Technisat Digicorder HD S2 mottaker - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 29 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 577
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk telefon i dag om at nytt kort er på vei i posten. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Fikk telefon i dag om at nytt kort er på vei i posten. :-D
    Fikk det nye kortet for noen dager siden, men det hjalp ikke stort. Jeg får fortsatt ikke inn HD kanaler, bortsett fra TVNorge. Merkelig det der. Kortet til forhandleren funka fint, da kom kanalene på sekundet.¨

Men jeg har jo alle kanalene i SD så det er ikke veldig krise egentlig. En ting jeg merker meg nå som jeg har fått flere kanaler, er at noen kanaler ikke er tekstet, men man kan slå på teksting manuellt. Skulle bare ønske tuneren husket denne innstillingen, så jeg slapp å slå på teksten hver eneste gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag forsvant plutselig HD-kanalene mine,får bare "ingen tilgang" ???
    Har CD forandret på noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av htpc1080p
    Idag forsvant plutselig HD-kanalene mine,får bare "ingen tilgang" ???
    Har CD forandret på noe?

Ja det er kun dem med godkjent hd tuner som for hd kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Not a happy man

Hi all
    Have been following this thread for a while, consider to buy a HD S2.

And than, no more HD channels since yesterday so contacted CD. Got the offer to buy a CD approved receiver since I got an old one! The old one I have is a 9 months old Lyngbox. No other help offered.

However, I am putting the Technisat HD S2 on hold because I am now seriously considering quitting with CD. They are arrogant and I cannot understand this is possible.

What are the alternatives beside Viasat?

A very dissatisfied CD customer.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dissatisfied

What are the alternatives beside Viasat?
    I guess HDTV is most important to you and you should be aware that Viasat do not allow you to receive their HD channels trough your Lyngbox. It will simply not work.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    Ja det er kun dem med godkjent hd tuner som for hd kanalene.
    01121 kort (brun-rødt kort beregnet for ca modul) virker ikke på hd kanaler

01127 kort (grønn-gult kort beregnet på CD sine egne hd mottakere) VIRKER på HD kanaler i Technisat HD-S2x mottaker.

01163 kort (grønnt kort beregnet på bedrift) VIRKER på hd kanaler i technisat HD-S2x mottaker.

Ser ut som de sender ut forskjellige oppdateringer ut fra kortserier, og det er kun 01127 kort som er beregnet på Canal Digital sine egne HD mottakere som får HD kanalene åpnet.

Men TVNorge og Canal+HD virker enda på alle kortserier, men ikke voomHD Discovery HD osv.....

Ryktet vil ha det til at CD skal tilby high-end mottaker fra høsten - vinter 2009...
    Til nå så står det vistnok om 7 forskjellige modeller fra forskjellige leverandører.

Technisat leverer IDTV cam til Canal digital, og de er på banen med en mottaker som ligner på Technisat HD-S2plus som en kandidat til dette.

TechniSat DigiCorder HD S2 Plus, schwarz, 160 GB [0100/4720]

FÅR HÅPE denne blir en av de mottakerene som det blir satset på av Canal Digital.

:-)

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg

01127 kort (grønn-gult kort beregnet på CD sine egne hd mottakere) VIRKER på HD kanaler i Technisat HD-S2x mottaker.
    Kort som starter med nummer 01127... er pairing kort i følge info som tidligere fantes på CD WEB. Disse kortene er antagelig levert sammen med pairing tuner. F.eks. CDC-5050,CDC-7000 eller HD mottagerene.

Finner fortsatt infoen på :
    TV SERVICE / SATELLITT INSTALLASJON TLF: 56 33 19 40

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Takk for svar

Have send an e-mail to CD. Sofar they have not bothered to reply.
    Seems I am fxxxd.

But again, has been a pleasure reading this thread and appreciate your feed back.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

01163 kort (grønnt kort beregnet på bedrift) VIRKER på hd kanaler i technisat HD-S2x mottaker.

Ser ut som de sender ut forskjellige oppdateringer ut fra kortserier, og det er kun 01127 kort som er beregnet på Canal Digital sine egne HD mottakere som får HD kanalene åpnet.

Men TVNorge og Canal+HD virker enda på alle kortserier, men ikke voomHD Discovery HD osv.....

Ryktet vil ha det til at CD skal tilby high-end mottaker fra høsten - vinter 2009...
    Til nå så står det vistnok om 7 forskjellige modeller fra forskjellige leverandører.

Technisat leverer IDTV cam til Canal digital, og de er på banen med en mottaker som ligner på Technisat HD-S2plus som en kandidat til dette.

FÅR HÅPE denne blir en av de mottakerene som det blir satset på av Canal Digital.

Hei. Jeg har et rødt gammelt kort til cd og det virker på min technisat digicorder hd s2.

Jeg har tyske versjonen på tuneren så ikke vet jeg . Det fungerer alle kanaler på min.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm..da er det ikke så rart at det nye kortet jeg fikk tilsendt ikke åpnet HD-kanalene. Det har akkurat det samme serienummeret som det gamle, 01121.

Ja det er lov å håpe! :-D

En annen ting, angående dette med at man må velge teksting manuellt på noen kanaler. Er det det ingen tunere som "husker" hva man har valgt, slik at man slipper å slå på teksten på ny hver eneste gang man bytter kanal, slik man må med Technisat?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting, angående dette med at man må velge teksting manuellt på noen kanaler. Er det det ingen tunere som "husker" hva man har valgt, slik at man slipper å slå på teksten på ny hver eneste gang man bytter kanal, slik man må med Technisat?
    Hvis en har valgt meny-instillinger-grunninstillinger-land --> Norway,
    så skal du få norsk tekst hvis det finnes, automatisk.

Hvilke kanaler gjelder det som du må velge tekst på?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en har valgt meny-instillinger-grunninstillinger-land --> Norway,
    så skal du få norsk tekst hvis det finnes, automatisk.

Hvilke kanaler gjelder det som du må velge tekst på?
    Den står på Norway ja. Det gjelder faktisk alle dokumentar kanalene, Discovery, Animal, National Geo osv.

Jeg må alltid inn på tekstmenyen og slå på teksting. Er det ingen andre som må det?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den står på Norway ja. Det gjelder faktisk alle dokumentar kanalene, Discovery, Animal, National Geo osv.

Jeg må alltid inn på tekstmenyen og slå på teksting. Er det ingen andre som må det?
    Jeg har ikke dette problemet på min..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk: meny-hovedmeny-instillinger-sound settings-subtitle language-->Norsk

står det på norsk hos deg?

Har ingen problem med tekst selv...

Hvilken software versjon har du?
    meny-instillinger-systemkonfigurasjon
    Jeg har:

hardware: 28.1
    software: 2.35.13.1 (1106) UL2.6-0 BL255(..
    signatur: Sep 23 2008, 15:18:23

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk: meny-hovedmeny-instillinger-sound settings-subtitle language-->Norsk

står det på norsk hos deg?
    Se der ja. Jeg sjekket ikke soundmenyen i det hele tatt, jeg gikk ut ifra at det kun var innstillinger for lyd der. Den gang ei. Takker!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel blitt nevnt før, men jeg må uttrykke min frustrasjon over denne tunerens manglene egenskaper nok en gang.
    Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor den i det hele tatt har en funksjon for å laste ned EPG om natta. EGP update står på, og er satt til å laste ned kl 04:00, men det fungere overhode ikke slik det bør fungere. Kanskje jeg gjør noe feil.

På denne måten fungerer det hos meg:

Hvis ikke hurtigstart er aktivert:
    Tuneren slåes av på kvelden, og EGP lastes ned om natten. Jeg slår på tuneren neste dag, og trykker på EPG-knappen. Da begynner den å laste ned EPG, og dette tar et par minutter. Ergo, det er ingen vits i å laste ned om natten da den uansett laster ned alt på nytt hver gang tuneren har vært avslått.

Hvis hurtigstart er aktivert:
    Tuneren slåes av på kvelden. EPG lastes (ikke?) ned om natten. Jeg slår på tuneren neste dag, og trykker på EPG knappen. Nå lastes ikke EPG ned, men programlista kommer opp med en gang. Hvis man nettopp har lastet ned EPG manuellt , så har man for en hel uke. Men for hver dag som går så blir det en dag mindre, og til slutt har man bare for den dagen man er i, og kanskje neste. Man må altså gå inn i menyen for å laste ned EPG manuellt hver uke. Ergo, oppdatering om natta fungerer ikke.

Er det bare jeg som har dette problemet, eller har Technisat virkelig ikke klart å lage et system som fungerer for å holde EPG oppdatert? Dette irriterer meg veldig, og jeg savner den gamle Forcen mer og mer.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel blitt nevnt før, men jeg må uttrykke min frustrasjon over denne tunerens manglene egenskaper nok en gang.
    Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor den i det hele tatt har en funksjon for å laste ned EPG om natta. EGP update står på, og er satt til å laste ned kl 04:00, men det fungere overhode ikke slik det bør fungere. Kanskje jeg gjør noe feil.

Tuneren slåes av på kvelden, og EGP lastes ned om natten. Jeg slår på tuneren neste dag, og trykker på EPG-knappen. Da begynner den å laste ned EPG, og dette tar et par minutter. Ergo, det er ingen vits i å laste ned om natten da den uansett laster ned alt på nytt hver gang tuneren har vært avslått.

Tuneren slåes av på kvelden. EPG lastes (ikke?) ned om natten. Jeg slår på tuneren neste dag, og trykker på EPG knappen. Nå lastes ikke EPG ned, men programlista kommer opp med en gang. Hvis man nettopp har lastet ned EPG manuellt , så har man for en hel uke. Men for hver dag som går så blir det en dag mindre, og til slutt har man bare for den dagen man er i, og kanskje neste. Man må altså gå inn i menyen for å laste ned EPG manuellt hver uke. Ergo, oppdatering om natta fungerer ikke.

Er det bare jeg som har dette problemet, eller har Technisat virkelig ikke klart å lage et system som fungerer for å holde EPG oppdatert? Dette irriterer meg veldig, og jeg savner den gamle Forcen mer og mer.
    Kjent bug i software, som skal være rettet i neste software.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjent bug i software, som skal være rettet i neste software.
    Jeg syns de bruker litt for lang tid på å rette opp slike feil. Denne tuneren er ikke akkurat ny lenger...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Zebulon!

Det er ingen feil du gjør. Men frustrasjonen din deler jeg til en viss grad.

Innstillingen for å automatisk laste ned EPG kl.04.00 (eller 03.00) om natten fungerer hos oss prikkfritt som det skal på SAMTLIGE tyske TV og radio kanaler på Astra 19º øst. Det spiller absolutt ingen rolle om hurtigstart er slått av eller på heller. Alt på tysk er ALLTID helt up-to-date for 7 dager framover, og det er ingenting mer å tenke på! Bare legge seg ned til å sove, og tuneren ordner resten!

Å gid hadde det vært det samme for alle de norske kanalene også! Men snufs snufs :cry: det er det ikke, dessverre. Jeg tror ikke dette skyldes noen bugs, men er for alle norske brukere bare en frustrerende mangel på oppdatert SW som IKKE er på lik linje med alle tyske kanaler.

Så vi må fortsatt være tålmodige, og håpe og vente på at oppdatert SW kommer før eller siden som løser nettopp dette problemet? Eller kanskje den kommer aldri?

Jeg går ut i fra at du ikke ser på tysk TV fra 19º øst? Ellers hadde alt vært fryd og gammen!

Ellers synes jeg fortsatt at TechniSats DigiCorder HD S2X er en helt fremragende tuner med svært mange meget gode egenskaper som leverer utrolige fine bilder og lyd på vår Panasonic TH-42PZ800E TV!

Tuneren er ikke perfekt. Men kanskje en vakker dag blir fullkommenheten en virkelighet? Utviklingen går den veien skulle man håpe og tro?

Keep smiling! :-D

Morag

Side 19 av 29 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •