Technisat Digicorder HD S2 mottaker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 29 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 577
    Newcomer Wolves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    @beegee.

Er det to camplasser på denne så du kjører med Dragon og X-camen samtidig?
    I så tilfelle er det mulig Dragonen overstyrer X-camen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med "rimelig bra" mener jeg at den fungerer bra i forhold til heng ved at den ikke alltid kan lese Dragon camen m/viasatkortet. M.a.o, den er bedre enn min forrige Force 536, som hang veldig ofte med Dragon cam/viasat. Får jeg heng, så er det bare å ta ut camen og sette den inn igjen. Man må fortsatt bruke orginaltuneren til oppdatering. Vet ikke om det kommer noen "norsk" software, og jeg har ikke mottatt noen ny software over satelitt i år. (Oppdatering går over 19,2 Øst) Har sendt endel mailer frem og tilbake til produsent vedr. EPG og problemene med Platinium camen, men har ikke fått noen tilbakemelding på problemet, men jeg skal oppdatere forumet når /om jeg hører noe om dette og selvsagt evnt. endringer i softwaren. Det er 2 camplasser i den. Forsøkte med kun X-camm/viasatkort, men bildet bare "brøt opp" i masse rare farger og lyd.

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spare mva.

De som bor innen rimelig avstand av Svenskegrensa har jo mulighet til å spare mva og gebyr ved å bruke post restante hos søta bror. :-D

Ellers takk for info om tuneren.Blir nok å hente en i "luka" hos søta bror til våren.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vedkomfyr
    De som bor innen rimelig avstand av Svenskegrensa har jo mulighet til å spare mva og gebyr ved å bruke post restante hos søta bror. :-D

Ellers takk for info om tuneren.Blir nok å hente en i "luka" hos søta bror til våren.
    Du slipper vel ikke mva av den grunn?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow denne var heftig.... Selges den i norge nå? Evt når tid og pris.

Newcomer Vedkomfyr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Du slipper vel ikke mva av den grunn?

Skal funke det. Om det betales kr. 4000 for en sat-tuner så kan man bruke post restante i f.eks. Sverige, hente den og ta den med hjem.

Eller på denne måten, enda billigere:Kjøp tollfritt for 6000 - okonomi - Dagbladet.no :-D

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Hei. Snakket nettopp med Technisat force Digital Nordic på tlf. 22 18 60 60
    De trodde denne kunne leveres ut på nyåret. Den var til godkjenning hos Canal Digital nå. Den modellen som var på markedet i tyskland nå mangler media-highway, noe som Canal Digital krever i tillegg til støtte for pairing av kort-mottaker.
    Noe som den som skal slippes i Norge vil ha.

Vi gleder oss!!!
    Dette er et meget interessant poeng. Spørsmålet er om den modellen som evt blir godkjent av CD er denne vi diskuterer her? Eller om vi får en nedstrippet versjon med kun en kortleser og ingen plass for CAM?
    Det hadde vært meget gledelig om vi faktisk fikk fullversjonen.

Jeg har også lest i andre tråder her på forumet at CD angivelig har myknet opp sin knallharde tunerpolitikk. Dvs at de faktisk godkjenner bruk av ikke-godkjente tunere. Dette er kanskje en forlengelse av oppmykningen mellom CD og Viasat?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått brukermanualen av beegee. Takk for det beegee!
    I den står det at selv om tuneren er en twin-tuner kan den kun håndtere én HD-kanal av gangen. Dvs man kan ta opp en HD-kanal og samtidig se på en SD-kanal eller motsatt. Eller ta opp en HD- og en SD-kanal. Dette holder sikkert veldig lenge. Men jeg synes allikevel at dette er en såpass kjip begrensning at jeg neppe kommer til å gå for denne tuneren. Jeg vet ikke om det sitter to forskjellige tunere i boksen hvor kun den ene tar HD? Eller om det er begrensninger i båndbredde eller sw eller annet? I manaualen står dt kun at det av tekniske grunner ikke er mulig.. Det er bare et tidsspørsmål før en ønsker å håndtere 2 HD-kanaler samtidig..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkmod25
    Dette er på grunn av prosessor og tilhørende chipset som brukes på boksen.
    Liknende problem nevnes som årsak til DreamBox 8000 forsinkelser.
    De må nemlig bytte prosessoren til noe kraftigere utgave for å håndtere 2 HD kanaler samtidig.
    interessant!
    Jeg har kikket gjennom manualen til Topfield TF7700 HD PVR. Der nevnes ingen slik begrensning. Har denne kraftigere prosessor og chipset da kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DigiCorder HD S2

Er det noen som veit om den "norske softwaren" som er inne til test hos canal digital er software, eller inneholder hardware endringer. Skulle gjerne hatt mottakeren nå, og heller oppgradert den når den er "fornorsket".

"kan nesten ikke vente lenger" kan heller leve med dårlig epg en stund, og heller ha en god mottaker.
    Er helt fersk, men ønsker "full pakke" med gratiskanaler og muligheter til utanlandske betalingskanaler som ikke er i standardpakkene fra CD eller Viasat når jeg først kjøper noe. Er det ellers noen gode argumenter MOT kjøp av denne tuneren?

Satser på at den teknologiske utviklingen sørger for at nødvendig software kan lastes ned etterhvert.

Da "fruen" skal til Tyskland om et par uker og skal bo i gangavstand fra en forhandler, kunne hun ta med seg en i håndbagasjen (evt. i originalemballasje som innsjekket bagasje) når hun skal hjem?

Har ellers fått anbefalt Vantage 7100, men denne ser bedre ut?

Er også i ferd med å bestille T-90 antenne... .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har fått høre at CD neppe vil "godkjenne" tuneren da den leveres med USB utgang og man har derfor mulighet til å "ta ut" opptak gjort på den og legge inn på Pc, med de mulighetene man da har med "misbruk" av opptaket.
    (For å se opptaket på Pc, må man benytte Fat32 filsystem på hardisken/usb minnepennen man kobler til tuneren og avspille opptaket med Windows MediaPlayer Classic) Den vil derfor ikke få norsk sotfware og bli kompetabel med MediaHighway for fullt fungerende EPG. Som nevnt tidligere på forumet kan man heller ikke ta opp program i HD og se på et annet HD program.
    Men, allikevel synes jeg tuneren er såpass glimrende at jeg ikke vil gå tilbake til min "gamle" Force 536. Tveco har den inne til test, men jeg vet ikke om den blir i salg der.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beegee
    Har fått høre at CD neppe vil "godkjenne" tuneren da den leveres med USB utgang og man har derfor mulighet til å "ta ut" opptak gjort på den og legge inn på Pc, med de mulighetene man da har med "misbruk" av opptaket.
    (For å se opptaket på Pc, må man benytte Fat32 filsystem på hardisken/usb minnepennen man kobler til tuneren og avspille opptaket med Windows MediaPlayer Classic) Den vil derfor ikke få norsk sotfware og bli kompetabel med MediaHighway for fullt fungerende EPG. Som nevnt tidligere på forumet kan man heller ikke ta opp program i HD og se på et annet HD program.
    Men, allikevel synes jeg tuneren er såpass glimrende at jeg ikke vil gå tilbake til min "gamle" Force 536. Tveco har den inne til test, men jeg vet ikke om den blir i salg der.
    Får inderlig håpe at dette ikke er tilfelle! Skulle gjerne hatt en ny supermottaker som kunne erstattet min Force 556 mottaker. Savner HD (har cd sin hd boks, men dette er søppel). Bruker i dag orginal NDS cam og Viasat kort i tillegg til CD kort, bedre bildekvalitet og spesielt lydkvalitet skal du lete lenge etter, så hadde inderlig håpet at HD-S2 ble den nye avløseren til min Force.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig mottatt

Nå har jeg endelig mottatt Technisat DigiCoder HD-S2 160GB fra posten, men jag har noen spørmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Hvordan får jeg åpnet HD-kanalene til canal-digital, jeg har ikke noe hd- abonnementet hos canal-digital bare entertain pakken.

Hilsen fersking innen HD

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil man kunne bruke nåverende kort hvis jeg kjøper denne tuneren?
    Jeg har idag Force 1133s med CD-kort som er fra 2002.
    Synd og skam at den ikke blir godkjent. Det eneste man mister med det er vel full EPG og Mediehighway systemet deres.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det blitt sagt at den ikkje er blitt godkjent?

Sitat Opprinnelig postet av scarface
    Vil man kunne bruke nåverende kort hvis jeg kjøper denne tuneren?
    Jeg har idag Force 1133s med CD-kort som er fra 2002.
    Synd og skam at den ikke blir godkjent. Det eneste man mister med det er vel full EPG og Mediehighway systemet deres.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må betale for desse kanalene.
    Åssen fungerer tuneren ellers? Kor kjøpte du den?

Sitat Opprinnelig postet av shari
    Nå har jeg endelig mottatt Technisat DigiCoder HD-S2 160GB fra posten, men jag har noen spørmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Hvordan får jeg åpnet HD-kanalene til canal-digital, jeg har ikke noe hd- abonnementet hos canal-digital bare entertain pakken.

Hilsen fersking innen HD

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shari

Hilsen fersking innen HD
    Ring kundeservice til cd, så åpner de 6 kanaler til deg på entertain pakken :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring kundeservice til cd, så åpner de 6 kanaler til deg på entertain pakken :-)
    Jeg ringte CD i dag og de sa att hd-kanalene vil inngå i entertain pakken fra
    1. april, stemmer dette?

Tuneren kjøpte jeg hos nettosat i sverige, må si jeg er veldig fornøyd med den, savner nok EPG funksjonen litt men ikke så mye at jeg angrer på kjøpet.

Side 2 av 29 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •