Technisat Digicorder HD S2 mottaker - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 29 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 577
    Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Morag
    Hei!

Takk for den nyttige info'en.

Jeg nylig fikk svar fra TechniSats Support Team i respons til min egen henvendelse om diverse problemer med bl.a. den meget irriterende pop-up meldingen "Initializing CI Module in slot 1" som spretter opp på skjermen hele tiden når en CAM sitter i mottakeren. Dette skjer når vi ser på vanlige norske kanaler fra CD med originalt kort, eller hvilken som helst annen kryptert eller ukryptert kanal. Verst er det med HD kanaler. En CAM må *fjernes* for å bli kvitt problemet. Eneste løsning jeg har funnet på.

Min gammel Force 536S-CV har INGEN slike problemer. (har testet flere ganger for å være sikker.)

Jeg spurte TechniSat om det kommer ny software til mottakeren som eventuelt ville løse bl.a. dette problemet med bruk av CAM'er. Her er svaret jeg fikk:

Many thanks for your email.

Unfortunately we do not have the chance to test all available CA-modules from foreign markets.

So, please have a proof for the software, that is actually available from the
    manufacturers side of the module and try to update it if possible.

Please notice that so-called patched modules with software from third parties inside may not function because of the extended software-routines implemented. These often exceed the maximum of 500 mA support of the ci-slot.

The latest update for our digicorder HDS2 can be found here:
    http://www.technisat-daun.de/downloa...1193d_6718.zip

This update aims at a better flow of software-routines in common.
    You could load this sw-version via usb-stick onto your receiver.

The info.txt-file contains recommendations for how-to.

We hope we could assist you in solving the issue.

Best regards
    Hartmut Dockhorn

Support Team

Her sier de hos TechniSat at denne oppdateringen "aims at a better flow of software-routines in common."

I håp om noe bedre lastet jeg nylig ned denne siste SW oppdatering versjon 2.35.0-1193d_6718 datert 01.04.09 og fuglte meget nøye instruksene for å overføre denne via en USB stick til mottakeren. Jeg har prøvd 4 forskjellige USB flash drives uten å lykkes å overføre ny software til mottakeren med denne fremgangsmåten! Merkelig? Det gikk så greit med oppdatering via satellitt for en stund siden.

Jeg vet derfor ikke om 2.35.0-1193d_6718 oppdatering hjelper eller ikke? D.v.s. "ikke den vi venter på" heller?

Vet du om TechniSat jobber med saken om enda en nyere software versjon til oss som vil løse flere bugs og som vil ligge på "lufta" forhåpentlig snart?

Ellers synes jeg fortsatt at HDS2 Digicorder er en fenomenal god tuner på alle andre områder! Absolutt verd pengene!

Morag
    Det ble nok litt "goddagmannøkseskaft" dette...

2.35.0-1193d_6718 er til HD-S2 mottakeren, og IKKE HD-S2X-modellen.
    Dette forklarer at du ikke kan installere dette, da det er forskjell på hardware.

Rart at ikke tyskeren som svarte deg viste dette...

Vi får håpe den nye kommer snart. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Det ble nok litt "goddagmannøkseskaft" dette...

2.35.0-1193d_6718 er til HD-S2 mottakeren, og IKKE HD-S2X-modellen.
    Dette forklarer at du ikke kan installere dette, da det er forskjell på hardware.

Rart at ikke tyskeren som svarte deg viste dette...

Vi får håpe den nye kommer snart. ;-)
    Hei Mr Tandberg!

Det var sannelig et "goddagmannøkseskaft" svar jeg fikk fra tyskeren hos TechniSat Support!

I min henvendelse på engelsk (jeg er selv engelsk) spesifiserte jeg hele 5 ganger at det gjaldt min DigiCorder HD S2X med bl.a. at sitat: ”The software now in my DigiCorder HD S2X is 2.35.131 (1106) Signature Sep 23 2008, 15:18:23.”. Dette kunne UMULIG :shock:! :shock:! misforståes?

Vel vel. Meget forunderlig at jeg da fikk et svar om HD S2 mottakeren og IKKE HD S2X. Men i min uvitenhet visste jeg ikke hvorfor jeg ikke fikk noe respons fra mottakeren da jeg forsøkte flere ganger å oppdatere "feil software" via en USB stick.

Hjertelig takk for oppklaringen.:-D

Morag

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har problemer med at mottakeren noen ganger ikke vil slå seg på?

Det har skjedd noen få ganger med min nå, og det er mektig irriterende. Det står "Velcome" i displayet, og der låser den seg. Jeg måtte dra ut kontakten 10 ganger for å få liv i den her om dagen. Det tok 20 minutter!

Jeg kan godta at en tuner henger seg opp en sjelden gang, men det bør holde med kun ett strømbrudd for å fikse det, ikke 10.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon

Det har skjedd noen få ganger med min nå, og det er mektig irriterende. Det står "Velcome" i displayet, og der låser den seg. Jeg måtte dra ut kontakten 10 ganger for å få liv i den her om dagen. Det tok 20 minutter!

Jeg kan godta at en tuner henger seg opp en sjelden gang, men det bør holde med kun ett strømbrudd for å fikse det, ikke 10.
    Hei Zebulon!

Meget ergelig problem du har der!

Har aldri opplevd det du beskriver med HD S2X.
    Min slår ALLTID på i løpe av få sekunder etter "Welcome" med hurtigstarten på.
    Menu/Settings/Basic settings/Quickstart-ON

Men jeg hadde noe tilsvarende tidligere med min under 3 år gammel Force 536S-CV som tilslutt ble helt umulig og låste seg dønn fast og nektet å starte. I en periode hjalp det å ta ut kontakten og "reboot" tuneren. Men tilslutt var dette nytteløst selv med 10 ganger ut og inn! :sad:

Jeg måtte levere inn Force'n til service og den fikk en ny power switch. Fungerer helt prikkfrikk og normalt nå med av og på.

Kan det være mulig at din HD S2X har fått en bryter feil også?

Hvis problemet ditt fortsetter og du må dra ut kontakten gjentatte ganger for å starte, er jeg ikke sikker på om mottakeren har godt av dette over lengere tid?

Best å levere den inn til service for en sjekk med en gang?

Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå er det nok, denne møkkatuneren blir levert inn i morgen. Har ikke fått den på i det hele tatt i dag, så nå gir jeg opp. Den viser bare en rad med streker "-------" i displayet.
    Hadde problemer med å få slått den på i går også. Måtte ut med kontakten flere ganger, til slutt kom den. Mektig irriterende!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det nok, denne møkkatuneren blir levert inn i morgen. Har ikke fått den på i det hele tatt i dag, så nå gir jeg opp. Den viser bare en rad med streker "-------" i displayet.
    Hadde problemer med å få slått den på i går også. Måtte ut med kontakten flere ganger, til slutt kom den. Mektig irriterende!
    Gjør som Morag sier.
    levèr den inn til reparasjon. Sånn skal den IKKE være!
    Selv high-end utstyr kan det være feil på...

Har du tatt kontakt med din forhandler?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør som Morag sier.
    levèr den inn til reparasjon. Sånn skal den IKKE være!
    Selv high-end utstyr kan det være feil på...

Har du tatt kontakt med din forhandler?
    Ja, jeg tok kontakt med forhandleren forrige gang jeg sleit med å få slått på tuneren. Han nevnte noe om en software oppdatering, men visste ikke om det ville hjelpe. Jeg sa ifra at jeg leverer inn tuneren hvis problemet fortsetter, så det skal jeg gjøre i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tok kontakt med forhandleren forrige gang jeg sleit med å få slått på tuneren. Han nevnte noe om en software oppdatering, men visste ikke om det ville hjelpe. Jeg sa ifra at jeg leverer inn tuneren hvis problemet fortsetter, så det skal jeg gjøre i morgen.
    Hei Zebulon!

Skjønner at du er helt MØKKA LEI nå! :cry:

Jeg tenkte på følgende: Hvis tuneren din er bare noen måneder gammel, så det er mulig at du har krav på en ny tuner i.h.t. kjøpsloven? D.v.s. istedenfor å sette tuneren i stand på garantien så er det mest rettferdig og rimelig at du får en ny tuner etter mitt skjønn? En slik kostbar vare når den er ny skal vel IKKE ha slike alvorlige tekniske feil som gjør den ubrukelig etter såpass kort tid?

Jeg kan aldri i livet tenke meg at feilen skyldes deg? Du har vært uheldig.

Mitt råd: Kjør på Zebulon! Stå på! Du taper ingenting ved å kreve en ny tuner som erstatning for en som er nesten ny og ikke kan brukes p.g.a meget alvorlig teknisk svikt.

Som forbruker ville jeg ha gjort det!

Men foreløbig - bank i bordet - fungerer min HD S2X helt perfekt som en high-end vare *SKAL* uten noen tegn til feil. *ALT* som forlater fabrikken hos TechniSat skal også oppfylle de samme høye kravene mener jeg!

Så STÅ PÅ!!! :twisted: Og lykke til!

Morag

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tuneren var innom forhandleren for litt siden. De oppdaterte kun software, det fikset de på dagen. Kan ikke si at det hjalp noe særlig.

Men en annen ting la jeg merket til i dag. Jeg har aldri fått mer enn 3 dagers EPG info. Nå har jeg plutselig 5 dager. Noen andre som har fått det nå?
    Den 3-dagers begrensningene er så vidt jeg vet noe som Canal Digital har satt for tunere som ikke er godkjent av dem. Har de endret på dette nå?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tuneren var innom forhandleren for litt siden. De oppdaterte kun software, det fikset de på dagen. Kan ikke si at det hjalp noe særlig.

Men en annen ting la jeg merket til i dag. Jeg har aldri fått mer enn 3 dagers EPG info. Nå har jeg plutselig 5 dager. Noen andre som har fått det nå?
    Den 3-dagers begrensningene er så vidt jeg vet noe som Canal Digital har satt for tunere som ikke er godkjent av dem. Har de endret på dette nå?
    Har sett dette med EPG ja, men veit ikke hvorfor enda. Kanskje de mottakerene med CAS7ext. får 5 dager og de andre 3?
    Ser at vantage 8000HD mottakeren min bare klarer 3 dager enda.

Anng. dine problemer med tuneren, har du sjekket kabelen? Hadde en kabel i mitt smatv annlegg som det hadde trengt vann inn i isolasjonen i selve kabelen, da fikk mottakerene som var tilkoplet mye problemer, de restartet, ville ikke starte i hele tatt, og kanaler falt ut i hytt og pine. Det ble overbelasting for tunerblokka med feil motstand og tidvis kortslutning av LNB spenningen. Bare som et tips hvis du ikke har sjekket dette og prøvd andre kabler. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei igjen Zebulon!

Ja, til min gledelig overraskelse :-D i går kveld kom det uventet 5 dagers EPG på de norske kanalene. Det var rart tenkte jeg, og lurte på hvorfor?

Alle EPG'er på de tyske radio og TV kanalene 19ºøst oppdateres automatisk hver natt 7 dager framover. Hadde vært fantastisk med samme funksjon på de norske!

Software oppdateringen 19ºøst gikk automatisk også for en stund siden, og nå venter alle på at det kommer en ny SW versjon for nedlasting som vil forhåpentlig løse noen få problemer? Håper den kommer snart

Morag

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anng. dine problemer med tuneren, har du sjekket kabelen? Hadde en kabel i mitt smatv annlegg som det hadde trengt vann inn i isolasjonen i selve kabelen, da fikk mottakerene som var tilkoplet mye problemer, de restartet, ville ikke starte i hele tatt, og kanaler falt ut i hytt og pine. Det ble overbelasting for tunerblokka med feil motstand og tidvis kortslutning av LNB spenningen. Bare som et tips hvis du ikke har sjekket dette og prøvd andre kabler. :-)
    Har prøvd uten kabler, det hjalp ingenting desverre...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja, nå snakker vi! Har fått EPG for hele uka her nå

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også fått 5 dagers epg. Men det er bare rot . Program frem til 20:25 for NRK 1.Neste program etter det er fredag kl 10:00. På TvNorge er siste program kl 22:50 neste er 02:15. Slik er det på alle kanaler med varierende feil.

Noen andre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har hatt problemer med å få inn HD kanalene?
    Jeg har kun hatt norgespakka, men oppgraderte til family i dag. Men jeg får ikke inn noen av de nye HD kanalene. TVN HD er den eneste HD kanalen jeg får inn, men den hadde jeg også før jeg oppgraderte. På de andre HD kanalene står det på skjermen "Ingen tilgang".

Ringte CD, men de har selvfølgelig ikke support på andre tunere enn sine egne. De foreslo at jeg skulle sette tuneren på TV2 i et par timer, så kanskje kortet får en oppdatering som gjør at HD kanalene kommer. Noen som har opplevd det samme?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er Canal Digital som ikke har sendt mer enn 2-3 dager med EPG. Dette er økt til 7 dager for et par uker siden. Canal Digital sender kun en type EPG og det er opp til software i boksen om den fungerer. Alle bokser mottar samme EPG data enten de er godkjent eller ikke. Noen bokser takler heller ikke 7 dagers EPG siden det virker som det blir for mye data for boksen å holde styr på . Det er f.eks. problemer med Force 516S som har ekstremt mye huller i EPG'n etter at EPG'n ble økt til 7 dager (og EPG'n er der siden jeg får frem all EPG med Transedit & DVB USB kort).

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun hatt norgespakka, men oppgraderte til family i dag. Men jeg får ikke inn noen av de nye HD kanalene. TVN HD er den eneste HD kanalen jeg får inn, men den hadde jeg også før jeg oppgraderte. På de andre HD kanalene står det på skjermen "Ingen tilgang".

Ringte CD, men de har selvfølgelig ikke support på andre tunere enn sine egne. De foreslo at jeg skulle sette tuneren på TV2 i et par timer, så kanskje kortet får en oppdatering som gjør at HD kanalene kommer. Noen som har opplevd det samme?

Var hos en som har samme tuner som du hvis det er en Technisat HD S2. Han
    har HD-kanalene, men tuneren takler ikke 7 dagers epg. Det må komme ny soft til denne tuner for dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Var hos en som har samme tuner som du hvis det er en Technisat HD S2. Han
    har HD-kanalene, men tuneren takler ikke 7 dagers epg. Det må komme ny soft til denne tuner for dette.
    Hmmm, min takler 7 dagers epg fint som bare det den. Men nå har den riktignok vært inne hos forhandleren nylig pga andre problemer, og da fikk den en liten software oppdatering.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite tips til dere som har problem med tuneren. Gi blaffen i forhandleren hvis denne er Tveco, ring til et firma som heter Servicon på Kongsvinger på telefon: 62821367 og snakk med Jørgensen.De er autorisert serviceverksted for Technisat i Norge. Og de har KJEMPESERVICE. Min tuner tok kvelden for et par dager siden. (Displayet ble blankt). Sendte til Servicon og venter nå på ny tuner, de er på vei fra tyskland. Så som sagt, tveco og det greiene på vestvollen er bortkasta. Fant forøvrig nummeret til Servicon på Technisat sin hjemmeside.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Var innom forhandleren i dag for å få teste tuneren med et annet kort. Alle HD kanalene kom umiddelbart med kortet han hadde i butikken. Da fikk jeg ihvertfall konstatert at ikke det er tuneren som er problemet her nå, men kortet.
    Han ringte CD for å bestille et nytt kort mens jeg ventet, men det skulle vise seg å være lettere sagt en gjort. Siden jeg ikke har HD-tuner fra CD i det hele tatt, så blei det vanskelig å sende et kort. De påstår at de kun har kort som fungerer med deres tunere. Er det virkelig mulig?

Uansett, Snorre på Strandberg i Skien er veldig behjelpelig, og han har en kontaktperson litt høyere i systemet i CD som han skal snakke med om dette, så får vi se hva som skjer.

Side 18 av 29 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •