Technisat Digicorder HD S2 mottaker - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 29 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 577
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av htpc1080p
    Sakset fra DM 8000 forum:

* fixed OLED display brightness control a little bit and disable it at the lowest position (bug #121)
    * fixed incompletely disabled video output via scart in soft standby (bug #272)
    * fixed occasionally incorrectly working deinterlacer (bug #311)

Bug 311? Ja det var stabil tuner (sorry kunne ikke dy meg )
    NÅR var den feilen...?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig,er ikke 2.35.13.4-1106e fra mai i år?
    Ja, jeg tror sw her er akkurat den samme som oppdateringen jeg har fra 6.mai nedlastet fra Astra tidligere i år! :neutral:

TechniSat har bare brukt lang tid å legge den ut på Nettet for de som ikke har tilgang til Astra 19º øst?

Jeg er litt forundret? :roll:

Morag

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morag
    Ja, jeg tror sw her er akkurat den samme som oppdateringen jeg har fra 6.mai nedlastet fra Astra tidligere i år! :neutral:

TechniSat har bare brukt lang tid å legge den ut på Nettet for de som ikke har tilgang til Astra 19º øst?

Jeg er litt forundret? :roll:

Morag
    Ja, det er den samme. Har du prøvd fabrikk reset?

Den nye software vi alle går å venter på, må ha denne her installert.
    Den som ligger ute nå, endrer hvistnok på minnehåntering...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Ja, det er den samme. Har du prøvd fabrikk reset?

Den nye software vi alle går å venter på, må ha denne her installert.
    Den som ligger ute nå, endrer hvistnok på minnehåntering...
    Jeg vil meget nødig prøve en fabrikk reset da alle personlige innstillingene blir slettet. Jeg er fornøyd nok slik som receiveren fungerer daglig og det er best å ikke irritere seg for mye over noen få bagateller synes jeg!

Bilde- og lydkvaliteten og mange andre finesser på HD S2X er i toppklasse kombinert med systemet vi har, og stort sett er alt bare "fryd og gammen" her i gården! :-D

Denne tråden er også meget nyttig å følge med i og jeg takker for din ekspertise.

Morag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er rett slett drittlei hele tuneren, kjøper nok en ny snart. IKKE TECHNISAT!

Jeg gikk fra Force med nydelig fungerende EPG til denne dritten som ikke engang klarer noe så enkelt som å laste ned om natta. Ikke nok med det, jeg har vel hatt denne tuneren i et år eller noe sånt, og de har ikke klart å fikse det ennå! Heia Technisat.
    Jada tuneren er bra på lyd og bilde og mye annet, men det er det jaggu mange andre tunere som er bra nok på også, som i tillegg har en skikkelig EPG.

Noen argumenterer med at det er bare å sette den på quickstart, så mister man ikke EPG'en hvis man slår av tuneren. Det stemmer jo det, men da står den forbannna vifta å suser når man vil ha det stille. Og så er det like irriterende hver gang de fem dagene er gått, når den begynner å laste ned hele EPG'en igjen, som selvfølgelig tar flere minutter. Minutter som du overhode ikke har tid til å vent på, for du sitter midt i en spennende Lost episode og skulle bare ta en rask titt på hva som gikk utover kvelden.

Ikke nok med det, jeg irriterer meg fortsatt grønn på at tuneren faktisk skifter kanal når man er i EPG og blar i kanalene. Det er veldig veldig veldig ofte at jeg ser på et program, og så vil jeg gjerne sjekke hva som går på utover kvelden alle de andre kanalene uten å miste lyd og bilde på den kanalen jeg følger med på.

Nei, savnet av en skikkelig EPG er blitt for stort. Technisat er snart historie for meg.

Edit: Glemte å få med en ting. Når tuneren står i quickstart så trenger den med jevne mellomrom et strømbrudd for å fungere skikkelig. Da er det ut med kontakten. Hvis ikke så får jeg stadig problemer med å få inn noen kanaler. Det står bare en feilmeldig om conditional access eller noe sånt. Etter et strømbrudd er den fin igjen. Den tåler faktisk ikke å stå for lenge uten å bli stått skikkelig av. Akkurat som en PC som trenger en reboot hvis den henger eller er litt treig.

Møkkatuner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Jeg er rett slett drittlei hele tuneren, kjøper nok en ny snart. IKKE TECHNISAT!

Jeg gikk fra Force med nydelig fungerende EPG til denne dritten som ikke engang klarer noe så enkelt som å laste ned om natta. Ikke nok med det, jeg har vel hatt denne tuneren i et år eller noe sånt, og de har ikke klart å fikse det ennå! Heia Technisat.
    Jada tuneren er bra på lyd og bilde og mye annet, men det er det jaggu mange andre tunere som er bra nok på også, som i tillegg har en skikkelig EPG.

Noen argumenterer med at det er bare å sette den på quickstart, så mister man ikke EPG'en hvis man slår av tuneren. Det stemmer jo det, men da står den forbannna vifta å suser når man vil ha det stille. Og så er det like irriterende hver gang de fem dagene er gått, når den begynner å laste ned hele EPG'en igjen, som selvfølgelig tar flere minutter. Minutter som du overhode ikke har tid til å vent på, for du sitter midt i en spennende Lost episode og skulle bare ta en rask titt på hva som gikk utover kvelden.

Ikke nok med det, jeg irriterer meg fortsatt grønn på at tuneren faktisk skifter kanal når man er i EPG og blar i kanalene. Det er veldig veldig veldig ofte at jeg ser på et program, og så vil jeg gjerne sjekke hva som går på utover kvelden alle de andre kanalene uten å miste lyd og bilde på den kanalen jeg følger med på.

Nei, savnet av en skikkelig EPG er blitt for stort. Technisat er snart historie for meg.

Edit: Glemte å få med en ting. Når tuneren står i quickstart så trenger den med jevne mellomrom et strømbrudd for å fungere skikkelig. Da er det ut med kontakten. Hvis ikke så får jeg stadig problemer med å få inn noen kanaler. Det står bare en feilmeldig om conditional access eller noe sånt. Etter et strømbrudd er den fin igjen. Den tåler faktisk ikke å stå for lenge uten å bli stått skikkelig av. Akkurat som en PC som trenger en reboot hvis den henger eller er litt treig.

Møkkatuner.
    Er 100% enig med deg! Jeg har hatt samme tuner selv, og også IPBox 9000 før jeg kjøpte DM8000. Har aldri tegd ett sekund på kjøpet av Dreambox. Den er unik for en seriøs bruker!

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Møkkatuner.
    Canal digital skal visst ha en som mange er fornøyd med..................

Newcomer svekro sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD kanaler på CD

Er det slik at HD S2 og HD S2 pluss kan vise HD kanalene til CD ved bruk av originale CD kort?
    Har en Force 536, og er ikke interessert i å anskaffe noe drit fra CD sine hyller når det gjelder tunere, litt for bortskjemt med lyd og bilde til det.
    Er det også noen på dette forumet som vet om CD har bestemt seg for hvilke High End tunere de har tenkt å satse på?
    Har lest at de tester ut nye, og at Technisat hadde en til test.
    Kunne jo vært godt om de (CD) skjønner at ved å gi kunder tilgang til ordentlige tunere med bra lyd og bilde, vil gi fornøyde kunder, og utnytte det potensialet som ligger i et HD-signal.
    Skulle gladelig betalt ekstra for en ordentlig tuner.
    Svein

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå laster EPGen her kun info om pågående og neste program. Har vært sånn noen dager nå. Er det et problem med min tuner, eller opplever dere andre det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå laster EPGen her kun info om pågående og neste program. Har vært sånn noen dager nå. Er det et problem med min tuner, eller opplever dere andre det samme?
    Hi Zebulon!

Du er ikke alene om dette. Akkurat den samme her, kun EPG for 2 program lastes ned ad gangen på alle de norske kanalene. Vært sånn i snart en uke. Meget irriterende! Alt er normalt på de tyske kanalene med 7 dager EPG framover som lastes ned hver natt automatisk.

Finner ikke ut av problemet. Alt er OK med EPG'en på min gammel Force 536 på en annen TV her i huset, så jeg antar at noe er blitt galt med SW versjon på TechniSat's HD S2X som gjør at EPG'en på de norske kanalene ikke funker nå?

Jeg klør meg i hodet :?: Feilen synes ikke å være med tuneren, men heller en SW bug som må løses hos TechniSat? Håper de retter på dette snart med en ny SW versjon som vi går og venter på alle sammen!

Morag

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekka akkurat med nrk3,EPG til torsdag her.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekka akkurat med nrk3,EPG til torsdag her.....
    Jøss...funker ikke her

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss...funker ikke her
    Hei!

Måtte sjekke jeg også nå.

Fungerer utmerket her, EPG til lørdag. Har laget "TV favourites 1" som inneholder
    1W kanaler. Har selvsagt også markert de kanalene jeg ønsker EPG på for EPG
    nedlasting (instillinger, program journal, Select TV programs).

-RR

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiFF_RaFF
    Hei!

Måtte sjekke jeg også nå.

Fungerer utmerket her, EPG til lørdag. Har laget "TV favourites 1" som inneholder
    1W kanaler. Har selvsagt også markert de kanalene jeg ønsker EPG på for EPG
    nedlasting (instillinger, program journal, Select TV programs).

-RR
    Ser ut som at noen av dere må sjekke dette, da "EPG" markeringene har endret seg etter at en har søkt inn bla. NRK HD.

Dere som har problem:
    Trykk på:
    meny, instillinger,program journal, select TV program....
    Bla i lista, trykk GUL knapp på de kanaler en ønsker EPG på. :-)

(her hadde mange plutselig mange forsvunnet hos meg, blant annet på noen NRK kanaler)...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter tips fra forhandler gjorde jeg et nytt kanalsøk, det løste problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri testet å gjøre opptak fra to HD-kanaler samtidig før nå i dag. Det er fordi alle har sagt fra første dag at denne tuneren ikke klarer dette, til og med leverandøren. Men jeg har prøvd gjentatte ganger nå, og det er ikke noe problem å se på en HD-kanal når jeg tar opp fra en annen HD-kanal, eller ta opp fra to HD-kanaler samtidig. Så jeg skjønner ikke hvorfor alle sier det ikke går...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Prøvd samtidig opptak på Discovery HD og TVNorge HD?

Tipper at det ikke fungerer, da begge disse er DVB-S2, og bare en av tunerdelene er DVB-S2. Prøver man derimot å ta opp fra TV2HD og NRK1HD samtidig fungerer det nok fint, for disse er begge DVB-S men alikevel HD..

Så du kan nok ta opp 2 HD kanaler så lenge begge ikke er DVB-S2..

NRK1 HD swicther faktisk også til MPEG2 (i lav oppløsing 544*576) fra MPEG4 (1280*720) ved skifte til distriktsending. Står mottakeren på opptak da låser den seg.. Ikke så rart, for jeg tipper at dette ikke er helt "etter boka".

-RR

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiFF_RaFF
    Hei!

Prøvd samtidig opptak på Discovery HD og TVNorge HD?

Tipper at det ikke fungerer, da begge disse er DVB-S2, og bare en av tunerdelene er DVB-S2. Prøver man derimot å ta opp fra TV2HD og NRK1HD samtidig fungerer det nok fint, for disse er begge DVB-S men alikevel HD..

Så du kan nok ta opp 2 HD kanaler så lenge begge ikke er DVB-S2..
    Jeg får ikke inn noen andre HD kanaler enn NRK, TV2 og TVN med mitt kort, så da får jeg heller ikke testet andre HD kanaler. Men det spiller ingen rolle egentlig, poenget er at denne tuneren klarer fint å ta opp fra to HD kanaler samtidig. Det har alltid blitt sagt at den IKKE kan det.

Jeg er ikke kjent med de tekniske begrensningene denne tuneren har, jeg har bare lyttet til leverandøren og andre "eksperter" på forumet her som fra første stund denne tuneren så dagslys har sagt at svakheten med tuneren er at den ikke kan ta opp fra to HD kanaler samtidig. Det har vært et stort ankepunkt for mange at ikke den ikke klarer det. Men nå viser det seg at det bare er tull, den klarer det fint, ihvertfall med de kanalene jeg har prøvd til nå.

Dette med DVB-S2 og DVB-S vet jeg ingenting om, men hvis det du sier er riktig så er det likevel veldig mange HD kanaler som det er mulig å ta opp samtidig, bare ikke begge to er DVB-S2.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor produsenten har valgt å benytte én DVB-S tuner og én DVBS-2 tuner.. Men det er sikkert en god grunn for dette. Det har mange ganger blitt hevdet at tuneren ikke kan håndtere to HD-kanaler samtidig. Bakgrunnen for et slikt utsagn var antagelsen om at alle HD-kanalene ville sende i DVB-S2 standarden og med MPEG4 komprimering. Og det er vel fortsatt regelen mer enn unntaket? At noen programmleverandører har valgt å også sende HD i DVB-S i en overgangsperiode er jo veldig fint for de som har valgt akkurat denne tuneren. Men man skal ikke ha mange HD-kanaler før man allikevel får problemer med å ta opp fra én kanal og se på en annen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor produsenten har valgt å benytte én DVB-S tuner og én DVBS-2 tuner.. Men det er sikkert en god grunn for dette. Det har mange ganger blitt hevdet at tuneren ikke kan håndtere to HD-kanaler samtidig. Bakgrunnen for et slikt utsagn var antagelsen om at alle HD-kanalene ville sende i DVB-S2 standarden og med MPEG4 komprimering. Og det er vel fortsatt regelen mer enn unntaket? At noen programmleverandører har valgt å også sende HD i DVB-S i en overgangsperiode er jo veldig fint for de som har valgt akkurat denne tuneren. Men man skal ikke ha mange HD-kanaler før man allikevel får problemer med å ta opp fra én kanal og se på en annen.
    Da går vi over på HD S2X-plus :-)

Den har det som mangler.....

Side 21 av 29 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •