Technisat Digicorder HD S2 mottaker - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 29 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 577
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av scarface
    TechniSat har innebygd Conax.

Det eneste problemet jeg har opplevd ,etter 6mnd.er at CA-Modul melder med ujevne mellomrom at denne kanalen er kodet,slik at den ikke kan vises. Da må strømmen tas.

Har funnet ut at dette skjer når jeg zapper for fort.

Utover det har jeg ikke opplevd noe problem.
    Dette er den beste HD-Tuneren man kan få for penger idag) 7500,-

Takk for alle hyggelige velkomsthilsner! Trivelig å være medlem i AVforum.
    Helt enig med deg at TechniSats HD S2X-tuneren er den beste jeg noengang har hatt! Utrolig bra bilde og lyd. Anbefales på det varmeste. Den gamle Force'n min 536S-CV var også bra. Har en ny Panasonic TH-42PZ800E plasma TV som imponerer veldig også. Har ikke opplevd noen problemer enda med HD S2X. Litt aber med EPG på bare 3 dager på alle de norske kanalene og at hurtigstarten må være på for at EPG'en ikke blir borte. Men vi kan leve med det. Har tilsammen 3 paraboler og kanaler fra hele verden. Det er så mange flotte tyske kanaler og flere HD-kanaler kommer etter hvert. Arte HD er en meget fin kanal. Abonnerer ikke på noen dyre norske pakker. Helt unødvendig! Det er absolutt dyrt nok med den minste lokalpakken fra CD på toppen av NRK lisensavgiften som belastes også med momsavgift! Å betale avgift på avgift er et meget merkelig norsk fenomen? Det meste er overpriset flåeri etter mitt skjønn hvor godtroende folk flest blir lurt trill rundt til å låse seg fast til enten CD eller Viasat med svært begrensede tuner muligheter, og samtidig abonnere på mange kanaler de ikke trenger, eller aldri ser på. Jeg nekter å bli dirigert av slike monopoler. Jeg vil bestemme selv hva jeg vil ha. Tar også inn hele 11 gratis DVB svenske kanaler på TH-42PZ800E med en ny Televés DAT75 antenne anbefalt og kjøpt hos Tveco nylig. Meget hjelpsomme folk. Mange kanaler som tilbys i pakker til norske forbrukere er ellers helt gratis på satellitthimmelen når man velger å stå fritt med en slik tuner som en HD S2X med 2 slots for CI moduler. Det er en morsom lek! Jeg er britisk og har også en Panasonic decoder for Sky og tar inn mye gratis uten å abonnere på et originalt Sky kort betalt med en engangs kortavgift for flere år siden. Med en ny HD Freesat receiver fra England og stor nok parabol er det mulig i dag å ta inn alt fra BBC og ITV helt gratis også. Dét at man er nødt til å betale i Norge dyrt til CD eller Viasat i kortavgift 2 ganger i året m.m. m.m. for å kunne motta NRK via en parabol, i TILLEGG til NRK-lisensen, er for meg nesten svindel og akkurat den samme som å betale dobbelt opp i avgifter! Når BBC og ITV er helt fritt tilgjengelig via satellitt enten i HD eller ikke HD så burde NRK være det også i Norge for alle som betaler lisens? Nå ble jeg veldig avledet, men indirekte er dette et sårt diskusjonstema også her på dette forum? Ingen ønsker å bli monopol dirigert av hverken CD eller Viasat? Selvråderetten skal vi slåss for!!! TechniSats HD S2X-tuneren til NOK 7.500,- er verdt hver eneste krone og mere til! Mvh Maurice G.8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker deg velkommen til forumet Morag. Et lite tips på veien: Bruk avsnitt! Det er utrolig slitsomt å lese lange innlegg uten noe luft innimellom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Ønsker deg velkommen til forumet Morag. Et lite tips på veien: Bruk avsnitt! Det er utrolig slitsomt å lese lange innlegg uten noe luft innimellom.
    Hei Zebulon!

Hjertelig takk for tipset!

Mine engelske vaner er vonde å vende......

Keep smiling!

Mvh MG

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snakket med selgeren nå,som kunne opplyse at problemet med "iniatilerer cam" blir fikset i ny soft.
    Tregheten kan skyldes den nye fjernkontrollen,så ny er på vei i posten

Newcomer svekro sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Se Hd og ta opp HD

Hei.
    Mye bra lesing her, mitt spørsmål er: Er det mulig å ta opp en HD kanal mens man ser på en annen HD med x utgaven?
    Hvis ikke, er det noen her som vet om det er en SW eller HW begrensning?
    Har fryktelig lyst på en slik en. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svekro
    Hei.
    Mye bra lesing her, mitt spørsmål er: Er det mulig å ta opp en HD kanal mens man ser på en annen HD med x utgaven?
    Hvis ikke, er det noen her som vet om det er en SW eller HW begrensning?
    Har fryktelig lyst på en slik en. :-)
    Nei det går desverre ikke. Det er en HW begrensning.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg har satt PVR for et program,men så finner ut at jeg vil se PVR programmet likevel,kan man da starte å se fra begynnelsen mens opptaket fortsetter?

Spør fordi jeg har prøvd uten å finne ut av det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scarface
    Når jeg har satt PVR for et program,men så finner ut at jeg vil se PVR programmet likevel,kan man da starte å se fra begynnelsen mens opptaket fortsetter?

Spør fordi jeg har prøvd uten å finne ut av det.
    Det går fint. Trykk på knappen som er under 9-tallet på fjernkontrollen, og så velger du det som passer. Men hvis du står på en annen kanal når opptaket starter, så vil opptaket starte automatisk fra begynnelsen når du skifter til den kanalen du tar opp fra.
    Du kan selvfølgelig også spole frem og tilbake som du vil under opptak.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nyhet

Nei det går desverre ikke. Det er en HW begrensning.
    Det kommer en Technisat HD-S2plus mottaker på markedet som kan behandle 2 HD kanaler samtidig.

NEU: DigiCorder HD S2 Plus jetzt erhÀltlich - Pressemeldungen TechniSat Digital

men, den har ikke x-software /hardware (for nordisk marked, epg, etc.) foreløpig.
    Men det jobbes med å lage en nordisk utgave av denne nå.

Leveringsklar for nordisk marked ca. sommer-høst 2009.

:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Det kommer en Technisat HD-S2plus mottaker på markedet som kan behandle 2 HD kanaler samtidig.

NEU: DigiCorder HD S2 Plus jetzt erhÀltlich - Pressemeldungen TechniSat Digital

men, den har ikke x-software /hardware (for nordisk marked, epg, etc.) foreløpig.

Huff....stakkars lommeboka mi

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er meget gledelige nyheter:-)
    Kanskje den til og med blir godkjent av CD så vi slipper alle usikkerheter omkring kortpairing. CD jobber nemlig med dette. De har også sagt at de vil godkjenne flere tunere, også "high end" bokser. Det hele står på om produsentene er villige til å legge inn HW for pairing som CD krever.
    Da er det stor sjanse for at jeg bytter ut min HD PVR fra Sagem.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Dette er meget gledelige nyheter:-)
    Kanskje den til og med blir godkjent av CD så vi slipper alle usikkerheter omkring kortpairing. CD jobber nemlig med dette. De har også sagt at de vil godkjenne flere tunere, også "high end" bokser. Det hele står på om produsentene er villige til å legge inn HW for pairing som CD krever.
    Da er det stor sjanse for at jeg bytter ut min HD PVR fra Sagem.
    Personlig tror jeg du har rett. :-)
    Technisat er allerede de som produserer TechniCrypt CXC - Conax Pairing CA Modul for Canal DIgital, som skal brukes på TV med innebygget mottaker, enten via kabel eller satelitt. eks. Pioneer KRP modellene, eller de nye fra Panasonic.
    Technisat er nok pr. i dag den produsenten som stiller sterkest for å få levere en High-end mottaker godkjent av Canal Digital.
    En må også ha i bakhodet at HD-S2X modellen også har alle de siste tekniske finurligheter fra Conax eks. CAS7+ extended.

Vi får bare holde trykket oppe mot Canal Digital, så de forstår hva folket vil ha!

;-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff....stakkars lommeboka mi
    Kanskje vi får håpe på et upgrade-kit hardware til HD-S2X modellen?
    Hadde vært kjekt å bare kunne skifte mainboard, og vips ha plus modellen.
    ;-)

Da blir nok ikke lommeboka helt overbelastet......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter opp en liste her over kjente bug i nåværende software.
    SW: 2.35.13.1 (1106) UL2.6-0 BL255

Dere må gjerne komme med innspill.
    (skal overbringe dette til de som mekker software) ;-)

BUG:

1. Husker ikke lydsporet på disney (barnekanalene med flere lydspor).

2. Klarer ikke å vise spille musikk eller vise bilder som inneholder æ ø å i filnavnet.

3. Oppdaterer ikke epg, hvis hurtigstart er aktivert.

4. Små "drop-out" på dolby Digital lyd via HDMI Bitstream, på HD kanaler.

5. "rykking" i bilde på HD kanaler som har SR: 30.000.

Ønske:

1. Vise både nå og neste program når en trykker på ok knapp.

2. Vise både nå og neste når en trykker epg - overview, på hver kanal den viser.

3. Mulighet men valgfritt konstant "time-shift", slik at en kan spole tilbake på et program en ser på. (lik funksjonen til CD-HD-PVR, og Vantage). og mulighet til å eventuellt lagre dette.

4. Mulighet for kunne stå på samme kanal når man blar i egp. Dette savner vi mest fra Forcen.

5. Mulighet for å hoppe frem og tilbake i opptakene ved å angi minutter med nummertastene. Noe vi savner fra Forcen.

6. Mulighet for å sette maksimal opptakstid, så man slipper å få harddisk full, fordi man glemte å stoppe et manuelt opptak.

edit: 16/3-09 Bug rapport er sendt.
    Hei!

Endelig kom meldingen i dag om ny SW oppgradering via ASTRA 19º øst for min DigiCorder HD S2X fra SW 2.35.131 (1106) til ny 2.35 versjon. Jeg har satt i gang en manuell SW update som tar 1-2 timer og er spent på om jeg blir kvitt diverse små bugs.

Jeg håper bl.a. at det blir en løsning på problemet med melding "Initializing CI Module in slot 1" som stadig kommer opp på skjermen når en CAM er i bruk. Kanskje EPG'en på de norske kanalene er blitt bedre? Jeg venter i spenning.................!:|

Hører gjerne fra andre eiere av HD S2X'n om erfaringene med ny SW oppgradering når dette er gjennomført? Betinger selvfølgelig at du har en parabol innstilt på ASTRA 19º øst.

Mvh. Morag

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lagt inn ny soft nå....men hva er forbedret???

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morag
    Hei!

Endelig kom meldingen i dag om ny SW oppgradering via ASTRA 19º øst for min DigiCorder HD S2X fra SW 2.35.131 (1106) til ny 2.35 versjon. Jeg har satt i gang en manuell SW update som tar 1-2 timer og er spent på om jeg blir kvitt diverse små bugs.

Jeg håper bl.a. at det blir en løsning på problemet med melding "Initializing CI Module in slot 1" som stadig kommer opp på skjermen når en CAM er i bruk. Kanskje EPG'en på de norske kanalene er blitt bedre? Jeg venter i spenning.................!:|

Hører gjerne fra andre eiere av HD S2X'n om erfaringene med ny SW oppgradering når dette er gjennomført? Betinger selvfølgelig at du har en parabol innstilt på ASTRA 19º øst.

Mvh. Morag
    Se det ja.. Der var ny sofware på plass.. Jeg har hele tiden hatt problemer med meget ustabil mottaker så lenge webserverer i denne er slått på.

Må desverre konstatere at dette fortsatt er tilfelle, og enda kan man ikke sette portnummer for tilgang på webserver i mottakeren.. Dette kan man nemmelig på den "tyske" (uten x) versjonen av mottakere, samt at det også støtte for WLAN på denne.. S2X ligger tydligvis endel hakk bak i utviklingen. Forresten så er ikke menyene oppdatert fullstendig til norsk enda heller..

-TBB

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av htpc1080p
    Lagt inn ny soft nå....men hva er forbedret???
    Hei!

Ja ja. Jeg spør det samme. Hva er forbedret ???

Det gikk greit i kveld med nedlastningen og den automatiske innstallasjon av ny software versjon 2.35.132 (1106b), men mine forventninger er foreløpig ikke innfridd. Jeg ser ingen merkbare forskjeller? Hmm.....:cry:

Kanskje andre eksperter kan fortelle oss hva som er forbedret i den nye SW?

Vi må nok vente og håpe en god stund til på at den neste SW oppdateringen vil løse de aktuelle problemene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde noe rart, ser på canal+2 samtidig som jeg tar opp pvr på tv3,alt
    ok,men når jeg skifter til eurosport hd fra canal+2 fikk jeg ikke tilgang til eurosport hd. Når opptaket var ferdig begynte ett nytt opptak fra nrk2,da kunne jeg se eurosport hd.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morag
    Hei!

Ja ja. Jeg spør det samme. Hva er forbedret ???

Det gikk greit i kveld med nedlastningen og den automatiske innstallasjon av ny software versjon 2.35.132 (1106b), men mine forventninger er foreløpig ikke innfridd. Jeg ser ingen merkbare forskjeller? Hmm.....:cry:

Kanskje andre eksperter kan fortelle oss hva som er forbedret i den nye SW?

Vi må nok vente og håpe en god stund til på at den neste SW oppdateringen vil løse de aktuelle problemene?
    Den oppdateringen som har kommet er ikke den vi "venter" på...

Har snakket med de som skriver software til mottakeren, og det er ikke den de snart har klar til oss.
    Muligens den som ligger på "lufta" nå, har endret litt på minne-allokering... og diverse små endringer, men ingen endringer i bruker-grensesnittet.

De kommer snart. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den oppdateringen som har kommet er ikke den vi "venter" på...

Har snakket med de som skriver software til mottakeren, og det er ikke den de snart har klar til oss.
    Muligens den som ligger på "lufta" nå, har endret litt på minne-allokering... og diverse små endringer, men ingen endringer i bruker-grensesnittet.

De kommer snart. :-)
    Hei!

Takk for den nyttige info'en.

Jeg nylig fikk svar fra TechniSats Support Team i respons til min egen henvendelse om diverse problemer med bl.a. den meget irriterende pop-up meldingen "Initializing CI Module in slot 1" som spretter opp på skjermen hele tiden når en CAM sitter i mottakeren. Dette skjer når vi ser på vanlige norske kanaler fra CD med originalt kort, eller hvilken som helst annen kryptert eller ukryptert kanal. Verst er det med HD kanaler. En CAM må *fjernes* for å bli kvitt problemet. Eneste løsning jeg har funnet på.

Min gammel Force 536S-CV har INGEN slike problemer. (har testet flere ganger for å være sikker.)

Jeg spurte TechniSat om det kommer ny software til mottakeren som eventuelt ville løse bl.a. dette problemet med bruk av CAM'er. Her er svaret jeg fikk:

Many thanks for your email.

Unfortunately we do not have the chance to test all available CA-modules from foreign markets.

So, please have a proof for the software, that is actually available from the
    manufacturers side of the module and try to update it if possible.

Please notice that so-called patched modules with software from third parties inside may not function because of the extended software-routines implemented. These often exceed the maximum of 500 mA support of the ci-slot.

The latest update for our digicorder HDS2 can be found here:
    http://www.technisat-daun.de/downloa...1193d_6718.zip

This update aims at a better flow of software-routines in common.
    You could load this sw-version via usb-stick onto your receiver.

The info.txt-file contains recommendations for how-to.

We hope we could assist you in solving the issue.

Best regards
    Hartmut Dockhorn

Support Team

Her sier de hos TechniSat at denne oppdateringen "aims at a better flow of software-routines in common."

I håp om noe bedre lastet jeg nylig ned denne siste SW oppdatering versjon 2.35.0-1193d_6718 datert 01.04.09 og fuglte meget nøye instruksene for å overføre denne via en USB stick til mottakeren. Jeg har prøvd 4 forskjellige USB flash drives uten å lykkes å overføre ny software til mottakeren med denne fremgangsmåten! Merkelig? Det gikk så greit med oppdatering via satellitt for en stund siden.

Jeg vet derfor ikke om 2.35.0-1193d_6718 oppdatering hjelper eller ikke? D.v.s. "ikke den vi venter på" heller?

Vet du om TechniSat jobber med saken om enda en nyere software versjon til oss som vil løse flere bugs og som vil ligge på "lufta" forhåpentlig snart?

Ellers synes jeg fortsatt at HDS2 Digicorder er en fenomenal god tuner på alle andre områder! Absolutt verd pengene!

Morag

Side 17 av 29 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •