Technisat Digicorder HD S2 mottaker - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 29 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 577
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Morag
    Jeg går ut i fra at du ikke ser på tysk TV fra 19º øst? Ellers hadde alt vært fryd og gammen!
    Nei jeg har nok ikke det. Jeg visste ikke at den håndterte tysk og norsk epg informasjon forskjellig. Men man kan jo undres hvorfor det skal være så vanskelig for Technisat å få til dette også for de norske kanalene. Det er jo bare informasjon som skal lastes ned og lagres på tuneren. Force har jo hatt dette i mange mange år uten problemer. Det kan da umulig være teknikken det skorter på?

Dette har irritert meg i snart et år. Kjøper snart en CD dekoder hvis ikke Technisat får ut fingern. Er så lei...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om d kommer ny soft til den norske versjonen snart?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Blue Hustler plutselig borte på CD ???

Vi må jo forsøke å holde litt liv i denne tråden....

Jeg har plutselig oppdaget at Blue Hustler er kodet (dvs. helt svart) på min Technisat HD S2 mens den fortsatt finnes åpen på en annen CD-mottaker jeg har. Jeg har til og med byttet om CD-kortene med samme resultat, og gjort nytt kanalsøk. Er det noen som kan hjelpe meg med en løsning?

Jeg venter forøvrig også på ny software, og håper at den vil rette opp kjente bugs i EGP, osv. Er ellers strålende fornøyd med suveren bilde- og lydkvalitet!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hadde samme problem på NRK1 for noen uker siden. Prøvde også å bytte kort mellom denne og en annen CD mottaker, søkte kanaler, osv. Løsningen for meg v ar såre enkel.. Nappe ut strøm, og sette inni igjen, og alt var på plass...

Forresten, aner ikke hva software dere har? Min boks har tilgang på Astra, og har fått 2 oppdateringer siden jeg tok denne i bruk. Mener at den siste er datert et eller annet i mai (er på jobb nå.. kan ikke sjekke..)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De oppdateringene var nok ment for den tyske utgaven

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av htpc1080p
    De oppdateringene var nok ment for den tyske utgaven
    Hei! Høres rart ut?

Jeg har en "norsk" utgave av Technisat Digicorder HD S2X kjøpt hos TVECO. Den oppdaterer seg selv automatisk og har gjort det et par ganger via Astra 19º øst. Siste gang var 6.mai.09 med SW versjon 2.35.13.4 (1106e) Alt fungerer helt supert! Ingen problemer her i gården! Fortsatt kjempefornøyd med denne receiveren.

Mener du at denne SW versjon er ment for den tyske utgaven?

Morag

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Morag]Hei! Høres rart ut?

Jeg har en "norsk" utgave av Technisat Digicorder HD S2X kjøpt hos TVECO. Den oppdaterer seg selv automatisk og har gjort det et par ganger via Astra 19º øst. Siste gang var 6.mai.09 med SW versjon 2.35.13.4 (1106e) Alt fungerer helt supert! Ingen problemer her i gården! Fortsatt kjempefornøyd med denne receiveren.

Mener du at denne SW versjon er ment for den tyske utgaven?

Jeg har 19ø tilgang,samme firmware som deg.

Dere som kun har 1vest , hvilken software-versjon har dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle!

Disse mottakerene (både tysk og nordisk versjon, har selv X, nordisk) får sine software oppdateringer fra bare Astra 19E. Så dem som bruker denne på bare Thor 1W, sitter nok med gammel versjon. Jeg har akkurat samme versjon som de andre her, 6.mai.09 med SW versjon 2.35.13.4 (1106e).

Så alle dere som ikke har denne bør kanskje prøve å få lastet ned denne fra Astra?

-RR

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv fått siste oppdatering 6.mai,men merket ingen forskjell på tuneren etter oppdatering.Ringte da hitronics og fikk til svar at oppdateringen var til tysk modell.Norsk oppdatering var vist under utvikling i danmark?

Scarface: Når du ser på Tvnorge HD og har en cam-modul stående i,får du opp meldingen "initialierer cam modul i slot 1" med jevne mellomrom?
    Dette skjedde på alle HD kanalene når disse var tilgjengelig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scarface: Når du ser på Tvnorge HD og har en cam-modul stående i,får du opp meldingen "initialierer cam modul i slot 1" med jevne mellomrom?
    Dette skjedde på alle HD kanalene når disse var tilgjengelig[/QUOTE]

Jeg bruker ikke cam,hvorfor det?, har ikke TVNorge i favorittlista.
    De HDkanaler jeg kan se på,er det ikke noe melding som kommer.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv fått siste oppdatering 6.mai,men merket ingen forskjell på tuneren etter oppdatering.Ringte da hitronics og fikk til svar at oppdateringen var til tysk modell.Norsk oppdatering var vist under utvikling i danmark?

Dette skjedde på alle HD kanalene når disse var tilgjengelig
    Tipper CAM'n eller mottageren sliter med transponderbitraten på 66.8Mbps.
    Common Interface standarden er spesifisert opp til 58Mbps mens transponderene som benytter 30MS/s 8PSK 3/4 gir betydelig høyere transponderbitrater enn common interface standarden er laget for.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dårlig forklart fra min side ser jeg...Canal digital kortet står i kortleseren,cam'en er en dragon modul for andre kanaler på 13grader øst.
    Likevel får jeg meldingen, selv om cam'en ikke er i bruk.
    D.v.s at hver gang jeg skal se på en HD kanal må jeg ta ut cam'en fra mottakeren...irriterende bug! Dette skulle fixes på neste nordiske upgrade.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dårlig forklart fra min side ser jeg...Canal digital kortet står i kortleseren,cam'en er en dragon modul for andre kanaler på 13grader øst.
    Likevel får jeg meldingen, selv om cam'en ikke er i bruk.
    D.v.s at hver gang jeg skal se på en HD kanal må jeg ta ut cam'en fra mottakeren...irriterende bug! Dette skulle fixes på neste nordiske upgrade.
    Ta ut Dragon Cam`en og KAST DEN.. :-)

Den er ikke offisiel Conax cam, men har emulert conax, og vil altid ha et ord med i laget når du ser på program fra Canal Digital.
    Dette går oftest greit, du setter på en Conax-kodet kanal, mottakeren spørr.. Hvem kan avkode dette.. Dragon svarer, jeg kan, men får det ikke til, og det går videre til den interne conax kortleseren, og den gjør jobben.

Ser du på HD, så skjer det samme, men dragon sier... jeg kan... men får det ikke til, men sender ballen ikke videre til den interne kortleseren, da den høye bitrate henger hele cam`en.

(Dette var en utrolig dum og enkel forklaring, men håper du skjønner) :-)

Få heller tak på en annen Cam til 13Ø, tipper det er viaccess2 du skal ha, kjøp en viaccess cam på nettet, og oppgrader den selv til viaccess2...

JA, både tysk og X modell får software fra 19Ø ASTRA.
    Men.. de er ikke like, tysk, nordisk og polsk software har ikke lik sjekksum, så bare mottaker som skal få.. får, men alle får... :-)

De som ikke har adgang til ASTRA 19Ø får ikke de endringene som er gjort.

Det har ikke kommet en ny hovedsoftware for X Nordisk modell enda, bare mindre feilrettinger. Den vi venter på er ikke lagt ut enda.

X-modellen finnes forøvrig i minst to versjoner, Nordisk og polsk versjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker
    Har også problem med at tuneren hele tiden må laste ned ny epg,selv om epg var 100% nedlastet 5min tidligere?
    Ellers er jeg fornøyd med Technisat'n,får håpe den oppdateringen kommer snart

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker
    Har også problem med at tuneren hele tiden må laste ned ny epg,selv om epg var 100% nedlastet 5min tidligere?
    Du har kanskje for mange kanaler i favoritt-lista di. Jeg har 59 stk. og dette går greit.

Jeg har heller ikke skrudd på epg på VH1 classic og på tv2 sport2 til og med 5.

Det som skjer er at det mangler epg info på en av kanalene dine i favorittlista. Da vil den prøve å laste ned alt hver gang.

Dette er en kjent bug.

Ser nesten ut som vi kan kjøpe HD S2x plus, med den nye programvaren før vi får programvaren til våre rene x-modeller...

CanalDigital??? hmm... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Du har kanskje for mange kanaler i favoritt-lista di. Jeg har 59 stk. og dette går greit.

Jeg har heller ikke skrudd på epg på VH1 classic og på tv2 sport2 til og med 5.

Det som skjer er at det mangler epg info på en av kanalene dine i favorittlista. Da vil den prøve å laste ned alt hver gang.

Dette er en kjent bug.

Ser nesten ut som vi kan kjøpe HD S2x plus, med den nye programvaren før vi får programvaren til våre rene x-modeller...

CanalDigital??? hmm... ;-)
    Hvorfor ikke like gjerne kjøpe en tuner som virker og har ALT? DM 8000!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker
    Hei! Dette problemet med epg har vært tatt opp før tror jeg?

Prøv følgende løsning:-

Du må skru på hurtigstarten slik: Menu/Settings/Special functions/Basic settings/Quick start *ON* - Med denne instillingen får vi lastet ned 100% epg på alle de norske kanalene for hele 5 dager ad gangen. Dagene teller nedover og ingenting av epg'en blir borte når du slår receiveren av og på.

Etter at 5 dager har gått, så lastes epg'en ned 100% for 5 dager til. No problem! Det vi savner er automatisk epg oppdatering hver eneste natt for hele 7 dager frem hele tiden på lik linje med alle tyske og østerrikske kanaler m.fl. Men vi er godt fornøyd med stabil epg for 5 dager på de norske kanalene slik som den funker hos oss.

Eneste problem har vært TV2N siden frekvensen byttet i høst og ny kanalsøk måtte til.

Lykke til!

Morag

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny sw klar for nedlasting til HDS2X.

Ny sw til HDS2X ligger ute nå.
    TechniSat Digital: Downloads

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig,er ikke 2.35.13.4-1106e fra mai i år?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Hvorfor ikke like gjerne kjøpe en tuner som virker og har ALT? DM 8000!
    Sakset fra DM 8000 forum:

* fixed OLED display brightness control a little bit and disable it at the lowest position (bug #121)
    * fixed incompletely disabled video output via scart in soft standby (bug #272)
    * fixed occasionally incorrectly working deinterlacer (bug #311)

Bug 311? Ja det var stabil tuner (sorry kunne ikke dy meg )

Side 20 av 29 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •