lista?
    Får bare en enkel kanal-liste opp når jeg trykker "ok" knappen...
    Ved å trykke på Info-knappen får jeg programinfo for kanalen jeg står på i lista (som tidligere).

Nytt er at i bunnen av kanal-lista har jeg også multi-funksjonstast valg; gul=status, grønn=PVR og Blå=Nav-meny...

Har du lastet ned siste versjon fra nettet?

Newcomer svekro sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Lite Norsk i Norsk menyspråk

Er blitt lykkelige eier av en HD S2x plus, ser meget bra ut, kan anbefales på det sterkeste.
    Lurer bare på om det er flere med samme tuner som har Norskspråklig meny med stort innslag av engelsk?
    Ser at Dansk er bra..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du oppgradert til siste progrmvare ?

Newcomer svekro sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av htpc1080p
    Har du oppgradert til siste progrmvare ?
    Ja, siste oppdatering ble lastet ned automatisk ved installasjon

Newcomer Bernie sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Egenskaper ved TechniSat DigiCorder HD S2X Plus

Hei,

Sitter her som stor-fornøyd bruker av Force sine satelitt mottakere. Startet med Force 1133s, og nå bruker jeg Force 536s. Desverre har tiden tatt igjen min mottaker, og jeg ser behov for å starte jakt etter ny mottaker.

Så jeg har noen spørsmål til dere som eier TechniSat DigiCorder HD S2X Plus modellen.

Tenkt opplegg vil være mulighet for opptak av en kanal mens ser på annen kanal, med mottak fra 1W og 5E, med 2 DisEq (1W+5E på hver) og en "multi band converter" (f.eks Monteringsservice AS) for å få 2 signalkabler inn til sat.mottaker via 1 kabel.

Først noen tekniske;
    Fått svar 1. Leveres det ut RGB-signal fra begge scart-utgangene?
    Fått svar 2. Hvis man ser på program via HDMI-utgangen, vil det leveres ut RGB+lyd signal fra scart-utgangen samtidlig, eller stenges de analoge utgangene. Dersom det fungerer, kan jeg se på en HD kanal via HDMI, og levere ut RGB+lyd fra scart samtidlig?
    Fått svar 3. Støtter den sending av PAL 576i signal ut gjennom HDMI, eller kun progressivt?
    Fått svar 4. Kan den settes opp til å sende ut uskalert HDMI-signal? Dvs, hvis jeg ser på en SD kanal, så sender den automatisk ut 576i/p, og hvis jeg bytter til en kanal som sender 1080i, så sender HDMI-utgangen automatisk 1080i etc? Eller må jeg inn å bytte oppsett? Jeg benytter ekstern videoprosessor, så jeg ønsker minst mulig endring av original-signal før jeg leverer det til min eksterne videoprosessor...
    5. Fungerer x-cam platinum m/Viasat kort på denne mottakeren? Hvis ikke, er den kompatibel med Dragon T-Rex m/Viasat kort? Stabilt og raskt?
    6. Dersom en av overnevnte CAM fungerer, fungerer de også med opptak fra en Viasat kanal på 5øst, mens man ser på annen Viasat kanal på 5øst når begge kanalene er krypterte?
    7. Jeg har rett type Canal Digital kort, som oppdaterer HD-kanalene. Vil jeg kunne ta opp fra en CanDig HD kanal mens jeg ser på en annen CanDig HD kanal, når begge er krypterte?
    Fått svar 8. Kan opptak av kryptert kanal lagret på harddisk avspilles uten sat.kortet isatt?

Sitat fra manual: "Your receiver also allows you to receive two different encrypted channels simultaneously, using only one CI module and only a single valid Smartcard. However, this is only possible if you use a CI module with the “Dual-Decrypt” function, both the desired channels are located on the same transmitter and the CI dual decryption function has been correctly selected."

Med tanke på overnevnte sitat, hva betyr det i praktisk. Vil det si at dersom jeg ønsker å ta opp en kryptert kanal mens jeg ser på en annen kryptert kanal, må disse være på samme "transmitter"? Hva menes med "transmitter", er det sat.posisjon (1W, 5E) eller samme frekvens, samme frekvens+polaritet (Horiz/Vertical) eller samme leverandør (CanDig/Viasat)? Håper noen kan gi ett godt svar på dette punktet.

Så, over til brukergrensesnittet. Som en "gammel" Force bruker er jeg veldig vant til hvordan den styres. Dette har ikke så mye å si, men skader ikke å sjekke, hehe...

1. Er tekst-tv visningen kun med full skjerm, og kanal-bilde i bakgrunn? Ikke kanal-bilde i ett lite bilde i ett hjørne? Er tekst-tv like god som Force?
    2. Når man får fram kanal-listen, vil den automatisk skifte kanal mens man blar i listen, eller skifter den kun kanal når man har markert en kanal og trykker OK?
    3. Når man får fram EPG-listen, vil den skifte kanal mens man blar i listen? Dvs, kan jeg se/høre på NRK1 mens jeg sjekker hva som går på andre kanaler uten at den automatisk skifter kanal? Dersom jeg ser ett program i EPG-listen på ett annen kanal, kan jeg gå direkte dit fra EPG-listen, eller må jeg lukke EPG-listen og så velge kanalen?
    4. Kan EPG-listen vises og bla i, slik som på Force? Eller er opplegget helt anderledes?
    5. Kan man spole fram og tilbake i avspilling av opptak, slik som på Force 536s? F.eks trykke tall-tastene "1"+"7", og så vil den hoppe fram 17 minutter.
    6. Kan man skjule og vise kanaler som på Force, eller må man benytte favoritt-lister for dette?
    7. Kan man definere tidsperiode en kanal skal være synlig på samme måte som på Force? f.eks kanalen "VH1 Classic" som kun sender i tidsperioden 18:00-06:00, og er kun synlig i min kanal-liste i den tidsperioden.

Det var alt for denne gang, håper noen tar seg tid til å svare på noen av spørsmålene. På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan svare på noen spørsmål i første omgang. Har selv en HDS2X (1 x dvbs og 1 x dvbs2).
    Teknisk:
    1. Bare den ene så vidt jeg har sjekket ut.
    2. Ja, scart for tv ut kjører RGB og lyd samtidig med at HDMI brukes.
    3. Ja.
    4. Ja, kan settes til "native" for HDMI-utgangen.
    8. Ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Satisfied

Hi all,

Changed my Lyngbox to the HDS2plus. Should have done that a year ago! Best receiver I have ever owned.

One advice; if Norwegian menu language is not that important buy one when you are on holiday. Bought mine in Holland and paid 419 Euro!! (3350 nok) .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dissatisfied
    Hi all,

Changed my Lyngbox to the HDS2plus. Should have done that a year ago! Best receiver I have ever owned.

One advice; if Norwegian menu language is not that important buy one when you are on holiday. Bought mine in Holland and paid 419 Euro!! (3350 nok) .
    Hi!

Good advice to all who are going on holiday to the EU!

Your DigiCorder HD S2plus at 419 Euro is the usual price in the EU for the 160 GB version. The 320 GB version costs a bit more.

We are now happy owners of two DigiCorders! The first one is a HD S2X which cost NOK 7490,- not so long ago here in Norway. Just a few weeks ago down in Austria in April I bought a 320 GB HD S2 Plus and paid the equivalent of NOK 4750,-! At the present low Euro exchange that is a saving of about kr.3000,- compared to the price for this particular DigiCorder here.

The Austrian HD S2X Plus is absolutely brilliant! SW is 2.35.0.9 (1425d) It's working perfectly with a Cryptoworks CAM and original CD conax smartcard. The fact that the EPG on all Norwegain channels is automatically updated only for the next 2 programs and not for a whole week is no worry. :-D A simple and quick toggling over to terrestrial TV with the built-in Riks TV tuner so we have an EPG summary there for all programs for the coming week.

So saving NOK 3000,- paid for our holiday flights into the bargain!

Morag

Side 23 av 29 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •